Coneixes realment les normes del metro i del bus?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Coneixes realment les normes del metro i del bus?

Entrada Autor: metring » Diumenge 28/08/2011 17:41

Les coneixeu?

Del bloc http://ecomovilidad.net/barcelona/conei ... -i-del-bus , recomanat pel Facebook de TMB:

Coneixes realment les normes del metro i del bus?

Javier Paricio | 23 de agost de 2011

Horario bici en metro r 300x225 Coneixes realment les normes del metro i del bus?El transport públic es regeix per una sèrie de normes que, en general, tots coneixem encara que no les haguem llegit mai. Avui, però, volem que comprovis per tu mateix si realment coneixes quins són els teus drets i les teves obligacions quan viatges en metro o bus i si compliries la llei en diferents situacions o si, pel contrari, l’estaries vulnerant sense ser-ne conscient. Et convidem, doncs, a que agafis un bolígraf i un paper i vagis apuntant la resposta que consideres que és la correcta en cada cas. Al final de tot trobaràs les solucions. Potser et portaràs alguna sorpresa…

Molta sort!



1. Segons l’apartat 4 de les Normes i recomanacions generals d’ús i de convivència al transport públic publicades al web de TMB, es permet l’accés de bicicletes al metro:

a. En tot moment, excepte els feiners de setembre a juny de 6:30 a 9:30 i de 16:30 a 20:30.

b. En tot moment durant els mesos de juliol i agost i els dissabtes, diumenges i festius de la resta de l’any, així com els feiners de 5:00 a 7:00, de 9:30 a 17:00 i de 20:30 fins al tancament de les instal·lacions.

c. Només els feiners de setembre a juny de 6:30 a 9:30 i de 16:30 a 20:30.



2. Segons l’article 4 del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, a les escales mecàniques:

a. Els usuaris han de procurar situar-se a la dreta, excepte que viatgin amb un nen.

b. Els usuaris han de cedir el pas a aquelles persones que desitgin avançar més ràpidament.

c. Els usuaris han de situar-se sempre a la dreta, deixant lliure el pas per l’esquerra.



3. Segons l’article 6.e) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en accedir a l’interior del tren:

a. Els usuaris han d’ocupar els seients desocupats, si n’hi ha, respectant en tot cas aquells que estiguin reservats a determinats col·lectius.

b. Els usuaris poden ocupar els seients desocupats.

c. Els usuaris poden ocupar els seients desocupats, tret d’aquells que estiguin reservats a col·lectius amb necessitats especials.

4. Segons l’article 8.2. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en validar el títol de transport:

a. Es pot romandre a les instal·lacions del metro fins a una hora i 15 minuts si s’ha validat un bitllet d’una zona i s’incrementa en 15 minuts per cada zona addicional.

b. Es pot romandre lliurement a les instal·lacions del metro dins de l’horari d’obertura al públic del mateix.

c. Es pot romandre a les instal·lacions del metro fins a un màxim de dues hores.



5. Segons l’article 8.3. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, al metro diferents persones podran utilitzar un mateix títol multiviatge:

a. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests segueixin el mateix trajecte i surtin pel mateix vestíbul.

b. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests viatgin junts i surtin a la vegada de les instal·lacions del metro.

c. Sempre que s’hagi efectuat un nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris del servei i comparteixin íntegrament el trajecte.



6. Segons l’article 9.5. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en cas que s’hagi informat sobre la suspensió del servei de metro o sobre alguna incidència en el mateix:

a. Els usuaris que hagin validat els seus títols de transport després de tenir coneixement d’aquest fet tindran dret a la devolució d’un bitllet senzill.

b. Els usuaris que hagin validat els seus títols de transport després de tenir coneixement d’aquest fet no tindran dret al seu bescanvi.

c. Els usuaris que hagin adquirit un títol de transport després de tenir coneixement d’aquest fet no tindran dret al seu bescanvi.



7. Segons l’article 10.3. del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA i l’article 64.v de la Llei 4/2006, de 31 de març, inclòs a l’Annex del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, qui viatja amb un títol de transport integrat validat a l’inici del desplaçament però no validat en el transbordament:

a. Comet una infracció lleu i haurà d’abonar una multa equivalent al preu del bitllet senzill d’una zona tarifària.

b. Comet una infracció lleu, sancionada amb una multa de 25 euros.

c. Comet una infracció greu, sancionada amb una multa de 50 euros.



8. Segons l’article 11.c) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, en cas d’incidència o suspensió del servei de metro un cop validat el bitllet:

a. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet.

b. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir un bitllet, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.

c. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet senzill no integrat tarifàriament.



9. Segons l’article 11.g) del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, al metro disposen de seients d’ús preferent:

a. Les persones que, per la seva situació o característiques físiques, mereixen una atenció especial.

b. Els usuaris amb mobilitat reduïda, la gent d’edat avançada, les dones embarassades i d’altres col·lectius que pugui determinar l’empresa explotadora.

c. La gent gran, les dones embarassades, les persones amb crosses i aquelles que portin nens en braços.



10. Segons l’article 14 del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, les persones que desenvolupen tasques inspectores:

a. Tenen la consideració d’agents de l’autoritat en els casos de greu desacatament d’obra.

b. Tenen la consideració d’agents de l’autoritat en l’exercici de les seves funcions, podent exigir responsabilitat en cas de resistència o de desacatament d’obra o de paraula.

c. No tenen la consideració d’agents de l’autoritat.



11. Segons l’article 64.v de la Llei 4/2006, de 31 de març, inclòs a l’Annex del Reglament de viatgers de Ferrocarril Metropolità de Barcelona, SA, creuar la plataforma del tramvia per fora dels llocs expressament habilitats per a fer-ho:

a. És sancionat amb una amonestació, que donarà lloc a la comissió d’una infracció lleu en cas de reiteració.

b. És considerat una infracció lleu.

c. És considerat una infracció greu.



12. Segons l’article 2.b) del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, en cas d’incidència que provoqui l’aturada del bus un cop validat el bitllet:

a. Els usuaris tindran dret a continuar el viatge a la mateixa línia o en una altra d’itinerari semblant, sense que hagin de pagar aquest nou trajecte, o a obtenir un bitllet de bescanvi, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.

b. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir un bitllet de bescanvi, excepte que utilitzin un títol de viatges il·limitats, ja que aquests no donen dret a cap devolució.

c. Els usuaris podran renunciar a seguir el viatge i obtenir, en tots els casos, un bitllet de bescanvi.



13. Segons l’article 2.h) del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, al bus disposen de seients d’ús preferent:

a. Les persones que, per la seva situació o característiques físiques, mereixen una atenció especial.

b. La gent gran, les dones embarassades, les persones amb crosses i aquelles que portin nens en braços.

c. Els usuaris amb mobilitat reduïda, les dones embarassades i la gent gran.



14. Segons l’article 3.6. del Reglament de viatgers dels serveis de transport públic de superfície de l’àmbit de l’Entitat Metropolitana del Transport, al bus diferents persones podran utilitzar un mateix títol multiviatge:

a. Sempre que s’hagi efectuat un nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris del servei i comparteixin íntegrament el trajecte.

b. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i que el portador del títol realitzi un desplaçament igual o més llarg al dels acompanyants.

c. Quan aquest no sigui personal i sempre que s’hagi efectuat el nombre de cancel·lacions o de validacions equivalents al d’usuaris i aquests segueixin el mateix trajecte i surtin a la vegada del bus.

Les solucions, al bloc.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 31/12/2013 21:31

Avui he trobat al metro uns tríptics -suposo que força recents, perquè no he vist que se'n parli- editats per TMB, sota l'etiqueta "Info TMB" i titulats "Utilització correcta dels títols de transport".

Curiosament, a la portada hi ha un disseny format per dos reversos de T50/30 reals de l'any 2009 totalment utilitzades.

A l'interior detalla, en 4 apartats, les normes d'ús específiques de T-Mes/T-Trimestre/T-Jove, T-12, T-4 i la Targeta Rosa Metropolitana G.

A la part del "darrere" (segons està plegat) hi ha un quadre amb el títol "Què cal saber sobre els títols de transport", i finalment a l'últim "full" les referències dels apartats respectius al web de TMB, la llista de Punt TMB i el telèfon i Twitter d'Atenció immediata.

"Què cal saber sobre els títols de transport" està organitzat en apartats: Títol adequat, Títol validat, Títol en bon estat, Títol compartit, Trajecte en metro i Trajecte en bus. Finalment, una nota al peu amb l'adreça, al web de TMB, de la normativa completa.

No m'agrada que, a l'apartat "Trajecte en bus", es dóna a entendre que el transbordament només seria vàlid... "sempre que es faci amb diferents línies de bus (...)". Evidentment tots els qui coneixem l'ús dels títols integrats sabem que també es pot transbordar a metro (i a FGC i Rodalies, que semblen no existir per a TMB), però el tríptic se suposa que també aniria adreçat, i molt especialment, als qui no les coneguin, i si l'interpreten al peu de la lletra poden perdre's aquest important matís.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 19/07/2016 15:17

https://noticies.tmb.cat/empresa/que-ca ... -transport

El que cal saber (i posar en pràctica) sobre els títols de transport

L'ús de qualsevol transport públic implica conèixer les característiques dels títols de transport (bitllet o targeta) que donen dret a utilitzar-lo. TMB ha actualitzat el tríptic informatiu amb les condicions especials que convé conèixer.

En la lluita contra el frau s'ha detectat que algunes persones asseguren que han fet servir incorrectament el títol de transport (bitllet o targeta) perquè desconeixen la normativa d'ús que el regula. És per això que TMB periòdicament edita un tríptic en què s'informa sobre com fer servir correctament determinats títols de transport. Durant aquest mes d'agost se'n distribuirà una nova edició actualitzada i ampliada als Punts TMB, a les estacions de metro i en diverses línies de bus.

El principals objectius d'aquesta acció són conscienciar l'usuari de la importància que té fer un ús correcte del títol, oferir una informació clara i entenedora de com fer-ne aquest bon ús i minimitzar així els casos en què el ciutadà ha de fer front al pagament de la percepció mínima per desconeixement de la normativa.

Aquestes són les condicions d'ús d'alguns títols de transport que l'usuari ha de conèixer:

T-Mes / T-Trimestre / T-Jove. Aquests títols són vàlids si estan validats correctament i si s’utilitzen abans de la seva data de caducitat. Als títols ha d'aparèixer imprès el número de DNI, NIE o passaport del titular. La persona que utilitza el títol ha de viatjar amb el document (original en vigència o fotocòpia compulsada) que acredita que n’és l’usuari autoritzat. En el cas de la T-Jove, cal recordar que només és vàlida per als titulars que són menors de 25 anys quan la cancel·len per primer cop. En cas que es tracti d'un títol bonificat, ha d'anar acompanyat, a més, del carnet de família nombrosa o monoparental corresponent (original en vigència o fotocòpia compulsada).
T-12. La T-12 és vàlida si està validada correctament i va acompanyada del DNI, NIE o passaport del titular (original en vigència o fotocòpia) que acredita que n'és l’usuari autoritzat.
T-4. La T-4 és vàlida si està validada correctament i si va acompanyada del DNI o NIE del titular (original en vigència o fotocòpia compulsada) que acredita que n'és l'usuari autoritzat i d'un d'aquests documents en vigència: la Targeta Rosa Metropolitana R o el carnet de pensionista d'FGC.
Targeta Rosa Metropolitana G. La Targeta Rosa Metropolitana G és vàlida si està validada correctament i va acompanyada del DNI o NIE del titular (original en vigència o fotocòpia compulsada) que acredita que n'és l'usuari autoritzat.
Hola BCN! Les Hola BCN!, que es poden utilitzar al metro de TMB, el funicular de Montjuïc, els autobusos de TMB, els trens d'FGC (zona 1), Tram i Rodalies de Catalunya (zona 1), tenen un període de validesa diferent en funció del nombre d'hores que s'adquireixen.
Bitllet Aeroport. És un bitllet unipersonal de metro que permet fer un viatge entre les parades de l'aeroport (Aeroport T1 i Aeroport T2) i la resta de la xarxa de metro, o a la inversa. No es tracta d'un bitllet integrat, això vol dir que només és vàlid per viatjar amb el metro de TMB.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/07/2016 15:48

Un dels principis d'un estat de dret que funciona és que tothom ha de conèixer les normes i no pot adduir desconeixement per a incomplir-les. El problema ve quan es legisla a cop d'adrenalina i es promulguen unes normes que són contradictòries amb altres prèviament existents i que no s'han derogat.

I després, l'aplicació de la pròpia normativa és diferent, en funció d'aneu a saber què. Per posar l'exemple de dos personatges famosos que han anat a judici recentment: si et dius Messi, no pots fer valer que no sabies que estaves cometent frau fiscal per a escapolir-te'n (que és com ha de ser); en canvi, si ets una infanta, sí que pots anar firmant documents a tort i a dret i després fer veure que no sabies si allò era un contracte o paper higiènic a punt de ser utilitzat per a altres menesters (que ja no és ben bé com ha de ser).

Si a les altes esferes de l'organització estatal ja incompleixen principis bàsics i determinats individus més afins s'ho fan venir bé per a poder-se'n escaquejar, com podem pretendre que el comú dels mortals s'hi atingui sistemàticament?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 19/07/2016 23:31

En un país de pandereta les normes estan fetes per NO complir-les, i el nostre país n'és un exemple perfecte.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”