Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dissabte 12/09/2015 19:13

Se que no es un problema gens greu, però m'ha cridat l'atenció la forma que tenen els diferents operadors ferroviaris d'informar sobre l'actualitat dels seus serveis.
-FGC: @FGC
-Rodalies: @rodalies i @rodlíniacat
-TMB: @TMB_Barcelona (Promoció) i @TMBinfo (informació)
-TRAM: @TRAM_Barcelona

No creieu que seria més útil estandaritzar els comptes i que tots els operadors segueixin la mateixa estructura:
-FGC: @FGC (totes les línies i promoció) i @líniaFGC (ex: @S55FGC)
-Rodalies: @RodaliesCat (totes les línies i promoció), @líniaRod (ex: @R2NordRod) i @líniaReg (ex: @R16Reg)
-TMB: @TMBarcelona (totes les línies i promoció), @TMBus, @líniaTMB (ex: @L9SudTMB)
-TRAM: @TRAMBCN (totes les línies i promoció), @TRAMBesos, @TRAMBaix

Aquí us poso unes imatges del resutat final:
Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge Imatge



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Diumenge 13/09/2015 1:33

No ho sé. Jo segueixo el perfil de TfL, i quasi sempre fan RT als tweets dels perfils de les línies (per exemple, si hi ha una incidència a la Central Line, posaran un tweet al perfil de la Central Line i després TfL li dona RT... així que no se si és gaire pràctic.


Salut!
#volemL9

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 13/09/2015 11:16

És normal que cada operador informi de les seves incidències d'una manera diferent. Són diferents empreses i per això tenen diferents perfils i cadascuna els estructura i gestiona com ella creu. Jo crec que tenir-ne un per línia és just a l'inrevés de que hauria de ser. Un perfil únic per les incidències de cada empresa, i que allà surtin totes les línies (a l'estil de TMB i FGC).


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/09/2015 8:39

El que caldria és que l'ATM assumís d'una vegada el seu paper real, que és el d'oferir una sola cara davant l'usuari. Aquest, no sols no té perquè saber quina empresa explota cada línia, sinó que sovint ni tan sols ho sap realment. Quantes vegades no hem vist gent que s'adreça a TMB per a demanar informació sobre la L6 o la L7?

El problema és que hi ha massa gent a qui va bé totes aquestes taifes i passa olímpicament de prestar un servei a l'usuari com cal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 14/09/2015 12:09

Hem compartit l'enllaç d'aquest fil, i tenim una resposta via Twitter:



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 02/11/2015 17:10



Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Orlaz
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Orlaz » Dilluns 02/11/2015 18:17

Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat... Els que tenen com a nom rodXXcat pertanyen a la Generalitat, els de sempre, i els que tenen per nom RenfeRodRXX pertanyen a Renfe i són els nous. Però tots repeteixen la mateixa informació. Tot s'ha de dir, els de Renfe ho fan uns minuts abans.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 02/11/2015 18:26

Orlaz ha escrit:Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
Suposo que tindrien diners a gastar per aquesta banda, doncs jo no li veig tampoc el sentit a duplicar canals d'informació.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 02/11/2015 21:30

Miquel ha escrit:
Orlaz ha escrit:Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
Suposo que tindrien diners a gastar per aquesta banda, doncs jo no li veig tampoc el sentit a duplicar canals d'informació.
Com bé han dit, uns són del Operador (Renfe) i l'altre el gestor (la Generalitat). Val a dir que els de la gene tenen temporades que no funcionen, al menys el de Renfe pots conversar, donar suggeriments i et responen amb rapidesa.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 02/11/2015 22:06

Sent el primer dia de funcionament d'aquest perfil, ja veig a molta gent despistada. Tot i que uns perfils són de Renfe i els altres de la Generalitat, el que veig és una duplicitat que pot dur lloc a confusions. Ara bé, el perfil nou atén peticions i missatges dels usuaris (altra cosa és saber què en fan, de les suggerències), el community tindrà molta feina sobretot quan hi hagi moltes incidències!

Tenim @Rodalies (perfil de la gestora), @RenfeRodalies (perfil de l'operadora), i perfils duplicats a cada línia (com bé dieu: @rodXXcat Gene / @RenfeRodRXX Renfe). A més, la confusió creix més ja que el compte @Rodalies té el "verification badge" de Twitter (que certifica que el compte és oficial), i el nou no el té encara (precisament perquè és nou).

Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 02/11/2015 22:14

Adolescent barceloní ha escrit:Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.
... i, per tant, un seriós risc de desinformació.

Una de les coses que aquest país encara ha d'aprendre és que, molt sovint, l'excés és tan dolent com la mancança. I que, molt per damunt de la quantitat, prima la qualitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 03/11/2015 10:36

Exacte, és el que s'anomena en termes documentalistes soroll informatiu.



Orlaz
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Orlaz » Dijous 05/11/2015 8:26

Avui els perfils que va començar a fer servir Renfe fa uns 3 dies tanquen i tot seguirà com fins ara als de la Generalitat. Ni una setmana han durat els nous...



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 05/11/2015 22:18

Orlaz ha escrit:Avui els perfils que va començar a fer servir Renfe fa uns 3 dies tanquen i tot seguirà com fins ara als de la Generalitat. Ni una setmana han durat els nous...
El problema és que el de Rodalies de la Generalitat ha de millorar molt. Per una banda, hem vist que en el de Renfe admetien preguntes i suggeriments, però en canvi el de la Generalitat no et responen, ja que publiquen només les incidències. En això han de millorar.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 05/11/2015 22:25

El twitter de @rodalies, a partir d'ara, sí respon a missatges dels usuaris.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 15/09/2016 13:34

TRAM ha estrenat un nou canal de comunicació. Des d'avui, els usuaris del tramvia es poden posar en contacte amb la companyia a través del Whatsapp.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”