Perfil de l'usuari del transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Perfil de l'usuari del transport públic

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 29/04/2014 15:43

El transport públic col·lectiu té un perfil femení
http://horapunta.tmb.cat/seccio/actuali ... fil-femeni

El viatger tipus de metro i autobús és una dona d'entre 26 i 45 anys, amb estudis secundaris, nascuda a la ciutat de Barcelona i que té una feina assalariada, segons l'última enquesta de TMB als clients de les dues xarxes.
Oriol Pàmies / 22.04.14 - 16:38h

Els estudis demoscòpics posen xifres al que ja es percep a simple vista: en el transport públic de Barcelona hi viatgen més dones que homes, sobretot als autobusos, en què representen més de dues terceres parts del passatge. Això es desprèn de les dades de l'última Enquesta de Percepció del Client, realitzada entre l'octubre i el novembre del 2013 a partir de més de 8.000 entrevistes.

No és una característica pròpia de les xarxes de TMB, sinó una realitat constatada en el conjunt de la regió metropolitana de Barcelona: les dones freqüenten el transport públic més que els homes, i també fan més viatges a peu, mentre que el vehicle privat es perfila com a més "masculí". Segurament això té a veure amb els patrons socials vigents pel que fa a l'organització familiar i la vida laboral.

La mateixa enquesta de TMB revela que tant al bus com al metro el grup principal són les persones que han completat els estudis secundaris, però també hi ha una presència nombrosa de graduats universitaris, que representen ben bé un terç del total. Els nascuts a la ciutat de Barcelona són majoria absoluta a l'autobús, però no al metro, on una quarta part dels viatgers declaren que han nascut a l'estranger.

Aquestes i altres dades les hem reflectit en la infografia que trobareu a continuació.

Infografia del perfil del client del transport públic
Imatge
(imatge més gran: https://farm8.staticflickr.com/7358/139 ... fdf3_o.jpg)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 29/04/2014 16:01

I quina ha estat la metodologia emprada per al recapte de les dades? Si ha consistit a repartir paperets a tothom i esperar que la gent els empleni i retorni, les dades recaptades ja poden anar de dret a la paperera, perquè la mostra no compliria la condició indispensable d'aleatorietat: tots podem imaginar que un home i qui no ha acabat l'ESO és menys susceptible a dedicar uns minuts a omplir una enquesta que una dona i algú amb estudis.
Javi M l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 29/04/2014 21:04, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/04/2014 16:09

Pel que he observat anant en metro i autobús, es faria difícil fer un perfil de l'usuari tipus, precisament per l'heterogeneïtat. Per tant, i sense entrar directament a debatre si la metodologia ha sigut seriosa o no, trobo massa agosarat dir que "l'usuari tipus és...".

A més, quina finalitat té tot plegat?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”