Transport públic a Barcelona, millor que a Madrid???

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Transport públic a Barcelona, millor que a Madrid???

Entrada Autor: metring » Dijous 18/02/2010 14:08

Ho sento, però no me'n puc estar, :riure :riure :riure

Podria parlar de l'extensió de metro a Madrid, els intercanviadors enormes, les estacions de busos descomunals...Segueixo?

http://www.lamalla.cat/societat/article?id=336672

Els transport públic de Barcelona funciona millor que el de Madrid

Un estudi del RACE detecta les carències del transport públic en les dues ciutats

EFE / LAMALLA.CAT

El transport públic a Madrid i Barcelona té importants carències en la informació als usuaris, segons un informe elaborat per a les principals ciutats europees per diferents clubs automobilístics del continent. En el cas espanyol, l'informe difós pel Reial Automòbil Club d'Espanya (RACE) recull algunes diferències en aquest serveis a Barcelona i a Madrid. L'estudi avalua amb millor nota el servei de transport públic de Barcelona (satisfactori), que el de Madrid (acceptable). La ciutat europea amb més ben valorada ha estat l'alemanya Munic, i Zagreb, la capital croata, la pitjor valorada.
Enllaços

* Autoritat del Transport Metropolità (ATM)

A la capital catalana, l'usuari pot planificar el seu viatge per Internet o en el seu telèfon mòbil, amb mapes de la zona annexos a les parades d'autobusos, informació sobre tarifes en aquests punts i senyals clars dels seients reservats per a les persones que els precisen. En canvi, a Madrid, en les parades no sempre es mostra el temps del trajecte, falten senyals que indiquin el nom del carrer i només hi ha pantalles dinàmiques i anuncis específics del trajecte en algunes d'elles.

A més, Barcelona i Madrid destaquen igual per la facilitat a l'hora d'adquirir els bitllets, encara que en el cas de la segona es critica que el personal de taquilla no parli idiomes (un servei molt agraït pels turistes) i el fet que els bitllets no són vàlids per a un viatge complet, per exemple, de l'extraradi al centre, com en altres països europeus.

D'altra banda, els transbords també són diferents en una ciutat i en una altra. A Madrid, les connexions amb el centre urbà i l'extraradi són sensiblement més ràpides que la mitjana europea, no així les que uneixen la capital amb l'aeroport, que reben una mala nota. A Barcelona hi ha més facilitat per trobar la parada correcta, amb millor senyalització i informació i pantalles dinàmiques, i són més curtes les connexions i transbords. A més, a la capital catalana hi ha un nombre de parades preparades per a persones amb discapacitat.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 18/02/2010 14:25

Informe complet:
http://www.race.es/opencms/opencms/syst ... uropeo.pdf

Crec que l'estudi es basa més en aspectes com la informació a l'usuari que d'altres. En informació, Metro de Barcelona (que suposo que és el que més van analitzar) en general és acceptable, no així en temps de viatgefora del centre (de fet l'estudi ho reflexa), extensió de la xarxa, etc.

Per cert, que els trajectes que van fer els estudiosos van ser:
  • Pg de Colom-Moll de la Fusta > Ciutadella - Vila Olímpica
  • Ciutadella - Vila Olímpica > Passeig de Gràcia
  • Plç. Catalunya > Sagrera
  • Sagrera > Estació de Sants
  • Estació de Sants > Viladecans
  • Viladecans > Castelldefels
  • Castelldefels > Estació de Sants
  • Estació de Sants > Palau Real
  • Palau Real > L'Illa
  • L'Illa > Av Diagonal-Buenos Aires
  • Av Diagonal-Buenos Aires > Muntaner-Mallorca
  • Muntaner-Mallorca > Plç. Catalunya
Gairebé tot encadenat. Em dóna la sensació que ho va fer un sol inspector en un sol dia, parant per dinar... :riure



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/02/2010 14:29

Oli en un llum! Reduïm la xarxa a la mínima expressió i arrasem en els indicadors de qualitat. Total, què importa que ens haguem de morir de fàstic en un tren de rodalia? Que anem enllaunats al metro? Que a la L1 no s'hi pugui ni pujar en hora punta?

Els que fan aquests estudis tenen idea de res, a part de comparar coses tan fonamentals com la llargada del salt de les llagostes verd clar i verd fosc?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/02/2010 16:04

Segons aquest "estudi", Barcelona figura al 8è lloc de 23 ciutats, mentre Madrid és al 19è. En una escala de 5, Barcelona obté un 3 en temps de viatge i informació i un 5 en transbords i tarifes.

La classificació (en alemany): http://images.derstandard.at/2010/02/18 ... 862729.jpg


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 18/02/2010 16:56

Tenir una xarxa el doble d'extensa o estacions enormes no volen dir millor servei. Tot i que el servei de rodalia a Madrid funciona molt bé i amb puntualitat, de la mateixa manera que aquí ho fa FGC, no fa gaire gràcia haver de comprar el Metrobús per a l'EMT, el Bonotren per a rodalia i els bitllets o targes de cada operador, doncs no existeix la integració tarifària. Tampoc fa gaire gràcia la lentitud del metro, on les parades a les estacions es fan eternes, o els interminables enllaços entre línies, sense existir un pla d'adaptabilitat per a PMR a les estacions antigues. A favor de Madrid, sí que es pot parlar de la neteja o de la facilitat per arribar al centre de la ciutat des dels municipis de les afores...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 18/02/2010 23:12

A Madrid un altre punt on ens passen la mà per la cara és en la xarxa d'autobús interurbà.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 19/02/2010 11:51

Hola,

El estudio este es completamente irrisorio. No se ven las ciudades con los mejores sitemas como Londres, París o Berlín donde la movilidad es más que aceptable y salen por delante ciudades donde todo puede estar más o menos limpito, las instalaciones ser más o menos recientes y nuevas y los cartelitos estar en otra lengua.

Si el que ha estudiado el caso de barcelona tuviese que hacer según qué trayectos a diario y cogiese un día de lluvia, etc. durante un tiempo más prolongado, vería lo que es bueno.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 19/02/2010 14:23

Jo crec que ja n'hi ha prou de mirar-se el melic i comparar amb altres. Serem feliços si som millors que Madrid? Amb la nostra economia tindríem suficient i de sobres per fer una xarxa com la madrilenya, altre tema és la gestió. Perquè no comparem amb Tòquio? És que Madrid és el centre del món? sembla que Madrid està més al centre de Catalunya que de la península, perquè tot ho comparem amb aquesta ciutat, quan es parla d'Estat Espanyol, diem Madrid, de ferrocarrils, diem Madrid, de finançament, diem Madrid. A cas París no és una gran ciutat amb la que comparar-se? Berlín? Viena?... i a l'inrevés passa el mateix, encara recordo "tendremos unos juegos olímpicos y superaremos a Barcelona"... jo ja n'estic fart, cadascú que lluiti per lo seu, i si tenim la xarxa que tenim és culpa dels polítics sense els projectes necessaris per vertebrar Catalunya. I personalment, sí, penso que Madrid supera Barcelona en transport públic, però a Madrid la supera Tòquio, Londres, i moltes ciutats més. A nosaltres ens superen desenes de ciutats i ningú diu res ni fa estudis comparatius.
Cal saber veure més enllà de l'horitzó, per tenir més ambició, i arribar allà on no creiem que podem arribar. "Volem l'impossible per arribar al possible"


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 19/02/2010 14:57

Completament d'acord amb Lluita1714. Comparar Barcelona amb Madrid és completament inútil mentre una sigui capital d'un Estat i l'altra no. A més que Madrid és la capital d'un Estat bastant ruïnós, així que no és un bon model per emmirallar-se.

Crec que l'àrea metropolitana de Barcelona ha de comparar-se amb Frankfurt, Munic o Milà. En canvi, París i Londres estan en una altra dimensió.

I si hem de comparar Catalunya amb algú, ha de ser amb Suïssa, Bèlgica o Dinamarca.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 19/02/2010 15:03

No hem de comparar Barcelona amb una ciutat o altra perquè sigui o deixi de ser quelcom determinat, sinó que cal prendre les coses millors que hi tenen i intentar aplicar-les aquí. Per exemple: l'accessibilitat de Viena, l'extensió de la xarxa de Londres i París, les freqüències de Moscou, la permeabillitat entre rodalia i metro de moltes ciutats alemanyes i austríaques, etc. Però mai dir: "Barcelona és millor/pitjor/igual que Madrid/París/Londres/Roma/Zuric..."


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 19/02/2010 21:36

Jo crec que l'extensió de la xarxa de metro de Barcelona es molt bona si la comparem amb la majoria de xarxes d'Europa.
Hi ha 3 ciutats que son megaurbs (Paris, Londres i Moscú) que tenen una xarxa de Metro molt mes gran que Barcelona
Pero del resta de grans ciutats europees no trobarem gaires mes extenses que Barcelona

Barcelona 113 km, 152 estacions
Berlin 145km
Madrid 284km
Mila 74km 87 estacions
Roma 39km 49 estacions
St Petersburg 110km 63 estacions
Viena 69km 95 estacions

Realment la que esta fora de lloc es Madrid esta al nivel de les megaurbs com Paris (215) o Moscu (299)km.

Fonts: urbanrail.net



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 19/02/2010 21:57

Ja posats a comparar, les goteres, què tal? Us puc assegurar que, pel que vist en dies plujosos, no n'hi ha a Viena, Londres o Porto. En aquest aspecte, Barcelona guanya de carrer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dilluns 22/02/2010 12:58

Hola,

Respecto a los comentarios en cuanto a las comparaciones con Madrid, comentar, en primer lugar que estoy de acuerdo con que no hay que comprarse con esta ciudad para temas como demandas de nuevas líneas, demandas de más kilómetros, etc. puesto que si ellos tienen 800 km de vías entre metro y cercanías, ello no significa que nosotros debamos tener aquí 801 para ganar a nadie, puesto que igual con 500 ó 600 nos bastaría para tener una red perfectamente adecuada a nuestras necesidades.

Pero ese es un tema y de lo que aquí se trata es otro completamente distinto. Aquí la noticia dice que Barcelona tiene un transporte público mucho mejor que Madrid según un estudio realizado por no sé quién y según una serie de datos ofrecidos por "vaya Ud a saber". En este caso y como son ellos, los autores del estudio, este quienes han realizado la comparación, aquí simplemente se entra a comentarlo y punto. Nadie creo que haya comenzado a decir que tenemos que tener más ni que debamos tener más, simplemente se ha analizado esa comparación y no se está de acuerdo en que tengamos una red mejor que la suya.

Yo por lo pronto en la red de cercanías no creo que superemos en nada a la que hay en Madrid... ni en París, ni en Berlín, ni en muchos otros lugares. Con ello no digo que sea pésima o que sea para salir corriendo, sino que simplemente a Madrid no se la supera, con lo cual el estudio ese no lo veo realista. Y con la red de metro, pues tres cuartos de lo mismo. Para nada creo que nuestra red sea una cosa horrorosa y demencial como para no usarla nunca más, pero tampoco creo que superemos a Madrid en prestaciones, calidad, cantidad de personas servidas, etc. Y no hablo de cantidad porque ellos tengan más, sino que hablo de servir a toda la población que se podría servir aquí de hacer las cosas bien.

Comparar se puede comprar uno perfectamente con cualquier sitio, Madrid incluida, eso sí, teniendo en cuenta qué comparación se va a hacer y definiendo cómo te vas a comparar. No es lo mismo una ciudad de interior (Madrid, París, Londres, Berlín) donde el transporte ha de salir a buscar y servir los 360º posibles donde habrá poblaciones en todas direcciones o una ciudad costera como Valencia, Marsella o Barcelona, donde hay que servir solamente 180º porque los otros 180º están en el mar y por tanto, en este aspecto, quizá con la mitad o menos de kilómetros ferroviarios tanto de metro como cercanías o tranvía, pues ya estaríamos bien servidos. Claro que no hay que comprar cantidades sin hacer el análisis más específico y mejor, pero comprarse en cuanto a calidad, incidencias y otros aspectos, podemos hacerlo perfectamente. Y en esos aspectos, para mi, no superamos a Madrid, ni a París, ni a Londres. Pero no hay que irse tan lejos, en muchísimas cosas no superamos tampoco a Bilbao.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”