Debat sobre la possible gratuïtat del transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N3
N3
Entrades: 26
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Debat sobre la possible gratuïtat del transport públic

Entrada Autor: LeoMetropol » Dimecres 16/05/2012 22:36

Aquest és un post que vaig escriure a www.mobilitatcatalana.blogspot.com fa un any i pico sobre el tema del frau, i crec que és per pensar-hi:

Aquí em vull plantejar la gratuïtat del transport públic, és a dir, que no paguéssim quan anem a utilitzar el metro, el bus, tram, tren, etc... Aquesta acció, la de validar les nostres T-10's, seria, més que eliminada, traduïda en un impost de transport sostenible, que cobriria els gastos de la xarxa de transport públic i que pagaria tothom, fins i tot qui no l'utilitza, penalitzant així l'ús del vehicle privat.

Per altra banda, seria un estalvi molt considerable, ja que, posant l'exemple de la xarxa de metro de Barcelona com a plantilla per a l'explicació, quant es gasta TMB i FGC en validadores, màquines expenedores de bitllets, revisors, els propis bitllets...?

Fa un temps vaig llegir un article en el que es parlava del frau al metro. Col•locar 3 màquines validadores de bitllets noves substituint els torniquets en l'accés d'una estació costava X€. Les estacions tipus de la nova L9 en ténen 6 de mitjana. Sort que ténen un sol accés, ja que només en les 12 noves estacions del tram IV (compto Santa Rosa, que li queda poc per obrir) s'han gastat 46X€. I ja no sé quant costen les expenedores.

És una despesa molt important i que tarda molt en ser amortitzada. Pensem que els bitllets que paguem i gastem només signifiquen un 50% de la financiació del transport públic. Llavors perquè no fer el 100%?

No hi hauria frau, ja que tothom es "colaria" i pagariem tots igual a casa, tampoc farien falta els revisors, que, sense reduir la despesa (no estic dient que paguéssim menys) se'ls podria reconvertir en agents de seguretat, ja que una de les problemàtiques del metro és la seguretat.

Aquells diners que es dediquen als catxarros que posen per tot arreu per les T-10's es podrien dedicar, per posar exemples, a adaptar amb ascensors estacions que no en ténen, que són unes quantes:

L1 Rambla Just Oliveras
L1 Torrassa
L1 L5 Plaça de Sants
L1 L3 Espanya
L1 L4 Urquinaona
L1 Clot
L3 Poble Sec
L3 L4 Passeig de Gràcia
L3 Vallcarca
L4 L5 Maragall
L4 L5 Verdaguer
L4 Jaume I
L4 Ciutadella
L4 Bogatell
L4 Llacuna
L4 Poblenou
L4 Selva de Mar
L5 Collblanc
L5 Virrei Amat
L6 L7 Gràcia
L6 Sarrià
L7 El Putxet

També millorar les andanes d'algunes estacions deteriorades, noves ampliacions, millorar instalacions en general...

Pensem que a la L9 s'hi ha d'inaugurar en els pròxims 4 anys 40 estacions més, més la d'Ernest Lluch de la L5. Això són 41 estacions, multiplicades per 6 validadores, 246, i això pel preu d'una validadora: 246X€. Es gastaràn 246X€ en 4 anys que no fan falta.

Per altra banda, l'impost que proposo seria sostenible, ja que penalitzaria aquells ciutadans que utilitzen el vehicle privat, que també finançarien el transport públic. Pensem ara en la demanda. Si és gratuït, hi haurà gent que ara no l'utilitza que començarà a utilitzar-lo, en detriment del cotxe, que sortiria més car bàsicament perquè més barat que lo gratuït no seria.
No és una bona idea? Jo crec que estaria molt bé!

(El preu de les X aquestes el posaré quan trobi l'article o ho descobreixi per algun altre lloc)



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 18/05/2012 23:12

Muy bonito todo, y pagamos también el billete a los turistas ¿no?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 19/05/2012 23:31

Nozomi ha escrit:Muy bonito todo, y pagamos también el billete a los turistas ¿no?
Eso tendría fácil solución: dentro de la famosa tasa turística que se quiere cobrar por cada pernoctación en Barcelona le ponemos unos 2-3 euros más al día en concepto de transporte. En Basilea se hace así y cuándo haces noche allí te entregan una tarjeta para que puedas hacer uso de la red urbana de transportes de manera gratuita.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 20/05/2012 5:54

I això traduït en xifres, quant seria? Coses així no contribueixen a eliminar la mentalitat de que les coses són gratis, siguin públiques o privades.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 20/05/2012 8:28

UT596001 ha escrit:
Nozomi ha escrit:Muy bonito todo, y pagamos también el billete a los turistas ¿no?
Eso tendría fácil solución: dentro de la famosa tasa turística que se quiere cobrar por cada pernoctación en Barcelona le ponemos unos 2-3 euros más al día en concepto de transporte. En Basilea se hace así y cuándo haces noche allí te entregan una tarjeta para que puedas hacer uso de la red urbana de transportes de manera gratuita.
Basilea té 170.000 habitants i probablement un 3% de turisme del que té Barcelona. No crec que sigui una sol·lució ni sigui coherent que s'hagi de pagar per una cosa que es fa servir o no.

Jo visc a Barcelona i el 95% de les coses les faig al barri i vaig a peu. La resta, amb una moto arribo a tot arreu. Una T10 en dura gairebé 6 mesos. I així infinitat de gent que conec que no viu lluny d'on treballa.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 20/05/2012 12:45

megapauer ha escrit:Jo visc a Barcelona i el 95% de les coses les faig al barri i vaig a peu. La resta, amb una moto arribo a tot arreu. Una T10 en dura gairebé 6 mesos. I així infinitat de gent que conec que no viu lluny d'on treballa.
Tampoc ens passem. A Barcelona hi treballa més gent de la que hi viu i ja fa bastants anys que molts ciutadans de Barcelona van haver de marxar més enllà de l'àrea metropolitana per poder accedir a un habitatge, però mantenint la feina a Barcelona. És clar que l'idoni és poder arribar a peu a la feina, però a Barcelona això no passa.



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N3
N3
Entrades: 26
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dilluns 21/05/2012 10:21

Entre la taxa turística i tota la pesca no crec que ens morim perquè els turistes no paguin el metro. És més, es mouran més en aquest cas no?

El tema de contribuir o no a la "impressió de que les coses són gratis, públiques o privades", crec que amb l'actual crisi la gent ja ha pres consciència de que les coses valen els seus diners. Em sembla una idea bastant pragmàtica i ordenada, que fa que ens estalviem un munt de calers en una recaptació que podríem fer d'una manera més senzilla i barata.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 21/05/2012 11:03

Qui hauria de pagar l'impost, segons aquesta proposta?

- Els empadronats a Barcelona
- Els empadronats a l'àrea metropolitana de Barcelona
- Els empadronats a la província de Barcelona
- Els empadronats a Catalunya
- Possibles excepcions?

EDITO: "Big fail", havia entès que proposaves "gratuïtat al Metro". Allò que he escrit a sobre no té sentit, doncs.
Fran-Ikarus l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 21/05/2012 11:04, en total s’ha editat 1 vegada.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 21/05/2012 11:03

jo fa molts anys que penso el mateix, si tenim acceptat que el transport públic té dèficit sempre, l'únic que hem de decidir és com de gros estàs disposat a que sigui el dèficit i en quin punt els aventatges superen els inconvenients, en la meva opinió el fet que fos gratuït tindria un claríssim benefici social i ambiental totalment mesurable.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/05/2012 11:10

La gratuïtat del transport públic podria servir per a implantar el peatge urbà, juntament amb la construcció d'aparcaments dissuasius a les entrades de Barcelona. Per als residents barcelonins que suposadament en sortirien beneficiats, només cal recordar que Barcelona ja té un dels imposts de circulació més alts de Catalunya.

I pel que fa als turistes, 1 euro al dia no és res. Recuperen els diners amb una gerra de cervesa menys cada tres dies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 21/05/2012 14:38

Guigui ha escrit:Per als residents barcelonins que suposadament en sortirien beneficiats, només cal recordar que Barcelona ja té un dels imposts de circulació més alts de Catalunya.
Que aquest any s'ha abaixat. Sí, míserament, però és més que res!



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”