M'animo a explicar algunes experiències.
- Una matinada, en cap de setmana, anava en un 6000, i es va asseure just davant meu una noia jove. De sobte comprovo horroritzada que té alguna cosa estranya a l'espatlla ... Una Rata! Però no era casualitat, resulta que era l'animal de companyia de la jove, ella la portava penjant, com qui diu, i segons anaven pujant passatgers, canviaven al següent vagó quant la veien per fàstic. I la rata (I la propietària) tan tranquil!
- Un altre dia, a Sagrera L1, estava esperant a l'andana direcció fons, i va arribar un 4000 direcció Hospital de Bellvitge, es baixa el passatge, i veig a un jove, d'uns 20 anys, que després de baixar, i quan està sonant el xiulet de tancament de portes, fa l'amenaça d'entrar de nou. El motorista obre portes. Així unes 3 vegades, fins que el motorista fa cas omís, i el jove, en to de venjança perquè no rep l'atenció que vol, fingeix llançar-se a la via. El motorista frena el tren de cop. El jove se'n va, rient amb els seus amics de la gran gesta que ha fet.
- La resta, la veritat, que són repetitives: Música alta amb el P *** mòbil, descamisats diversos, fumadors d'porros, botellons a bord...
De tota manera, tinc entès que al Japó quan el transport públic pateix una incidencia o retard per culpa d'algun viatger (Ja sigui per suïcidi o una broma pesada), se li exigeix que pagui una multa, i vista l'educació que té la gent en aquesta nostra ciutat ... El veig molt recomanable i extrapolable.
Si el llest que va fer el de les portes, en sortir, li haguessin agafat 2 de seguretat i un de TMB, i li haguessin posat una multa de 100 € per incívic, ja veuríem com s'ho pensa una mica més abans de repetir.