PDI 2011-2020

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.

Re: Badalona|Pompeu Fabra - Can Ruti

EntradaAutor: pau5321 » Dimarts 14/08/2012 2:31

Adolescent barceloní ha escrit:
437.001 ha escrit:Com a curiositat, el perllongament de la L2 entre Badalona PF i Can Ruti cau del PDI, probablement per motius arqueològics i (clar, també) econòmics.


Bé, això al PDI 2009-2018 posava "algun tipus d'oferta de transport" o algo així, és que ja no deia ni metro. Primer deien L2, després una nova L13 (metro lleuger), després diuen "algun tipus de transport" i ara ja no diuen ni mu.

P.D: A Can Ruti hi ha 6 línies diürnes (B6, B12, B19, B24, B26, B27) i una de nocturna (N11). Ehmmm... :nose Bé, ja callo.


Es que a Can Ruti no crec que es necessiti fer un merder, tal i com està, està ben comunicat, la CAN RUTI EXPRESS va prometre ser algo supermegaguai pero ja veus com ha acabat, aixo em fa pensar molt sobre el futur del RetBus també... Pero en resum: Si fan una línia express Can Ruti - Badalona PF, que la facin bé (prioritat semafòrica, carril bus en tot el tram, parades a 1 de cada 2 marquesines)
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
pau5321
N7
N7
 
Entrades: 440
Membre des de: Dilluns 18/01/2010 5:26
Ubicació: Barcelona

Can Ruti

EntradaAutor: Adolescent barceloní » Dimarts 14/08/2012 12:07

pau5321 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:
437.001 ha escrit:Com a curiositat, el perllongament de la L2 entre Badalona PF i Can Ruti cau del PDI, probablement per motius arqueològics i (clar, també) econòmics.


Bé, això al PDI 2009-2018 posava "algun tipus d'oferta de transport" o algo així, és que ja no deia ni metro. Primer deien L2, després una nova L13 (metro lleuger), després diuen "algun tipus de transport" i ara ja no diuen ni mu.

P.D: A Can Ruti hi ha 6 línies diürnes (B6, B12, B19, B24, B26, B27) i una de nocturna (N11). Ehmmm... :nose Bé, ja callo.


Es que a Can Ruti no crec que es necessiti fer un merder, tal i com està, està ben comunicat, la CAN RUTI EXPRESS va prometre ser algo supermegaguai pero ja veus com ha acabat, aixo em fa pensar molt sobre el futur del RetBus també... Pero en resum: Si fan una línia express Can Ruti - Badalona PF, que la facin bé (prioritat semafòrica, carril bus en tot el tram, parades a 1 de cada 2 marquesines)


Totalment d'acord, no fa falta fotre merders a Can Ruti, que així ja està bé.

La Can Ruti Exprés al principi era exprés, després parava a dues o tres parades (sentit ascendent: c/Independència; sentit descendent: Av. Martí Pujol). I ara... la B6 fa exactament el mateix que la B26. De fet, ara la B6 és un reforç de la B26, així que ara ni exprés ni res, que ara para a totes les parades. Lo fotut és si passen la B6 i la B26 darrere, seguides: l'hem cagada. Igualment, la B6 (BD6 quan era exprés) mai hagués pogut ser exprés, ja que el c/Independència és d'un sol carril i a la muntanya difícil fer carril bus.

Sí que podrien allargar la L2 fins a la Morera o inclús fins a Pomar (ole!), però ja està.
Juanjo Rubio. Programador informàtic, casteller, i aficionat al transport públic. President d'Amics del Bus.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
 
Entrades: 2320
Membre des de: Dissabte 25/02/2012 16:00
Ubicació: La Trinitat Nova

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Adolescent barceloní » Dimarts 14/08/2012 12:12

Una pregunta: la L1 on acabarà: a Badalona|Pompeu Fabra, o a l'estació de Rodalies? Al PdI 2009-2018 posava que a Badalona|Pompeu Fabra, però deia que estava en estudi allargar-la fins a l'estació de Rodalies. En aquest PdI, igual oi?
Juanjo Rubio. Programador informàtic, casteller, i aficionat al transport públic. President d'Amics del Bus.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
 
Entrades: 2320
Membre des de: Dissabte 25/02/2012 16:00
Ubicació: La Trinitat Nova

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 14/08/2012 19:39

Adolescent barceloní ha escrit:Una pregunta: la L1 on acabarà: a Badalona|Pompeu Fabra, o a l'estació de Rodalies? Al PdI 2009-2018 posava que a Badalona|Pompeu Fabra, però deia que estava en estudi allargar-la fins a l'estació de Rodalies. En aquest PdI, igual oi?


No, en aquest PDI ja parla clarament de Badalona-Estació.
El que passa és que com que segurament han reciclat mapes de PDI anteriors, doncs la cosa es confon un pelet.
Però destaquen la importància de l´intercanviador de Badalona-Estació. No ho deuen fer per res.
A simple vista es nota el radi d´influència que tindria aquest intercanviador si es fés.
La R1 en sortiria molt ben parada, i la L1 i la L2 (i en menor mesura, la L10) també.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4290
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: metring » Dilluns 09/10/2017 13:49

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... adalona.do

Territori i Sostenibilitat impulsa el perllongament de l'L1 del metro a Badalona
El DOGC publica avui l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la primera fase, corresponent a les dues primeres estacions (Montigalà i Lloreda-Sant Crist) i de les cotxeres
L’objectiu és licitar la primavera de 2018 tant la redacció del projecte constructiu de la primera fase com la redacció de l’estudi informatiu de la segona fase, corresponent a les altres tres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies), per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les cinc estacions

Perllongament de l'L1 a Badalona.
El Departament de Territori i Sostenibilitat (DTES) sotmet a informació pública la primera fase del perllongament de l’L1 del metro, íntegrament emplaçat a la ciutat de Badalona. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de les dues primeres estacions (Montigalà i Lloreda-Sant Crist) i de les cotxeres. El perllongament consisteix en l’extensió de l’L1 nord amb cinc noves estacions que donarien cobertura de servei a barris que ara no en disposen i connectarien amb la xarxa de transport públic existent (Rodalies, metro L2 i busos urbans).

L’objectiu és licitar la primavera de 2018 tant la redacció del projecte constructiu de la primera fase com la redacció de l’estudi informatiu de la segona fase, corresponent a les altres tres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies), per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les 5 estacions, donant compliment així al que estableix el Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020.

El que publica el DOGC avui és l’estudi informatiu i d’impacte ambiental per a les dues primeres estacions i les cotxeres, amb un cost aproximat de 260 milions d’euros, que el Departament de Territori i Sostenibilitat té redactat des de l’any 2010. Ara, el DTES sotmet de nou els estudis a audiència pública per un període d’1 mes. Un cop finalitzat aquest procés, els documents es podran aprovar definitivament per licitar la redacció del corresponent projecte constructiu durant la primavera de l’any 2018. La segona fase del perllongament es tramitarà amb un altre projecte constructiu, que necessitarà d’un estudi informatiu i ambiental propis.

El PDI 2011-2020 proposa el perllongament de l’L1 a Badalona, entre les estacions de Fondo (actual final de línia) i Badalona Rodalies. L’actuació preveu la construcció de cinc noves estacions, amb una captació de demanda estimada en més de 40.000 usuaris al dia. La primera fase preveu dues estacions a executar des de superfície mitjançant pantalles. Una actuació que suposarà l’execució d’aproximadament 1,5 km de nova línia. Aquesta primera fase inclou l’execució d’uns tallers i cotxeres de metro, amb capacitat per a 14 combois) necessaris per la saturació actual de les instal·lació de Ferrocarrils Metropolitans de Barcelona i el progressiu augment de les freqüències de pas. L’estudi informatiu ubica aquests tallers i cotxeres a la part sud del Parc de Montigalà, on menys afectació suposaria al parc.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22403
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Carlos González » Dilluns 09/10/2017 14:56

Jo crec que serà molt bo que s'ampliï la L1 a més barris de Badalona, ja que es parla del PDI 2011-2020, diuen alguna cosa sobre de l'ampliació de la L1 fins al Prat i la L3 fins a Trinitat Vella i Esplugues/Sant Feliu???
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1046
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: metring » Dimecres 11/10/2017 12:56

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22403
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Renfe445 » Dimecres 11/10/2017 14:03

Toma, la primera fase llega hasta Lloreda! :D
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2871
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: davida » Dimecres 11/10/2017 14:14

Renfe445 ha escrit:Toma, la primera fase llega hasta Lloreda! :D

Viva en Lloreda. Viva mejor
Quants anys va estar aquest anunci a les estacions dw L1? :x
davida
N9
N9
 
Entrades: 1740
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 15:46

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: metring » Dimecres 11/10/2017 16:48

davida ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Toma, la primera fase llega hasta Lloreda! :D

Viva en Lloreda. Viva mejor
Quants anys va estar aquest anunci a les estacions dw L1? :x


A Fabra i Puig, a la boca dels túnels, abans de la reforma! :)

Què creieu? Veurem algun dia fetes les estacions noves?
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22403
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Platanito » Dimecres 11/10/2017 17:31

metring ha escrit:
davida ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Toma, la primera fase llega hasta Lloreda! :D

Viva en Lloreda. Viva mejor
Quants anys va estar aquest anunci a les estacions dw L1? :x


A Fabra i Puig, a la boca dels túnels, abans de la reforma! :)

Què creieu? Veurem algun dia fetes les estacions noves?


Ni de conya.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Platanito
N10
N10
 
Entrades: 2650
Membre des de: Divendres 17/06/2005 9:22
Ubicació: Isàrnia

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: metring » Dimecres 11/10/2017 17:54

Demà? :mmm

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... adalona.do

El conseller Rull presenta el perllongament de l'L1 del metro a Badalona

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, juntament amb l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, presentarà demà dijous, 12 d’octubre, el projecte de perllongament de l’L1 del metro de Badalona així com altres projectes previstos al municipi en l’àmbit del transport ferroviari. (A veure quins seran!)
L’acte tindrà lloc, a les 9.30 hores, a la sala de premsa de l'edifici municipal El Viver (plaça de l'Assemblea de Catalunya, 9-12).

12-10-2017 09.30 | El Viver (pl. de l'Assemblea de Catalunya, 9-12) | Badalona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, presentarà el projecte de perllongament de l’L1 del metro de Badalona, així com altres projectes previstos al municipi en l’àmbit del transport ferroviari.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22403
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Renfe445 » Dimecres 11/10/2017 22:50

Primero deberían de hacer la presentación en Lloreda, en la pl. Doctor Fleming, porque hasta ahí llegará la primera fase... :twisted:
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2871
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Carlos González » Dijous 12/10/2017 0:02

Esperem que no estiguem decebuts amb els noms d'estacions com a Parc Nou, Cèntric......
¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! :music

Álbum: Mike Rutherford-Smallcreep's Day
Avatar de l’usuari
Carlos González
N8
N8
 
Entrades: 1046
Membre des de: Dimarts 24/03/2015 19:35
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: metring » Dijous 12/10/2017 10:01

Rull diu d'allargar la T4 del Trambesòs https://twitter.com/territoricat/status ... 0859712512
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22403
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: metring » Dijous 12/10/2017 10:55

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... adalona.do

Rull presenta el perllongament de l'L1 del metro i del Trambesòs a Badalona


El Departament de Territori i Sostenibilitat impulsa l’allargament de l’L1 amb cinc noves estacions: Montigalà Centre, Lloreda – Sant Crist, Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies
Territori i Sostenibilitat també activa el projecte d’ampliació del Trambesòs, que suposarà allargar la T4 entre l’estació de Sant adrià i el port de Badalona

Rull, acompanyat per l'alcaldessa de Badalona, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Bdalona, Oriol Lladó, avui durant la presentació.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha visitat avui Badalona on ha presentat els projectes d’ampliació de les infraestructures de transport ferroviari a la ciutat. Rull, acompanyat per l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, ha explicat, d’una banda, el perllongament de l’L1 del metro entre les estacions de Fondo (actual final de línia) i Badalona Rodalies amb la construcció de cinc noves estacions (Montigalà Centre, Lloreda –Sant Crist, Bufalà, Badalona Pompeu Fabra –intercanvi amb l’L2– i Badalona Rodalies –intercanvi amb l’estació de Rodalies–) i quatre quilòmetres més de via. I de l’altra, l’allargament del servei T4 del Trambesòs, entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona.

Rull ha destacat que les ampliacions “són dos projectes importants que fem amb un altíssim consens amb l’Ajuntament de Badalona”, i ha xifrat entre 450 i 500 milions d’euros la inversió total prevista per a les cinc noves estacions del metro. Per al titular de Territori i Sostenibilitat, “l’aposta pel transport públic és de les eines més solvents que tenim per mitigar efectes canvi climàtic i per millorar la qualitat de l’aire en el nostre entorn, especialment en l’àmbit metropolità on aquest és un problema greu”. Rull ha posat en valor l’evolució positiva del transport públic a Catalunya: “A dia d’avui els usuaris ja superen els 950.000 viatges a l’àrea de Barcelona i és possible poder tancar l’any 2017 amb 1.000 milions de passatgers. I per això hem de ser capaços, també, d’incrementar l’oferta”. Rull ha reblat: “Un país modern és un país que té una mobilitat sostenible i que aposta pel transport públic i així ho fa aquest Govern, de la mà de l’administració local”.

Perllongament de l'L1 del metro a Badalona.
El perllongament del metro a Badalona, inclòs al Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2011-2020, es durà a terme en dues fases. La primera inclou les dues primeres estacions i les cotxeres. El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar aquest dilluns l’estudi informatiu i d’impacte ambiental d’aquesta primera fase que el Departaments sotmet a audiència pública per un període d’1 mes. La previsió és licitar-ne el projecte constructiu la primavera de l’any 2018. Aquesta primera fase inclou l’execució d’un tram d’1,5 quilòmetres de nova línia entre pantalles, les estacions de metro als barris de Montigalà i Lloreda/Sant Crist, a més de cotxeres, tallers, nova cua de maniobres i dipòsit de trens, amb una inversió prevista de 260 milions d’euros.

La segona fase corresponent a les tres darreres estacions (Bufalà, Badalona Pompeu Fabra i Badalona Rodalies) es tramitarà amb un altre projecte constructiu, que necessitarà d’un estudi informatiu i ambiental propis. En aquest cas, el Departament de Territori i Sostenibilitat treballa amb l’objectiu de licitar la redacció d’aquests dos estudis la primavera de l’any vinent per tal que durant l’any 2020 quedin projectades les 5 estacions, donant compliment així al que estableix el PDI vigent. L’execució de les cinc estacions s’incloria al PDI 2021-2030 de manera que les obres es licitarien a partir de 2020, un cop redactats i aprovats tots els estudis i projectes. La captació de demanda estimada de les cinc estacions serà d’uns 40.000 viatges al dia.

Perllongament de la T4 del Trambesòs a Badalona.
Rull també ha avançat que el Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà el perllongament de las T4 del Trambesòs, entre l’estació de Sant Adrià i el Port de Badalona, al llarg de l’Avinguda Eduard Maristany. El nou tram previst és d’1,7 quilòmetres amb dues noves parades i una inversió prevista de 30 milions d’euros. La demanda prevista és de 3.000 nous usuaris. Aquesta actuació necessita dels desenvolupaments previstos en l’àmbit de les 3 xemeneies motiu pel qual el Departament ha encarregat a l’Autoritat del Transport Metropolità l’estudi informatiu i els documents per a l’avaluació ambiental necessaris per poder encaixar aquesta ampliació del sistema tramviari en els nous projectes urbanístics a desenvolupar. L’objectiu és disposar també en aquest cas de tots els estudis i projectes per incloure la seva execució en el PDI 2021-2030.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22403
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Oriolix » Dijous 12/10/2017 12:54

Amb la nova ampliació de L1 a Badalona, crec que s'obre la possibilitat de fer una extensió cap a can Ruti. Concretament, la parada de Bufalà quedarà a 2,5km de l'hospital. Es podria fer una derivació de la mateixa L-1 o fer un metro lleuger Bufalà-Can Ruti, com el de la L11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs que fa 2,3km

Crec que aquests 2,5 km de metro (lleuger o no) queden justificats per la importància de Can Ruti. Una altra cosa és demanar-nos a qui se li va acudir la idea lluminosa de fer un hospital de primer nivell al mig de la muntanya i allunyat de tot.
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 241
Membre des de: Dissabte 09/10/2010 0:07

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Miquel » Dijous 12/10/2017 13:04

Oriolix ha escrit:Amb la nova ampliació de L1 a Badalona, crec que s'obre la possibilitat de fer una extensió cap a can Ruti. Concretament, la parada de Bufalà quedarà a 2,5km de l'hospital. Es podria fer una derivació de la mateixa L-1 o fer un metro lleuger Bufalà-Can Ruti, com el de la L11, de Trinitat Nova a Can Cuiàs que fa 2,3km

Crec que aquests 2,5 km de metro (lleuger o no) queden justificats per la importància de Can Ruti. Una altra cosa és demanar-nos a qui se li va acudir la idea lluminosa de fer un hospital de primer nivell al mig de la muntanya i allunyat de tot.

Aquesta obra ha desaparegut del PDI. Originalment L2 havia de prolongar-se fins a Casagemes. On d'allà sortiria una L13 amb destinació Can Ruti en un model d'explotació semblant al de L11.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3586
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: bigcoaster » Dijous 12/10/2017 13:22

TIndria més sentit fer-hi un funicular, més una línia de metro.
- Primer, pel tema del desnivell, són uns 130 m (o més depèn de la profunditat de l'estació inferior), a superar en 2,5 m. No sé si un ferrocarril convencional podria fer-ho.
- Segon, per la quantitat de gent que s'ha de moure, d'acord, que Can Ruti mou molta gent, però no crec que faci falta una capacitat superior a 5000 p/h, i això ho pot assolir un funicular normal (el de Montjuïc té una capacitat d'unes 8000 p/h).
- Tercer, per que no fan falta conductors, funciona de forma automàtica. Amb un sol operari es controla tota la línia, mentres que a la L12 mai hi ha 1 sol operari.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 840
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 16:50

Re: PDI 2011-2020

EntradaAutor: Oriolix » Dijous 12/10/2017 13:38

130m de desnivell en 2,5 km són un 5,2% quan el màxim del metro deu ser un 4%. Entenc que no caldria tampoc un funicular, i només caldria que l'estació de Can Ruti estigués a més profunditat, o fer el recorregut una mica més llarg.

Sobre la L13, el problema és que ja ha desaparegut del PDI i per això caldria buscar alternatives.

canruti.gif
canruti.gif (101.08 KiB) S’ha visualitzat 131 vegades
Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
 
Entrades: 241
Membre des de: Dissabte 09/10/2010 0:07

AnteriorSegüent

Torna a: Transport en general / Transporte en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants