Propostes per a incentivar el transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Mk_82

Propostes per a incentivar el transport públic

Entrada Autor: Mk_82 » Dijous 29/10/2009 17:19

Quines propostes se us acudeixen per tal d'incentivar el transport públic?. A mi se m'acut una de fàcil, abaixar els preus sobretot de les T-10... :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/10/2009 17:39

N'hi hauria un bon grapat: prioritat semafòrica per als autobusos, ampliació dels carrils bus, persecució implacable de qui bloquegi el transport públic (ús indegut del carril bus, bloqueig de passos a nivell, etc.), derivació dels recursos per a obres viàries cap a obres ferroviàries, peatge urbà... Continuo?

Ah, i el tema estrella: abolició del cotxe oficial! :atac


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Mk_82

Entrada Autor: Mk_82 » Dijous 29/10/2009 17:43

Guigui ha escrit:N'hi hauria un bon grapat: prioritat semafòrica per als autobusos, ampliació dels carrils bus, persecució implacable de qui bloquegi el transport públic (ús indegut del carril bus, bloqueig de passos a nivell, etc.), derivació dels recursos per a obres viàries cap a obres ferroviàries, peatge urbà... Continuo?

Ah, i el tema estrella: abolició del cotxe oficial! :atac
T'oblides del que la gent li fa més mal, els diners. :nono
Ja es pot afavorir el transport públic a costa dels altres tipus de transport i fins i tot arribar al monopoli que mentre la gent vegi que anant en cotxe li surt més a compte o fins i tot en bici la batalla esta perduda. :nono



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/10/2009 17:53

Precisament, bona part de les meves propostes van encaminades a agilitzar el transport públic i a acabar amb la "bula" que el cotxe té a moltes ciutats. No només compta el factor econòmic, sinó també el factor temps.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 29/10/2009 18:19

Que la Renfe funcioni (tant simple com això).



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Dijous 29/10/2009 22:14

Mk_82 ha escrit:T'oblides del que la gent li fa més mal, els diners. :nono
Doncs jo no hi estic d'acord. Estic d'acord amb el Guigui, les actuacions han d'anar més enfocades a la millora del temps de trajecte. Sobretot en la mobilitat obligada, el factor temps és molt important.
Caldria veure si, una persona que fa cada dia un trajecte d'anada i un altre de tornada, prefereix que li abaixin el preu del bitllet o que li millorin el temps de trajecte. No estic tan segur que la opció escollida per la majoria fos que li abaixessin les tarifes.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 29/10/2009 23:30

Jo penso el mateix, ja pots posar el TP gratis que si és més lent i menys fiable que el cotxe no el farà servir.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 29/10/2009 23:39

Jo proposo un canvi total del concepte ferroviari d'aqui.
el transport públic ha de ser competent, i com que fa anys que ha deixat de ser un servei per ser un negoci, que ho facin bé, i que es liberalitzi el mercat sencer, de manera que es poden crear competències reals, per qui ofereix més qualitat i preus més assequibles, però mantenint les companyies publiques com FGC, per marcar un preu màxim dins d'un mercat controlat.
Per potenciar la formació de noves companyies, l'ideal seria la venda de material antic, en comptes de fer ferralla, de forma que sigui fàcil començar, i fer concessions de serveis. Es podria fer si obtenim les competències de Rodalia, de forma que desaparegui el monopoli, i operin companyies variades dins d'una mateixa xarxa organitzada, per exemple, imagineu Alsina Graells gestionant la R7? i Continental Rail la R1... així, es faria la base del que serà una xarxa més variada, amb alternatives i competència entre companyies, que construirien els seus propis tunels i vies, per tal de engrandir el negoci (ja que les concessions són limitades). Un cop les companyies ja tinguin les seves infraestructures i el seu propi material, es fa una concessió permanent de tots els ferrocarrils a FGC. Això sí, s'han de posar condicions per a noves infraestructures, com ara, haver de compartir i/o enllaçar de forma directa amb altres ferrocarrils, en comptes de fer estacions independents, i fer servir la nomenclatura de l'ATM per a les estacions ja existents.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/10/2009 0:34

Una empresa amb finalitats purament comercials mai no farà la seva pròpia infraestructura. L'única experiència que hi ha a Europa de privatitzar la infraestructura ferroviària és Railtrack al Regne Unit, que va acabar com el rosari de l'aurora (com molts invents econòmics de la Sra. Thatcher).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Divendres 30/10/2009 1:14

Una empresa privada dubto que entri a fer serveis de rodalies perquè aquests són econòmicament deficitaris.
D'altra banda, no crec que l'efecte de liberalitzar provoqui un augment del preu, sino tot el contrari. Em dóna la sensació que passaria com a les companyies "low cost". Ajustar al màxim els preus per guanyar el màxim de clients, per això crec que el lògic seria tenir unes tarifes estàndard per a tota la xarxa que les estableixi l'atm o qui correspongui.
El sistema que crec que si que podria funcionar, que es semblant al que volen implantar, és el d'un gestor d'infraestructura d'una banda, i les companyies operadores de l'altra. Això si, tot mitjançant concessions, semblant a com es fa amb l'autobus.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 30/10/2009 14:14

buertu ha escrit:Una empresa privada dubto que entri a fer serveis de rodalies perquè aquests són econòmicament deficitaris.
D'altra banda, no crec que l'efecte de liberalitzar provoqui un augment del preu, sino tot el contrari. Em dóna la sensació que passaria com a les companyies "low cost". Ajustar al màxim els preus per guanyar el màxim de clients, per això crec que el lògic seria tenir unes tarifes estàndard per a tota la xarxa que les estableixi l'atm o qui correspongui.
és el que he dit, que cal entrada de empreses privades per que la competència els faci baixar preus.
El sistema que crec que si que podria funcionar, que es semblant al que volen implantar, és el d'un gestor d'infraestructura d'una banda, i les companyies operadores de l'altra. Això si, tot mitjançant concessions, semblant a com es fa amb l'autobus.
Seria la millor forma, però afegeixo, que les concessions no poden ser per sempre, jo les faria servir durant un parell de dècades per que, en veure els beneficis que poden treure, facin infraestructures, i conservar la gestió públics un cop acabat aquest període de transició, mostrant el que es pot arribar a fer amb el ferrocarril com a negoci.
guigui ha escrit:Una empresa amb finalitats purament comercials mai no farà la seva pròpia infraestructura. L'única experiència que hi ha a Europa de privatitzar la infraestructura ferroviària és Railtrack al Regne Unit, que va acabar com el rosari de l'aurora (com molts invents econòmics de la Sra. Thatcher).
Si mai no s'han fet, és perquè les autoritats sempre posen pegues a aquest tipus d'infraestructures quan són privades, ja que no es tracta d'un terreny quadrat, sinó del concebiment de molts quilòmetres en terreny llarg per a la construcció d'un negoci. Només cal cobrar, i posar pocs límits, per això, també escassegen les vies per a mercaderies, encara que són molt més rentables, i les empreses acaben fent servir les vies d'Adif, per les traves que posen des del govern, no sols aquí, sinó a tot arreu. Prenem exemple de la política de principis de segle... gràcies a aquella llibertat per fer ferrocarrils, tenim la xarxa que tenim, i no ho sé exactament, però diria que més d'un 40% dels quilòmetres de vies que tenim avui, van ser construïts al seu dia per empreses privades.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Divendres 30/10/2009 14:51

Un dels problemes que jo hi veig al transport públic es que no arriben amb massa frecuencia als poligons industrials... Jo per exemple haig d'anar a treballar en cotxe si o si.


Off Topic:
Lluita1714 ha escrit:... imagineu Alsina Graells gestionant la R7? i Continental Rail la R1... així, es faria la base del que serà una xarxa més variada, amb alternatives i competència entre companyies, que construirien els seus propis tunels i vies, per tal de engrandir el negoci...

Ja m'estic imaginant un locomotion real :D


Saludos

Pedro Aguilar

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/10/2009 22:46

Lluita1714 ha escrit:Prenem exemple de la política de principis de segle... gràcies a aquella llibertat per fer ferrocarrils, tenim la xarxa que tenim, i no ho sé exactament, però diria que més d'un 40% dels quilòmetres de vies que tenim avui, van ser construïts al seu dia per empreses privades.
I així van acabar moltes companyies: arruïnades. I a sobre, sense la competència ferotge de la carretera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 31/10/2009 0:50

Amb les noves tecnologies, el tren pot competir amb altres serveis, avui l'alta velocitat té competència amb els avions, i els serveis més directes competeix amb el cotxe, i em penso que a les companyies els va bé contra els avions, però no contra els cotxes, perquè, pel preu. Es tracta d'aconseguir l'energia d'una forma renovable, per tal de que surti més barata un cop amortitzat el gast d'instal·lació. D'aquesta forma, només queda el gast de capital humà, i amb els actuals avenços, no calen gaires, si volen, ni tan sols calen conductors. Si una companyia vol ser rentable, ho serà si posa interès en rebaixar gatos i preus.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 31/10/2009 1:05

Però la infraestructura té, precisament, un preu, i no és pas baix, que diguem. Només hi ha dos casos d'operadors privats d'infraestructures que fan beneficis: les concessionàries d'autopistes i els gestors de ports i aeroports. Les primeres es beneficien que en la majoria dels casos, el client directe és l'usuari final (traslladat a ferrocarril, és com si el viatger pagués directament el cànon a Adif i Renfe no en tragués ni cinc); en els darrers, només cal infraestructura en l'estacionament, l'engegada/salpada i l'aterratge/atracament, mentre el propi trajecte queda exempt d'una partida que és consubstancial amb el transport terrestre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 31/10/2009 1:22

Oi que l'ajuntament de Barcelona va invertir una milionada en les plaques solars del fòrum? perquè no es pot fer això a nivell públic per al transport per ferrocarril, per començar a fer les concessions sense un gast econòmic d'energia gaire alt? Les plaques s'amortitzen als cinc anys, i crec que és un gast que es pot permetre la Generalitat, per tal de fer del transport públic un sistema menys dependent de les arques públiques. Posant aquestes idees en pràctica, progressivament, en una dècada, es podria aconseguir que el ferrocarril deixés de ser deficitari.
Que no em diguin que la L9, una línia on s'estalvien bona quantitat de maquinistes i ben segur que no tindrà empleats a gaires estacions, sigui deificitari, i si ho és pel gast de electricitat, que facin servir energies renovables.

Es necessita una gran inversió inicial, però jo la faria perquè a la llarga ens convé, i prefereixo això, a que alcaldes, directors d'entitats amb subvencions públiques, exconsellers s'emportin els diners, o es llencin en estupideses com un fòrum de les cultures, o pastes gegants amb llum pel nada als carrers.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 31/10/2009 2:27

A mi que em perdonin però em nego a que es privatitzi el servei ferroviari de passatgers, i encara menys mitjançant concessions. Perquè per començar ni baixarien els preus (el servei està subvencionat) i a canvi tindríem tots els inconvenients de l'empresa privada. Em nego a la màxima "beneficis de caire privat, pèrdues de caire públic". Només cal mirar les companyies d'autobús interurbà... amb un funcionament que deixa molt a desitjar i on si la administració no insufla diners el servei és de caire molt mínim i amb un material mòbil a amortitzar el màxim possible. Senyor Lluita 1714, vostè agafa els autobusos de Soler i Sauret que si no mal recordo són els que passen per el seu poble? Molt em temo que no, sinó no proposaria tal barbaritat.

No tan sols m'oposo a la privatització d'un servei públic, repeteixo, PÚBLIC, la missió del qual és donar servei -i que sigui de qualitat- a la societat i no fer negoci, sinó que reclamo, i no és el primer cop que ho dic en aquest fòrum, el rescat i nacionalització per part de la Generalitat de TOTES les companyies que operen línies de transport regular al nostre país, sota una única empresa que anomenaria Autobusos de la Generalitat de Catalunya, AGC. Companyia que es veuria obigada a compenetrar-se amb els consells comarcals i els consells de vegueria que són els que tindrien les competències en transport públic, de manera descentralitzada, per assegurar un transport públic digne per a TOT Catalunya i no només per a Barcelona i àrea metropolitana.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 31/10/2009 3:35

He agafat aquests autobusos, i també de TMB, i ambdós tenen serveis pèssims, en relació, lògicament amb la demanda de cada lloc. Vull recordar que TMB és pública i té línies com la 95. No es tracta de que siguin privades o no, sinó de la demanda que hi hagi.
A l'hospitalet, qui té la concessió si mal no recordo és Soler i Sauret, i jo valoro molt positivament els serveis que ofereix, per que és tant bo el servei a l'Hospitalet? perquè hi ha demanda, i és una concessió a una empresa privada. D'altra banda, als temps que corren, em sembla una bajanada privatitzar empreses d'aquesta manera, i em recorda a la Renfe d'en Franco.
La UE obliga a l'estat espanyol a liberalitzar el mercat del transport ferroviari, jo només amplio amb aquesta proposta el que és un fet imminent.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 31/10/2009 9:16

Els autobusos urbans de l'Hospitalet els fa Rosanbus, Soler i Sauret té algunes concessions de l'EMT per la zona de Sant Joan Despí.

Soler i Sauret com la majoria de companyies d'autobusos interurbans presta un servei que no arriba a les expectatives que tenen o haurien de tenir els ciutadans, jo no penso que no hi hagi demanda als corredors interurbans de Soler i Sauret sempre he vist els seus autobusos amb una ocupació prou acceptable, el problema el veig més aviat, i ho he dit en més d'una ocasió és que els serveis d'autobús en general i no parlo de cap companyia en concret s'estan prestant avui igual que fa 10 anys i fa 10 anys es prestaven igual que en fa 20, en aquest temps les línies no han tingut pràcticament modificacions, algun increment molt tímid de freqüència, alguna variació d'itinerari, alguna línia nova, mai reestructuració.

Sobre una hipotètica privatització total o la creació d'una empresa d'autobusos per part de la Generalitat que explotés les línies penso que les dues opcions són dolentes, el Tram és un consorci privat i no té res a envejar amb qualitat a FGC o TMB fins i tot m'atreviria a dir que al revés potser sí, i sí hi ha subvencions però és que no tenen subvencions les empreses públiques i que no em diguin que una empresa pública ha de poder rebre subvenció i una privada no perquè no sempre els diners d'una empresa pública van a finalitats públiques ni transparents ni en molts casos moralment correctes (sous d'alts càrrecs en molts casos qüestionables per posar un exemple).

Si la Generalitat creés una empresa per explotar serveis d'autobús suposaria un cost social molt més gran que el de subvencionar empreses privades i molt probablement no milloraria el servei sinó tot el contrari, algú es creu que una empresa tan gran tindrà un coneixement suficient per explotar serveis tan diferents com els de la Regió Metropolitana i els del Pirineu de Lleida? Jo penso que no.

La proposta de privatitzar o que la iniciativa privada entri més al transport per ferrocarril, bé, sóc força reaci a aquest tipus de canvis però no crec que això es pugui fer d'avui per demà i en tot cas caldria veure com es podria fer, jo penso que no com a norma general però sí que es pot acceptar que una empresa privada creï un servei on per ineficàcia de l'empresa pública no ho faci



Lluita1714 ha escrit:He agafat aquests autobusos, i també de TMB, i ambdós tenen serveis pèssims, en relació, lògicament amb la demanda de cada lloc. Vull recordar que TMB és pública i té línies com la 95. No es tracta de que siguin privades o no, sinó de la demanda que hi hagi.
A l'hospitalet, qui té la concessió si mal no recordo és Soler i Sauret, i jo valoro molt positivament els serveis que ofereix, per que és tant bo el servei a l'Hospitalet? perquè hi ha demanda, i és una concessió a una empresa privada. D'altra banda, als temps que corren, em sembla una bajanada privatitzar empreses d'aquesta manera, i em recorda a la Renfe d'en Franco.
La UE obliga a l'estat espanyol a liberalitzar el mercat del transport ferroviari, jo només amplio amb aquesta proposta el que és un fet imminent.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 31/10/2009 13:40

Lluita1714 ha escrit:La UE obliga a l'estat espanyol a liberalitzar el mercat del transport ferroviari, jo només amplio amb aquesta proposta el que és un fet imminent.
Tornem-hi: a partir de l'any que ve, només es liberalitzaran les relacions internacionals de llarga distància, i en un futur proper les nacionals. La resta (rodalia i regionals) no es liberalitzarà pel seu caire de servei públic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”