Valoració del transport públic per a la Mercè 2014

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Valoració del transport públic per a la Mercè 2014

Entrada Autor: wefer » Dijous 25/09/2014 13:59

Obro aquest fil per saber què tal heu trobat el dispositiu muntat per TMB i altres operadores durant aquesta Mercè 2014.

Pel que he pogut parlar amb la gent, la valoració és força negativa ja que el transport públic no ha estat capaç d'engolir tota la gentada generada en molts moments, i el que és més preocupant és que no ha estat un problema de desbordament d'infraestructures, sinó simplement de reforços insuficients.
Per exemple, m'arriben comentaris de gent que durant el matí del dia de la Mercè va haver de deixar passar diversos trens del metro a la L3 en direcció al centre, i que la situació en algunes estacions era de col·lapse. El més trist d'això és que les freqüències eren al voltant de 5 minuts, molt menys del que permet la línia i del que seria normal en un cas com aquest.

Com a experiència personal puc dir que la L1 del metro estava pràcticament desbordada de gent creant-se situacions de perill, i que vaig sentir comentaris que fins i tot a mig matí va arribar a quedar fora de servei.
També vaig passar per l'experiència de fer servir l'autobús 51. Ja sortia de Pla de Palau amb gent dreta, a la segona parada (Estació de França) arribava al 100% d'ocupació i a la tercera (Pg. Picasso) va superar de llarg la capacitat lògica de l'autobús. Ja no va tornar a obrir portes de pujada fins el carrer València. I el que és indignant del tema és que la freqüència era d'un autobús cada 25 minuts!! Ara imagineu-vos la gent que portava 20 minuts esperant l'autobús al Pg. Lluís Companys (estava a vessar) i que, quan finalment arriba, no obre portes i s'ha d'esperar 25 minuts més a veure si hi ha sort (que suposo que tampoc). I òbviament, tot fet amb autobusos simples.

La solució, la de sempre: tornar a peu o intentar enganxar un taxi buit.
Puc entendre que en actes puntuals com el piromusical no es pugui fer gran cosa per evitar el col·lapse, però posar autobusos amb freqüències de 25 minuts no sembla cap gran esforç per part de TMB per ajudar a la mobilitat.



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 25/09/2014 15:04

Es el que te que es facin horaris de festius en un dia com el d'ahir, cosa que no entendré mai. Cert es que la gent no va a la feina, però si que surt d'activitats, per tant el més normal seria tenir horaris de dia feiner en hora vall i si cal algun reforç puntual allà on faci falta.

Jo com que vaig fora de la ciutat ahir no tenia festiu, però al migdia ja es veia la freqüència de 4-5 minuts per L5. A la nit (sobre les 21:30) vaig baixar via FGC des d'Almeda fins a Espanya i els servei era de dia feiner (no se si ha estat així tot el dia, o pel piromusical). Potser hagués faltat un trenet més donada els actes que es feien a Espanya.
A L1 hi havia el desplegament muntat amb els de seguretat dirigint els rius de gent que baixaven dels trens (direcció Hospitalet) amb una freqüència de 2 minuts, fins i tot vaig veure com feien esperar el tren que hi havia aturat a Rocafort fins que la gent acabés de sortir de l'andana.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 25/09/2014 15:37

Jo, per anar al piro musical vaig fer:
Poblenou L4 -> Urquinaona L4
Tot bastant bé, ja sabem que van molt guiris, tot i així, no molt més d'o normal. Una mica més a Jaume I, però al cap del tren no molt.
Urquinaona L4 -> Urquinaona L1
TOT desbordat, personal de FMB (mandos, aac i vigilants) separant els de pujada i baixada, que començava desde l'andana fins al vestíbul central (el que surt quasi a Via Laietana-Catalunya). A Urqui, jo vaig comptar uns 10. Amb una freqüencia de més de 5 minuts!
Urquinaona L1 -> Espanya L1
El metro, un 4000, ja anava força plé, sense seients lliures, òbviament; Catalunya pujaven. Al arribar a Universitat, ja que les portes s'obren a l'inversa, ja quasi no podien pujar. Urgell i Rocafort bé, poc passatge. A Espanya, també, molts treballadors, fins i tot, amb xiulets, vigilants amb llanternes rares (com eles que usen els Mossos o la GUB de Trànsit per desviar els cotxes, que a la part de dalt té un plàstic) i a dalt, quasi no és podia sortir.
Tornada
La tornada, vam agafar a camainar cap el H14, tot el Paral.lel, fins a una mica més de Poble Sec, allà una o dos parades del 64, i en baixar, cap al terminal de El Molino del H14, i fins a casa.
Vaig poder veure L80/81, L70/72 desviats fins a Drassenes, algun Aerobus ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 25/09/2014 21:18

wefer ha escrit:La solució, la de sempre: tornar a peu o intentar enganxar un taxi buit.
No, la solució es agafar el metro. Per tot el recorregut del 51 hi ha metro, això no justifica que el 51 vagi tant malament, però tampoc es tant greu com per haver d'agafar un taxi.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/09/2014 0:07

No has vist la resta del missatge, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 26/09/2014 10:58

Avui, en un dels diaris no enllaçables, hi ha una queixa (en forma de "carta del lector") sobre els serveis Nitbus interurbans. Ja miraré d'afegir-hi un petit resum "amb les meves paraules" :x En essència, anaven tan plens que gent que volia marxar de Barcelona cap a les 2 de la nit va acabar arribant a casa a les 7 del matí, perquè els busos dels 3 o 4 torns (recordem, surten cada 1 h.) anaven plens.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Divendres 26/09/2014 18:11

Els Nitbus són els únics que mai s'han adaptat a esdeveniments d'aquest tipus (sigui la festa que sigui a BCN), amb festes com al fòrum o es posen més busos cada 20' o inclús al posar més que passin cada 10'. :cop

Ja l'any passat al no haver tram en composicions dobles (anaven a petar) i problemes a la L4 els busos al arribar al fòrum molts ja anaven a vessar i si li sumaves el passatge del fòrum... Veig un altre any la cosa segueix igual...



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”