Segon perfil de Twitter de TMB

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Segon perfil de Twitter de TMB

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/05/2013 11:27

http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... -innovacio

TMB crea un segon perfil a Twitter, dedicat a la informació de servei i l'atenció al ciutadà

Avui ha començat a piular el segon perfil de TMB a la xarxa social Twitter, @TMBinfo, especialitzat a difondre informació pràctica sobre les xarxes de metro i autobusos i a atendre les consultes i els dubtes dels usuaris. TMB ja disposava des del 2010 d'un perfil a Twitter, @TMB_Barcelona, que acumula prop de 23.000 seguidors i ha difós més de 8.500 tuits.

El perfil @TMBinfo informarà proactivament de les incidències de la xarxa de metro i de les afectacions previstes al metro i al bus relacionades amb esdeveniments al carrer i actuacions de millora en les infraestructures, a més de comunicar altres novetats rellevants en el servei. Igualment, farà recomanacions per al bon ús del transport públic, tot plegat fent servir les etiquetes o "hashtags" #metrobcn i #busbcn, perquè els seguidors puguin identificar les piulades que els siguin útils.

Al mateix temps, el nou Twitter, que inicialment funcionarà els dies feiners entre les 7 i les 20 h, respondrà les consultes sobre els serveis de TMB que facin els usuaris i recollirà els seus suggeriments.

El perfil @TMB_Barcelona continuarà sent un espai de conversa i participació sobre l’actualitat del transport públic. S'hi compartiran notícies corporatives i articles especialitzats; s'hi podran seguir les activitats socials, culturals i educatives de la companyia, així com els concursos i les promocions del club JoTMBé, entre d'altres continguts.
Prioritat a la informació útil sobre el transport públic


L'obertura del nou perfil de servei forma part d'un conjunt d'actuacions de millora i actualització dels sistemes d'informació i atenció al client que TMB està desenvolupant, amb dedicació especial als canals digitals. En aquest sentit, s'ha identificat Twitter com un canal adient per donar aquesta informació de manera ràpida i directament a la mà dels viatgers, ja que un 58% dels usuaris de metro i un 56% dels de bus tenen telèfons amb connexió a internet, segons un estudi propi.

Com a part de l'estratègia digital de la companyia, TMB disposa de perfils a les xarxes socials Twitter, Facebook, Youtube, Flickr, Spotify i Slideshare, a més de la web de notícies Hora Punta.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 06/05/2013 18:33

Veig que des d'aquí heu piulat a aquest nou perfil:

transport.cat ‏@transportcat 5h
@TMBinfo Bona pensada la de diversificar la informació per tipus!

I ells us han respost:

TMBinfo ‏@TMBinfo 5h
@transportcat Moltes gràcies!

Per cert, FGC (@FGC) també els ha "donat la benvinguda" (entre cometes ja que TMB ja tenia un canal).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/01/2014 10:44

Darrerament, ens hem trobat amb casos com el d'ahir del tall de 3 línies de metro per les protestes contra la pujada de tarifes dels títols ATM, i no havia cap informació pel Twitter, degut a que el servei tanca a les 8 de la tarda, excepte missatges com el del servei de bus per la sortida del concert de Depeche Mode d'ahir, que deduïm que són automàtics. Els usuaris fan preguntes que necessiten resposta ràpida, i no són contestades fins el dia següent, cosa que li resta sentit a aquesta. Ja els hem dit més d'un cop des del nostre perfil que s'han de plantejar seriosament que el Twitter d'informació d'incidències ha de funcionar a l'hora que el servei dels seus transports, però no donen cap resposta. No trobeu que és així com hauria de ser i que sinó li resta utilitat?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 16/01/2014 11:28

No s'entén que el servei d'informació de TMB plegui a les 20 hores, quan encara s'està en plena hora punta de tornada de la feina (les botigues tanquen més tard).
El servei d'informació per Twitter hauria de tenir el mateix horari que el servei de metro, o fins i tot obrir una mica abans per poder avisar de possibles incidències als primers usuaris del dia.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 16/01/2014 11:55

El que hauria de funcionar les 24 hores... bé que a la nit hi ha llançadores per als conductors, no?
El cas és que quan més se'ls necessiten ja han tancat la paradeta (i hi ha exemples per demostrar-ho, per exemple lo d'ahir).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/01/2014 12:36

Adolescent barceloní ha escrit:El que hauria de funcionar les 24 hores... bé que a la nit hi ha llançadores per als conductors, no?
Per a un servei intern de l'empresa no cal un canal d'informació pública.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/01/2014 12:49

Resposta de l'Oriol Pàmies sobre el tema:

L'actual que figura a la bio és l'horari inicial. Igualment els usuaris tenen info permanent a la xarxa i hi ha + canals d'alertes en prep.



Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 16/01/2014 15:00

Respostes via Twitter:

FTC: Gràcies. Igualment, és com si la megafonia o els panells de les andanes a una hora concreta deixessin de funcionar.

O.P.: Discrepo.Twitter no és "el servei d'informació de TMB", és un canal complementari que està començant un camí gens fàcil.

FTC:

Però complementari no vol dir que no sigui necessari. Abans no existia la megafonia als trens, ni panells, ni moltes coses

Però ara seria impensable que no existissin. I els usuaris cada cop es queixen més que TMBinfo deixi de donar servei tant d'hora

Un servei ràpid com Twitter, per exemple, per agafar abans el metro, és molt necessari, no és tant àgil entrar a una web

Per exemple, a la ràdio has d'esperar que parlin d'informació de mobilitat,no és immediat

Cada cop hi ha més gent que consulta la informació per Twitter, té molt d'èxit, sabem que no és fàcil de donar, però funciona

En fi, si vosaltres voleu afegir alguna cosa, els hi ho fem arribar.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 30/03/2014 16:12

TMBinfo treballa ara també els diumenges?

TMBinfo ‏@TMBinfo 1 h
La informació viatja amb tu. Coneix les eines digitals d’atenció i informació de #metrobcn i #busbcn http://www.tmbdigital.tmb.cat #tmbdigital

O bé són missatges automatitzats?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 30/03/2014 17:54

Lo único con lo que discrepo de todo lo que se ha dicho es la necesidad del Twitter... yo que soy relativamente joven pero ni tengo twitter ni smartphone. La megafonía y los paneles de información son para todos los viajeros, pero el twitter es para quien pueda mirarlo, mucha gente no tiene ni acceso y no por eso dejan de usar el Metro. Por tanto para mi, como si no lo tuvieran.
Ahora, si van a usar Twitter, que lo usen bien y a todas horas que hay servicio, en lugar de esta chapuza de tenerlo a tiempo parcial. Para hacerlo mal, como si no lo hacen. Creo que a la gente le molesta más el hecho de que tengan un Twitter y funcione fatal, que no si directamente no tuvieran twitter.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 31/03/2014 12:52

alf_ ha escrit: La megafonía y los paneles de información son para todos los viajeros
Però el Twitter el pots mirar encara que no estiguis a dins de les instal·lacions. Des de casa, el carrer, etc. Com a mínim aquesta és la utilitat principal que jo li dono.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 31/03/2014 12:54

wefer ha escrit:
alf_ ha escrit: La megafonía y los paneles de información son para todos los viajeros
Però el Twitter el pots mirar encara que no estiguis a dins de les instal·lacions. Des de casa, el carrer, etc. Com a mínim aquesta és la utilitat principal que jo li dono.
Claro que la tiene, sólamente que esa utilidad no es para todos, sino para los que estan en a capacidad de usarlo. Y si no todos pueden acceder al Twitter tampoco podemos considerarlo una necesidad, pero sí una utilidad.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”