Petit dubte sobre transbords.

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Mk_82

Petit dubte sobre transbords.

Entrada Autor: Mk_82 » Dijous 29/10/2009 17:14

No entenc perquè quan es fa un viatge amb un títol integrat s'ha de canviar de transport públic obligatoriament per tal de que no et marqui un viatge de més tot i estant dins de la franja horària de transbord. Ho dic perquè em sembla absurd que no sigui així ja que moltes vegades he hagut d'enginyar-me-les amb un sol viatge per anar i tornar a casa meva (amb diferents transports com no, no sigui que faci una infracció i se'm persegueixi...), ja que havia de fer un petit encàrrec ràpid i la veritat que fa certa ràbia gastar dos viatges podent-ne gastar només un, que les T10 no es que siguin molt barates i hi ha crisi...
Doncs això, no entenc perquè no es pot fer amb el mateix transport, ja que per mi i molta gent que es veu obligada a fer el mateix ens representaria menys mals de caps per fer quadrar horaris de transbord. :?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 29/10/2009 17:19

Precisament l'esperit de la integració tarifària no és aquest, l'esperit de l'integració tarifària és que ja que no es pot fer arribar tots els operadors a tots els racons de la ciutat ni de la Regió Metropolitana mitjançant la cadena modal de manera que el que s'ingressa de menys en bitlletatge es compensa de manera que s'optimitzen els recursos i alhora es presta millor servei creant una cultura del transbord.

Per tant si fas un viatge d'anar i tornar és lògic que paguis dos viatges, ara bé si t'ho pots enginyar perquè no sigui així felicitats estàs en el teu dret.
Mk_82 ha escrit:No entenc perquè quan es fa un viatge amb un títol integrat s'ha de canviar de transport públic obligatoriament per tal de que no et marqui un viatge de més tot i estant dins de la franja horària de transbord. Ho dic perquè em sembla absurd que no sigui així ja que moltes vegades he hagut d'enginyar-me-les amb un sol viatge per anar i tornar a casa meva (amb diferents transports com no, no sigui que faci una infracció i se'm persegueixi...), ja que havia de fer un petit encàrrec ràpid i la veritat que fa certa ràbia gastar dos viatges podent-ne gastar només un, que les T10 no es que siguin molt barates i hi ha crisi...
Doncs això, no entenc perquè no es pot fer amb el mateix transport, ja que per mi i molta gent que es veu obligada a fer el mateix ens representaria menys mals de caps per fer quadrar horaris de transbord. :?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Mk_82

Entrada Autor: Mk_82 » Dijous 29/10/2009 17:25

josep_serre ha escrit:Precisament l'esperit de la integració tarifària no és aquest, l'esperit de l'integració tarifària és que ja que no es pot fer arribar tots els operadors a tots els racons de la ciutat ni de la Regió Metropolitana mitjançant la cadena modal de manera que el que s'ingressa de menys en bitlletatge es compensa de manera que s'optimitzen els recursos i alhora es presta millor servei creant una cultura del transbord.

Per tant si fas un viatge d'anar i tornar és lògic que paguis dos viatges, ara bé si t'ho pots enginyar perquè no sigui així felicitats estàs en el teu dret.
Mk_82 ha escrit:No entenc perquè quan es fa un viatge amb un títol integrat s'ha de canviar de transport públic obligatoriament per tal de que no et marqui un viatge de més tot i estant dins de la franja horària de transbord. Ho dic perquè em sembla absurd que no sigui així ja que moltes vegades he hagut d'enginyar-me-les amb un sol viatge per anar i tornar a casa meva (amb diferents transports com no, no sigui que faci una infracció i se'm persegueixi...), ja que havia de fer un petit encàrrec ràpid i la veritat que fa certa ràbia gastar dos viatges podent-ne gastar només un, que les T10 no es que siguin molt barates i hi ha crisi...
Doncs això, no entenc perquè no es pot fer amb el mateix transport, ja que per mi i molta gent que es veu obligada a fer el mateix ens representaria menys mals de caps per fer quadrar horaris de transbord. :?
No és per titllar-te de tonto ni res per l'estil, però tu, podent estalviar-te diners, no ho faries?. I ni esperit d'integració ni res el que hi ha és esperit de recaptació de la manera que sigui jajaj. Llavors si es pot fer el que dic, és absurd que un no estigui en el seu dret de poder agafar els transports en l'ordre que li convingui.... A sobre de que per mi el fet de fer transbords més aviat em perjudica abans que ajudar-me.
Jo miro per la meva butxaca abans que per la dels altres, no se si a tu et passa el mateix.
Mk_82 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 29/10/2009 17:29, en total s’ha editat 1 vegada.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 29/10/2009 17:27

Jo he dit que estàs en el teu dret d'enginyar-te-les com vulguis per estalviar-te diners en viatges fent cadenes modals que et siguin favorables, i sí, jo també ho sé fer i ho faig però simplement he dit que no és l'esperit del sistema.
Mk_82 ha escrit:
josep_serre ha escrit:Precisament l'esperit de la integració tarifària no és aquest, l'esperit de l'integració tarifària és que ja que no es pot fer arribar tots els operadors a tots els racons de la ciutat ni de la Regió Metropolitana mitjançant la cadena modal de manera que el que s'ingressa de menys en bitlletatge es compensa de manera que s'optimitzen els recursos i alhora es presta millor servei creant una cultura del transbord.

Per tant si fas un viatge d'anar i tornar és lògic que paguis dos viatges, ara bé si t'ho pots enginyar perquè no sigui així felicitats estàs en el teu dret.
Mk_82 ha escrit:No entenc perquè quan es fa un viatge amb un títol integrat s'ha de canviar de transport públic obligatoriament per tal de que no et marqui un viatge de més tot i estant dins de la franja horària de transbord. Ho dic perquè em sembla absurd que no sigui així ja que moltes vegades he hagut d'enginyar-me-les amb un sol viatge per anar i tornar a casa meva (amb diferents transports com no, no sigui que faci una infracció i se'm persegueixi...), ja que havia de fer un petit encàrrec ràpid i la veritat que fa certa ràbia gastar dos viatges podent-ne gastar només un, que les T10 no es que siguin molt barates i hi ha crisi...
Doncs això, no entenc perquè no es pot fer amb el mateix transport, ja que per mi i molta gent que es veu obligada a fer el mateix ens representaria menys mals de caps per fer quadrar horaris de transbord. :?
No és per titllar-te de tonto ni res per l'estil, però tu, podent estalviar-te diners, no ho faries?. I ni esperit d'integració ni res el que hi ha és esperit de recaptació de la manera que sigui jajaj. Llavors si es pot fer el que dic, és absurd que un no estigui en el seu dret de poder agafar els transports en l'ordre que li convingui.....Jo miro per la meva butxaca abans que per la dels altres, no se si a tu et passa el mateix.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Mk_82

Entrada Autor: Mk_82 » Dijous 29/10/2009 17:33

Jo he dit que estàs en el teu dret d'enginyar-te-les com vulguis per estalviar-te diners en viatges fent cadenes modals que et siguin favorables, i sí, jo també ho sé fer i ho faig però simplement he dit que no és l'esperit del sistema.

Es que no se com pots estar d'acord amb una llei que en lloc d'ajudar complica les coses. El que vull és que opinis per tu mateix, no com l'empresa de transports vol que s'opini...
No se, si de mi depengués fer les lleis aquestes, les coses anirien per un altre camí, ja t'ho puc ben assegurar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/10/2009 17:34

El tema no és si cal fer un "petit encàrrec" o si t'has de passar el dia fora. La idea és que cada desplaçament des d'un punt A a un punt B valgui un viatge i només un viatge, tant si s'hi pot arribar amb tren o metro com si només hi arriba un bus de barri que has d'agafar a la parada final de l'autobús que agafes sortint del metro. I un "petit encàrrec" és anar d'A a B i de B a A i, per tant, són dos viatges. Si hi ha vegades on és possible anar en metro i tornar en autobús, només és perquè el sistema no ha sigut programat d'una manera més sofisticada. De fet, alguna vegada he aconseguit fer tot un tour amb diversos encàrrecs gastant només un sol viatge, i sense saltar-me cap norma.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Mk_82

Entrada Autor: Mk_82 » Dijous 29/10/2009 17:39

Guigui ha escrit:El tema no és si cal fer un "petit encàrrec" o si t'has de passar el dia fora. La idea és que cada desplaçament des d'un punt A a un punt B valgui un viatge i només un viatge, tant si s'hi pot arribar amb tren o metro com si només hi arriba un bus de barri que has d'agafar a la parada final de l'autobús que agafes sortint del metro. I un "petit encàrrec" és anar d'A a B i de B a A i, per tant, són dos viatges. Si hi ha vegades on és possible anar en metro i tornar en autobús, només és perquè el sistema no ha sigut programat d'una manera més sofisticada. De fet, alguna vegada he aconseguit fer tot un tour amb diversos encàrrecs gastant només un sol viatge, i sense saltar-me cap norma.
Però estàs d'acord en que es programi d'una manera més sofisticada per a que no sigui possible estalviar?. M'estas dient això?. Jo és que ja no se que pensar de les entitats que controlen els transports públics, cada dia em defrauden més.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/10/2009 17:51

Mk_82 ha escrit:Però estàs d'acord en que es programi d'una manera més sofisticada per a que no sigui possible estalviar?. M'estas dient això?.
Des d'un punt de vista metodològic, sí. Juntament amb una redefinició de les tarifes, començant per les zones.
Mk_82 ha escrit:Jo és que ja no se que pensar de les entitats que controlen els transports públics, cada dia em defrauden més.
Si vols dir que pertoca al Fotracat el deure institucional de picar sistemàticament la cresta als operadors de transport públic, em sembla que t'enduràs un disgust.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Mk_82

Entrada Autor: Mk_82 » Dijous 29/10/2009 18:11

Guigui ha escrit:
Mk_82 ha escrit:Però estàs d'acord en que es programi d'una manera més sofisticada per a que no sigui possible estalviar?. M'estas dient això?.
Des d'un punt de vista metodològic, sí. Juntament amb una redefinició de les tarifes, començant per les zones.
Mk_82 ha escrit:Jo és que ja no se que pensar de les entitats que controlen els transports públics, cada dia em defrauden més.
Si vols dir que pertoca al Fotracat el deure institucional de picar sistemàticament la cresta als operadors de transport públic, em sembla que t'enduràs un disgust.
No, em refereixo a aquells que pensen les lleis per guanyar més diners, no pas per acostar els transports públics a TOTA la població.
PD: Per cert, un amic em va dir una manera de poder agafar un mateix transport públic dues vegades dins d'una mateixa franja horària sense que et facin pagar 2 viatges, amés és boníssima. xD



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 29/10/2009 19:21

Guigui ha escrit:El tema no és si cal fer un "petit encàrrec" o si t'has de passar el dia fora. La idea és que cada desplaçament des d'un punt A a un punt B valgui un viatge i només un viatge, tant si s'hi pot arribar amb tren o metro com si només hi arriba un bus de barri que has d'agafar a la parada final de l'autobús que agafes sortint del metro. I un "petit encàrrec" és anar d'A a B i de B a A i, per tant, són dos viatges. Si hi ha vegades on és possible anar en metro i tornar en autobús, només és perquè el sistema no ha sigut programat d'una manera més sofisticada. De fet, alguna vegada he aconseguit fer tot un tour amb diversos encàrrecs gastant només un sol viatge, i sense saltar-me cap norma.
Aquesta es la veritable intencio del sistema integrat, Mk noi, el que diu es buscar els tres peus al gat no creus, la majoria de desplaçamentes son de A a B i al cap d'unes hores de B a A
Has pensat que fent el que dius , i que consti que em semble perfecte estalviar, estas comentent un frau, ?
Que dirias abans de l'integracio quan per agafar l'autobus i desperes el metro tenias que tornar a pagar?,
Noi sinceramente fes t'ho mirar, no compliquis tant las cosas



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 30/10/2009 9:37

Anem a veure una persona que vagi de Plaça Catalunya a Sarrià amb FGC i torni amb el 66 no està fent frau, simplement s'aprofita d'una cosa plantejada amb un altre objectiu, però és perfectament legal.
BRILL 18 ha escrit:
Guigui ha escrit:El tema no és si cal fer un "petit encàrrec" o si t'has de passar el dia fora. La idea és que cada desplaçament des d'un punt A a un punt B valgui un viatge i només un viatge, tant si s'hi pot arribar amb tren o metro com si només hi arriba un bus de barri que has d'agafar a la parada final de l'autobús que agafes sortint del metro. I un "petit encàrrec" és anar d'A a B i de B a A i, per tant, són dos viatges. Si hi ha vegades on és possible anar en metro i tornar en autobús, només és perquè el sistema no ha sigut programat d'una manera més sofisticada. De fet, alguna vegada he aconseguit fer tot un tour amb diversos encàrrecs gastant només un sol viatge, i sense saltar-me cap norma.
Aquesta es la veritable intencio del sistema integrat, Mk noi, el que diu es buscar els tres peus al gat no creus, la majoria de desplaçamentes son de A a B i al cap d'unes hores de B a A
Has pensat que fent el que dius , i que consti que em semble perfecte estalviar, estas comentent un frau, ?
Que dirias abans de l'integracio quan per agafar l'autobus i desperes el metro tenias que tornar a pagar?,
Noi sinceramente fes t'ho mirar, no compliquis tant las cosas


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 30/10/2009 15:29

Mare meva, en un altre fil et queixes que quina imatge de garrepa que donava dels catalans una empleada d'FGC però no paro de llegir comentaris que van en busca d'estalviar-se calers... Sens dubte, si fossis legislador, les arques públiques estarien buides... :)

I no, encara que hagis de fer un encàrrec ràpid, estàs fent 2 desplaçaments i no 1. Per tant, el sistema està ben plantejat. Altra cosa és que tu aprofitis les flaqueses d'aquest sistema per al teu benefici propi.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 30/10/2009 17:30

[quote="josep_serre"]Anem a veure una persona que vagi de Plaça Catalunya a Sarrià amb FGC i torni amb el 66 no està fent frau, simplement s'aprofita d'una cosa plantejada amb un altre objectiu, però és perfectament legal.

En aquest cas tens tota la rao, pot ser em vaig explicar malament ho sento



Mk_82

Entrada Autor: Mk_82 » Divendres 30/10/2009 18:10

Aquesta es la veritable intencio del sistema integrat, Mk noi, el que diu es buscar els tres peus al gat no creus, la majoria de desplaçamentes son de A a B i al cap d'unes hores de B a A
Has pensat que fent el que dius , i que consti que em semble perfecte estalviar, estas comentent un frau, ?
Que dirias abans de l'integracio quan per agafar l'autobus i desperes el metro tenias que tornar a pagar?,
Noi sinceramente fes t'ho mirar, no compliquis tant las cosas
La intenció de la integració tarifaria és bona, el que passa que el problema és que encara no està del tot ben pensada per a que sigui un veritable servei PÚBLIC, sinó que més aviat si mires bé acaba sent massa rentable i tot per l'empresa que ho gestiona i això a mi i a més gent ens fa aixecar sospites.
Pel que fa a l'acusació que em fas de "garrepa" et torno a dir que jo no sóc cap "fill de papa" al qui li paguen tot, ans al contrari m'he de pagar els viatges que he de fer amb els ferrocarrils, metro,..., amb el poc que em paguen a la feina, que no m'arriba ni per a pagar el lloguer del pis.. En fi que no fa falta que t'expliqui la meva fotuda situació econòmica al detall perquè comprenguis perquè vull estalviar-me gastos a tota costa. Amic confons ser estalviador amb ser garrepa, els que són pesseteros són aquells que s'aprofiten exprimint al màxim els diners de la gent. I sento dir-t'ho però NO és cap frau ni he fet cap frau fent el que he fet, sento decepcionar-te ;)
, i això si ho seguire fent tant com pugui.

De A a A i tiro perquè em toca :bleah



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 30/10/2009 19:14

De rentable, res. El metro, els trens de rodalia, els autobusos urbans i interurbans de línies regulars són deficitaris sempre.

Per cert, noto cert tufillo de troll...



Mk_82

Entrada Autor: Mk_82 » Divendres 30/10/2009 20:35

victorcasta ha escrit:De rentable, res. El metro, els trens de rodalia, els autobusos urbans i interurbans de línies regulars són deficitaris sempre.

Per cert, noto cert tufillo de troll...
Veig que no ets gaire democràtic si et poses així, jo només estic en el meu dret d'opinar educadament d'un tema que crec que és interessant com a debat per aconseguir un millor transport públic. Si és això el que et molesta... El que vull és que alguns de vosaltres penseu per vosaltres mateixos i no confieu tant en les lleis que ves a saber qui les ha fetes i si de veritat són del tot democràtiques.... I si t'has sentit agredit, no era la meva intenció fer-ho sinó obrir una mica el debat. :nose

PD: m'agradaria tenir davant meu les comptes dels ffgg per exemple i veure-ho amb els meus ulls però m'imagino que això no deu ser possible :roll:



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Divendres 30/10/2009 21:00

Mk_82 ha escrit:PD: m'agradaria tenir davant meu les comptes dels ffgg per exemple i veure-ho amb els meus ulls però m'imagino que això no deu ser possible
Aquí ho tens, a partir de la pàgina 94: http://www.fgc.net/downloads/continguts ... 07_cat.pdf



sanjo888
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: sanjo888 » Divendres 30/10/2009 23:20

victorcasta ha escrit:De rentable, res. El metro, els trens de rodalia, els autobusos urbans i interurbans de línies regulars són deficitaris sempre.

Per cert, noto cert tufillo de troll...
qualsevol, que no opini com tu o com la majoria ja es un troll? :o :o :cop :cop



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/10/2009 23:21

sanjo888 ha escrit:qualsevol, que no opini com tu o com la majoria ja es un troll? :o :o :cop :cop
Molt sovint, és més eloqüent el com que no pas el què.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 30/10/2009 23:30

sanjo888 ha escrit:qualsevol, que no opini com tu o com la majoria ja es un troll? :o :o :cop :cop
No ho deia pas per la seva opinió...



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”