L'ATM no existeix!

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Re: L'ATM no existeix!

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 04/03/2013 18:29

El paper que fan servir als bitllets (exemple els bitllets d'autovenda Renfe ATM)és un fàstic i fàcilment es fa malbé. Si tinc que comprar-me una T-50/30 m'agrada més comprarla en taquilla a la Renfe que a les màquines autovenda o les del Tram (clarament nomes amb targeta), i tambè les T-10.

Per cert, algú sap si posaran poder comprar bitllets al TRAM amb bitllets? És un conyàs que per comprar-me una T-10 tingui que anar a la renfe per pagar amb un bitllet?



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 04/03/2013 20:42

També es podria fer tarjes que funcioninamb la tecnolodia RFID que només les cal acostar a l'aparell i ja et cobra.
O bé, començar a implementar la tecnologia NFC dels mòbils (els de l'ultim any i mig) per a fer els cobraments de bitllets directament des del mòbil.

Serien dos sistemes prou interessant on l'empresa s'estalviaria un munt de papers i tintes i plenament funcionals.
El primer l'he vist a Xile i el segon funciona al Japó.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/03/2013 22:32

Mentre a l'àrea de Barcelona sigui impossible un mínim de gestió correcta de les tecnologies en ús, el millor és tornar a les targetes de paper que cal validar introduint-les en una ranura que marca l'hora, com fa 30 anys. Això sí, sense torniquet. A Àustria i Alemanya, fa dècades que usen aquest sistema i els resulta tant que no han hagut de canviar els aparells una sola vegada. Potser que a Barcelona passin a fer així i inverteixin en personal (interventors) en lloc de gastar-se morterades en nous sistemes cada tants anys que no fan sinó donar resultats pobres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 05/03/2013 8:54

Bé, cada sistema té el seus pros i contres.
Sigui quin sigui el sistema de validació es obvi que cal fer millores per la gent que s'ho salta i fa servir el transport públic sense pagar-ne l'import corresponent.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 05/03/2013 13:06

En tot moment si el títol de transport és vigent i no està en mal estat, l'operador que sigui t'ha de facilitar un bescanvi del mateix amb idèntiques característiques perquè tu puguis viatjar amb el bitllet validat correctament.
En cas contrari el més raonable és escriure una reclamació, el viatger no sap ni té per què saber què és la codificació dels títols d'ATM, en tot cas ha de ser l'operador que notifiqui la incidència a la gerència corresponent.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 20/10/2014 4:22

Guigui ha escrit:Mentre a l'àrea de Barcelona sigui impossible un mínim de gestió correcta de les tecnologies en ús, el millor és tornar a les targetes de paper que cal validar introduint-les en una ranura que marca l'hora, com fa 30 anys. Això sí, sense torniquet. A Àustria i Alemanya, fa dècades que usen aquest sistema i els resulta tant que no han hagut de canviar els aparells una sola vegada. Potser que a Barcelona passin a fer així i inverteixin en personal (interventors) en lloc de gastar-se morterades en nous sistemes cada tants anys que no fan sinó donar resultats pobres.
Acabo de veure aquest missatge de fa 1 any i mig i m'ha recordat que corre per FB que les portes de les validadores son un sucós negoci pels amiguets d'alguns polítics i que per això s'han afanyat a implantar-les a totes les estacions, quan resulta que son moltíssim mes cares que lo que estalvien de frau. A sobre son un perill, perquè si es va corrents no sempre s'obren, amb lo que en una emergència farien de tap d'ampolla.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”