Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Més endavant escriuré de manera més general com proposes, Metring.
De moment, cenyint-me al tema dels transports: ahir a la tarda vaig agafar la L3 (per cert, 2/3 dels seients lliures i ningĂş dempeus en ple tronc central de la lĂnia: auto-explicatiu), i efectivament encara no obren portes des de cabina. S'han d'accionar les manetes.
EDITO: Parlo dels 3000, o, si més no, el 3000 que vaig agafar jo.
A què estan esperant?
De moment, cenyint-me al tema dels transports: ahir a la tarda vaig agafar la L3 (per cert, 2/3 dels seients lliures i ningĂş dempeus en ple tronc central de la lĂnia: auto-explicatiu), i efectivament encara no obren portes des de cabina. S'han d'accionar les manetes.
EDITO: Parlo dels 3000, o, si més no, el 3000 que vaig agafar jo.
A què estan esperant?
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: 14 març 2020, 19:15, en total s’ha editat 1 vegada.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Pel què deien per Twitter empleats del metro, sembla ser que els trens 2000-2100, 3000 i 4000 no es poden obrir des de la cabina, però clar, si dius que els que tenen botons no ho estan fent, doncs tela...
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Nitbus cada 40'
albert28 l’ha editat per darrera vegada el dia: 14 març 2020, 19:22, en total s’ha editat 1 vegada.
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
No, no, en un de botons (és a dir, en un 5000) no vaig arribar a anar, ahir.
M'he extralimitat fent suposicions. Ara ho corregeixo.
Dit això: avui he agafat un 9000 de L2, i no, no les obrien automà ticament. A dit.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Un cop anunciades les mesures per la situació d'estat d'alarma, el Gobierno té ara les competències exclusives en transport, almenys de forma momentà nia a Catalunya.
S'ha decretat el 100% del servei a Rodalies i un 50% tant als serveis de mitja distĂ ncia i de llarga distĂ ncia. CaldrĂ veure que passa amb la resta d'operadors (FGC, TMB...).
Els busos turĂstics (Barcelona Bus TurĂstic i Barcelona City Tour) queden suspesos fins a nou avĂs.
S'ha decretat el 100% del servei a Rodalies i un 50% tant als serveis de mitja distĂ ncia i de llarga distĂ ncia. CaldrĂ veure que passa amb la resta d'operadors (FGC, TMB...).
Els busos turĂstics (Barcelona Bus TurĂstic i Barcelona City Tour) queden suspesos fins a nou avĂs.
- DavidVazGuijarro
- N5

- Entrades: 88
- Membre des de: 05 gen. 2017, 07:27
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Ahir vaig tenir que agafar la L1 y la L2.Fran-Ikarus ha escrit: ↑14 març 2020, 19:14No, no, en un de botons (és a dir, en un 5000) no vaig arribar a anar, ahir.
M'he extralimitat fent suposicions. Ara ho corregeixo.
Dit això: avui he agafat un 9000 de L2, i no, no les obrien automà ticament. A dit.
A la L2, els dos 9000 que vaig agafar van obrir portes automaticament.
A la L1, vaig agafar un 4000 (manual) i un 6000 (manual perque el motorista no va obrir).
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Semblaria, doncs, que aquesta mesura s'està adoptant des d'ahir (en els models de tren en què és possible), o bé que ja ho estava fent des d'abans i la informació no va arribar a tots els motoristes, o que alguns en concret se n'han descuidat.
Entenc que, amb els pas dels dies, aquests hipotètics descuits desapareixeran, i tots els trens on sigui possible obriran totes les portes automà ticament.
Entenc que, amb els pas dels dies, aquests hipotètics descuits desapareixeran, i tots els trens on sigui possible obriran totes les portes automà ticament.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Efectivament, divendres amb un 9000 el motorista ja ho feia. No obstant, al ser un canvi de costum d'ahir per avui, suposo que es normal que puntualment algĂş se n'oblidi, especialment a aquelles lĂnes on uns trens poden, i d'altres no.Fran-Ikarus ha escrit: ↑15 març 2020, 08:19 Semblaria, doncs, que aquesta mesura s'estĂ adoptant des d'ahir (en els models de tren en què Ă©s possible), o bĂ© que ja ho estava fent des d'abans i la informaciĂł no va arribar a tots els motoristes, o que alguns en concret se n'han descuidat.
Entenc que, amb els pas dels dies, aquests hipotètics descuits desapareixeran, i tots els trens on sigui possible obriran totes les portes automà ticament.
Jo el que faig des de fa dies és obrir portes empenyent o picant amb la part central del dit.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Bé, això no són transports a l'ús, però sà una clau per poder (o no) utilitzar el transport privat
D'El PeriĂłdico:
La DiputaciĂłn de Barcelona cierra los aparcamientos de los parques naturales
Con el fin de evitar la concentraciĂłn de visitantes, la DiputaciĂłn de Barcelona ha decidido cerrar este domingo todos los aparcamientos de vehĂculos en la red de parques naturales. Asimismo, tambiĂ©n se ha cerrado al pĂşblico el Parc Fluvial del BesĂłs.
D'El PeriĂłdico:
La DiputaciĂłn de Barcelona cierra los aparcamientos de los parques naturales
Con el fin de evitar la concentraciĂłn de visitantes, la DiputaciĂłn de Barcelona ha decidido cerrar este domingo todos los aparcamientos de vehĂculos en la red de parques naturales. Asimismo, tambiĂ©n se ha cerrado al pĂşblico el Parc Fluvial del BesĂłs.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Multes en zona verda i blava suspeses
https://www.lavanguardia.com/vida/20200 ... pagar.html
Barcelona suspende las multas en las zonas verde y azul si no se pude pagar
Barcelona, 15 mar (EFE).- El Ayuntamiento de Barcelona ha decidido que, mientras dure el estado de alarma decretado por el Gobierno a causa del coronavirus, no multará a los conductores que no puedan pagar en la Zona de aparcamiento regulado, las áreas verde y azul.
El consistorio ha informado a través de las redes sociales de esta medida que forma parte de una serie de medidas que está adoptando el gobierno municipal con relación al estado de alarma por el COVID-19.
Otros ayuntamientos han tomado medidas similares, como es el caso del de Igualada, que forma parte de la zona de Ă’dena confinada por la Generalitat, que ha decretado la gratuidad del aparcamiento del hospital mientras dure la crisis. EFE
Barcelona suspende las multas en las zonas verde y azul si no se pude pagar
Barcelona, 15 mar (EFE).- El Ayuntamiento de Barcelona ha decidido que, mientras dure el estado de alarma decretado por el Gobierno a causa del coronavirus, no multará a los conductores que no puedan pagar en la Zona de aparcamiento regulado, las áreas verde y azul.
El consistorio ha informado a través de las redes sociales de esta medida que forma parte de una serie de medidas que está adoptando el gobierno municipal con relación al estado de alarma por el COVID-19.
Otros ayuntamientos han tomado medidas similares, como es el caso del de Igualada, que forma parte de la zona de Ă’dena confinada por la Generalitat, que ha decretado la gratuidad del aparcamiento del hospital mientras dure la crisis. EFE
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
TĂtols de viatge ATM no utilitzats durant l'epidèmia
Twitter TMBInfo:
Buenos dĂas. La @ATMbcn establecerá, una vez acabada la emergencia por el #Covid19, los mecanismos de compensaciĂłn de tĂtulos de viaje que no se hayan podido utilizar y que hayan caducado. Saludos.
Buenos dĂas. La @ATMbcn establecerá, una vez acabada la emergencia por el #Covid19, los mecanismos de compensaciĂłn de tĂtulos de viaje que no se hayan podido utilizar y que hayan caducado. Saludos.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Reducció del servei -> Massificació -> Adéu distà ncia de seguretat
https://www.elperiodico.com/es/sociedad ... to-7817968
En Barcelona,convoyes de metro abarrotados
Pese a todas las recomendaciones de restringir al máximo las salidas, el metro de la capital catalana presentaba a primera hora de esta mañana llenos en vagones de las lĂneas más habituales, como la L-5 o la L-1, con reducciĂłn del servicio. SegĂşn el decreto, el nivel de ocupaciĂłn de trenes, metro o autobuses no puede superar un tercio de la capacidad máxima. Esto se hace porque se pueda mantener una distancia superior a un metro entre los viajeros, lo que ha sido imposible en el suburbano a primera hora.
En Barcelona,convoyes de metro abarrotados
Pese a todas las recomendaciones de restringir al máximo las salidas, el metro de la capital catalana presentaba a primera hora de esta mañana llenos en vagones de las lĂneas más habituales, como la L-5 o la L-1, con reducciĂłn del servicio. SegĂşn el decreto, el nivel de ocupaciĂłn de trenes, metro o autobuses no puede superar un tercio de la capacidad máxima. Esto se hace porque se pueda mantener una distancia superior a un metro entre los viajeros, lo que ha sido imposible en el suburbano a primera hora.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Conductors de TMB amb mascareta
https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... us-7892178
Un conductor de bus en BCN: "Seguiré usando la mascarilla porque toda protección es poca"
Todos los vehĂculos han salido de la cochera con un esprai desinfectante que utilizarán los chĂłferes en el momento del relevo
TMB pone en marcha algunas medidas aprobadas por el comité para proteger a sus trabajadores y garantizar el servicio
Un conductor de bus en BCN: "Seguiré usando la mascarilla porque toda protección es poca"
Todos los vehĂculos han salido de la cochera con un esprai desinfectante que utilizarán los chĂłferes en el momento del relevo
TMB pone en marcha algunas medidas aprobadas por el comité para proteger a sus trabajadores y garantizar el servicio
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5813
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ara s'incrementarà la freqüència de metro a primera hora
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... imera-hora
16.03.2020
Premsa TMB
TMB incrementarĂ al mĂ xim l'oferta a les lĂnies de metro de mĂ©s afluència demĂ a primera hora
A causa d'una demanda superior a la prevista que s’ha detectat en algunes lĂnies a primera hora d'aquest matĂ, el metro donarĂ demĂ tota l’oferta possible a la L1 i la L5 en aquesta franja horĂ ria. S'estudia la possibilitat de controlar l’accĂ©s a estacions si es produeixen aglomeracions en moments puntuals
Aquest matĂ s’ha produĂŻt un fenomen inesperat al metro que ha desplaçat el comportament de la demanda, avançant l’hora punta una hora respecte del que Ă©s habitual. Com a conseqüència d’això s’han produĂŻt situacions de concentraciĂł de persones entre les 6 i les 7 del matĂ, bĂ sicament a les lĂnies 1 i 5. En aquesta hora, la disminuciĂł de passatgers respecte un dia habitual era nomĂ©s d’un 49%, un percentatge molt allunyant del descens registrat els Ăşltims dies.
A partir de les 7 del matà la situació s’ha començat a normalitzar d’acord amb l’objectiu d’ocupació previst , amb una reducció de la demanda del 73% entre les 7 i les 8, que ha arribat al 81% entre les 8 i les 9. I que es manté a les 11.00 h.
El comportament de la demanda al metro durant els Ăşltims dies ha tingut un ritme de reducciĂł exponencial:
Dilluns, 9: -2,8%
Dimarts 10: -8,5%
Dimecres 11: -12,4%
Dijous 12: -20,1%
Divendres 13: -48,5%
Dissabte 14: -74,7%
Diumenge 15: -84,6%
TMB estĂ oferint avui la mĂ xima capacitat de transport possible amb el personal disponible. En aquest sentit, el servei que ofereix avui el metro oscil·la entre un 65% i un 75% del que seria l’oferta habitual d’un dia feiner, que es modula en funciĂł de franges horĂ ries i lĂnies de mĂ©s demanda.
En el servei de Bus, la demanda s’ha comportat avui de forma similar als últims dies amb una reducció estimada de la demanda entorn al 75-80%.
Durant la setmana la evoluciĂł ha estat la segĂĽent:
Dilluns 9: -3,4%
Dimarts 10: -9,9%
Dimecres 11: -10,5%
Dijous 12: -19,9%
Divendres 13: -52,6%
Dissabte 14: -75,4%
Diumenge 15: -87,7%
TMB avalua de forma continua l’evolució del comportament del passatge per adequar l’oferta a la demanda d’acord amb el personal disponible, amb l’objectiu d’aconseguir que els ratis d’ocupació siguin inferiors a un terç de la demanda habitual, d’acord amb les indicacions de les autoritats administratives de Catalunya.
En aquest sentit, es recorda l’obligació de limitar la mobilitat si no és imprescindible. En cas que sigui necessari utilitzar el servei de metro, es recomana als usuaris que es distribueixin al llarg del tren per evitar acumulacions, ja que habitualment, els cotxes centrals són els que acostumen a tenir menor ocupació.
16.03.2020
Premsa TMB
TMB incrementarĂ al mĂ xim l'oferta a les lĂnies de metro de mĂ©s afluència demĂ a primera hora
A causa d'una demanda superior a la prevista que s’ha detectat en algunes lĂnies a primera hora d'aquest matĂ, el metro donarĂ demĂ tota l’oferta possible a la L1 i la L5 en aquesta franja horĂ ria. S'estudia la possibilitat de controlar l’accĂ©s a estacions si es produeixen aglomeracions en moments puntuals
Aquest matĂ s’ha produĂŻt un fenomen inesperat al metro que ha desplaçat el comportament de la demanda, avançant l’hora punta una hora respecte del que Ă©s habitual. Com a conseqüència d’això s’han produĂŻt situacions de concentraciĂł de persones entre les 6 i les 7 del matĂ, bĂ sicament a les lĂnies 1 i 5. En aquesta hora, la disminuciĂł de passatgers respecte un dia habitual era nomĂ©s d’un 49%, un percentatge molt allunyant del descens registrat els Ăşltims dies.
A partir de les 7 del matà la situació s’ha començat a normalitzar d’acord amb l’objectiu d’ocupació previst , amb una reducció de la demanda del 73% entre les 7 i les 8, que ha arribat al 81% entre les 8 i les 9. I que es manté a les 11.00 h.
El comportament de la demanda al metro durant els Ăşltims dies ha tingut un ritme de reducciĂł exponencial:
Dilluns, 9: -2,8%
Dimarts 10: -8,5%
Dimecres 11: -12,4%
Dijous 12: -20,1%
Divendres 13: -48,5%
Dissabte 14: -74,7%
Diumenge 15: -84,6%
TMB estĂ oferint avui la mĂ xima capacitat de transport possible amb el personal disponible. En aquest sentit, el servei que ofereix avui el metro oscil·la entre un 65% i un 75% del que seria l’oferta habitual d’un dia feiner, que es modula en funciĂł de franges horĂ ries i lĂnies de mĂ©s demanda.
En el servei de Bus, la demanda s’ha comportat avui de forma similar als últims dies amb una reducció estimada de la demanda entorn al 75-80%.
Durant la setmana la evoluciĂł ha estat la segĂĽent:
Dilluns 9: -3,4%
Dimarts 10: -9,9%
Dimecres 11: -10,5%
Dijous 12: -19,9%
Divendres 13: -52,6%
Dissabte 14: -75,4%
Diumenge 15: -87,7%
TMB avalua de forma continua l’evolució del comportament del passatge per adequar l’oferta a la demanda d’acord amb el personal disponible, amb l’objectiu d’aconseguir que els ratis d’ocupació siguin inferiors a un terç de la demanda habitual, d’acord amb les indicacions de les autoritats administratives de Catalunya.
En aquest sentit, es recorda l’obligació de limitar la mobilitat si no és imprescindible. En cas que sigui necessari utilitzar el servei de metro, es recomana als usuaris que es distribueixin al llarg del tren per evitar acumulacions, ja que habitualment, els cotxes centrals són els que acostumen a tenir menor ocupació.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ssion=true
Mobilitat
FGC tanca una de les seves lĂnies pel coronavirus
Es tracta de la L12, que circula entre les estacions Plaça Catalunya i Reina Elisenda
David Cobo / AdriĂ Lizanda 16.03.2020 18.30 h.
La L12 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixarà de funcionar mentre duri la crisi del coronavirus. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, el recorregut que va de les estacions Plaça Catalunya fins a Reina Elisenda deixarà de ser operatiu. La decisió s'ha pres en consonà ncia amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el departament de Territori i Sostenibilitat.
Una altra de les lĂnies que podrien deixar de funcionar Ă©s la L7, que va de Plaça Catalunya a SarriĂ . Aquesta mesura, però, encara estĂ en estudi, segons ha pogut saber aquest diari. En paral·lel, el sindicat CCOO ha informat que l'empresa començarĂ a treballar amb un servei 200 a partir de demĂ . Això vol dir que el servei que s'oferirĂ serĂ amb menys personal, menys trens i, per tant, mĂ©s temps d'espera per als viatgers.
A més, el mateix sindicat ha destacat que la plantilla es dividirà en dos grups per minimitzar el risc que un contagi afecti a tots els empleats i que el servei no pugui funcionar. Cada grup treballarà cinc dies i, després, tindrà cinc dies de festa en què l'altre grup el substituirà , segons CCOO.
Aquestes mesures se sumen a d'altres ​que ja ha pres FGC, com ara suspendre les prà ctiques d'estudiants que estaven a l'empresa.
Mobilitat
FGC tanca una de les seves lĂnies pel coronavirus
Es tracta de la L12, que circula entre les estacions Plaça Catalunya i Reina Elisenda
David Cobo / AdriĂ Lizanda 16.03.2020 18.30 h.
La L12 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixarà de funcionar mentre duri la crisi del coronavirus. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, el recorregut que va de les estacions Plaça Catalunya fins a Reina Elisenda deixarà de ser operatiu. La decisió s'ha pres en consonà ncia amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el departament de Territori i Sostenibilitat.
Una altra de les lĂnies que podrien deixar de funcionar Ă©s la L7, que va de Plaça Catalunya a SarriĂ . Aquesta mesura, però, encara estĂ en estudi, segons ha pogut saber aquest diari. En paral·lel, el sindicat CCOO ha informat que l'empresa començarĂ a treballar amb un servei 200 a partir de demĂ . Això vol dir que el servei que s'oferirĂ serĂ amb menys personal, menys trens i, per tant, mĂ©s temps d'espera per als viatgers.
A més, el mateix sindicat ha destacat que la plantilla es dividirà en dos grups per minimitzar el risc que un contagi afecti a tots els empleats i que el servei no pugui funcionar. Cada grup treballarà cinc dies i, després, tindrà cinc dies de festa en què l'altre grup el substituirà , segons CCOO.
Aquestes mesures se sumen a d'altres ​que ja ha pres FGC, com ara suspendre les prà ctiques d'estudiants que estaven a l'empresa.
- oscar440
- N8

- Entrades: 1046
- Membre des de: 13 set. 2005, 18:26
- UbicaciĂł: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Aquesta foto la vaig fer aquest divendres. És d´un autobĂşs de la linia 34. Sobren les paraules. Una tira de color groc al perĂmetre del conductor, no obria la porta del davant, i el conductor amb mascareta (he difuminat el rostre al mirall superior). Entre els usuaris, sorpresa, indignaciĂł i fins i tot insults al conductor. Alguns usuaris fins i tot no van validar el titol de transport. CadascĂş que faci el que li sembli oportĂş per protegir-se d´aquesta pandèmia.
- Fitxers adjunts
-
- DSCF9375.jpg (83.79 KiB) Visualitzat 20384 cops
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Resumint...que es fa servei segons horari d'agost de dilluns a divendres i de festiu tot el cap de setmana. D'aquesta manera s'eliminen els trens de la matinada de dissabte i diumenge, no eliminen de moment la L6 (a l'article està incorrecte ja que la L7 és la d'Av. Tibidabo) i sà la L12 (també està incorrecte ja que fa anys que la L6 no arriba a Reina Elisenda).metring ha escrit: ↑16 març 2020, 18:38 https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... ssion=true
Mobilitat
FGC tanca una de les seves lĂnies pel coronavirus
Es tracta de la L12, que circula entre les estacions Plaça Catalunya i Reina Elisenda
David Cobo / AdriĂ Lizanda 16.03.2020 18.30 h.
La L12 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixarà de funcionar mentre duri la crisi del coronavirus. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, el recorregut que va de les estacions Plaça Catalunya fins a Reina Elisenda deixarà de ser operatiu. La decisió s'ha pres en consonà ncia amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i el departament de Territori i Sostenibilitat.
Una altra de les lĂnies que podrien deixar de funcionar Ă©s la L7, que va de Plaça Catalunya a SarriĂ . Aquesta mesura, però, encara estĂ en estudi, segons ha pogut saber aquest diari. En paral·lel, el sindicat CCOO ha informat que l'empresa començarĂ a treballar amb un servei 200 a partir de demĂ . Això vol dir que el servei que s'oferirĂ serĂ amb menys personal, menys trens i, per tant, mĂ©s temps d'espera per als viatgers.
A més, el mateix sindicat ha destacat que la plantilla es dividirà en dos grups per minimitzar el risc que un contagi afecti a tots els empleats i que el servei no pugui funcionar. Cada grup treballarà cinc dies i, després, tindrà cinc dies de festa en què l'altre grup el substituirà , segons CCOO.
Aquestes mesures se sumen a d'altres ​que ja ha pres FGC, com ara suspendre les prà ctiques d'estudiants que estaven a l'empresa.


