Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Compareixença al Parlament

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 23/02/2011 15:43

http://www.ara.cat/politica/Recoder-Gov ... 57113.html

El futur de les infraestructures
Recoder nega que el Govern hagi aturat cap obra i garanteix que CiU "acabarà" la L9

El conseller de Política Territorial ha assegurat que "l'única afirmació" que ha fet és que l'executiu està "pensant a reprogramar" les obres d'aquesta línia de metro

ACN
Barcelona | Actualitzada el 23/02/2011 12:32


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha assegurat que el Govern no ha aturat la L9 i que "l'única afirmació" que ha fet és que l'executiu està "pensant a reprogramar" les obres d'aquesta línia de metro. De fet, Recorder ha garantit que CiU "acabarà" aquesta línia de la mateixa manera que la va "iniciar" amb els governs de Jordi Pujol. El conseller ho ha dit després que el PSC hagi denunciat una "paràlisi considerable" en matèria d'infraestructures. Sobre el tancament de divuit rutes de Ryanair a l'aeroport de Girona, Recorder espera poder reconduir la situació però ha lamentat que les "formes" de la companyia "no són acceptables per a cap Govern". El conseller de Territori i Sostenibilitat ha negat que s'hagi aturat cap obra després que el diputat del PSC Roberto Labandera hagi dit que el seu grup es "tem una paràlisi considerable en matèria d'infraestructures" després de set anys "d'un impuls extraordinari". "Estem a les portes d'una etapa d'absoluta i arriscada incertesa", ha afegit, "amb serveis retallats, escassa confiança en les empreses que gestionen els serveis i un horitzó fosc per a les empreses constructores". Per contra, Labandera ha assegurat que Recoder ha rebut "una bona herència".

Labandera també ha denunciat que Recoder "no ha definit cap objectiu fonamental per al seu mandat', un fet que ha qualificat de "camí equivocat". Recoder ha respost que li hauria agradat poder anunciar "una gran línia de tren o una gran carretera", però que no ho fa "no per manca de ganes ni d'idees", sinó per l'actual "incertesa econòmica". El conseller, però, ha garantit que ho farà "més endavant", un cop estigui enllestit el pressupost per al 2011.

El conseller ha negat que el Govern hagi aturat cap obra de les que feia el govern anterior, tot recordant que la "majoria" s'estan realitzant a partir de partenariats públics-privats que tenen "pagaments diferits". Sobre la L9 del metro, Recoder ha remarcat que només ha afirmat que està "pensant a reprogramar" les obres d'aquesta línia, "en cap cas aturar-la". "CiU va iniciar la L9 i CiU l'acabarà", ha reblat.

Recoder ha explicat que ha mantingut tres contactes amb el ministeri de Foment, dos amb el ministre José Blanco i un amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Isaias Taboas, per parlar sobre "les inversions de l'Estat compromeses a Catalunya i que en aquest moment no s'estan tirant endavant" per aconseguir "desencallar-les". Recoder ha citat el Quart Cinturó, la N-II a les comarques gironines o el pla de Rodalies. "Si aconseguim desencallar-les ja notarà un gran avenç", ha dit a Labandera. Pel que fa al Quart Cinturó, Recoder ha assegurat que el Govern ha expressat al ministeri de Foment la "prioritat" que atorga a aquesta obra i que ara estan esperant quina és la resposta per part del govern espanyol.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/05/2011 23:46

Avui ha sortit que la retallada per a Territori serà del 20% o més: http://www.ara.cat/politica/Oriol_Pujol ... 52942.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/05/2011 14:51

http://www.vilaweb.cat/noticia/3882459/ ... ar-30.html

Divendres 06.05.2011 14:07

Recoder avisa que les retallades en infrastructures poden superar el 30%

Exigeix a Foment un paquet de mesures de xoc per invertir en la millora urgent de Rodalia

Les retallades en infrastructures poden superar el 30%, segon que ha dit avui el conseller de Territori i Sotenibilitat, Lluís Recoder, que ha dit que la tisorada al seu departament serà 'molt i molt gran'. 'La retallada tindrà dos dígits, i el primer pot ser un 2 o un 3', ha dit Recoder, en una conferència aquest matí titulada 'Infrastructures estratègiques i recuperació econòmica' al Fòrum Europa Tribuna Catalunya. El conseller ha justificat aquesta retallada dient que és l'únic manera de garantir el pressupost a Educació, Sanitat i Acció Social.

Recoder també ha anunciat que el seu departament ultima un paquet de mesures de xoc per exigir que Foment inverteixi uns 500 milions d'euros en el transcurs d'aquest mateix any en millores de la xarxa de Rodalia per evitar les incidències que s'han registrat aquestes últimes setmanes (àudio). Aquestes mesures, ha dit, han de servir per millorar la senyalització, la comunicació, l'electrificació, la seguretat i les vies. Molt crític amb Foment, ha dit que el govern espanyol tenia prevista una inversió de 4.000 milions en el Pla de Rodalia entre 2008 i 2015. 'Només se n'han invertit 306, poc menys del 8% del compromís adquirit', ha dit.

El conseller ha fet un repàs de les inversions actuals del ministeri de Foment, especialment en línies d'alta velocitat que afavoreixen les connexions amb Madrid. En aquest sentit ha citat la línia del TGV entre Madrid-Galícia, amb 2.332 milions, la línia Madrid-Extremadura, de 3.829 milions, i els més de 4.000 milions de la línia entre Madrid-Principat d'Astúries. Per Recoder, això demostra que, de diners, n'hi ha. I ha avançat que dimecres que ve s'entrevistarà a Madrid amb el ministeri de Foment per exigir aquestes mesures de xoc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 08/05/2011 13:04

Entrevista al conseller de Territori i Sostenibilitat

"Lleida ha d'estar enllaçada amb l'eix ferroviari mediterrani"

Lluís Recoder

Quin model de gestió projecta el Govern de CiU perquè l'aeroport de Lleida funcioni?

És un aeroport necessari i li tenim afecte perquè és l'aeroport de la Generalitat i de les terres de Ponent. Fins ara ha tingut dos problemes: va néixer sense full de ruta i en un moment de crisi que ha afectat el sector aeronàutic. És el cas de Pyrenair, però no el de Ryanair, que tenia contracte fins al 2014 per operar a Alguaire i que ara demanava a la Generalitat percebre un 375% més d'ajudes. Hem impulsat un pla estratègic i tenim resultats amb el principal tour operator britànic, Neilson-Thomas Cook, que portarà 16.500 esquiadors al Pirineu via aeroport. Hi haurà més acords.

I l'acord per volar fora de l'àrea de lliure circulació de ciutadans del Schengen?

S'han fet tots els passos i hi hem insistit. Falta l'informe del Consell d'Estat i l'acord del Consell de Ministres. Espero que es concreti en els pròxims mesos.

Els accessos a l'aeroport, tot i això, segueixen pendents i el desdoblament de la N-230 s'executa lentament...

És normal que un aeroport sigui a mitja hora d'una ciutat, però si estiguessin les obres executades encara estaria més a prop. No hi ha garanties de quan començarà l'obra.

A la mateixa N-230, la Val d'Aran es queixa del seu mal estat...

El ministeri és conscient de la necessitat de tirar-ne endavant la millora. Això és important, com ho és la rehabilitació del túnel vell per al trànsit de mercaderies perilloses.

El Parlament ha demanat la millora de la Tàrrega-Balaguer-Alfarràs pensant ja en el seu desdoblament...

N'estem redactant l'avantprojecte de millora i per executar les variants que evitin el pas per l'interior dels nuclis de població.

Com afectaran les retallades al seu departament?

Hem trobat moltes factures pendents de pagament que es van generar sense que hi hagués consignació pressupostària i hem d'assumir la liquidació de les obres que en els últims anys s'han executat amb mètodes de pagament ajornat. I aquest departament, al final, se'n va a un ajust del quaranta per cent. Això redueix molt el nostre marge.

Quines obres sacrificaran?

Les que funcionen les acabarem, com el desdoblament de l'Eix Transversal, que s'exe- cuta amb pagament diferit. La variant sud de Lleida tampoc en quedarà afectada. Pel que fa a la resta d'obres, ho decidi- rem quan coneguem el pressupost.

Acaba d'esmentar la variant sud, hi ha algun traçat definit per a la part oest?

Esperem que es constitueixi el nou consistori de Lleida per acabar de definir-ho.

El Parlament també ha demanat la prolongació de la línia de la Pobla fins a la Seu...

Si el Parlament ens ho demana, ho estudiarem. A la Seu s'hi pot arribar des de la Pobla o des de Puigcerdà. La nostra prioritat és que la línia funcioni i que recuperi els passatgers perduts el 2010. Estem treballant per donar-li més vida.

La línia de Manresa s'ha reobert totalment amb el nou tram Calaf-Manresa, però amb el mateix temps de recorregut: tres hores i mitja de Lleida a Barcelona. Què hi pot fer el Govern amb les seues poques competències sobre la línia?

Aquest tipus de transport l'utilitza aquell viatger que no té cap altre mitjà. No obstant, les vies, les estacions, la catenària i els trens no són nostres. No tenim capacitat per executar-hi millores, només les podem demanar quan ens reunim mensualment amb Foment.

I com veu la situació del transport i les comunicacions a Catalunya?

Hem avançat en el sentit viari, però anem més retardats en temes ferroviaris perquè en les últimes dècades la inversió s'ha concretat en el tren d'alta velocitat. Però, en canvi, en el servei de transport de mercaderies i en les línies de rodalies o regionals acumulem un retard important. Què volem? Que línies com la de Manresa siguin competitives amb el cotxe. I és molt important per a aquest departament i per a les terres de Lleida el corredor ferroviari del Mediterrani. Les comarques de Lleida s'han de connectar amb l'eix ferroviari del Mediterrani. El trajecte passa per la costa, però és un eix capil·lar.

El seu departament gestiona ara l'Agència Catalana de l'Aigua i la de Residus. L'anterior Govern va proposar triplicar el cabal ambiental del Segre i de l'últim tram de l'Ebre...

Estem esperant els cabals de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre. Ens preocupa aquest tema perquè el cabal de les capçaleres dels rius acaba comprometent els trams baixos.

L'ACA té un dèficit econòmic molt important, compromet les inversions previstes?

La situació de l'ACA no permet fer res. Una entitat que deu 1.700 milions d'euros, que té uns ingressos per cànon de 351 milions i que necessita 200 milions per tindre viu el sistema no té capacitat per fer res. He encarregat un pla de sanejament, i no d'aigües residuals precisament.

Apujarà el preu de l'aigua?

No necessàriament. Hem d'ajustar les responsabilitats de l'ACA, veure què feia fins ara i què deixa de fer.

Com reduir els tràmits ambientals per construir o ampliar granges?

És un tema de què hem parlat moltes vegades amb el conseller Pelegrí. Aprovarem una bateria de modificacions legislatives a la llei de pressupostos per agilitzar-ne els tràmits.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... diterrani/



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/05/2011 10:26

http://www.avui.cat/noticia/article/3-p ... alies.html

La Generalitat es reunirà demà amb l'Estat per tractar les inversions a Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat anuncia la reunió amb el Secretari d'Estat d'Infraestructures

Lluís Recoder avança que el seu departament patirà retallades d'un 40%

25/05/11 10:13 - barcelona - Redacció

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat aquest matí que demà es reunirà amb el Secretari d'Estat d'Infraestructures, Victor Morlán, on es tractarà la necessitat d'inversions urgents a la xarxa de Rodalies. Recoder ha explicat que entre les seves propostes, hi haurà la que es crei una unitat específica de gestió amb seu a Barcelona per gestionar l'obra, de la mateixa manera que es va fer amb el cas de la nova terminal de l'aeroport del Prat.

El conseller també ha confirmat que el seu departament patirà retallades del 40% i que el 36% del pressupost d'aquesta conselleria s'ha de destinar a pagar obres compromeses. De fet, segons Recoder, la Generalitat té compromisos de pagaments fins al 2044.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 25/05/2011 16:24




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 26/05/2011 14:19

Si algú vol/pot anar-hi...

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=44264

El conseller Recoder atén els mitjans de comunicació per valorar la reunió amb el Ministeri de Foment sobre Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, atendrà avui dijous, 26 de maig, els mitjans de comunicació, per valorar la reunió mantinguda amb el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, sobre Rodalies.

L’acte tindrà lloc, a les 16.45 hores, a la sortida de l’Estació de Sants (Plaça dels Països Catalans. Barcelona).

26-05-2011 16:45 | Estació de Sants (Plaça dels Països Catalans. Barcelona). | Barcelona (El Barcelones) | Barcelona
Atenció els mitjans de comunicació sobre Rodalies



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 07/06/2011 18:11

Garantizada la terminación de la Línea 9 del Metro de Barcelona


El presupuesto para transportes e infraestructuras de la Generalitat de Cataluña es de 1.389 millones de euros, un 20 por ciento menos que en 2010
El objetivo del Departamento de Territorio y Sostenibilidad de la Generalitat de Cataluña, con un presupuesto para el área de transportes e infraestructuras de 1.389 millones de euros es el de reactivar la economía. Con este presupuesto anual se garantiza en materia de transportes e infraestructuras la terminación de la L9 del Metro de Barcelona, así como la prolongación de las líneas de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Tarrasa y Sabadell.

En un plano más concreto, los presupuestos de este año pretenden para el área de transportes la prestación de los servicios públicos de transporte de viajeros, la construcción de infraestructuras de transporte colectivo, la mejora de la gestión y de la tramitación de iniciativas para facilitar el impulso económico, la gestión de las infraestructuras estratégicas, el desarrollo sostenible, la mejora del abastecimiento, la calidad y el saneamiento del agua y gestionar con eficiencia el parque de vivienda pública de la Generalitat.

Las prioridades de 2011

Las inversiones del Departamento durante el 2011 darán prioridad a la sostenibilidad, el transporte público y las inversiones en infraestructura ferroviaria. Las actuaciones que prevén los presupuestos, seguirán la línea de austeridad, credibilidad y corresponsabilidad marcada por la propia Generalitat. Así, las cuentas presentadas el pasado viernes, día 3, tienen como objetivo “racionalizar y optimizar el gasto; garantizar el mantenimiento de la calidad de los servicios básicos y poner las bases para el relanzamiento económico del país”.

El presupuesto consolidado del departamento para el 2011, incluyendo las entidades adscritas, es de 4.013 millones de euros, con una reducción del 20 por ciento respecto de su equivalente de 2010 (anteriores departamentos de Política Territorial y Obras Públicas y Medio Ambiente y Vivienda, salvo Medio Natural). El 47 por ciento se destina al impulso de los servicios de transporte público, con una partida de 1.879 millones de euros; le siguen el abastecimiento y saneamiento de agua, que representan el 17,5 por ciento (703 millones de euros), y los programas relacionados con vivienda y núcleos urbanos, con un 12,5 por ciento (501,6 millones de euros).

Sin contar las entidades adscritas, el presupuesto del Departamento es de 1.389 millones de euros, con una reducción global del 31 por ciento respecto de su equivalente. El Departamento de Territorio y Sostenibilidad es el cuarto departamento con más dotación presupuestaria de la Generalitat y el primero en capacidad inversora, en concreto, abarca, con 2.200 millones de euros, el 56 por ciento del total de inversión.

Presupuestos y financiación de las actuaciones

Estos presupuestos están enmarcados en un contexto en el que hay que hacer frente al incremento del endeudamiento, como consecuencia de un modelo que en los últimos años se ha basado en la financiación diferida de las inversiones. Así, por ejemplo, buena parte del presupuesto del Departamento de este año, un 40,3 por ciento se tendrá que dedicar a pagar peajes en la sombra, métodos alemanes y concesiones de estaciones de la L9.

Estas son las principales actuaciones del Departamento que quiere ser transparente con la realidad presupuestaria que deberá hacer frente en los próximos años, en el apartado de Territorio y Movilidad:

Los presupuestos hacen hincapié en priorizar el gasto social para mantener el Estado del bienestar. En el caso del Deparatmento, esta apuesta se traduce en potenciar las inversiones ligadas al transporte público para garantizar a la ciudadanía una movilidad sostenible, eficiente y de calidad. Para lograrlo, se prevé un gasto de 1.879 millones de euros para el transporte público, un 47 por ciento del presupuesto consolidado del Departamento. Esta cifra incluye tanto la inversión como las transferencias a entidades y empresas de transporte.

La aportación a las Autoriadades del Transporte Metropolitano de Barcelona, Lérida, Camp de Tarragona y Gerona se situará este año en 1.093 millones de euros. En cuanto a infraestructuras, éstas son las principales actuaciones en marcha y su calendario de ejecución:

-Se garantiza la terminación de la Línea 9 del Metro de Barcelona: la aprobación de los presupuestos de 2011 permitirá garantizar la construcción de la línea 9 del metro. Esta línea tiene pendientes de finalización todavía tres de sus cuatro tramos.

En el caso de los ramales de la Zona Franca y del Aeropuerto, las dificultades constructivas no permiten la puesta en servicio hasta el 2014. Cabe destacar que a la tuneladora en estos momentos le faltan 1,3 kilómetros de túnel hasta llegar al pozo del Gornal.

En el caso del tramo central, los esfuerzos del departamento se centran en buscar un nuevo sistema de financiación que permita la construcción. La concesión de las estaciones se ha descartado porque no aporta suficientes ingresos y aumentaría el endeudamiento generado por la línea.

El coste total de la obra de la L9 es de 6.927 millones de euros y hasta el momento se han ejecutado trabajos por valor de 4.547 millones de euros, aunque sólo se han pagado por 2.636 millones de euros. Por tanto, queda pendiente de hacer obra por valor de 2.380 millones de euros.

-Prolongación de FGC en Tarrasa: El presupuesto de 2011 permite reactivar las obras de FGC en Tarrasa y trabajar con el objetivo de poner en servicio la línea prolongada y las tres nuevas estaciones previstas a lo largo de 2012. Actualmente, hay un 70 por ciento de los trabajos ejecutados. El coste total de la obra es de 353 millones de euros, se ha sufragado sólo un 19 por ciento.

-Prolongación de FGC en Sabadell: Otra de las obras ferroviarias importantes en marcha es la prolongación de la línea de FGC en Sabadell. En estos momentos, la obra está ejecutada en un 23 por ciento. El Departamento trabajará con el objetivo de poner en servicio la prolongación en 2015, según la reprogramación de la obra llevada a cabo por Gisa, el gestor de las infraestructuras catalán, en junio de 2010.

-Otras actuaciones: Territorio y Sostenibilidad también llevará a cabo otras actuaciones significativas en materia de transporte colectivo, en el área metropolitana de Barcelona, como la reforma de la estación de Gracia de FGC y el carril bus-VAO de la C -58.



www.vialibre.org


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23733
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/06/2011 18:06

http://www.ara.cat/economia/Recoder-com ... 49948.html

Recoder: "Tenim compromisos de pagament d'obres fins a l'any 2044"

El conseller de Territori i Sostenibilitat considera que “això són deutes per als ciutadans” i anuncia que a partir d'ara les obres es faran “tram a tram, segons les necessitats”. Avui s'ha inaugurat el desdoblament de la C-31 entre Palamós i Platja d'Aro

REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 22/06/2011 12:46


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha confessat aquest matí a TV3 que a Catalunya “tenim compromisos de pagament d'obres fins a l'any 2044”. El responsable de les obres públiques de la Generalitat ha aprofitat la inauguració del desdoblament de la C-31 entre Palamós i Platja d'Aro per criticar el mètode de pagament de l'anterior executiu. Segons Recoder, “hem arribat al límit d'aquesta fórmula” d'endeutament perquè el deute absorbeix el 40% del pressupost del departament i “això són deutes per als ciutadans”. A partir d'ara, segons el conseller, “haurem d'anar tram a tram, segons les urgències” dels territoris.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dilluns 28/11/2011 17:45

Per una companya de classe me n’assabento avui que el sr. Recoder per moure’s usa els FGC per anar a la feina... a esmolar les tisores vaja. Jo em pensava que tindria el cul enganxat al cotxe oficial però no... Òbviament va engorilat, però mira predica amb l’exemple...



Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Dilluns 28/11/2011 18:11

Interessant això que dius. La resta de polítics també ho haurien de fer ja que l'alternativa hi és i així estalviar en cotxes oficials...


Salutacions des de Figueres.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 28/11/2011 21:47

Molts matins tuiteja des del tren, i acostuma a fer servir el tren sempre que no tingui compromisos i hagi d'anar a Barcelona.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”