Diferencies de tarifes desiguals entre zones

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Diferencies de tarifes desiguals entre zones

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dissabte 02/05/2015 9:48

He fet un excel per comprovar l'augment en % en relació entre zona i zona anterior, i hi ha zones en que l'augment es al meu parer abusiu. Exemple entre zona 1 i zona 2, augmenta el preu d'un 96%,

Es a dir, l'ATM i Renfe fan una mena de peatge entre zona 1 i zona 2 molt evident a nivell tarifari, després els augments tampoc deixen de ser al meu parer abusius pel simple fet de canviar de zona quan es fa servir el mateix transport.

Al meu parer s'hauria de revisar les tarifes de adalt a abaix i unificar el sistema de zones, ja que renfe lo que es zona 1 (exemple aeroport i montgat... segons A.T.M, per ells es zona 2...).

Que en penseu?

https://drive.google.com/file/d/0B2vsJU ... sp=sharing



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 02/05/2015 10:54

Renfe no té res a veure amb l'ATM, és un operador més.

Si les zones de Renfe coincidissin amb les de l'ATM, aquesta hi sortiria perdent, doncs la majoria d'usuaris només usen el tren i utilitzarien abonaments de Renfe, que son més barats.

Per altra banda, cal reestructurar algunes zones de Renfe, per exemple fer que Mataró estigui a la zona 3 en comptes de la 4, doncs estacions amb molt més llunyanes segueixen a la zona 3, en aquest cas renfe hi sortiria guanyant al coincidir amb la mateixa zona d'ATM pel que he explicat abans.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 02/05/2015 11:31

I no es podrien fer que algunes estacions estiguessin entre dues zones, per tal que (imaginem), si una estació, per exemple, com va dir en "MZA_1600", l'estació de Mataró, es podria inscriure dins de les zones 3 i 4. Si algú des de Blanes (zona 6) va cap a Mataró (zones 3 i 4, en aquest cas, 4), hauria de comprar un bitllet de 3 zones, perquè travessa les 6, 5 i 4. En el cas que un que surti de l'estació de Badalona (zona 1) hagi d'anar a Mataró (zones 3 i 4, en aquest cas, 3), amb aquesta norma, també hauria de comprar un bitllet de 3 zones, perquè travessaria les 1, 2 i 3. No sé si m'explico bé. Així surt més barat per l'usuari.

M'he basat en el sistema de zones de TfL (Transport for London), perquè en el Underground, el DLR (no sé si el Overground també) tenen casos d'estacions que estan en dues zones a la vegada.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 02/05/2015 11:41

Renfe445 ha escrit:M'he basat en el sistema de zones de TfL (Transport for London), perquè en el Underground, el DLR (no sé si el Overground també) tenen casos d'estacions que estan en dues zones a la vegada.
No cal anar-se'n tant lluny: a València passa amb les estacions d'Aldaia, Silla i el Cabanyal, totes en les zones 1 i 2.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 02/05/2015 12:08

JO crec que seria molt més fàcil establir un sistema que et cobrin per la distància recorreguda, indistintament de l'Origen/Destí, doncs això del sistema zonal el trobo bastant perjudicial per la gent que viu més lluny de Barcelona.

Fa poc vaig estar a Sydney i allà funcionen així, fins i tot als autobusos et cobren segons distància recorreguda, i amb una targeta sense contacte (li diuen OPAL), amb diferents tipus de targetes segons sigui infant/adolescent/adult/jubilat, i amb incentius per a utilitzar el transport públic, com per exemple tarifes més barates a les hores vall, límit de despesa i gratuïtat al fer X viatges setmanals, etc etc.

Si algu està interessat en donar-hi un cop d'ull: https://www.opal.com.au/en/fares-and-benefits/

Trobo que seria un bon sistema a tenir en compte ara que s'està implantant la T-Mobilitat.

I perdoneu que m'he desviat una mica del tema... :oops:


Salutacions,

Oriol

fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dissabte 02/05/2015 12:27

El tema son les tarifes i com acabar amb certs abusos en les tarifes.

Com que per exemple la T10 passi de la zona 1 a zona 2 amb un increment de gairabé un 100%. Una pujada injustificada, ja que després es va pujant menys a saco. Zona 5 i zona 6 la diferencia es poca, tot i que la zona 6 es més per les parades tipus Manresa, Maçanet...

Sembla interessant però clar, com ho calcules això del preu per distancia?



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 02/05/2015 14:05

En breu, Renfe suprimirà el sistema de zones a les xarxes de Rodalies i passarà a fer-ho amb el sistema de cobrar el recorregut per la distància recorreguda. Veurem si s'acaba aplicant aquí també, i si la Generalitat (que es la que gestiona Rodalies) acaba seguint les mateixes pautes.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 02/05/2015 14:25

fredebcnteatre ha escrit:El tema son les tarifes i com acabar amb certs abusos en les tarifes.

Com que per exemple la T10 passi de la zona 1 a zona 2 amb un increment de gairabé un 100%. Una pujada injustificada, ja que després es va pujant menys a saco. Zona 5 i zona 6 la diferencia es poca, tot i que la zona 6 es més per les parades tipus Manresa, Maçanet...

Sembla interessant però clar, com ho calcules això del preu per distancia?
Establint un preu per km, per exemple. Així, a més a més, l'augment de preu sempre serà lineal i proporcional segons la distància recorreguda, pagant el mateix segons distància, i no segons zones recorregudes, sent un sistema, segons el meu punt de vista, més just.


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”