Prohibició de fotografiar als transports públics

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Re: Prohibició de fotografiar als transports públics

Entrada Autor: Kane_84 » Dimecres 03/06/2015 12:00

ferran6420 ha escrit:Jo ahir vaig provar de fer unes fotos a dins de l'estació de Cerdanyola Universitat (hi havia una 447 en colors cercanias a la R7) i hi havia un vigilant, no em va dir res.
Es una loteria, tantmateix pots trobar-te amb un vigilant que et deixa fer, com un que no pararà fins que marxis de l'estació. Jo l'altre dia vaig baixar a Rubí Rodalies, i em vaig quedar filmant com sortia el Civia cap a Castellbisbal, a l'altra part de l'andana hi havien dos vigilants que s'em van quedar mirant. Tot i que no em van dir res, vaig preferir marxar, ja que per filmar a una estació de la R8 es necessita molt de temps degut a que només passen dos trens l'hora, i tota aquesta estona amb dos vigilants pendents de mi es arriscarse massa.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 03/06/2015 13:44

Jo a les estacions no em poso mai armilla reflectant. El millor de tot que es pot fer per evitar casos de vigilants prepotents, és anar a estacions petites, i força allunyades de la capital. Per exemple a la R3, a qualsevol estació, excepte Vic i Granollers Canovelles, no hi ha vigilància, i mai et diran res. I a les males, buscar un lloc en línia, on només et pot parar per demanar la documentació la policia local de torn, o els Mossos, i generalment, són força educats, demanen documentació, demanen quina activitat realitzes, i si veuen que no hi ha risc, marxen per on han vingut.

A mi em va passar fa un parell d'anys a Llinars del Vallès, era sobre el pont que hi ha direcció Sant Celoni, van parar-me dues agents de la policia local, em van demanar la documentació, i em van dir que no creués les vies, a part d'això, sense problemes.

Sobre el vigilant de Garraf, quan vaig ser-hi fa uns mesos, tant bon punt es va posar tonto, vaig marxar a un altre indret.
Per cert, molts casos que comenteu, mireu-vos el primer missatge del fil, on en Wefer explica les diferents situacions amb vigilants, sobretot, la de demanar de borrar les fotos de la càmera. Ho ha d'ordenar un jutge, no un vigilant frustrat per no haver pogut entrar al cos de la Policia Nacional. Un vigilant, com vaig dir, no és agent de l'autoritat, ni et pot sancionar, ni borrar les fotos, ni retenir-te, ni res. Només demanar-te que no creuis les vies, i indicar on son els passos habilitats per creuar les vies.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 03/06/2015 13:48

I no es podrien fer plans discrets? :P



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimecres 03/06/2015 15:18

Jo vaig filmar l'estació de Garraf en dos dies diferents i no vaig tenir problemes de cap tipus. Sembla que vaig tenir sort.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 03/06/2015 15:18

Kane_84 ha escrit:
ferran6420 ha escrit:Jo ahir vaig provar de fer unes fotos a dins de l'estació de Cerdanyola Universitat (hi havia una 447 en colors cercanias a la R7) i hi havia un vigilant, no em va dir res.
Es una loteria, tantmateix pots trobar-te amb un vigilant que et deixa fer, com un que no pararà fins que marxis de l'estació. Jo l'altre dia vaig baixar a Rubí Rodalies, i em vaig quedar filmant com sortia el Civia cap a Castellbisbal, a l'altra part de l'andana hi havien dos vigilants que s'em van quedar mirant. Tot i que no em van dir res, vaig preferir marxar, ja que per filmar a una estació de la R8 es necessita molt de temps degut a que només passen dos trens l'hora, i tota aquesta estona amb dos vigilants pendents de mi es arriscarse massa.
També divendres a L'Arboç, un vigilant es va pasar dues hores (2 trens x sentit) allà i no hem va dir res. Inclús va estar fent fotos a uns graffitis.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 04/06/2015 0:05

Recordo el sistema que feia servir el desaparegut Pelai (aquí Abegot) per fer fotografies en llocs prohibits. I quan dic prohibits, em refereixo a llocs realment restringits on realment no es poden fer fotos.
Primer deia que no faria fotos, i aleshores es posava la càmera penjada al coll, amb l'objectiu cap endavant i dissimuladament anava apretant el botó de disparar cada vegada que no mirava ningú :)

Ara imagineu la de coses que es poden fer amb un mòbil sobresortint lleugerament de la butxaca de la camisa i amb la gravació de vídeo activada.
Kane_84 ha escrit:A mi aixó mateix em va passar a l'estació de metro de Chamartín, de la línia 1 de Madrid. Jo estava filmant com entrava el tren de l'andana contraria, i el maquinista de l'andana on jo hi era va sortir del tren molt empipat obligant-me a esborrar tot el que havia enregistrat, i va afegir "y borralas ahora, que yo lo vea".
Suposo que saps que no tenies cap mena d'obligació d'ensenyar les fotos i molt menys d'esborrar-les, i que haguessis pogut trucar la policia i denunciar-lo tu a ell per amenaces.



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dijous 04/06/2015 2:29

wefer ha escrit:Recordo el sistema que feia servir el desaparegut Pelai (aquí Abegot) per fer fotografies en llocs prohibits. I quan dic prohibits, em refereixo a llocs realment restringits on realment no es poden fer fotos.
Primer deia que no faria fotos, i aleshores es posava la càmera penjada al coll, amb l'objectiu cap endavant i dissimuladament anava apretant el botó de disparar cada vegada que no mirava ningú :)

Ara imagineu la de coses que es poden fer amb un mòbil sobresortint lleugerament de la butxaca de la camisa i amb la gravació de vídeo activada.
Kane_84 ha escrit:A mi aixó mateix em va passar a l'estació de metro de Chamartín, de la línia 1 de Madrid. Jo estava filmant com entrava el tren de l'andana contraria, i el maquinista de l'andana on jo hi era va sortir del tren molt empipat obligant-me a esborrar tot el que havia enregistrat, i va afegir "y borralas ahora, que yo lo vea".
Suposo que saps que no tenies cap mena d'obligació d'ensenyar les fotos i molt menys d'esborrar-les, i que haguessis pogut trucar la policia i denunciar-lo tu a ell per amenaces.
Es que la mala llet amb la que es va adreçar a mi es el que més em desconcerta. O sigui, he pagat un bitllet, estic fent un bon us de les instal·lacions, i com a turista estic fotografiant una estació que té un disseny modern i monumental. On s'ha vist que un empleat escridassi al client amb modals pésims? Es que no m'entra al cap.

Esclar que sabia que el maquinista no tenia raó, i que jo tenia els meus drets, potser la situació em va sobrepassar degut a l'agresivitat del conductor amb mi. Tot i així em vaig sortir amb la meva, fent veure que esborrava les fotos i allunyant-me poc a poc d'on era ell. Com que no podia deixar la cabina buida per empaitar-me va haver de deixar-ho estar.

Com a petits trucs, en el meu cas, jo que faig videos, tinc col·locada cinta aïllant a la part de la cámera on s'encen el llum vermell del REC, així la gent mai no sap si faig una foto o un video. També acostumo a filmar des d'allà on un conductor no pugui vindre a dirme res, i si he de filmar un tren sortint, sempre ho faig quan el tren ja ha tancat portes i ha iniciat la marxa. També, si tinc la sensació de que pot haver-hi gent que m'estigui vigilant, faig les gravacions posant-me la cámera a l'alçada del pit, ja que així no es tan evident que estic fent-la servir.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 04/06/2015 12:42

Kane_84 ha escrit:Es que la mala llet amb la que es va adreçar a mi es el que més em desconcerta. O sigui, he pagat un bitllet, estic fent un bon us de les instal·lacions, i com a turista estic fotografiant una estació que té un disseny modern i monumental. On s'ha vist que un empleat escridassi al client amb modals pésims?
És la típica actitud de qui sap que no té raó. Només li queda el recurs de cridar per veure si així t'espanta, i sembla que en el teu cas va funcionar. És normal que passi el primer cop.
Quan et trobes en una situació així (perquè no serà la última vegada) primer intenta calmar-lo però deixant ben clar que coneixes els teus drets. Si no funciona passes tu a l'atac dient que avisaràs a la policia si et torna a amenaçar (si pots gravar-lo mentre ho fa ho tens tot guanyat). Segur que se'n va, encara que sigui de mala gana.

A mi em passa el contrari. Si algú em demana les coses per favor no tinc cap problema en esborrar una foto en que surt aquella persona ja que de fet no són el meu objectiu. Ara bé, si van amb amenaces o males maneres aleshores és quan em poso més "tonto" que ells. Això sempre que parlem d'empleats o gent normal, si m'amenaça un grup de 15 punks de 2 metres d'alçada aleshores passo al pla B: corre tot el que puc. Tampoc sóc cap temerari :)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/06/2015 15:17

wefer ha escrit: Quan et trobes en una situació així (perquè no serà la última vegada) primer intenta calmar-lo però deixant ben clar que coneixes els teus drets. Si no funciona passes tu a l'atac dient que avisaràs a la policia si et torna a amenaçar (si pots gravar-lo mentre ho fa ho tens tot guanyat). Segur que se'n va, encara que sigui de mala gana.
Això, o un dard per adormir-lo, en pla bestiota...



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 05/06/2015 17:02

CAP empleat us pot obligar a esborrar cap foto o vídeo que ho hageu fet, tant sols una resolució judicial:
Constitución española, título 1, capítulo 20
5. Sólo podrá acordarse el secuestro de publicaciones, grabaciones y otros medios de información en virtud de resolución judicial.
Si us ho fa intentar esborrar un vigilant de seguretat, a més, podria constituir una falta, ja què ell hauria de saber-se la constitució, i per tant, l'estaria incomplint.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 05/06/2015 17:16

raulitinbcn ha escrit:CAP empleat us pot obligar a esborrar cap foto o vídeo que ho hageu fet, tant sols una resolució judicial:
Constitución española, título 1, capítulo 20
5. Sólo podrá acordarse el secuestro de publicaciones, grabaciones y otros medios de información en virtud de resolución judicial.
Si us ho fa intentar esborrar un vigilant de seguretat, a més, podria constituir una falta, ja què ell hauria de saber-se la constitució, i per tant, l'estaria incomplint.
Pots tenir tota la raó del món, però em sembla que, fer-se el llest davant d'aquestes persones, moltes vegades, se't pot girar en contra... ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Divendres 05/06/2015 17:42

oriolp13 ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:CAP empleat us pot obligar a esborrar cap foto o vídeo que ho hageu fet, tant sols una resolució judicial:
Constitución española, título 1, capítulo 20
5. Sólo podrá acordarse el secuestro de publicaciones, grabaciones y otros medios de información en virtud de resolución judicial.
Si us ho fa intentar esborrar un vigilant de seguretat, a més, podria constituir una falta, ja què ell hauria de saber-se la constitució, i per tant, l'estaria incomplint.
Pots tenir tota la raó del món, però em sembla que, fer-se el llest davant d'aquestes persones, moltes vegades, se't pot girar en contra... ;)
Aquest es el problema, que no es pot resoldre un conflicte de manera civilitzada, quan una de les dues persones no ho es pas de civilitzada.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 05/06/2015 19:09

Kane_84 ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:CAP empleat us pot obligar a esborrar cap foto o vídeo que ho hageu fet, tant sols una resolució judicial:
Constitución española, título 1, capítulo 20
5. Sólo podrá acordarse el secuestro de publicaciones, grabaciones y otros medios de información en virtud de resolución judicial.
Si us ho fa intentar esborrar un vigilant de seguretat, a més, podria constituir una falta, ja què ell hauria de saber-se la constitució, i per tant, l'estaria incomplint.
Pots tenir tota la raó del món, però em sembla que, fer-se el llest davant d'aquestes persones, moltes vegades, se't pot girar en contra... ;)
Aquest es el problema, que no es pot resoldre un conflicte de manera civilitzada, quan una de les dues persones no ho es pas de civilitzada.
Si no es pot resoldre de manera civilitzada, es truca a la policia, explicant-los el cas i la majoria de vegades et donaran la raó.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 07/06/2015 23:21

Al recurs he citat abans només caldria recórrer en cas extrem després de dir-li civilitzadament, es clar. No ha sigut el cas de l'hagi arribat a usar, però si calgués ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”