Incidències amb títols de transport

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Re: Incidències amb títols de transport

Entrada Autor: França451 » Dilluns 19/01/2015 12:00

por lo que comentais, imagino que si sería posible una tarjeta ilimitada validada como primera zona en la zona 2 C, ser válida vas a subir o bajar en la estación de Las Planas de FGC. La razón es fácil: si se ha hablado de qué es una zona interzonal en el sistema de Girona hay estaciones o municipios interzonales, por lo que en este caso sería considerada franja interzonal, a efectos de Sant Cugat. Por el mismo motivo que una tarjeta zona 24 usada en Barcelona permitiría picando de nuevo en Les Planes desplazarse a Sant cugat, una ilimitada picada en cualquier punto de la zona 2C, permitiría bajar o subir del FGC en Les Planes siempre y cuando sea para desplazarse dirección Sant Cugat. Sería válida para el L5 de Sant cugat, y lo que estaría por ver es si te la aceptaría el 128 de TMB, ya que va a Vallvidrera y utiliza otros códigos.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 19/01/2015 16:46

Ecomobisostrans ha escrit:Home, clar que cal, perque el revisor vegi que has pujat a Les Planes. El codi de zona es el mateix per una primera validació d'un abonament que per una validació d'una T de viatges limitats, llavors si vas amb la T-10 o encara mes amb la T-50/30 0 70/30 i passa el revisor quan es va pel municipi de Sant Cugat pugui saber que vens de Les Planes i no de més avall.
Si realment calgués tots els municipis fronterers amb altres zones tindrien codi de primera validació diferent respecte a la resta de municipis de llur sector i no és així. Per exemple, Granollers té el mateix (19 o 20) codi de primera validació que la resta de municipis de la zona 3D. Si jo agafo l'autobús a Corro d'Avall (Les Franqueses del Vallès) i marco una tarjeta S1 o T-10 de 1 zona a l'autobús que va a Vic o La Garriga, si passés l'inspector a l'alçada de La Garriga només podria saber segur si vinc de Granollers o Les Franqueses llegint la banda magnètica de la tarjeta (o demanant al conductor que expedeixi un llistat de totes les validacions efectuades), ja que a simple vista sortiria el sector 20 que és el de la zona 3D i per tant no podria saber si he pujat a Granollers o Les Franqueses, i en el cas de l'autobús no es pot fer com al tren que surt el número alfanumèric de l'estació on s'ha pujat (*), que surt un codi de quatre xifres que és la línia de l'autobús. Reitero que el fet que Sant Cugat i Les Planes tinguin codis diferents és per permetre fer un Les Planes-Sant Cugat amb FGC i posteriorment fer transbordament a l'autobús urbà sense cobrar nou viatge.

(*) Codis d'estació/línia per operadors:
-Del 100 al 599, i del 900 al 999 el Metro. La primera xifra indica el número de línia, excepte a la línia 11 que és la continuació de la línia 4 i el funicular de Montjuïc que usa un de la línia 3. Aquest codi apareix a les tarjetes comprades a les màquines autovenda del metro. Els CAC tenien un codi 9xx, no sé si continua sent així o ha canviat per l'existència de la línia 9 del metro.
-Del 600 al 699, FGC. El codi, sense el 6 en el cas dels bitllets monomodals de FGC, apareix en bitllets comprats a les MAE.
-Del 700 al 899, RENFE. Només es pot saber el codi marcant el bitllet (i si és un títol ATM, ja que per als bitllets propis de RENFE es fa servir un codi de tres lletres), ja que als bitllets només apareix el número de la màquina, sigui a taquilla o màquina autovenda. En els bitllets propis de RENFE sí surt l'estació d'expenció, i que es pressuposa l'origen (o la destinació en el cas de bitllets d'anar i tornar).

El tramvia sí té numerades les seves parades, apareix imprès al bitllet. A bord dels tramvies, però, marca amb la mateixa consideració d'una línia d'autobús (codi de quatre xifres que identifiquen la línia)
En els autobusos:
-TMB (i línies de gestió indirecta de la EMT urbanes de Barcelona) marca el número de línia tal qual, és a dir la línia 47 marca 0047. A les línies NXB van agrupades dins de la segona centena (és a dir, la H12 seria la 212). Com no surt ara el número d'operador a la validació, és molt difícil saber si una validació està feta al metro o a l'autobús, ja que el codi de línia és comú.
-La resta d'autobusos, siguin urbans, interurbans, àmbit EMT i tramvia estan numerades a partir del número 1000.
-Les línies nocturnes de gestió de la Generalitat estan numerades a partir del número 2000.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 20/01/2015 8:05

Ah, vale, es pel tema de l'enllaç amb els urbans de Sant Cugat. Però dubto moltíssim que amb els il·limitats es pugui, vamos, me n'alegraria molt, perque suposaria haver trascendit d'una punyetera vegada aquesta barrera zonal tant infranquejable.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 20/01/2015 19:40

Editat per Administració per no enllaçar amb un diari que es vol lucrar d'aquesta manera.

Els periodistes, cada dia més i més inútils! Des de quan la línia 7 passa per Reina Elisenda?[/b]



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 20/01/2015 20:16

Editat per Administració per no enllaçar amb un diari que es vol lucrar d'aquesta manera.

Ep! Javi M, recorda que no es poden enllaçar diaris com El periódico!

Per altra banda puc entendre l'emprenyada de la noia davant aquesta situació, però la multa és ben lícita, doncs ella en cap moment adverteix al conductor que les validadores li donaven error i per tant no havia pogut validar el bitllet, i, per tant, tècnicament, viatja sense validar i sense el coneixement del conductor = viatjar "de gratis".

És una situació que veig molt sovint, gent que no li marca o dona error al marcar i enlloc d'anar al conductor a preguntar que han de fer, continuen cap a dins del bus com qui res. Doncs això és el que passa per no voler malgastar un miserable minut per resoldre la situació...


Salutacions,

Oriol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 21/01/2015 11:45

També cal dir que moltes vegades, quan es té problemes amb títols de transport, el conductor no es vol complicar la vida i et diu "pasa, pasa". En aquests casos, si el conductor es nega a fer el bescanvi (i és procedent fer-lo), el millor és comprar un bitllet senzill i quan es pugui formular reclamació reclamant el reemborsament de la diferència (si és un títol de viatges limitats) o de tot el bitllet si és un títol de viatges il·limitats.

Al metro també una vegada a Passeig de Gràcia em fallava la T-Jove i com anava a Sants em van obrir la porta i em van enviar al CAC a fer el bescanvi. :x



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 21/01/2015 13:11

No he arribat a veure l'enllaç original, però com que es parla de "conductor" entenc que va passar en un bus (no en un tren).

En aquest cas, comprar un bitllet senzill i més endavant reclamar? Ni parlar-ne. Si realment és una obligació del conductor fer-te un bescanvi, i no te'l vol fer, quan arribi el revisor (si és que hi arriba) ja l'hi explicaràs, i com que el conductor continua allà (si no es dóna la rocambolesca situació de que sigui diferent, per canvi del torn laboral durant el recorregut), que expliqui per què no l'ha volgut fer.

En un tren potser és diferent, perquè evidentment quan et facin el control del bitllet o títol ja no tindràs al davant la persona que s'hagi negat a fer-te el bescanvi. I també perquè, si hi ets a dintre (i excloent la possibilitat de colar-se), en instal·lacions ferroviàries (tramvies a banda) molt sovint t'haurà calgut el bitllet que sigui per accedir-hi.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 21/01/2015 14:08

Totalment d'acord amb Fran-Ikarus.

Granolleri ha escrit:També cal dir que moltes vegades, quan es té problemes amb títols de transport, el conductor no es vol complicar la vida i et diu "pasa, pasa". En aquests casos, si el conductor es nega a fer el bescanvi (i és procedent fer-lo), el millor és comprar un bitllet senzill i quan es pugui formular reclamació reclamant el reemborsament de la diferència (si és un títol de viatges limitats) o de tot el bitllet si és un títol de viatges il·limitats.
I per què has de gastar diners amb un senzill si el bitllet ja el duies? El bitllet te l'han de bescanviar sí o sí. Si el conductor no te'l fa i et deixa passar és responsabilitat seva.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 21/01/2015 14:51

Doncs el que explicava la notícia original és que a un altre viatger sí va anar a queixar-se al conductor, aquest no li va fer bescanvi i quan més endavant va venir l'equip d'intervenció el conductor es va rentar les mans. El viatger que es va queixar es va lliurar de la multa perquè va baixar unes parades abans. Per això sóc partidari de comprar senzill, per tal que es vegi de manera clara que no hi havia intenció de frau i posar reclamació per tal que quedi constància que el conductor no vol fer bé la seva feina.

Una cosa semblant em va passar al novembre amb una T-10 de 2 zones de l'ATM de Girona: la validadora de Maçanet no em reconeixia la tarjeta, i em vaig dirigir a taquilla. La persona que em va atendre em va dir que ja altres persones s'havien queixat i al preguntar què havia de fer em va recomanar comprar un bitllet senzill i reclamar la diferència via reclamació ja que al ser un títol sense contacte i no tenir adaptats encara els sistemes de venda no em podia mirar què passava exactament, i no tenir problemes amb l'interventor. Avui m'ha arribat la resposta i m'envien un val a cobrar a qualsevol estació amb la diferència.

Per cert, al tramvia sí està prevista aquesta situació: donat que si falla la tarjeta no és possible canviar la tarjeta en el mateix lloc, si la validadora no pot llegir la tarjeta si es pressuposa vàlida, imprimeix un número en una cantonada per tal que si passa l'equip d'intervenció sàpiga que el viatger ha intentat validar i, per tant, no tenia intenció de frau.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 23/01/2015 20:49

On es pot consultar la relació de diaris no enllaçables?



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Divendres 23/01/2015 21:08

Javi M ha escrit:On es pot consultar la relació de diaris no enllaçables?
Aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=13652.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 30/01/2015 0:26

Caram amb l'epidèmia del TÍTOL NO VÀLID! Aquest vespre m'ha tornat a succeïr, a Sant Antoni, i de regal 5 minuts més perduts (els d'esperar el següent tren, ja que l'he perdut per només uns pocs segons, els que he trigat a "reintentar" en una altra validadora)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Divendres 30/01/2015 12:00

Fran-Ikarus ha escrit:Caram amb l'epidèmia del TÍTOL NO VÀLID! Aquest vespre m'ha tornat a succeïr, a Sant Antoni, i de regal 5 minuts més perduts (els d'esperar el següent tren, ja que l'he perdut per només uns pocs segons, els que he trigat a "reintentar" en una altra validadora)
Casualment sempre passa al metro i amb les canceladores més noves.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 28/02/2015 12:41

Ahir al vespre, nou "TÍTOL NO VÀLID"... Aquest cop a Passeig de Gràcia L2, accés Pau Claris. Quart cop, crec, en un trimestre aproximadament... No pot ser casualitat.

La singularitat és que aquest cop no vaig canviar de validadora, sinó que vaig fer el reintent en la mateixa... i va funcionar! Sortosament, perquè vaig agafar el metro in extremis, i em va estalviar 6 minuts d'espera.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 19/03/2015 8:54

Ahir a la tarda, a Sant Martí, nou capítol... amb novetat! En aquest cas, TÍTOL CADUCAT :o

I, novament, el segon intent a la mateixa validadora del primer va tenir èxit.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 29/04/2015 16:59

Granolleri ha escrit:
En primer lloc: el codi de primera validació de les Planes és el 24, i no el 52.

Respecte a la pregunta si un títol de viatges il·limitats de una zona validat per primer cop a Les Planes serveix per anar a Sant Cugat... doncs sincerament no ho sé, però diria que sí. Cal tenir present que una part del barri de les Planes pertany a Sant Cugat del Vallès, d'aquí que des de l'estació, tot i estar en terme municipal de Barcelona, arribi la línia 5 de l'autobús urbà de Sant Cugat (i una parada de la línia 128 de TMB estigui en terme municipal de Sant Cugat, on "enllaça" amb les línies 3 i 5 de l'autobús urbà de Sant Cugat). En el seu dia a l'estació de les Planes hi havia un comunica de FGC que ho explicava i diria que no deia res que calgués una de 2 zones per a títols de viatges il·limitats, d'aquí que tingui un codi de primera validació diferent). El que està clar és:
-Què encara que estigui validada per primer cop a Les Planes i serveixi per anar a Sant Cugat, no serveix per anar de Sant Cugat a Barcelona amb 1 zona (tot i que es pugui fer el truc de baixar sistemàticament a Les Planes i tornar a validar)
-Què a l'estació de RENFE la targeta serà rebutjada ja que només té una estació al municipi, i per tant, si s'agafa RENFE és per sortir-ne
-Què no servirà per arribar a la resta de municipis de la zona 2C (a la llista t'has deixat Badia del Vallès i Ripollet, i Rubí està mal escrit...) ja que a tots els efectes Les Planes està a la zona 1, i que esta possible excepció només afectaria a Sant Cugat.

El mateix ens podríem preguntar a la inversa: una tarjeta de viatges il·limitats de 1 zona validada per primer cop a qualsevol estació de Sant Cugat de FGC o a l'autobús urbà permet arribar fins a Les Planes amb FGC? Serà qüestió que un dia d'aquests ho provi amb una T-Dia.
Tengo una T-Planes por 90 días con primera validación en zona 24.

Las estaciones a donde permite llegar una ilimitada en zona 24 son las siguientes:
La Floresta
Valldoreix
Sant Cugat
Mira-Sol
Hospital General
Vollpellères
Sant Joan

Y es válida para todos los autobuses urbanos de Sant Cugat en todo su recorrido.

Para acceder a Barcelona hay que llegar hasta Les Planes FGC y validar de nuevo la tarjeta. Y ya podemos acceder a cualquier estación y medio de transporte de la zona 1.
Hay que tener en cuenta que Les Planes es una estación Puente, por lo tanto, para acceder desde Barcelona a Sant Cugat hay que bajarse en Les Planes y picar nuevamente ahí para pasar de una zona a la otra.

Otra cosa.
Estuve en ATM. Los encargados tienen un plano muy curioso con unos numeritos con colorines, entre los cuales, en zona 1 se distinguen estas curiosidades:
El Prat: zona 1
Gavà: Zona 35
Sant Boi: Zona 26
Les Planes: Zona 24

Sant Cugat aparece como Zona 2

Habrá que averiguar qué hay detrás


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 29/04/2015 17:13

França451 ha escrit: Gavà: Zona 35
Sant Boi: Zona 26
¿Qué criterio se sigue para enumerar así esas estaciones?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Dimecres 13/05/2015 17:51

No escric quasi mai al fòrum, però aquest tema ja em treu de polleguera i necessitava expressar-lo d'alguna manera a algun lloc.

Les T-trimestre de TMB son molt poc sòlides. Jo n'utilitzo perque faig una 4 viatges al dia, fins i tot hi ha vegades que 6.
Tenen el problema de que amb el seu ús normal destrossen la banda magnètica abans d'arribar a la seva caducitat als 90 dies

Paral·lelament a això les dades personals de l'usuari impresses a la targeta, així com les zones, van esborrant-se progressivament.

D'aquesta manera el més normal es que quan demanes al punt d'informació un bescanvi el normal es que t'ho neguin perque "no poden comprobar les teves dades" i "has de tenir cura de que no se t'esborri (?¿?¿?)". Aquest cop he perdut 23 dies d'una T-trimestre de 2 zones per la qual pago més de 200 euros.

El model de targetes de TMB, comparat al que he vist a altres sistemes de transport, són de molt poca qualitat. Porten molts anys amb elles i no les canvien ni les alternen per altres sistemes no tàctils, o bé no es plantegen recuperar l'antic model de carnet d'usuari d'abonaments. No té sentit que el DNI i les zones vagin impresses en una zona que es desgasta pels rodaments i els lectors, especialment quan dades com la caducitat si venen ben visibles i resistents al dors.

He presentat una reclamació, però no servirà de res. En el reglament diuen que les targetes deteriorades "no són subjete de ser bescanviades", cosa absurda donat que es casquen del mateix ús diari i normal. Com qualsevol mercaderia deurien tenir una garantia, però no és el cas.

Cal afegir que subtilment m'han enviat uns vigilants de seguretat amb gossos al punt d'informació de Diagonal, perque he dit que no em movia fins que no em canviessin la tarja. El cert és que habitualment qualsevol empleat de TMB te la canviava, però ara sembla que no. Certament m'he esverat quan m'han dit que la T-trimestre "és com una peça de roba que has de cuidar i vigilar-la si es fa malbé", com si jo ballés pasodobles sobre ella o la maltractés

No sabia on dir-ho i escric molt poc al forum (malgrat només sóc lurker). Però jo a això de comprar un producte amb obsolescència programada i pel qual pagues a canvi d'un servei que no se't dóna, només té un nom: estafa.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 13/05/2015 18:16

Per l'experiència, et recomano que quan la impressió tèrmica comenci a donar signes de desaparèixer, demanis un bescanvi. I també et recomano que provis a demanar el bescanvi a FGC, són molt més comprensius amb aquests casos que a metro. Això sí, cal que després de demanar el bescanvi, viatgis amb FGC.



DonToni
N2
N2
Entrades: 17

Entrada Autor: DonToni » Dimecres 13/05/2015 18:20

victorcasta ha escrit:Per l'experiència, et recomano que quan la impressió tèrmica comenci a donar signes de desaparèixer, demanis un bescanvi. I també et recomano que provis a demanar el bescanvi a FGC, són molt més comprensius amb aquests casos que a metro. Això sí, cal que després de demanar el bescanvi, viatgis amb FGC.
Merci per la recomanació, però... quina cutrada que s'esborri la impressió tèrmica, no? I com és possible que no li possin solució?

Increïblement, als controls de bitllets no em solen dir mai res per aquesta causa



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”