Pàgina 1 de 1

Pla Mobilitat Urbana BCN 2013-2018

Publicat: Dimecres 03/07/2013 10:09
Autor: metring
M'estranya que no hi hagi un fil dedicat a això, i ja es parla de la segona fase :nose

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/07/ ... 2013-2018/

Barcelona presenta la segona fase del Pla de mobilitat urbana 2013-2018

Actualitzat el 02.07.2013 a les 22:21 Eduard Colldecarrera

L'Ajuntament ha presentat les línies mestres de com vol que sigui la mobilitat de la ciutat l'any 2018 a la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat. L'informe s'ha elaborat després d'atendre un total de 108 propostes de 21 associacions i entitats barcelonines.

El govern municipal ha definit els objectius estratègics per aconseguir una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient, amb el vianant com a prioritat a l’hora d’actuar. Entre les actuacions a favor dels qui van a peu, es vol incrementar l’espai viari, fer-lo més segur, promoure els camins escolars i definir una xarxa d’intineraris pròpia. De fet, la intenció és incrementar el nombre de desplaçaments a peu del total que es registren, del 31,9% actual a un 35,4%.

La promoció de la bici elèctrica

Pel que fa a la bicicleta, la idea promocionar-ne l’ús, així com el de la bicicleta elèctrica. L’objectiu és ampliar i millorar els carrils bici i revisar les zones més sinistralitat. També es volen crear places d’aparcament més segures, millorar l’eficiència del Bicing i facilitar l’accés als transports públics. Les previsions apunten que es podrien doblar el nombre de desplaçaments que es fan sobre dues rodes a la ciutat, de l’1,5% actual a un 3%.

Millora en la connexió de busos

Si parlem del transport públic de Barcelona, els canvis arribaran principalment al servei d’autobusos. Es millorarà la xarxa d’autobusos, així com la sostenibilitat i la connexió amb les línies de proximitat i les interurbanes. També es potenciarà l’ús del carril bus-VAO i es fomentarà la nova tarifa de la T-Mobilitat que entrarà en vigor el 2014 i que s’usarà a l’àrea metropolitana. Del 39,9% de desplaçaments que es fan actualment en transport públic es vol arribar-ne al 43%.

Reducció del vehicle privat

Els conductors del vehicle privat també notaran canvis. El govern municipal vol reduir el nombre de vehicles privats que es mouen per la ciutat. L’Ajuntament gestionarà el trànsit amb criteris ambientals, actuarà sobre els punts més conflictius pel que fa a sinistralitat, promocionarà els vehicles eficients i fomentarà els sistemes per compartir-los. Es revisarà i millorarà, també, la gestió de l’estacionament en superfície i es revisarà el pla d’aparcaments municipals. Per a les motos, es promourà l’aparcament fora de la calçada i el subterrani. L’objectiu inicial és reduir els viatges en vehicle privat del 26,7% que es registra ara al 18,6%.

Un altre objectiu és la millora de la qualitat ambiental de Barcelona. En aquest sentit, s’ha de complir la directiva europea i reduir el soroll del trànsit rodat a la ciutat.

Re: Pla Mobilitat Urbana BCN 2013-2018

Publicat: Dimecres 03/07/2013 11:09
Autor: foronda 141
En fi, com sempre, un seguit de bones intencions sense cap concreció, i així no notarem que no es fa res.

Re: Pla Mobilitat Urbana BCN 2013-2018

Publicat: Dimecres 03/07/2013 11:59
Autor: alf_
Yo ya estoy hasta las narices de que cuando se hable de transporte público nos pongan la NoXarBus y unas propuestas de carriles Bus-VAO y se quedan tan anchos como si eso no fueran tristes excusas para una buena planificación del transporte público. La NoXarBus no es un desacierto, pero tampoco es ninguna innovación. ¿Que exactamente tienen de diferente a las otras líneas las nuevas? Aparte del nombre y de recorridos que a veces son novedosos, nada. Los mismos carriles bus donde los buses no caben, la misma velocidad comercial de 10-13 km/h, la misa falta de comodidad de los vehículos... Reordenar la red de autobuses no es ninguna mejora del transporte público, es hacer un trabajo que se tenía que haber hecho hace ya 50 años cuando desaparecieron los tranvías. ¡¿Cómo demonios alega la gente que el tranvía no es práctico porque no puede cambiar de recorrido, cuando tenemos líneas de bus que prácticamente no han variado el recorrido en un siglo?!

Fer més i xerrar menys

Publicat: Dimecres 03/07/2013 18:48
Autor: Guigui
El que trobo a faltar és una aposta decidida per la prioritat semafòrica dels autobusos. M'he afartat de comptar pèrdues de cinc minuts en trajectes de vint perquè el semàfor es posava vermell als nassos de l'autobús, per no parlar de punts negres d'indecència com Lesseps, on el semàfor en sentit ascendent és una burla per al transport públic i una catifa vermella per al vehicle privat.

I arreglar això no necessita en absolut unes declaracions grandiloqüents de l'estil "Pla de Mobilitat Urbana" (amb majúscules, no fos cas que passés desapercebut). Més aviat, ja em poso a tremolar davant d'un altre cas altament susceptible de "pla presentat perquè no es realitzi mai".

Re: Fer més i xerrar menys

Publicat: Dimecres 03/07/2013 21:22
Autor: lithops
Guigui ha escrit:El que trobo a faltar és una aposta decidida per la prioritat semafòrica dels autobusos.
Tens tota la raó però fins ara no han estat capaços de fer-ho amb el tramvia que es força més senzill, per a mi diu molt de la predisposició de l'ajuntament per millorar la velocitat comercial del transport públic.

Salutacions
Josep Maria

Re: Fer més i xerrar menys

Publicat: Dimecres 03/07/2013 21:38
Autor: Adolescent barceloní
Guigui ha escrit:El que trobo a faltar és una aposta decidida per la prioritat semafòrica dels autobusos.
Jo avui amb l'H12... l'he agafat de final a final i el temps que perd en els semàfors és molt gran...

Re: Fer més i xerrar menys

Publicat: Dimecres 03/07/2013 21:50
Autor: alf_
Guigui ha escrit:El que trobo a faltar és una aposta decidida per la prioritat semafòrica dels autobusos. M'he afartat de comptar pèrdues de cinc minuts en trajectes de vint perquè el semàfor es posava vermell als nassos de l'autobús, per no parlar de punts negres d'indecència com Lesseps, on el semàfor en sentit ascendent és una burla per al transport públic i una catifa vermella per al vehicle privat.

I arreglar això no necessita en absolut unes declaracions grandiloqüents de l'estil "Pla de Mobilitat Urbana" (amb majúscules, no fos cas que passés desapercebut). Més aviat, ja em poso a tremolar davant d'un altre cas altament susceptible de "pla presentat perquè no es realitzi mai".
:plas
Se puede decir más alto pero no más claro.

Re: Pla Mobilitat Urbana BCN 2013-2018

Publicat: Dissabte 29/10/2016 11:38
Autor: Fran-Ikarus