Petit dubte sobre transbords.

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Re: Petit dubte sobre transbords.

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 26/02/2013 18:53

En els transbords es important, primerament, l'origen i destí del viatge, en segon terme, les zones que ocupen el viatge i per últim la quantiat d'operadors per a realitzar el viatge.

En les tarjes integrades hi ha un marge de temps per a transbords i un límit d'operadors.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 26/02/2013 19:25

Guigui ha escrit:De fet, fer un viatge amb un mode, fer gestions i tornar amb un altre mode en l'hora i 15 minuts, tot i que no descompta viatge nou, no és quelcom que l'ATM consideri legítim (tot i que és legal), però de moment, no han trobat manera de solucionar-ho sense penalitzar ningú que realment faci un viatge sense interrupció.
L'ATM diu pas que per anar del punt A al punt B ho haig de fer de la manera més ràpida i recta possible i en el menor temps?

Jo entenc que anar del barri de la Vall d'Hebron a un altre punt del barri de la Vall d'Hebron (per proper que sigui) és un desplaçament ja que aquests són l'origen i el destí de la meva ruta, altre cosa, es que jo iniciï la meva ruta a l'estació de la L3 a Montbau, vulgui fer un canvi amb la L7 a Plaça Catalunya, per anar fins Av. Tibidabo, on agafaré el 73 fins la parada de Parc de la Vall d'Hebron, i que pel mig, tenint temps em compri una revista al Triangle per posar un exemple, o el que fa molta gent si espera en un enllaç amb un temps d'espera llarg (15-30 minuts) que es anar a una cafeteria a prendre's el cafè del matí, què considerem aquí? 1 viatge casa -> feina, o 2 viatges: casa -> cafeteria i cafeteria -> feina.

Tenim el títol integrat per promocionar precisament els transbords, si ara l'ATM no considera legítim aquests tipus de transbords malament rai, jo no tinc la culpa de tenir 2 serveis de companyies diferents compartint gairebé el mateix traçat, i a sobre de tenir temps suficient a perdre per gaudir de les bondats del sistema. (si, això últim ha quedat molt :roll: ).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/02/2013 19:46

Miquel ha escrit:L'ATM diu pas que per anar del punt A al punt B ho haig de fer de la manera més ràpida i recta possible i en el menor temps?
En una resposta a una queixa, l'ATM em va venir a dir això. Una altra cosa és que aquesta norma sigui pràcticament impossible d'aplicar, donats els condicionants tècnics del sistema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 26/02/2013 20:11

Guigui ha escrit:
Miquel ha escrit:L'ATM diu pas que per anar del punt A al punt B ho haig de fer de la manera més ràpida i recta possible i en el menor temps?
En una resposta a una queixa, l'ATM em va venir a dir això. Una altra cosa és que aquesta norma sigui pràcticament impossible d'aplicar, donats els condicionants tècnics del sistema.
Fa una estona que cerco pel web de l'ATM i he trobat el següent:
Què és un viatge o desplaçament?
És el trajecte que realitza l’usuari des d’un origen a una destinació, permetent la utilització de diferents modes de transport: metro, autobús, tramvia i tren (FGC i Rodalies de Catalunya)

Anada i tornada es consideren 2 desplaçaments o viatges.

Igualment es consideren 2 desplaçaments quan dins d’un viatge es fa una interrupció per a realitzar qualsevol gestió i posteriorment es reprèn el viatge.
No obstant, tot seguit diu això:
Els títols integrats no són títols horaris, sinó títols de transport amb un nombre de desplaçaments on, dins d’un període horari, els transbordaments estan despenalitzats econòmicament (no descompta un nou viatge al títol de transport).
Això en part, matxaca l'anterior "norma". Segons això, si una T-10 permet fer fins a 4 "picades", tenim 4 desplaçaments dins d'una ruta, on per horari (1:15 min) els transbords estan despenalitzats (no és el cas si s'excedeix d'aquest període horari).
Per tant, deu ser vàlid que entre transbords pugui fer altres coses (menjar-me una ensimada, anar un moment a un quiosc, etc). Amb això en ment, crec que el que refereix la norma anterior, es que si algú abandona el mètode de transport que està realitzant per fer una gestió (la que sigui) i es vol reincorporar, és compten dos viatges, per exemple, agafo un T4 a Sant Adrià i vull anar a Glòries, però pel mig baixo a Fòrum a fer "algo" i torno a entrar a un T4 per continuar fins Glòries.

Aquesta explicació em sembla la més sensata, ja que és totalment impossible determinar la ruta d'un passatger i negar els transbords en funció d'on vol anar i/o d'on ha entrat. Ara bé, després hi ha la normativa de cada operador, per exemple diria que a FGC el viatge el compta com un "no retorn", si entres a Catalunya i vas fins a Sarrià, però després tornes fins a Provença sense sortir, tinc entès que és motiu de sanció. (ho hauré de cercar, però recordo haver-ho llegit als trens d'FGC).

A banda d'això, abans dèieu de fer més zones de les permeses amb una T-Jove. Al reglament hi diu això:
En el cas d’un desplaçament que tingui el seu origen o destinació en estacions contigües o municipis colindants situats a diferent zona tarifària, podrà realitzar-se amb una targeta d’1 zona sempre i quan no es realitzi cap transbordament.
Aquest criteri no serà d’aplicació quan una de les dues zones tarifàries sigui la zona 1. Únicament es podrà realitzar utilitzant una targeta T-10, T-50/30 o T-70/30 ja que amb les targetes de viatges il·limitats (T-Mes, T-Jove, T-Trimestre i TDia) no és tècnicament possible la seva aplicació.
L'enllaç és aquest: http://www.atm.cat/web/ca/veure.php?pdf ... .pdf&h=550


El metro de Barcelona amb motoristes!

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 26/02/2013 20:18

Us poso un exemple.
Baixo tot sovint a Barcelona, desde Manresa a comprar prop d'ARc de Triomf. Son 6 zones i tinc 2h30min de temps de transbords.
Per comoditat agafo la RENFE, R4, i baixo a l'estació Arc de Triomf, faig la compra pertinent i per tornar tinc dues opcions:

-Tornar amb la RENFE i gasto un altre bitllet.
-O bé, en el meu cas perquè ho puc fer, agafo el metro, L1, a Arc de Triomf i baixo a Plaça d'Espanya on agafo l'R5, d'FGC, i baixo a Manre-Alta (per la raó que fins a casa es planer i des de la RENFE a cas es tot pujada).
En el segon cas, mai pago un segon bitllet, perquè per número de transbords i temps ho puc fer.

Es legal? Es clar, ATM així ho diu en els bitllets.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 26/02/2013 20:35

gatvell ha escrit:Us poso un exemple.
Baixo tot sovint a Barcelona, desde Manresa a comprar prop d'ARc de Triomf. Son 6 zones i tinc 2h30min de temps de transbords.
Per comoditat agafo la RENFE, R4, i baixo a l'estació Arc de Triomf, faig la compra pertinent i per tornar tinc dues opcions:

-Tornar amb la RENFE i gasto un altre bitllet.
-O bé, en el meu cas perquè ho puc fer, agafo el metro, L1, a Arc de Triomf i baixo a Plaça d'Espanya on agafo l'R5, d'FGC, i baixo a Manre-Alta (per la raó que fins a casa es planer i des de la RENFE a cas es tot pujada).
En el segon cas, mai pago un segon bitllet, perquè per número de transbords i temps ho puc fer.

Es legal? Es clar, ATM així ho diu en els bitllets.
Pel que jo entenc, si obviem un moment el nombre de zones, el teu origen és Manresa (Rdc) i el teu destí és Manresa - Alta (FGC), per tant d'entrada, hauria de ser vàlid, ja que són estacions diferents i ja no ens afecta la restricció d'anada i tornada (entenc que sempre ha estat i és sobre orígens i destins iguals Montbau -> Diagonal / Diagonal -> Montbau), tampoc agafem el mateix transport i no passaria res ja que no interrompem el nostre viatge.

El que ja no se, es si amb els transbords és posa a 0 el comptador de zones, si ho fa, en principi entenc que no passa res, si no, si seria il·legal, ja que faries 12 zones en una mateixa ruta quan el màxim és 6.


El metro de Barcelona amb motoristes!

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 26/02/2013 22:46

Tu quan valides la targeta en la maquina el comptador de transbords es posa a 1, ja que ja has marcat un transport públic. Després marcara altres si en fas o no si no fas res. En acabar el temps de transbord, doncs es queda a 0. No es acumulatiu.
Respecte al viatge si, es podría dir que surto de Manresa per arribar a Manresa, tecnicament es així. Fins i tot es podria dir que espero un transport públic 40min (quan en realitat estic comprant).


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 27/02/2013 20:26

Sokjo ha escrit:Clar que valido a la Renfe, poso el bitllet dins la maquina pero tant si agafo el bus com si només agafo el tren les portes s'obren (per sortir no cal validar a Sabadell), el dubte era si al agafar el bus a Terrassa i despres el tren per anar a Sabadell es considerava una o dues zones.
A Rodalies, un bitllet entre les estacions o parades colaterals són la mateixa zona.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 01/03/2013 3:28

victorcasta ha escrit:No hauries.

Si treus un bitllet a Vilafranca per anar a L'Hospitalet, s'entén que ho fas via Molins de Rei, que són 5 zones. Si ho fas via Cerdanyola Universitat, necessitaries un bitllet de 6 zones. Una altra cosa és que puguis fer la pirula, ja que la validadora de sortida no sap si has arribat per Molins o per Cerdanyola.

Per cert, el bitllet de 5 zones costa 3,65 euros fins al 30 de juny (si no es prorroga la rebaixa de tarifes).
Y en respuesta al usuario Vilafranca:

Por supuesto que es legal, puesto que habla de un billete sencillo de cinco zonas comprendidas entre la 1 y la 5. Desde cuándo ir por Cerdanyola UAB son seis zonas a Hospitalet? Son igualmente cinco por vía Molins o por vía Cerdanyola, ya que Rodalies de Catalunya aplica en sus billetes de Rodalies el mismo sistema que todos los restantes núcleos de España: pasar por una determinada zona una o varias veces, contabilizando la misma zona. De hecho, el caso de Vilafranca incluso, es mucho menos problemático que el que yo utilizo y que voy a exponer:

Vivo cerca de Clot, pero para ir a Terrassa, saco billete sencillo o ida y vuelta. Pues siempre lo hago empleando una T10 de 1 zona a Sant Feliù de Llobregat y allí saco un billete de zonas dos, tres y cuatro a Terrassa, y voy por Cerdanyola UAB. Esto es perfectamente legal, ya que los trasbordos en Castellbisbal a la R8, Cerdanyola UAB a la R7 y Cerdanyola Vallès a la R4 son perfectamente legales, y únicamente atravieso las zonas 2, 3, nuevamente 2, nuevamente 3 y 4, que son exactamente las que me marca el billete.

Si vamos a cualquier máquina autoventa de Rodalies y hacemos varias pruebas, veremos que si estamos en Sant Feliù y marcamos como destino Martorell, nos dará un billete de dos zonas, aunque pasemos por Castellbisbal, que es zona 3a, no lo cuenta como tal. Si marcamos como destino Castellbisbal, nos dará igualmente un billete de 2 zonas, contabilizando Castellbisbal como zona 3a. Pero si la parada de origen o destino NO es Castellbisbal, nunca la contabiliza como zona adicional.

En cualquier caso, volviendo a lo de antes, para ir a Terrassa, ya sea en máquina autoventa o en taquilla, tengo que engañar marcando como destino Sant Sadurnì D' Anoia, ya que en ambos casos, si digo o marco Terrassa, aunque esté en Sant Feliù, me van a mandar por Barcelona con billete de 4 zonas.

En Madrid, desde el año 1997, existe una cosa que el que haya ido habrá visto: cuando tu estación de destino se encuentre "en la línea Imperial" (excepto Las Rozas y Majadahonda) y tu estación de origen se encuentre dentro de las tres primeras zonas de la red, te dirá SIEMPRE eso de ir "por Las Rozas" o "Por Atocha". ¿A alguien le suena esto? ¿Verdad que sí? Puesto que Renfe, la propia Renfe te da la oportunidad de ir a Pozuelo, Aravaca o Príncipe Pío por Atocha, pagando una zona si estás en zona 0, dos si estás en zona A y tres si estás en B1. Que yo sepa los madrileños no van de Nuevos Ministerios a Príncipe Pío por Las Rozas (salvo algún despistado). Ese es el fallo de Barcelona: que la R8 se la pasa por el arco de Triunfo y te hace pagar más zonas innecesariamente, cuando el propio sistema ferroviario está montado para que puedas repetir zonas sin pagarlas como zonas de más, y tienes la opción de ir por vías que supongan una zona menos.

Lo que pasa en Barcelona es que los políticos de turno se gastan el dinero en gili*****ces, luego echan la culpa a Madrid de que no les paga, se quejan de deudas astronómicas y nos escarban de donde sea para hacernos pagar más al usuario de a pie, cuando los Madrileños, si tan rácanos son, que yo sepa, desde hace milenios, en todas sus taquillas y máquinas expendedoras de billetes de cercanías, puedes viajar perfectamente desde Coslada, Nuevos Ministerios o Alcobendas a Pozuelo de Alarcón, Aravaca o Príncipe Pío "por Atocha", usando una cosa que se llama Pasillo Verde Ferrroviario, que se usa y se potencia, no como aquí la R8, que hace exactamente la misma función (quitarte zonas), pero está de adorno y simplemente por hacernos rascar más el bolsillo, no se potencia porque no les sale de los eggs, a los responsables.

Pero repito: incluso desde Sant Feliù de Llobregat, es perfectamente viable ir a Blanes con un billete de cinco zonas, yendo por la R8, que para eso está.

PD: Respecto al comentario de Víctorcasta, sinceramente, que me explique dónde están las seis zonas de Vilafranca a Hospi, porque o soy retrasado, o me ha caído una maceta en la cabeza, o no lo entiendo. Por vía Molins de Rei, atravieso por orden las zonas 5, 4, 3, 2 y 1, y por vía UAB atravieso las zonas 5, 4, 3 desde Martorell a la uAB, 2 en Cerdanyola y 1 desde Montcada a Hospitalet. Son exactamente las mismas zonas y no repito ninguna. ¿Dónde está la sexta zona? A lo mejor es que la zona 1 está partida en dos y yo todavía no me he enterado. :roll:


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 03/03/2013 18:20

Per anar de Plaça Espanya (FGC) a Monistrol de Montserrat, quantes zones es travessen?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 03/03/2013 20:17

Son 4 zones. Ho pots comprobar al plànol de la xarxa en el web d'FGC: www.fgc.net


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 03/03/2013 20:43

gatvell ha escrit:Son 4 zones. Ho pots comprobar al plànol de la xarxa en el web d'FGC: http://www.fgc.net
Ho he mirat al mapa però usen un color molt clar i costa veure-ho. Merci ;)



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”