Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Noves tarifes ATM Barcelona

Entrada Autor: wefer » Divendres 27/11/2015 20:18

UT440_132M ha escrit:
És una bona notícia.
No obstant, tenint en compte que els sous han baixat un 25% els últims anys i que l'IPC està en negatiu (només l'aguanta el desproporcionat augment de la llum), caldria anar pensant en baixar el preu ja que en el fons és com si seguís pujant però de forma encoberta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 27/11/2015 21:47

I seguiran amb la conya de l'any passat, que els títols caduquen perquè un no-canvi de tarifes també es un canvi de tarifes?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Divendres 27/11/2015 23:30

Si aquest any no toquen el preu de cap títol no tindran excusa per fer-ho.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 28/11/2015 18:57

No tinc compte d'usuari a l'ACN (potser aprofitaré i me'l crearé ara), però en altres mitjans he llegit que "l'equip de govern de l'Ajuntament treballa per aconseguir l'objectiu" de que les tarifes quedin congelades pel 2016. La qual cosa em dóna a entendre que no es tracta de quelcom que estigui ja decidit.

Edito: he creat el compte, i només llegeixo un titular anàleg o idèntic al tuit (no hi ha més contingut?). Si encara no estigués decidit, com semblo entendre en les altres fonts (no enllaçables, crec), el titular/tuit de l'ACN no em semblaria massa encertat...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

adri
N4
N4
Entrades: 41

Entrada Autor: adri » Dimecres 09/12/2015 19:45

El conseller Vila anuncia la congelació de les tarifes del transport públic per al 2016 i l'ampliació de la T-12 fins als 14 anys


http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 14-anys.do



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/12/2015 19:45

La T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove de 2 a 6 zones es rebaixaran fins a un 9% quan comenci el 2016

La mesura suposa una despesa d’1,29 milions d'euros que es repartiran de forma proporcional les tres administracions: Generalitat, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona

http://www.ara.cat/societat/T-Mes-T-Tri ... 51471.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 16/12/2015 21:30

Només de 2 a 6 zones?

I de la zona 1 res...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 16/12/2015 22:17

Renfe451 ha escrit:Només de 2 a 6 zones?

I de la zona 1 res...
Si es baixen les de les zones 2 a 6, no veig que l'Ajuntament de Barcelona n'ha d'assumir el cost, en tot cas haurien de ser els Consells Comarcals afectats, no?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/12/2015 22:49

És a dir, que ja tenen l'excusa baratíssima per a justificar un "canvi de tarifes" en tots els títols i escamotejar-nos els d'enguany per a l'any que ve.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 17/12/2015 9:46

La nota de premsa en qüestió:

http://premsa.bcn.cat/2015/12/16/ajunta ... a-6-zones/

Com sempre, si et limites a anar i tornar de la feina (a 2, 3 o 4 zones de distància) cada dia i fas fins a aproximadament 40 viatges al mes, és a dir que no necessites més que una T50/30 o fins a 4 T10, pel que sembla la teva mobilitat ciutadana més enllà de la primera corona metropolitana no necessita ser afavorida... "Nada nuevo bajo el sol".

Clar que, amb les futures targes sense contacte, tot això té data de caducitat.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 17/12/2015 17:15

Si es mira la taula de preus veurà que la T-50/30 (excepte la de una zona) desapareix i només queda la T-Mes, a preu de l'actual T-50/30.

De dos zones en amunt, la T-50/30 sí surt clarament a compte si només es fa un anar i tornar pur de dilluns a divendres. Amb l'avantatge que si cal fer algun viatge extra ara no caldrà pensar en número de viatges.

Jo, que no viatjo cada dia, em surt a compte la T-Trimestre de 3 zones i aquesta rebaixa de gairebé 21 euros l'agrairé molt. Números:

-4 viatges setmanals Granollers-Sabadell
-4 viatges setmanals Granollers-Barcelona
-4 viatges setmanals Granollers-Montmeló

En 90 dies són 13 setmanes aproximadament (em passo un dia, 7x13=91), considero 13 setmanes per simplifcar el càlcul:

4 viatges a la setmana x 13 setmanes = 52 viatges. Per fer-ho exacte ho multiplicaré per 5,2

Una S1 de Sagalés val 8,25 euros
Una S3 de Sagalés val 22,15 euros
Un Bonotren Granollers-Barcelona val 21,25 euros, per tant:

8,25x5,2=42,9 euros
22,15x5,2=115,18 euros
21,25x5,2=110,5 euros

Total: 268,58 euros

Donat que sempre acabo fent viatges de més (sobretot imprevistos), acabo comprant la T-Trimestre que val 290 ja que m'acabaria gastant el mateix que anant tirant de títols de deu viatges. Observi's que faig el càlcul amb títols monomodals.

Amb els nous preus, la T-Trimestre de 3 zones valdrà 269 euros, per tant...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 18/12/2015 11:12

Fran-Ikarus ha escrit:La nota de premsa en qüestió:

http://premsa.bcn.cat/2015/12/16/ajunta ... a-6-zones/

Com sempre, si et limites a anar i tornar de la feina (a 2, 3 o 4 zones de distància) cada dia i fas fins a aproximadament 40 viatges al mes, és a dir que no necessites més que una T50/30 o fins a 4 T10, pel que sembla la teva mobilitat ciutadana més enllà de la primera corona metropolitana no necessita ser afavorida... "Nada nuevo bajo el sol".

Clar que, amb les futures targes sense contacte, tot això té data de caducitat.
Precisament, el que s'està és afavorint el transport dels qui fan més d'1 zona, fent que pel mateix preu d'un títol de 50 viatges ara en tenen un d'il.limitat.

Que només quedi la T-50/30 d'1 zona deu ser per no perjudicar aquells usuaris de trajectes entre municipis limítrofs de diferent zona, ja que passar-los a un títol il.limitat suposaria que haguessin de comprar-lo de 2 zones. A més, només en viatges d'1 zona es poden donar casos de gent q només necessiti 2 viatges al dia o 4 o més.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 29/12/2015 13:17

Anunci al DOGC de les tarifes del 2016

A destacar:

-El suplement per al bitllet senzill de les línies d'autobús competència de la Generalitat per anar a l'Aeroport de El Prat de Llobregat passa de 2 a 3 euros
-S'indica clarament que els títols de 2015 caducaran el 28/2/2016, excepte la T-Trimestre i la T-Jove que ho faran el 31/3/2015.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 29/12/2015 18:18

Per evitar confusions, hi diu 29 de febrer.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/12/2015 23:54

Granolleri ha escrit:-S'indica clarament que els títols de 2015 caducaran el 28/2/2016, excepte la T-Trimestre i la T-Jove que ho faran el 31/3/2015.
Un any més, ens prenen el pèl als usuaris. Tot plegat per comoditat o "perquè sempre s'ha fet així", toquen allò que no sona a la gent que -òbviament a diferència de qui pren aquestes decisions- sí que agafa el transport públic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/01/2016 20:54

Ja fa unes setmanes, vaig enviar una queixa a l'ATM pel no-canvi de tarifes que fa caducar els títols de l'any passat. Com que ja he exclòs l'entrada la típica excusa dels "problemes tècnics" perquè se l'estalviïn a la resposta, encara espero que em diguin alguna cosa.

Per a la seva maquinària de màrqueting grinyolant, dec ser un cas perdut.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5686
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 29/02/2016 9:33

La "utilització conjunta" què és, voler ficar 2 o més títols junts a la validadora? :x

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... sos-de-tmb

29.02.2016
Premsa TMB
Finalitza la validesa dels títols de l'any 2015 a les xarxes de metro i autobusos de TMB
A excepció de les targetes T-Trimestre, T-Jove i T-70/90 que podran utilitzar-se fins al 31 de març del 2016

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) informa que avui dilluns, 29 de febrer, és l’últim dia d’utilització conjunta dels títols de viatge del sistema tarifari integrat de l’any 2015, excepte per a les targetes T-Trimestre, T-Jove i T-70/90, que podran utilitzar-se fins al 31 de març del 2016.

Per tant, a partir de dimarts, 1 de març, els títols de viatge del 2015 (T-10, T-50/30, T-70/30, T-Mes, T-Dia i T-4) ja no tindran validesa per poder viatjar a les xarxes de metro i autobusos de TMB.

A partir de l’1 de març fins al 30 de juny, els títols caducats de l’any 2015 sense utilitzar –sense cap viatge descomptat– es podran bescanviar pel mateix títol amb tarifa 2016 en qualsevol dels Punts TMB d’atenció al client ubicats a Universitat (L1 i L2), Diagonal (L3 i L5) i La Sagrera (L1 i L5). Les targetes T-4 també es bescanviaran a tots els Punts TMB.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dilluns 29/02/2016 18:13

I per què no deixen bescanviar els títols gastats parcialment? A la TUS de Sabadell et deixen canviar els títols propis usats parcialment.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/02/2016 20:58

És una manera més d'enganyar, estafar i emprenyar inútilment la gent. I tot plegat perquè hi ha hagut un "canvi" de tarifes.

I és clar, com que en la meva reclamació, ja els vaig posar el dit a la nafra, dient que no vinguessin amb excuses de caire "tècnic", encara estic esperant resposta de l'ATM des de començament de gener.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 29/02/2016 21:46

Guigui ha escrit:És una manera més d'enganyar, estafar i emprenyar inútilment la gent. I tot plegat perquè hi ha hagut un "canvi" de tarifes.

I és clar, com que en la meva reclamació, ja els vaig posar el dit a la nafra, dient que no vinguessin amb excuses de caire "tècnic", encara estic esperant resposta de l'ATM des de començament de gener.
I més que l'esperaràs! I jo el mateix amb FGC, ja fa gairebé un any que espero resposta (bé, lògicament no l'espero ja. :) )


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”