Operadors de transports: coneguts pel públic?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Operadors de transports: coneguts pel públic?

Entrada Autor: metring » Dijous 03/11/2011 22:51

Derivat d'alguns missatges que han arribat al Twitter, sobre gent que parlava a TMB sobre incidències al Tram, o al Nitbus, he pensat fins a quin punt la gent d'a peu té coneixement o no de quins són els operadors dels transports que hi han, no només a Barcelona, sinó a tota Catalunya. Penseu vosaltres que hi ha una certa confusió? Culpa de manca d'informació o de poc interès en informar-se? O que senzillament hi ha masses operadors?



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 03/11/2011 23:04

metring ha escrit:Penseu vosaltres que hi ha una certa confusió? Culpa de manca d'informació o de poc interès en informar-se? O que senzillament hi ha masses operadors?
La confusió és total! Sincerament crec que es tracta de desinterès per part dels usuaris. La majoria només vol ser transportat d'un punt a l'altre sense trencar-se el cap en diferents operadors ni històries. Suposo que abans de la integració tarifària tothom tenia molt clares les diferències d'operadors, però ara que amb un sol bitllet pots moure't molt... simplement cal conèixer l'existència de la línia i els horaris, perquè les tarifes són integrades.

Crec que els diferents operadors han d'entendre que formen part d'un sistema i que els cal integrar-se més. No pot ser que molts treballadors del metro no sàpiguen com arribar a Vilanova i la Geltrú amb tren! Ja no dic amb autobús!!
Cal més formació pels treballadors i també oferir més informació als usuaris. Com pot ser que els busos de TMB només informin de la correspondència amb les estacions de metro i no les de FGC? L'usuari del bus molt possiblement utilitzarà els FGC i el fet de tenir la informació farà que sigui més propens a utilitzar els transport públic i a no veure-ho tot com un sistema caòtic i indesxifrable.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/11/2011 23:12

Ferry1ac1 ha escrit: Com pot ser que els busos de TMB només informin de la correspondència amb les estacions de metro i no les de FGC? L'usuari del bus molt possiblement utilitzarà els FGC i el fet de tenir la informació farà que sigui més propens a utilitzar els transport públic i a no veure-ho tot com un sistema caòtic i indesxifrable.
Molt d'acord amb això (i amb la resta del missatge), i més sabent que les pantalles informatives dels busos de TMB tenen el logo de FGC, ja que l'he vist diversos cops, quan havien errors (tela això, també).



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 03/11/2011 23:20

El problema és que només s'ha fet integració tarifària, i en canvi no se n'ha fet de la informació que segueix a càrrec de cada operador mentre que a Madrid la informació va principalment a càrrec del consorci de transports, tan si es fa als seus llocs com als dels operadors si més no quan parlem de la informació de caire bàsic i el coneixement de la xarxa de transport públic més enllà del propi operador és en general molt escàs, igualment no hi ha bones eines d'informació.

Quan no hi havia integració tarifària el Nitbus era el nitbus està clar que tampoc existien les xarxes socials ni l'ús d'internet era tan generalitzat, de tota manera quan a les línies de l'EMT la majoria no admetien viatgers allà on es sol·lapaven amb la xarxa de TMB.

En canvi el Tramvia sí que té la seva imatge molt semblant a la de l'ATM.
Ferry1ac1 ha escrit:
metring ha escrit:Penseu vosaltres que hi ha una certa confusió? Culpa de manca d'informació o de poc interès en informar-se? O que senzillament hi ha masses operadors?
La confusió és total! Sincerament crec que es tracta de desinterès per part dels usuaris. La majoria només vol ser transportat d'un punt a l'altre sense trencar-se el cap en diferents operadors ni històries. Suposo que abans de la integració tarifària tothom tenia molt clares les diferències d'operadors, però ara que amb un sol bitllet pots moure't molt... simplement cal conèixer l'existència de la línia i els horaris, perquè les tarifes són integrades.

Crec que els diferents operadors han d'entendre que formen part d'un sistema i que els cal integrar-se més. No pot ser que molts treballadors del metro no sàpiguen com arribar a Vilanova i la Geltrú amb tren! Ja no dic amb autobús!!
Cal més formació pels treballadors i també oferir més informació als usuaris. Com pot ser que els busos de TMB només informin de la correspondència amb les estacions de metro i no les de FGC? L'usuari del bus molt possiblement utilitzarà els FGC i el fet de tenir la informació farà que sigui més propens a utilitzar els transport públic i a no veure-ho tot com un sistema caòtic i indesxifrable.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

xabuca
N4
N4
Entrades: 50

Entrada Autor: xabuca » Dijous 03/11/2011 23:23

metring ha escrit:Penseu vosaltres que hi ha una certa confusió?
El problema es que la gran majoria del transport públic a l’àrea metropolitana es fa amb el bitllet integrat i la gent relaciona això amb que tot és el mateix i el que em passa en aquesta operador l’altre com que es el mateix també ho podrà solucionar.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 03/11/2011 23:58

No només confusió entre operadors, sinó confusió entre operador i servei. I d'això en tenen bona culpa les administracions.

Com pot ser que ens venguin 'Rodalies de Catalunya' com a operador? :boig No ho dic jo, ho diu la pròpia ATM i la il·lustríssima Generalitat de Catalunya. :D Ah, és veritat, que cal amagar la marca RENFE... :twisted:

Però, per aquesta bajanada, la gent pensa que les línies d'FGC no són de rodalies. Creu que FGC és un servei, quan és un operador de rodalies i de metro. Sí, sí, també de metro (L6, L7, L8). Però, al loro, operador de metro, no de Metro, ja que la marca Metro la té en exclusiva TMB per raons encara a decobrir. :llengua

A Barcelona, ens promocionen TMB com a operador omnipresent en comptes de promocionar els serveis de transport. Ergo, molta gent pensa que tot el transport metropolità (metro, bus, tramvia, ...) l'opera TMB. Recordeu, "a Barcelona TMB és el que ens mou". No el metro, ni el bus... :bleah

Així, com pretenem que la gent distingeixi operadors? Si ni les administracions són capaces. :nono


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/11/2011 0:03

En realitat, per què la gent normal ha de saber res d'operadors? No se suposa que tot està subjecte a les condicions de la Generalitat? La gent vol que la portin de pressa i puntualment d'un lloc A a un lloc B; l'únic que se li pot exigir és que pagui el bitllet i que s'informi mínimament de quin servei ha d'agafar (suposant, és clar, que aquesta informació estigui disponible, que amb prou feines ho és de manera satisfactòria). De la resta, s'haurien d'encarregar administracions i operadors, que se suposa que hi són per a facilitar la vida a la gent, no per a embolicar la troca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/11/2011 18:06

Un altre exemple de desconeixement:

@TMB_Barcelona la línia 7 dels ferrocarrils, ja està oberta?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/11/2011 18:32

Però tornem al mateix: la gent de carrer, no té perquè saber que un operador de metro és TMB i un altre, FGC. Com si algun dia, decideixen donar la concessió d'una línia a una empresa de gestió privada, es digui Acciona, RATP o CaixaMetro: aleshores, hauríem de dirigir-nos a ells per a qualsevol cosa?

No és aquest el camí. De cara al públic, cal que hi hagi una sola interfície, que hauria de ser la mateixa entitat que vetlli pel bon funcionament global del sistema. De portes endins, que determinin clarament les responsabilitas de cadascú per a cada cas. Però no poden esperar que tot usuari, tant l'habitual com l'esporàdic (i especialment aquest) conegui l'entrellat d'una troca organitzativa que s'ha anat embolicant històricament i que ningú ha tingut ganes de desfer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 09/11/2011 20:56

El que jo penso és que és comprensible que la gent es confongui d'operador quan hi han moltes empreses, com en el cas de les de busos, però en el de ferrocarrils, havent-hi tant poquets, i a més si vius a la ciutat on hi són metro, FGC i Renfe, no crec que sigui tant confús. Ara, si vens de fora, i veus el termòmetre del metro, amb línies 7,8...Aleshores, és ben normal que pensin que és una única operadora.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 09/11/2011 21:13

També hi ha el problema de que cada operador vol destacar per sobre dels altres. En informació a l'usuari, l'ATM ha d'imposar-se sobre els operadors.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/11/2011 9:27

Una altre mostra de confusió:

@TMB_Barcelona què passa amb la r4 que hi ha tant retard?!
15 hours ago

TMB
@TMB_Barcelona TMB
Hola! Aquesta línia no correspon a @TMB_Barcelona, hauries de dirigir-te a @rodalia4 o seguir el hasthag #rod4.

Aquesta ja em sembla... Ha de ser d'alguna persona estrangera, i tot i així...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/11/2011 9:30

Vull fer una proposta de redacció d'un mail a l'ATM, per tal d'explicar aquests casos, i suggerir una millora en la informació, o fer alguna cosa per tal que centralitzin ells mateixos aquesta. Què els hi voldríeu dir?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/11/2011 9:36

Doncs que, vist els exemples de desinformació, fins i tot entre barcelonins, que facin el favor d'assumir la tasca centralitzada d'informació de cara al públic i, a més, d'unificar tota la retolació del transport integrat. Un estranger queda totalment perplex si, al termòmetre del metro, veu la rodona amb la C de rodalia i, en determinades estacions, passa a ser el quadrat amb l'R.

L'autobombo de cada operador no serveix per a res, ni tan sols per al compte d'explotació de l'empresa. Aquests, que es limitin a fer la seva feina, que és portar la gent de la manera més ràpida i còmode possible. Si després s'ensumen negoci en altres indrets (com ja ha fet TMB, per exemple), que ho passin a un altre departament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/04/2012 10:38

A aquestes alçades, els darrers dies n'he vist uns quants de tweets com aquest:
TMB: @escude_cat Hola, TMB no gestiona el @TRAM_Barcelona.: 32 minutes.
Faria una enquesta sobre si estem confosos amb qui opera un transport o l'altre, però potser seria una mica absurd, entre gent "enganxada" al tema...O no?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 02/04/2012 10:49

Doncs no sabeu la quantitat de gent que encara no sap que no s'ha de pagar dues vegades per agafar el metro i després els ferrocarrils, o la Renfe. I la integració tarifària dels autobusos, ja ni pensaments.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 02/04/2012 10:50

wefer ha escrit:Doncs no sabeu la quantitat de gent que encara no sap que no s'ha de pagar dues vegades per agafar el metro i després els ferrocarrils, o la Renfe. I la integració tarifària dels autobusos, ja ni pensaments.
Però veient als nassos les validadores, per exemple, de FGC o Metro, ja té delicte. Lo dels busos o Tram, encara ho entendria. Però si, això encara passa. Què en penseu vosaltres?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/04/2012 13:11

Gent desinformada, sempre n'hi haurà. Però continuo insistint que les autoritats tampoc fan prou per a fer efectiva a tots nivells la integració tarifària. Per exemple, és de jutjat de guàrdia que, per determinades reclamacions relacionades amb títols que corresponen tarifàriament a l'ATM, t'hagis d'adreçar a la companyia on hagis tingut la incidència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 02/04/2012 20:30

I què em dieu de BaixBus? Un munt d'empreses diferents ajuntades en una mateixa institució, cosa que facilita les coses. Mohn, Rosanbús i Oliveras s'han ajuntat per fer la mateixa institució, i això facilita les coses: ara diem BaixBus quan abans havíem de buscar l'empresa.

Una cosa que sempre he pensat: tant BaixBus (és a dir, les tres empreses esmentades abans) com Tusgsal com altres empreses pertanyen a l'Entitat del Transport Metropolità (EMT-ÀMB); que totes juntes formin una cooperativa i així tindríem dues companyies d'autobús. O fer que els autobusos i el servei sigui de cada companyia però de tot se n'encarregui l'EMT-ÀMB (el que seria la cooperativa).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/04/2012 22:54

Molt més fàcil: que tot sigui de l'ATM, i que l'ATM sigui l'única cara visible de cara a l'usuari per a tot: venda de bitllets, reclamacions, horaris, tarifes, informació, plana web, etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”