Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/06/2012 14:03

http://www.ara.cat/economia/transport-c ... 28707.html

Els fabricants de cotxes demanen canvis normatius per estalviar 500 milions l'any en logística

La patronal espanyola, Anfac, ha reclamat trens i camions més llargs per transportar els vehicles abaratint la logística, que suposa el 10% del cost de fabricació d'un cotxe

EFE
Barcelona | Actualitzada el 06/06/2012 12:49

L'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils (Anfac) ha demanat al govern espanyol canvis en la normativa per poder transportar els vehicles acabats en trens i camions més llargs, de manera que s'abarateixin els costos logístics i s'aconsegueixi un estalvi d'uns 500 milions d'euros cada any en la indústria.

Segons ha explicat aquest dimecres el vicepresident executiu d'Anfac, Mario Armero, els costos logístics suposen el 10% del cost de fabricació d'un vehicle, per tant, són un eix estratègic on actuar per afavorir la competitivitat dels que es fabriquen a Espanya.

El responsable de logística de la patronal i president de Ford a Espanya, José Manuel Machado, ha calculat que l'estalvi de 500 milions s'aconseguiria reduint el cost de transport del 10% actual al 8,5% del cost total de producció.

En concret, l'estalvi que suposaria poder comptar amb trens de 500 metres en lloc dels 300 actuals arribaria als cent milions d'euros, mentre que se n'aconseguirien 20 més amb camions de fins a 25 metres (ara són de 17 metres).

Els representants d'Anfac, que han recordat que fa deu anys que reclamen que puguin circular per les carreteres camions més llargs i per la xarxa ferroviària trens també més extensos, han llançat les seves propostes en conferència de premsa en el marc de la celebració a Barcelona del Saló Internacional de la Logística (SIL).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 06/06/2012 15:31

Hi estic d'acord, és només un canvi de normativa, sense que impliqui un cost per a l'administració, que serveix per potenciar part de la indústria. No estaria malament veure trens de 500 metres... no sé a vosaltres però a mi em posa. XD


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 06/06/2012 17:13

Trens més llargs sí (caldria fer adaptacions puntuals), però estic en contra dels camions de 25 metres, la xarxa viària europea no està pensada per a vehicles d'aquest tipus.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 06/06/2012 20:28

Jo també estic a favor de fer trens més llargs, tnat per comoditat dels fabricants com dels transportistes i perque no, de nosaltres.
L'altre dia era a l'estació d'FGC, Martorell Central, esperant l'R5 i van passar simultàniament un tren, direcció Manresa, buit de potassa (els vagons baixos oberts) i camí al Port un de carregat de cotxes, si no recordo malament 5 o 6 vagons d'uns 62 o 65m cada ú.

Respecte als camcions, Sagrerenc, si que està adaptat els eixos viaris a camions llargs. JO havia treballat en una empresa de prefabricats de formigó i vaig fer vigues de 40m que de Catalunya anàven a Madrid per la N-II, quan encara no estava desdoblada. A més son remolcs que els eixos posteriors son articulats i giren gairebé tant bé com un camió normal.

També hi afegiria que s'hauria d'afavorir al màxim el transport ferroviari i deixar el camió per fer el transport de proximitat.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 07/06/2012 0:58

Gatvell, aquests que dius són vehicles especials, si no m'equivoco, custodiats, protegits i a una velocitat limitada. Crec que amb camions llargs es refereixen a trens de carretera, que jo trobo que sí que poden circular per segons quines vies de comunicació, la majoria, no necessiten més que autopistes i polígons.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 07/06/2012 19:56

Tens raó Lluita1714. Sortien custodiats pels mossos fins a Aragó i d'allí amb la Guardia Civil. La categoria es, o era, de vehicle excepcional, per això la policia. Però bé, jo ho deia de que per vehicles llargs es pot, que no hi ha un impediment de la via de comunicació i més de Martorell al Port de Barcelona o Zona Franca.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 07/06/2012 20:16

De fet, imaginant camions de tres remolcs o més, a l'estil americà, i trens de mig quilòmetre, tot plegat per A2, AP-7, FGC, la línia de Rodalies o per la LAV... és que més val que tregui el mocador per no embrutar el parquet de baves. :P


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 07/06/2012 22:02

Oi tant, Lluita 1714.
REfilem, trens d'FGC de 500m carregats de cotxes i d'eix variable per anar per vies de RENFE.
Clar que amb 500m gairebé que la locomotora passa per Martorell-Central i l'últim vagó encara creua Martorell-enllaç...


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”