Petit dubte sobre transbords.

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Obrir la veda de la loquacitat

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/11/2009 0:04

Mk_82 ha escrit:El que vull dir amb aquesta afirmació és que els transports públics haurien de ser menys elitistes, i més encara amb la integració, que l'únic que propicia encara que no és vulgui reconèixer és un monopoli del transport públic, ja que no hi ha altres alternatives que puguin fer una competència sana (econòmicament parlant) i que en definitiva acaben beneficiant als usuaris amb menys poder adquisitiu ( vegis companyes de low cost Vs Ibèria, encara que se les vulgui criticar tant...).
Contrastant aquestes dues afirmacions, començo a creure que xerres per xerrar...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dimecres 04/11/2009 20:53

Mk_82 ha escrit:Jo crec que tot i que el transport fos privat a preus impopulars estic segur que hi hauria gent amb pasta que els agafaria perquè dirien que són còmodes, ràpids, segurs....
Llavors ja no podriem parlar de transport públic, sinó d'un transport que només es podrien permetre aquelles persones amb altes rendes. Persones amb alt poder adquisitiu avui en dia ja tenen alternatives al transport públic, i en tindrien igual en cas que el transport fos de capital 100% privat.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimecres 04/11/2009 21:06

Intentant salvar una mica aquest fil que no s'aguanta per enlloc, en el fons tampoc és tan descabellada la idea del límit temporal pels desplaçaments en lloc del de validacions, amb l'actual sistema es permet fer un tercer transbord hora i quart més tard de la primera però no es diu en cap moment fins quan pot estar aquest usuari a l'última xarxa de transport, és a dir que el sistema tarifari integrat contempla la possibilitat que una persona amb una validació de T-10 es passi el dia donant voltes pel metro. Això permet exemples surrealistes com combinar dos autobusos urbans de l'extrarradi de la zona 1, accedir al sistema ferroviari i finalment incorporar-se a la xarxa de metro per acabar sortint dues hores més tard de la primera validació, tot per 77 cèntims d'euro. Aquesta persona paga el mateix que un altre usuari que agafi només el metro per quatre estacions i no s'hi estigui més d'un quart d'hora.

Em consta per històries que m'han explicat de fa 30 anys que a Londres els autobusos es pagaven per tarifes horàries, és a dir pagaves per una hora d'autobús i si el teu desplaçament durava més t'havies d'aixecar del seient i pagar un nou bitllet, recordo el comentari perquè anava amb l'afegit de dir que mentre es feia aquest pagament ningú et prenia el seient tot i anar gent de peu, ara bé no tinc mitjans per corroborar aquesta informació.

Sigui com sigui tots aquests plantejaments posen en evidència les múltiples i importants mancances estructurals del sistema tarifari integrat.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 04/11/2009 21:09

A Londres alguns bitllets només els pots utilitzar a certes hores.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimecres 04/11/2009 21:16

Vilarrubla ha escrit:A Londres alguns bitllets només els pots utilitzar a certes hores.
Aquesta situació és diferent, es tracta d'un recàrrec que s'aplica als desplaçaments en hora punta. Els bitllets senzills en hora vall són més econòmics, així com els abonaments que excloguin aquestes franges horàries.

Tornant a la qüestió del límit de temps pels desplaçaments, aquesta situació resulta per exemple molt favorable a les bandes de pidolaires que amb una T-10 tenen per més d'una setmana de feina, tècnicament no se'ls multa per viatjar sense bitllet vàlid perquè ho és. En aquest sentit alguns operadors imposen condicions addicionals per resoldre aquest afer si bé moltes d'aquestes són confuses o fins i tot absurdes, per exemple Renfe diu que els bitllets s'han d'utilitzar durant les dues hores posteriors a la validació si bé hi ha desplaçaments possibles pel nucli que superen àmpliament aquest temps de trajecte, incidències a banda, a més que el concepte que fa servir resulta ambigu perquè es pot interpretar la utilització com l'inici del desplaçament i no tot el desplaçament en si. Per la seva part FGC especifica que un bitllet només és vàlid per a un desplaçament en una direcció, impedint tècnicament els transbords perquè per anar de Rubí a Universitat Autònoma, un recorregut que ni de lluny es pot considerar estrambòtic són necessàries dues validacions d'una zona doncs s'agafa un tren direcció Barcelona i després un altre direcció Sabadell. És de suposar que a la pràctica mai es sancionarà a ningú per aquest motiu però les condicions són les que són i una multa per aquest motiu seria lícita en un control de bitllets al passadís inferior entre vies de Sant Cugat.


And now for something completely different...

Mk_82

Entrada Autor: Mk_82 » Divendres 06/11/2009 19:52

Tony M. Nyphot ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:A Londres alguns bitllets només els pots utilitzar a certes hores.
Aquesta situació és diferent, es tracta d'un recàrrec que s'aplica als desplaçaments en hora punta. Els bitllets senzills en hora vall són més econòmics, així com els abonaments que excloguin aquestes franges horàries.

Tornant a la qüestió del límit de temps pels desplaçaments, aquesta situació resulta per exemple molt favorable a les bandes de pidolaires que amb una T-10 tenen per més d'una setmana de feina, tècnicament no se'ls multa per viatjar sense bitllet vàlid perquè ho és. En aquest sentit alguns operadors imposen condicions addicionals per resoldre aquest afer si bé moltes d'aquestes són confuses o fins i tot absurdes, per exemple Renfe diu que els bitllets s'han d'utilitzar durant les dues hores posteriors a la validació si bé hi ha desplaçaments possibles pel nucli que superen àmpliament aquest temps de trajecte, incidències a banda, a més que el concepte que fa servir resulta ambigu perquè es pot interpretar la utilització com l'inici del desplaçament i no tot el desplaçament en si. Per la seva part FGC especifica que un bitllet només és vàlid per a un desplaçament en una direcció, impedint tècnicament els transbords perquè per anar de Rubí a Universitat Autònoma, un recorregut que ni de lluny es pot considerar estrambòtic són necessàries dues validacions d'una zona doncs s'agafa un tren direcció Barcelona i després un altre direcció Sabadell. És de suposar que a la pràctica mai es sancionarà a ningú per aquest motiu però les condicions són les que són i una multa per aquest motiu seria lícita en un control de bitllets al passadís inferior entre vies de Sant Cugat.
Ostres, mai ho havia pensat així, i la de vegades que ho he fet xD.Però se suposa que el paper d'un intercanviador és aquest, és a dir el de facilitar el transbord ja sigui amb un altre tren de la mateixa empresa o el transport integrat que sigui i això no hauria de ser sancionable. S'hauria de preguntar a algun casaca roja aquesta situació a veure que és el que diu, segurament les lleis de transbord no les deuen haver redactat gaire bé. :ok
Per altra banda ratifico el que has dit sobre el fet de que el sistema d'integració deixa algunes llacunes no massa clares ;)



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dimarts 31/05/2011 14:38

Avui tinc que anar a Barcelona Sants desde Vilafranca, pero a Molins de rei he de baixar i esperar a un company que ha de venir amb mi, i a l'hora que vindra, haurem d'agafar un tren de molins-mataró i baixar a sants, que es el que ve abans de un de la R4, si jo compro un bitllet a vilafranca cap a Sants (R4), puc baixar a Molins de Rei i agafar un tren de la C1 i baixar a Sants sense problemes de revisors o de que despres no se m'obri la porta?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 31/05/2011 14:52

Si no surts de la barrera de cancel.ladores de Molins de Rei i t'esperes al mateix recinte de l'estació cap problema.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 31/05/2011 15:23

L'altre dia em va pasar una cosa molt rara amb un T-10 2 zones i anant a buscar el meu a l'escola:
- 16:25 entro Sant Andreu Arenal amb un t-10 2 zones
- 16:30 agafo un tren de la R3 fins Sta Perpetua
- 16:45 arribo Santa Perpetua
- 16:55 agafo bus urba marcan t-10 2 zones, transbord.
- 17:00 recullo el meu fill a l'escola
- 17:30 arribo estacio Sta Perpetua. Marco la T-10 de 2 zones. No em descompte cap viatge, la maquina enten que es un transbord. :x :x :x :x :x :x . Pero no ho tindria que ser perque ja he agafat abans la Renfe, tindria que ser un nou viatge. Pregunto al personal de la estacio si es he marcat bé el viatge, ho posa a la maquina i surt la validació que he fet minuts abans a Rodalies Santa Perpetua
- 17:45 agafo tren R3 fins Sant Andreu Arenal
- 18:00 Les maquines no em diexen sortir. Ha passat mes de 1h30 desde la primera validació. Li explico el que he fet al interventor i em deixa sortir una mica sorpres.

D'aqui en venen 2 preguntes:
- Quina validesa te un bitllet T-10 2 zones? Posa transbord en 1h30, pero no temps maxim. Perque a Renfe o FGC valides a l'entrar i al sortir. El bitllet de Renfe tenen una validesa de 2h desde la validació.
- La validadora de Rodalies a Santa Perpetua, em tindria que marca un segon viatge al veure que ja havia agafat un altre cop Rodalies una hora abans o ha feia be interpretant el transbord?
- He fet frau? Encara que sigui involuntari i per culpa de les maquines.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 31/05/2011 15:43

És una qüestió tècnica que FGC va començar a detectar de forma important arran de la generalització de la validació de sortida, frau n'has fet malgrat que és evident que has anat de bona fe, no crec convenient explicar les interioritats del sistema de validació de títols en un lloc de lliure lectura, en el cas de FGC es va corregir d'alguna forma perquè no passés i la majoria de persones que s'ho saben són persones que tenen al darrere una història en el viatge semblant a la teva.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 31/05/2011 17:40

davida ha escrit:L'altre dia em va pasar una cosa molt rara amb un T-10 2 zones i anant a buscar el meu a l'escola:
- 16:25 entro Sant Andreu Arenal amb un t-10 2 zones
- 16:30 agafo un tren de la R3 fins Sta Perpetua
- 16:45 arribo Santa Perpetua
- 16:55 agafo bus urba marcan t-10 2 zones, transbord.
- 17:00 recullo el meu fill a l'escola
- 17:30 arribo estacio Sta Perpetua. Marco la T-10 de 2 zones. No em descompte cap viatge, la maquina enten que es un transbord. :x :x :x :x :x :x . Pero no ho tindria que ser perque ja he agafat abans la Renfe, tindria que ser un nou viatge. Pregunto al personal de la estacio si es he marcat bé el viatge, ho posa a la maquina i surt la validació que he fet minuts abans a Rodalies Santa Perpetua
- 17:45 agafo tren R3 fins Sant Andreu Arenal
- 18:00 Les maquines no em diexen sortir. Ha passat mes de 1h30 desde la primera validació. Li explico el que he fet al interventor i em deixa sortir una mica sorpres.

D'aqui en venen 2 preguntes:
- Quina validesa te un bitllet T-10 2 zones? Posa transbord en 1h30, pero no temps maxim. Perque a Renfe o FGC valides a l'entrar i al sortir. El bitllet de Renfe tenen una validesa de 2h desde la validació.
- La validadora de Rodalies a Santa Perpetua, em tindria que marca un segon viatge al veure que ja havia agafat un altre cop Rodalies una hora abans o ha feia be interpretant el transbord?
- He fet frau? Encara que sigui involuntari i per culpa de les maquines.
El límit del trajecte i transbord amb una T10 de 2 zones és d'1h30m, facis transbord o no, llavors t'has passat 5 minuts del temps màxim..



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 31/05/2011 18:36

No. Que jo sàpiga l'1h30 és el temps per a fer transbords, no el temps màxim per romandre al sistema, que no sé si n'hi ha perquè no surt enlloc.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 31/05/2011 19:22

El motiu pel qual el bitllet no era admès a la sortida de Sant Andreu Arenal és simplement que a l'arribar a aquesta estació el títol havia fet un salt de zona més dels que té permesos, simplement.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 31/05/2011 19:35

El mateix em va passar fa unes setmanes enrere quan vaig agafar amb una T-10 de 2 zones, Rodalies a Terrassa fins a Cerdanyola, a peu fins a Serraparera. Allà vaig agafar l'A3 fins a l'Autònoma i d'allà FGC fins a Terrassa. No vaig caure que havia fet 3 zones, fins que la màquina de sortida no em va admetre la targeta. Sort de l'agent d'FGC que va ser tan amable de deixar-me sortir...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 31/05/2011 20:52

No és el mateix cas ja que a diferència del cas exposat en el teu sí que és vàlid el títol a Universitat Autònoma i no a Terrassa, mentre que en el cas exposat el títol ja no és vàlid a Santa Perpètua.
victorcasta ha escrit:El mateix em va passar fa unes setmanes enrere quan vaig agafar amb una T-10 de 2 zones, Rodalies a Terrassa fins a Cerdanyola, a peu fins a Serraparera. Allà vaig agafar l'A3 fins a l'Autònoma i d'allà FGC fins a Terrassa. No vaig caure que havia fet 3 zones, fins que la màquina de sortida no em va admetre la targeta. Sort de l'agent d'FGC que va ser tan amable de deixar-me sortir...


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 01/06/2011 0:22

josep_serre ha escrit:No és el mateix cas ja que a diferència del cas exposat en el teu sí que és vàlid el títol a Universitat Autònoma i no a Terrassa, mentre que en el cas exposat el títol ja no és vàlid a Santa Perpètua.
Per fer un Santa Perpètua-Parets, per exemple, sí, ja que continuarien sent dues zones el desplaçament complet.

Per cert, un Igualada-Sabadell fent Hispano Igualadina+Bus TMB+FGC a Sabadell Estació et diu saldo de zones incorrecte amb un títol de viatges limitats de 6 zones.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 01/06/2011 14:37

victorcasta ha escrit:No. Que jo sàpiga l'1h30 és el temps per a fer transbords, no el temps màxim per romandre al sistema, que no sé si n'hi ha perquè no surt enlloc.
Prenent com a exemple un operador que expressa les condicions de viatge de manera prou entenidora, s'en despren que no, no n'hi ha:
http://www.fgc.cat/accessible/cat/condicions_us.asp

El cas més senzill imaginable de "viatge amb menys temps de trajecte" seria aquell on entres al Metro (per exemple), valides el teu títol, i no fas cap desplaçament (et quedes assegut a l'andana veient passar trens), fins que tanquen les instal·lacions i t'obliguen a sortir-ne.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 01/06/2011 14:51

No, per anar a Parets tampoc, perquè s'està repetint el mitjà de transport
UT596001 ha escrit:
josep_serre ha escrit:No és el mateix cas ja que a diferència del cas exposat en el teu sí que és vàlid el títol a Universitat Autònoma i no a Terrassa, mentre que en el cas exposat el títol ja no és vàlid a Santa Perpètua.
Per fer un Santa Perpètua-Parets, per exemple, sí, ja que continuarien sent dues zones el desplaçament complet.

Per cert, un Igualada-Sabadell fent Hispano Igualadina+Bus TMB+FGC a Sabadell Estació et diu saldo de zones incorrecte amb un títol de viatges limitats de 6 zones.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 01/06/2011 15:02

josep_serre ha escrit:El motiu pel qual el bitllet no era admès a la sortida de Sant Andreu Arenal és simplement que a l'arribar a aquesta estació el títol havia fet un salt de zona més dels que té permesos, simplement.
Aixo es fals.
Si jo amb una T-10 de 2 zones, faig Barcelona - Santa Perpetua i no agafo el bus urbà. Al tornar a marcar a la validadora de Santa Perpetua em descompta un nou viatge.
El problema pasa quan entremig agafo un bus urbà, que aleshores ho interpreta com un segon transbord.
Jo al iniciar un Santa Perpetua Barcelona he intentat validar un bitllet de 2zones, el correcte. El problema es que la validadora interpreta un transbord que no es, ja que es la segona vegada que viatjo en Renfe i per tant em tindria que descomptar un nou viatge, tal com pasa si agafo nomes Rodalies + Rodalies.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 01/06/2011 16:32

davida ha escrit:
josep_serre ha escrit:El motiu pel qual el bitllet no era admès a la sortida de Sant Andreu Arenal és simplement que a l'arribar a aquesta estació el títol havia fet un salt de zona més dels que té permesos, simplement.
Aixo es fals.
Si jo amb una T-10 de 2 zones, faig Barcelona - Santa Perpetua i no agafo el bus urbà. Al tornar a marcar a la validadora de Santa Perpetua em descompta un nou viatge.
El problema pasa quan entremig agafo un bus urbà, que aleshores ho interpreta com un segon transbord.
Jo al iniciar un Santa Perpetua Barcelona he intentat validar un bitllet de 2zones, el correcte. El problema es que la validadora interpreta un transbord que no es, ja que es la segona vegada que viatjo en Renfe i per tant em tindria que descomptar un nou viatge, tal com pasa si agafo nomes Rodalies + Rodalies.
És que no he dit el contrari.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”