¿I ara com ho arreglem?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

¿I ara com ho arreglem?

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 03/09/2014 15:06

Imaginem que ara ens trobem amb un govern nou i que te sentit comú, i estan disposats a arreglar els problemes de mobilitat de la manera mes racional i eficient possible. Com s'arriba a aquest govern es lo de menys, que cadascú imagini el que vulgui (independència, eleccions anticipades, un cop d'estat, uns extraterrestres ens l'imposen...) la qüestió es que demanen propostes d'actuació partint del que hi ha físicament, es a dir, si cal, a fer punyetes els projectes, licitacions, contractes, plans, etc. tot lo que no está construït pot ser canviat si cal, bueno i lo que està construit també si tant necessari fos refer l'obra. Amb aquest escenari, què aconsellarieu?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/09/2014 15:41

Primer, expedir el certificat de defunció de tots els projectes de soterrament.
Segon, fer el mateix amb tots els projectes que signifiquin un desmantellament, aprimament, "racionalització" o desafecció d'instal·lacions ferroviàries (Estació de França, Igualada FGC, línia actual Tarragona-Cambrils, etc.)

Fixeu-vos, es tracta, en un primer pas, de no fer: no malgastar diners, esforços, projectes, planificacions, etc. A partir d'aquí, caldria veure què és el que sí que cal fer.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 03/09/2014 17:49

Totalment d'acord. El pressupost s'hauria de destinar a arreglar el que ja tenim fet i està en mal estat. Quan la infraestructura actual estigui totalment arreglada i en bones condicions, estudiem les propostes d'una forma realística, tenint en compte els nodes que es crearan a cada lloc i quanta gent es transportarà. Però primer, tot l'actual.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 04/09/2014 1:02

Doncs si, completament d'acord, sembla que vivim presoners de l'estètica i es per on se'n van tots els recursos.

Igual que el remodelar estacions de metro que estan perfectes "per dona'ls hi un aire mes modern", les reformes interiors dels vagons (els de RENFE sí, tapissar els seients, la resta no sé). I probablement també deixar de comprar trens nous per substituir els una mica antics, dubto que els 111 de FGC necessitin un manteniment tant car com per justificar que es retirin.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 04/09/2014 9:53

Ecomobisostrans ha escrit:Sembla que vivim presoners de l'estètica. Igual que el remodelar estacions de metro que estan perfectes "per dona'ls hi un aire mes modern".
Per què (...!) s'ha d'invertir tant en renovar coses només per l'estètica? Els alts càrrecs fan el que els surt dels nassos, home.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 04/09/2014 13:25

El primer que caldria fer és oblidar que hi ha infraestructures fetes i fer un macroestudi de necessitats de mobilitat, per saber qui vol anar a on i per què. A partir d'aquí, crearíem un mapa de necessitats, al qual afegir recomanacions de noves necessitats futures.
Una vegada fet això, compararíem les necessitats amb l'oferta existent i veuríem si és adequada o no, proposant solucions de la manera més racional possible.

Si no, passa el que ha passat els últims anys: que es fan infraestructures a la babalà sense pensar si són realment útils, únicament per guanyar vots o altres interessos de baix nivell.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 04/09/2014 16:24

Ben dit Wefer, i salvant l'estació de França, és clar, jejeje


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dilluns 08/09/2014 1:49

wefer ha escrit:El primer que caldria fer és oblidar que hi ha infraestructures fetes i fer un macroestudi de necessitats de mobilitat, per saber qui vol anar a on i per què. A partir d'aquí, crearíem un mapa de necessitats, al qual afegir recomanacions de noves necessitats futures.
Una vegada fet això, compararíem les necessitats amb l'oferta existent i veuríem si és adequada o no, proposant solucions de la manera més racional possible.

Si no, passa el que ha passat els últims anys: que es fan infraestructures a la babalà sense pensar si són realment útils, únicament per guanyar vots o altres interessos de baix nivell.
Doncs segurament aquesta és la resposta més analítica i probablement més assenyada. A mi tampoc m'agrada que es tanquin línies o s'enderroquin estacions, però potser algunes línies ja no tenen raó de ser. No tenir raó de ser no vol dir ser deficitàries ni viceversa, però amb un estudi com el que diu en Wefer amb el qual es pogués redistribuir material i despeses, potser en global tindríem una xarxa amb benefici zero, on línies molt rendibles fan sostenibles d'altres que són deficitàries però que realitzen un servei social important.

Ara bé, tot això no té res a veure amb ortogonalitats i altres ocurrències pseudoeuclidianes que ens van imposant dia a dia.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 08/09/2014 11:00

Busman ha escrit:A mi tampoc m'agrada que es tanquin línies o s'enderroquin estacions, però potser algunes línies ja no tenen raó de ser.
Una de les coses que em deixen més al·lucinat del ferrocarril en aquest país és per què les coses són on són. De vegades vaig per una línia de ferrocarril que passa pel costat de barris densament poblats i no hi ha cap estació a la vista. Al cap d'una estona, parem en una estació col·locada al mig del no-res.
Quina absurda raó pot haver-hi perquè això sigui així? Molt senzill: que la línia es va dissenyar el segle XIX i les coses continuen essent allà on eren, sense adaptar-se al món actual.
Curiosament això no passa amb les carreteres. Tenim el país ple de carreteres velles anul·lades o convertides en carrers, mentre se n'han fet de noves per tot arreu per adaptar la xarxa a les exigències actuals. En canvi, el ferrocarril gairebé sempre continua passant pel mateix lloc que fa 150 anys i les variants construïdes són poques i normalment pensades només per soterrar-ne el pas per poblacions per poder especular amb els terrenys de la superfície. Alguna cosa falla.

Una altra cosa que em desespera i que parteix de la mateixa idea de "no es pot tocar res" és quan es proposa fer un nou servei sobre una línia existent o afegir serveis a un tram concret i els "experts" et surten amb excuses del tipus "és que el tipus de bloqueig no ho permet" o "es cisallaria la via" per tant no és possible.
Doncs el que cal és modificar la infraestructura fent un pont (dieu-ne salt de moltó si voleu anar "de guais") o s'instal·len nous sistemes. Ho sento, però això no són excuses vàlides. Bé que ens gastem milers de milions en altres estupideses i (gairebé) ningú es queixa.

Per tant, repeteixo: hem de redefinir la xarxa des de zero a partir de les necessitats de la gent (no pas de les necessitats de la infraestructura), i després adaptar-ho a la xarxa actual dins de les nostres possibilitats, òbviament, perquè construir-ho tot des de zero tampoc seria realista.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 08/09/2014 14:53

T'entenc wefer.

Fer un plantejament de que tenim, com ho tenim i que ens serveix; i després, que cal, com ho fem, és molt bo.
El tema del cisallament, crec que és més per un motiu ficat al cap, potser degut a un accident molts anys enrere i que encara és manté en la memòria que res més. Però primer de tot hauríem d'entendre perquè és així.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”