Recuperar una T-Trimestre

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
anigwei
N2
N2
Entrades: 19
Contacta:

Recuperar una T-Trimestre

Entrada Autor: anigwei » Dimecres 08/02/2012 11:12

Hola,

Ahir vaig perdre la meva estimada T-Trimestre, segons totes les meves hipòtesis, a l'estació de Renfe Plaça Catalunya. Era de 4 zones i encara quedava fins finals de març. Tota una loteria pel qui la trobi...

Avui he anat a la guixeta i un noi molt amable m'ha dit que no la té, i que pregunti a Att al Client. M'ha sobtat tanta amabilitat (i un català perfecte). Resulta que el noi és nou i porta 5 dies treballant allà, enhorabona per ell i pels viatgers, ja que en aquella guixeta acostumen a haver simis que ni t'entenen quan els parles.

Després he anat a Att al Client de Renfe, i m'han dit que ningú ha portat cap T-Trimestre extraviada. I que vagi provant sort.

Fixeu-vos amb el Karma... just abans d'entrar a Att al Client, em trobo un telèfon (amb funda) al terra. Era un Samsung (amb Android) encara enjegat. I enlloc de quedar-me'l l'he donat allà mateix a Att al Client perquè en gestionin la devolució.

La meva pregunta és... no hi ha manera de que em generin una nova T-Trimestre? A Att al Client de TMB provo sort o perdré el temps?
Dic jo, ensenyant el comprovant de compra (gener 2012) i posant el meu DNI allà davant seu, no seria possible? Algú ho ha provat mai?

En aquest país està clar que qui paga i es "porta bé", té les de perdre i no l'ajuda ni "el Karma"........


Salut!!!


Fórmula.CAT: Música en català i grups independents

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/02/2012 11:43

Ostres, així que has perdut pràcticament una T-Bimestre de 4 zones... Extrapolant els preus, ben bé 200 euros de pèrdua.

Les meves condolències, no volia fer sang... Si et serveix de consol, si el DNI/NIE està ben visible, ningú no la pot utilitzar de manera legal. I, si ho fan i els enxampen, la sanció corresponent hauria de ser considerable (molt pitjor que viatjar sense títol)

Està clar que has de provar-ho, home, que són 200 euros...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dimecres 08/02/2012 13:14

Bé, una manera seria si conservessis el tiquet. En teoria, amb això i el DNI et poden fer un duplicat.

Ara la pregunta del milio... conserves el tiquet?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

anigwei
N2
N2
Entrades: 19
Contacta:

Entrada Autor: anigwei » Divendres 10/02/2012 13:20

Hola!

Després de furgar vaig trobar el ticket de compra.

A Att al client de Plç Universitat diuen que no es pot fer cap duplicat, ja que és política de l'empresa no fer duplicats.

Llavors què? M'estan invitant a que em coli o què? Què els hi costa fer-me una t-trimestre d'un mes i mig? Si ja dic, no es pot ser bona persona i pagar les coses, perquè a la que necessites ajuda no t'ajuda ni déu i acabes sent un trepa.

Tanta identificació del DNI i tantes maric**** que a la pràctica a l'usuari no li serveixen per res (bé si, per molestar-te, encara més, quan hi ha un control en una sortida, tens pressa, i a sobre has de treure la cartera per ensenyar el DNI).

En fi...


Fórmula.CAT: Música en català i grups independents

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/02/2012 15:03

anigwei ha escrit:A Att al client de Plç Universitat diuen que no es pot fer cap duplicat, ja que és política de l'empresa no fer duplicats.
Pobrets... Molt que ja els costa fer duplicats d'alts càrrecs, i no els queda xavalla per a menudències com aquestes...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 10/02/2012 17:18

Guigui ha escrit:
anigwei ha escrit:A Att al client de Plç Universitat diuen que no es pot fer cap duplicat, ja que és política de l'empresa no fer duplicats.
Pobrets... Molt que ja els costa fer duplicats d'alts càrrecs, i no els queda xavalla per a menudències com aquestes...
En qualsevol cas són les condicions dels títols.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Divendres 10/02/2012 19:58

Doncs a mi em sembla un escàndol que no li facin un duplicat i que tinguin la barra de dir-li que és política d'empresa, com si sota aquesta premisa tot s'hi valgués.

Si tens temps lliure i ganes d'oci, denuncia a la OCU. Perquè clar, perdre un títol de transport que no té cap sistema que en garateixi la seva recuperació és una cosa que és evident que passarà amb certa freqüència, igual que es pot perdre una tarjeta del banc. Aleshores, no queda tan clar que la "política d'empresa" de no fer-ne duplicats sigui una política d'empresa legitima.

Per aquesta regla de tres, jo podria vendre or a un cèntim, que després l'or fos en realitat caca i dir que "la meva política d'empresa es dir-li or a la caca".


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 10/02/2012 23:27

Busman ha escrit:Si tens temps lliure i ganes d'oci, denuncia a la OCU. Perquè clar, perdre un títol de transport que no té cap sistema que en garateixi la seva recuperació és una cosa que és evident que passarà amb certa freqüència, igual que es pot perdre una tarjeta del banc. Aleshores, no queda tan clar que la "política d'empresa" de no fer-ne duplicats sigui una política d'empresa legitima.
I en aquest cas també hi ha unes condicions, em penso que es fan els duplicats amb un cert cost, no és el tema del fòrum.

D'altra banda i si jo dic que l'he perdut i així aconsegueixo tenir diverses T-Trimestre al preu d'una? No obstant, estic d'acord amb què s'hauria de prendre alguna solució, que potser podrien portar les targetes sense contacte.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 11/02/2012 12:41

Jo també penso que és un tros de cartulina amb massa valor, és per això que en el meu cas amb la T-Jove, sempre la he portat separada de tota la resta i amb una funda, i mai m'ha donat problemes.

Podria fer-se que al imprimir la T-Trimestre o abonaments semblants, s'imprimís un resguard on apareixés la data d'expedició, el DNI de la persona i la data de caducitat; en el cas d'estacions de RENFE es pot fer amb la impresora Olivetti de tira groga. Aquest resguard degudament sellejat amb el segell de l'estació en el moment de la venta seria suficient per demostrar la seva autenticitat. Per evitar la picaresca, ja que pots alegar que la has perdut i no ser així, aquesta operació només es podria fer-se un sol cop.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 11/02/2012 14:12

MZA_1600 ha escrit:Jo també penso que és un tros de cartulina amb massa valor, és per això que en el meu cas amb la T-Jove, sempre la he portat separada de tota la resta i amb una funda, i mai m'ha donat problemes.

Podria fer-se que al imprimir la T-Trimestre o abonaments semblants, s'imprimís un resguard on apareixés la data d'expedició, el DNI de la persona i la data de caducitat; en el cas d'estacions de RENFE es pot fer amb la impresora Olivetti de tira groga. Aquest resguard degudament sellejat amb el segell de l'estació en el moment de la venta seria suficient per demostrar la seva autenticitat. Per evitar la picaresca, ja que pots alegar que la has perdut i no ser així, aquesta operació només es podria fer-se un sol cop.
La clau està en inutilitzar el suport antic quan es fa aquesta operació cosa que no és possible amb el sistema actual i amb l'existència d'un registre dels títols emesos d'aquest tipus amb el número d'identificació fa anys per tenir la T-Mes era necessari tenir prèviament una acreditació i les dues coses eren necessàries per a tenir validesa.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 11/02/2012 17:05

Fa molt que no compro una T-Mes (imagino que la T-Trimestre té exactament les mateixes regles d'ús, a banda de la duració i del mes extra de límit de caducitat en el pas d'un any al següent), i no estava segur de que incorporés la mateixa llegenda "Els títols malmesos, perduts o sostrets no donaran dret a cap canvi(...)". En aquest cas, és realment per donar-te les condolències, i, com diu el Josep Serre, és d'esperar que la cosa millori en el futur, si s'incorporéssin canvis de format a aquests títols o a tota la gama en general.

Ja que hi som, si algú estiguis utilitzant ara mateix la teva T-Trimestre il·lícitament, quina seria la sanció si l'enxampéssin? (que és difícil, ja ho sé). La mateixa que pels qui utilitzen il·lícitament una targeta rosa, T4, T12, etc. que no és seva, o de menys envergadura?

Vull dir: la denúncia és en els mateixos termes per utilitzar un títol de transport unipersonal intransferible aliè, tant si aquest títol té tarifació social com si no, o bé en el primer dels casos la denúncia és més "dura"? (ja que aquest frau té unes connotacions ètiques adicionals prou reprobables)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dissabte 11/02/2012 18:40

Tenint en compte que la tinta de les màquines expenedores dura, com a molt, un mes, cap; perquè ningú podrà demostrar que aquell títol no és de qui el porta (en no poder-se llegir el DNI). Ara bé, potser una altra política d'empresa de TMB sigui "si el DNI no se ve, multa".

Encara no ho he dit, però jo sóc usuari de la T-trimestre, i vaig amb molta cura amb aquestes coses.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

santmarti
N3
N3
Entrades: 34

Entrada Autor: santmarti » Dilluns 13/02/2012 0:18

Fran-Ikarus ha escrit:Ostres, així que has perdut pràcticament una T-Bimestre de 4 zones... Extrapolant els preus, ben bé 200 euros de pèrdua.

Les meves condolències, no volia fer sang... Si et serveix de consol, si el DNI/NIE està ben visible, ningú no la pot utilitzar de manera legal. I, si ho fan i els enxampen, la sanció corresponent hauria de ser considerable (molt pitjor que viatjar sense títol)

Està clar que has de provar-ho, home, que són 200 euros...
Jo tinc una T-MES que em vaig comprar l'altre dia pero el dni em surt sense la lletra, no em dóna opció a posarle la màquina. Té validessa legal sense la lletre si la troba un altre?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 13/02/2012 0:28

La lletra en si mateixa és prescindible. No afegeix informació al DNI/NIF. Només hi és per reduïr la probabilitat d'equivocar-se en proporcionar el número, ja que se'n deriva mitjançant un algorisme, i per tant serveix per validar-lo; igual que els dígits de control d'un número de compte bancari.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”