Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Re: Tarifes ATM 2011

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 17/12/2010 2:33

Sagrerenc ha escrit:L'any 2000, el bitllet senzill valia 150 pessetes i la T-1 (actual T-10) valia 875 pessetes. Des d'aquell moment, l'IPC ha pujat un 37,1% a Espanya, un 40,9% a Catalunya i un 42,0% a la província de Barcelona.

Si durant aquests 11 anys els títols de transport haguessin augmentat segons l'IPC barceloní (el més alt), l'any 2011 el bitllet senzill costaria 1,28 euros i la T-10 valdria 7,47 euros.

Però el bitllet senzill realment costarà 1,45 euros (60,8% més que l'any 2000) i la T-10 costarà 8,25 euros (un 56,9% més que fa onze anys).
No corri tant... hi ha vida més enllà de Cornellà i cal tenir perspectiva d'altres coses.

Any 2000. Trajecte Castellar-Sabadell, de la Vallesana (Moventis)
Bitllet senzill 150 pessetes. No ho discutiré.
Abonament de 15 viatges 1725 pessetes (115 pessetes/viatge).
No existien cap altre tipus d'abonaments.

Aplicant l'IPC que vostè indica, seria 1725 pessetes*1,42=2449,5 pessetes, arrodonit 2450 pessetes. Per fer una comparativa vàlida, farem el preu per viatge, que seria 2450/15=163,3 pessetes/viatge. En euros, 163,3 pessetes*(1 euro/166,386 pessetes)=0,98 euros.

Però resulta que no pagarem 0,98 euros el viatge, sino que al 2011 el pagarem a 0,83 euros/viatge si anem amb la T-10, o a 0,67 euros/viatge si emprem la T-50/30 i gastem els 50 viatges.

D'exemples com aquests n'hi ha moltíssims que es poden aplicar a la xarxa d'autobús interurbà, i això que els trajectes amb abonaments moltes vegades es reduien als trajectes amb percepció mínima (sense anar més lluny, a la Vallesana només hi havia abonaments per als trajectes Sabadell-Castellar i Sabadell-Terrassa, la resta només hi havia el bitllet senzill i això que es tolerava fer Castellar-Terrassa entregant dos paperets del talonari que formava l'abonament, ja que el mateix abonament permetia fer indistintament Castellar-Sabadell i Sabadell-Terrassa.

Demanar tants quilòmetres de metro té el seu preu...



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 17/12/2010 5:38

No crec que calgui donar aquest enfoc a la resposta, els desplaçaments metropolitans des d'aquest punt de vista també han baixat de preu en alguns casos per efecte de la integració tarifària, bé van baixar de preu de l'any 2000 a l'any 2001, alguns és clar, però no els desplaçaments monomodals, ara bé després no han parat de pujar.

Els km de metro que s'han construït a Barcelona no són cap caprici, són una necessitat i molts més que se n'haurien de fer i no es paguen amb el preu del bitllet precisament.

En conjunt però el transport públic ha pujat de preu espectacularment i és molt més important el pes del que ha pujat que el que ha baixat per molts exemples que es vulguin buscar, ara bé, la integració tarifària, millorable això sí, va ser un bon invent.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 17/12/2010 10:00

Evidentment, com diu josep_serre, la integració tarifària ens ha beneficiat a tots, als que creiem que Catalunya s'acaba a Cornellà :roll: i als que creuen que s'acaba a Terrassa. La qual cosa no treu que trobo exagerat i abusiu que per anar de la Sagrera a la Plaça Catalunya avui em costi un 56,9% més que fa onze anys.

El fet de "demanar tants kms de metro" no crec que tingui res a veure amb aquest fil, però només diré que Barcelona és una de les ciutats més denses de la UE i està del tot justificat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/12/2010 11:05

UT596001 ha escrit:Demanar tants quilòmetres de metro té el seu preu...
Més alt és el preu per demanar tants quilòmetres d'autovies (gratuïtes, és clar) i LAV, rescat de les autopistes i anar a viure enmig del no-res per anar a treballar cada dia a 50 quilòmetres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/12/2010 22:06

http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... -anys.html

El bitllet principal de transport s'encareix gairebé un 20% en 3 anys

El preu de la T-10 s'incrementarà al gener un 3,7%, un percentatge que el govern en funcions veu raonable comparat amb el 6,7% de l'IPC del transport

17/12/10 02:00 - barcelona - Xavier Miró

La targeta més utilitzada del transport, la T-10, s'encarirà el 2011 un 3,7% i costarà 8,25 euros, 30 cèntims més que ara. Les tarifes del transport públic aprovades per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) s'han encarit sistemàticament per sobre de l'IPC els darrers anys. El govern català ha anat repetint que una congelació posaria en risc la sostenibilitat financera del sistema tenint en compte que, progressivament, han estat les administracions públiques les que han passat a sostenir la major part del cost del transport públic català i no pas els viatgers amb el seus bitllets. Però el cert és que, només en tres anys, la T-10 s'ha encarit gairebé un 20%, molt per sobre dels augments acumulats de l'IPC, en un salt en què també s'ha de comptar l'encariment de l'IVA d'aquest darrer mig any dictat per l'Estat per fer front al dèficit públic enmig de la crisi econòmica. El bitllet senzill costarà 1,45 euros, amb un increment del 3,57% respecte de l'any passat, i la T-50/30 s'encarirà un 3,4% i passarà a costar 33,50 euros.

L'increment mitjà de les tarifes és del 2,91%, un percentatge que el secretari per a la Mobilitat en funcions, Manel Nadal, considera molt per sota del 7,4% d'increment dels costos per l'IPC del transport si, a més, es té en compte que han entrat en funcionament la prolongació al Carmel de la línia L5 de metro i l'L9/L10 a Santa Coloma de Gramenet i Badalona. Els augments han estat votats per majoria del PSC al consell d'administració de l'ATM amb l'abstenció del republicà Jordi Portabella i de l'ecosocialista Eduard Pallejà. Aquest any, però, l'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, també d'ICV, hi ha votat en contra tot i que l'any passat també es va abstenir. Ahir el grup municipal d'ICV a l'Ajuntament de Barcelona feia pública l'oposició del partit a l'increment però obviava el vot de Pallejà. Per primer cop, les famílies monoparentals gaudiran d'un descompte del 50% en les targetes T-Mes, T-Trimestre i T-Jove, que ja s'aplica a les famílies nombroses. A més, l'ATM ha creat el títol T-FM/FN 70/90 per a famílies monoparentals i nombroses que permet fer 70 viatges en 90 dies a qualsevol membre de la família amb descomptes del 20% i del 50% sobre el peu unitari del desplaçament segons les categories i sempre que tinguin el certificat que ho acredita. Així, en la primera zona, la targeta costarà 46,20 euros a famílies de fins a 4 fills i a monoparentals amb un fill, i 28,90 euros a les de 5 fills o més i a les monoparentals amb dos fills.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/02/2011 14:05

http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 0&idioma=C

Finalitza la validesa dels títols de l'any 2010 a les xarxes de metro i autobusos de TMB


TMB informa que el 28 de febrer, serà l’últim dia d’utilització conjunta dels títols de viatge de l’any 2010, excepte la T-Trimestre i la T-Jove que podran utilitzar-se fins al 31 de març de 2011.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) informa que dilluns vinent, 28 de febrer, serà l’últim dia d’utilització conjunta dels títols de viatge de l’any 2010, excepte la T-Trimestre i la T-Jove que podran utilitzar-se fins al 31 de març de 2011.

Per tant, a partir de dimarts, 1 de març, els títols de viatge del 2010, a excepció feta dels abonaments esmentats, ja no tindran validesa per poder viatjar a les xarxes de metro i autobusos de TMB.

Recordem que TMB ha permès que els títols de viatge comprats amb les tarifes de l’any 2010 (T-10, T-50/30, T- Familiar, T- Mes, T-Dia i T-4) es poguessin utilitzar de forma integrada en els transports de Metro i Bus de Transports Metropolitans de Barcelona fins al 28 de febrer de 2011, data en què acaba definitivament la seva validesa.

A partir de l’1 de març i fins al 30 de juny, els títols caducats de l’any 2010 sense utilitzar –sense cap viatge descomptat– es podran bescanviar, abonant la diferència de preu corresponent, als PuntsTMB d’atenció al ciutadà d’Universitat (L1 i L2), Diagonal (L3 i L5), Sagrada Família (L5), Sants Estació (L5, vestíbul Adif) i Sagrera (L1 i L5).



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 19/03/2011 13:00

L'ATM ha publicat els preus dels títols integrats i propis de Rodalies, que seran vigents de l'1 d'abril fins al 30 de juny.

Nota de premsa.

Els títols tindran la mateixa validesa que els altres, fins al 29 de febrer de 2012 o 31 de març de 2012, els títols trimestrals, la qual cosa, provocarà que els últims dies de juny la gent aprofiti per fer provisió de títols integrats pels següents mesos, com ja passa a finals d'any.

Del que no se'n parla és dels títols per a famílies nombroses i monoparentals, que tot i que la teoria és que tenen un descompte d'un 20% (les de categoria general) i un 50% (les de categoria especial), també tenen uns preus fixos.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 20/03/2011 1:19

victorcasta ha escrit:Del que no se'n parla és dels títols per a famílies nombroses i monoparentals, que tot i que la teoria és que tenen un descompte d'un 20% (les de categoria general) i un 50% (les de categoria especial), també tenen uns preus fixos.
Hauré de remirar al DOGC, ja que justament jo sóc beneficiari del descompte de família monoparental, de categoria especial!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 25/03/2011 14:10

Avui s'han publicat al DOGC les noves tarifes. Els títols amb reducció per a famílies monoparentals i nombroses -excepte en el bitllet senzill a tots els operadors excepte RENFE- també veuen reduït el seu preu.

http://www.gencat.cat/eadop/imatges/5845/11082004.pdf



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Diumenge 27/03/2011 14:49

A Mitjana Distància no han baixat els preus? Crec que si, o això em va dir un company d'universitat que vé des de Cambrils...


Imatge

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dilluns 21/11/2011 18:08

Sembla que per aquestes dates ja es comença a parlar de les tarifes d’atm per l’any vinent… se’n sap res de les 2012? Bitllet senzill a 1.50€ gairebé segur. T-10, 9€?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/11/2011 18:10

Només us dic una cosa: prepareu-vos...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 22/11/2011 15:14

Avui mateix, l'Artur Mas, ja ha dir que pujarà el transport públic. A veure quant...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 23/11/2011 23:29

Demà surt a la portada d'El Periódico que la T-10 d'1 zona costarà 9 euros el 2012. Una pujada de 75 cèntims, sí senyor!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 23/11/2011 23:31

victorcasta ha escrit:Demà surt a la portada d'El Periódico que la T-10 d'1 zona costarà 9 euros el 2012. Una pujada de 75 cèntims, sí senyor!
:camilla I la gent es queixarà però no muntarà una de grossa, per a impedir-ho, si senyor!!!! :emprenyat



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/11/2011 0:02

victorcasta ha escrit:Demà surt a la portada d'El Periódico que la T-10 d'1 zona costarà 9 euros el 2012. Una pujada de 75 cèntims, sí senyor!
Pràcticament un 10% de pujada :emprenyat
Concretament és un 9%, perquè amb la covardia/mala llet habitual del govern que ens ha tocat patir, puguin dir que la pujada no arriba al 10% i encara haguem d'estar-los agraïts. I mentrestant, els diputats que viuen a Barcelona rebent per la cara més de 20.000 euros anuals en concepte de desplaçaments fins al parc de la Ciutadella.

La mare que els va... que pagui el Millet!!! Em sembla que començaré a veure amb bons ulls colar-me al metro.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 24/11/2011 0:19

No se n'ha sentit a parlar gens d'una reducció de cotxes oficials a Catalunya de la manera com ho ha fet la presidenta de Castella La Manxa, posant a la venda 2500 cotxes de titularitat pública. Cotxes oficials els mínims: un per al president, un per conselleria i tres o quatre a disposició del Parlament.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/11/2011 0:52

Pel que he sentit a dir de gent que treballa al Parlament, la majoria de cotxes oficials de la Generalitat són de rènting i contractes semblants. A més, sembla que ara mateix, els xófers es passen el dia gratant-se la panxa, entre la reducció que ja hi ha hagut i que tenen contracte fix.

No és per a justificar res; és més, prou sabuda és la meva opinió dels cotxes oficials i de qui els utilitza sistemàticament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dijous 24/11/2011 6:24

Extret de La Vanguardia, un article força llarg, i segons acaben de dir a El Món a RAC1:
El Govern prepara una reforma que reducirá privilegios a los funcionarios
El aumento del precio del transporte público tiene como objetivo además del ahorro concienciar a la población sobre el coste de los servicios públicos. Con el precio del billete apenas se cubre un 40% y la intención del Govern es que los usuarios asuman como mínimo el 50% del coste del servicio. La T-10 en Barcelona, que se vende ahora a 8,25 euros rondará los 10 euros.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 24/11/2011 9:19

Rien ne va plus!

També es concienciarà proporcionalment la gent que defensa els qui es colen, de que la diferència entre els que paguen i es colen creixeria un 21%?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”