Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 05/05/2016 20:27

Aprofitant que aquest fil està obert, us volia preguntar una cosa, sobretot als que sabeu d'autobusos urbans de TMB.
L'any que ve segurament començaré un grau a l'Autònoma, i des de fa uns mesos que m'hi passo sovint per allà ja que la meva nòvia estudia allà i, de pas, vaig aprenent com és la facultat en si. ;)
El tema és que ara agafo Rodalies des de l'Hospitalet fins a Sant Andreu Arenal i allà agafo la R7 fins Cerdanyola Universitat, on finalment agafo un autobús intern de la UAB que em duu a la facultat.
Però clar, ara mateix vaig "de passeig" com aquell qui diu, per això m'agradaria saber recorreguts alternatius a Rodalies i L5+FGC des de l'Hospitalet, ja que si Diagonal en hores vall està plena, en hora punta no vull imaginar-me com anirà (i Provença encara pitjor).
Jo he buscat a la aplicació Citymaper i Google Maps des de la meva direcció fins la facultat de Lletres i m'ha sortit un recorregut interessant, que és agafar la línia 68 a La Sardana (caminant uns 10-15 minuts) i baixar-me a Sarrià per allà agafar S55 o S2. Per això volia saber com sol anar la 68 entre les 7 i les 8, el trànsit de la zona i les freqüències. Gràcies!


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 05/05/2016 21:06

Jo faig sovint una cosa que, quan l'explico, em tracten com a boig. Per anar de Trinitat Nova fins a Badalona, faig la combinació de L4 + L5 + L10 + L2 + B25. Ho faig amb T-Mes; ara, em falta provar si puc fer tot això amb un sol viatge de T-10 (per temps, em dóna temps de sobres, tinc el dubte dels transbordaments, de si amb un sol viatge puc fer-ne quatre).


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 05/05/2016 21:15

Adolescent barceloní ha escrit:Jo faig sovint una cosa que, quan l'explico, em tracten com a boig. Per anar de Trinitat Nova fins a Badalona, faig la combinació de L4 + L5 + L10 + L2 + B25. Ho faig amb T-Mes; ara, em falta provar si puc fer tot això amb un sol viatge de T-10 (per temps, em dóna temps de sobres, tinc el dubte dels transbordaments, de si amb un sol viatge puc fer-ne quatre).
Tècnicament només fas un enllaç: FMB->Tusgsal. Llevat sigui festiu, jo crec que tens temps de sobres. Tot i que jo faria un 60+L2+B25, baixant a Verneda, segur que és més ràpid.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 05/05/2016 22:09

Coi, cert! Sí si, només un enllaç, no sé en què pensava en escriure el missatge... Veia els quatre transbordaments i he pensat en quatre validacions, m'ha traït el subconscient.

La combinació de 60 + B25 la conec i, de fet, l'utilitzo si vaig acompanyat; canviem de bus al carrer Extremadura. Però no sé, veig més ràpida la del metro; potser algun dia cronometro les dues.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 06/05/2016 18:47

Javi M ha escrit:A mi em sobta molt el poc ús que fa la gent del servei d Rodalies per a trajectes interns a Barcelona. Realment els túnels de Barcelona tenen pràcticament tantes circulacions coms els del metro, amb una velocitat comercial molt més ràpida i t'estalvies transbordaments segons quin sigui el trajecte.

Per exemple, un cop que anava acompanyat havia de fer el trajecte Arc de Triomf -> Sants. En baixar al vestíbul vaig dirigir-me decididament cap a les validadores de Renfe, i qui m'acompanyava va riure "mira aquest que no sap on va!". La cara que li va quedar quan li ho vaig explicar! :)
Jo admeto que agafo sempre Rodalies per anar a Pl. Catalunya o Sants per les poques parades que hi ha i a més per que t'estalvies un munt de temps que perds amb el metro. Si vull anar a Pl. Catalunya, passo de fer L5+L1, amb Renfe en 20 min estic ja a Pl. Catalunya. I per anar a Sants, tres quarts del mateix, en mitja hora ja estic allà perfectament, evitant les altres combinacions que tinc per anar des de la zona on jo visc (bus 32 i Metro L5) a priori més lentes.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 07/05/2016 0:45

Javi M ha escrit:Pues ya de entrada, estos no son pocos. De La Sagrera, Fabra i Puig i Sant Andreu hacia el centro, según la hora del dia se tarda menos en tren (ya sea R3/R4 o R2) que en metro.
Si vas justament a Pl. Catalunya d'acord, però per a qualsevol altra desplaçament al centre millor la L1. Per dues raons:
  1. Tot el que guanyes en rapidesa ho perds en fer la correspondència tan a Pl. Catalunya com a Arc de Triomf. Bé, com a mínim si la fas legalment i no com fa cada vegada més gent que passa per les portes d'emergència obertes d'Arc de Triomf.
  2. A Renfe has d'estar pendent dels horaris. Tan aviat et vénen dos trens en 3 minuts com et passes més de 15 minuts sense cap tren. En canvi a Metro saps que com a màxim cada 4 minuts tens un tren. Només per això ja guanya Metro per golejada.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 09/05/2016 20:38

Plaça Catalunya - Fabra i Puig, (o Sant Andreu Arenal)
9 parades per la L1, uns 15 minuts
3 parades en Rodalies, uns 10 minuts

temps aproximats, trets de google maps, crec que en metro deuen ser més minuts el trajecte...



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 10/05/2016 0:05

La segunda vez que fui a Barcelona, y desde entonces hice siempre que pude lo mismo, vi un trayecto que puede parecer bastante absurdo: tenía que ir desde Arc de Triomf a Clot, y me iba siempre a Rodalies. Cuando no existía La sagrera Meridiana, un Arco-Fabra i Puig por línea 1 me parecía impensable. Hay un detalle que no entiendo: Habéis dicho que línea 5 hasta Hospital de Esplugues es más rápido Rodalies, pero me extraña que alguien siquiera contemple la rapidez en línea 5 hasta Cornellá versus Rodalies. El tema de Cornellá, incluso con el cuello de botella, es cuestión de suerte: si no se te mete una salida delante, el trayecto a Hospitalet y luego a Cornellá, suele ser relativamente rápido. De hecho nunca me he molestado en medirlos, ya que un Cornellá Centre-Sants Estaciò me ha parecido siempre algo completamente infumable, del mismo modo que un Sant Andreu/Fabra i Puig a Arc o Plaza en línea 1 no me meto ni loco.
El trayecto que planteáis desde la UAB hasta Sant Pau Sud, tiene dos cuestiones por mi parte, una de ellas, una alternativa interesante. Por un lado siempre se puede coger R7 hasta Torre, coger el R3/R4 que venga detrás a La Sagrera Meridiana y Metro a Sant Pau, o si tenemos la aplicación TMB App, que tiene una cosa genial que es que puede indicarte los horarios y frecuencias de todas las líneas de bus sin tener conexión a internet, si tienes en ese momento a mano la 51 de TMB, llegas muy rápido a Sant Pau, dado que esta línea está considerada como un refuerzo de la 50, y casi siempre gana mucho tiempo ya que según en qué horas, directamente vuela.
Respecto a trayectos inverosímiles, yo tengo uno que he podido comprobar muchísimas veces. Desde Encants, o desde Sant Pau Sur, me es lo mismo, a Llucmajor, tengo dos trayectos que le dan cien mil vueltas al Metro. Cualquier línea de bus que vaya por el Passeig de Maragall, directa, o bajar en Passeig Maragall Manigua y caminar el trozo de calle Segle XX, a la boca de Maragall de L4 Rda Guinardó, para coger de Maragall a Llucmajor aprovechando a que los amigos y vecinos de Nou Barris no nos hemos puesto suficientemente burros para exigir el intercambiador de Virrei Amat L4-L5 y que la 4 va directa a Llucmajor. Esta alternativa, contempla el siguiente detalle:
1. La línea 5 va haciendo el idiota por La Sagrera y el Congrés y hace más eses que un borracho en la línea 9 central. El Bus desde Camp de l'Arpa a Maragall es mucho más rápido al seguir en línea recta.
2. En Maragall, es interesante contemplar la opción Manigua+caminar+L4, ya que los buses en este trazado por fuerza tienen que pasar y parar en el barrio y la plaza de Virrei Amat, cosa que el metro pasa de largo.
3. Hay un trayecto desde Sant Pau Sur hasta Llucmajor que es muy interesante, en este caso con ventaja para el Metro. Hasta que se haga la V23, subirse las tres calles por Sant Quintí hasta Sant Pau Nord, y coger L4 a Llucmajor (2 paradas). Cuando iba de Via Júlia a la Klandes, me salía más a cuenta L4 directa a Sant Pau Nord y bajar la cuestecita por Sant Quintí, que ir a Verdaguer y cambiar a L5 a Sant Pau. El trasbordo de Maragall no lo contemplaba, directamente por la vuelta tan gili**** que hace el metro por Garcilaso y la curvita de La Sagrera.
(Indico para aclarar por si alguien se pierde que Sant Pau Sur es Sant Pau 2 de Maig y Sant Pau Nord, es Guinardó Hosp. Sant Pau.)
Tengo otro trayecto que comentar, aunque sé que voy a levantar ampollas, en mi caso está justificado. Actualmente vivo cerca de Encants, y con frecuencia voy a Sants. Tengo dos alternativas: ir directamente tres calles a pie hasta Sant Pau Sur y coger Línea 5, o coger el H10 que lo tengo al lado, directo a Sants. La opción L2+L5 ni la contemplo por dos razones: Primera: tengo que hacer una L caminando hasta Valencia/Dos de Maig para coger la L2, tragarme las curvas de la línea con sus 2'37"" hasta Sagrada. Segunda: luego me tengo que comer el trasbordo de Sagrada, el cual si vas por el ascensor, si tienes suerte y lo coges al momento ganas tiempo, si no te toca hacer gymkana por las escaleras. Tengo una tercera alternativa si me pasan en vez de el H10, el 33 o 34, que es ir hasta Diagonal/Bruc, ya que esta parada te deja justo en la puerta del metro de Verdaguer salida Girona/Diagonal, enlazando cómodamente a línea 5, pero si puedo coger el H10 directo, voy a tardar más o menos lo mismo que con las otras alternativas para llegar igual. Y aprovecho de nuevo para defender el trazado y la línea H10 como alternativa al Metro, y recordar que si no me falla la memoria, cuando la cambiaron de cochera le metieron más coches, aunque sean carracas como las que lleva la 51 en laborables, pasando a tener una frecuencia como el H8, cosa que sus usuarios agradecemos enormemente.
Desde Badalona Centro fui en varias ocasiones a Encants y en vista de las frecuencias del B3 y B4 opté por L2 a Gorg y tragarme el H10. Más de una vez me he encontrado para más inri una sorpresa, que es que me ha tocado uno de esos servicios lanzadera que refuerza la línea por el centro, o que tiene que ganar tiempo a algún turno que va retrasado, por lo que desde el mismísimo Presidente Tarradellas, coge por Sant Roc, baja paralelo al Besós, coge Gran Vía hasta Bac de Roda y sube Bac dde Roda haciendo la primera parada en Mallorca pasado el puente blanco. El trayecto de Gorg a Clot en este caso es de 10 minutos, minuto arriba minuto abajo, lo cual es suficientemente competitivo con el Metro, ya que luego a Encants son sólo dos paradas más.
El trayecto de La Illa a Fabra i Puig, me ha sorprendido que no contemplárais la opción bajar a Francesc Maciá en Tram y coger el H8 a La Sagrera, y L1 a Fabra. Cuando estaba poco implantada la NXB, incluso cuando no existía, las líneas 15 y 20 entre otras, me parecieron líneas muy rápidas y con pocas paradas. Hoy día el H8 me parece una súper línea incluso desde Coolblanc, que en ciertas horas es una buena alternativa al Metro.
Tengo una duda, curiosamente que me ha asaltado. Desde Carrer Valencia, a la altura de Sagrada o Encants, qué llega antes a Virrei Amat? 50/51 o 34??? :D :D :D


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 10/05/2016 0:21

L'N8 en alguna nit inspirada del seu pil... conductor i quan no hagi de deixar/recollir massa "dancing guiris" a la Vila Olímpica, li pot guanyar la partida a qualsevol vehicle que es posi per davant :pistola


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 10/05/2016 0:48

uriol108 ha escrit:Plaça Catalunya - Fabra i Puig, (o Sant Andreu Arenal)
9 parades per la L1, uns 15 minuts
3 parades en Rodalies, uns 10 minuts
Tot el que vulguis, però el que mata a la Renfe són les freqüències. En qualsevol hora normal et pots trobar espais de 15 minuts sense cap tren i aleshores qualsevol càlcul que hagis fet se'n va en orris. Pels desplaçaments habituals de feina o estudis és més important saber exactament quan arribaràs que no pas saber que a vegades arribaràs més ràpid i altres més lent.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 10/05/2016 7:33

Al túnel de Pl. Catalunya, encara, ja que l'elevada freqüència assegura que el temps d'espera -llevat d'incidències lamentablement massa habituals- mai no serà gran. En canvi, no es pot dir el mateix del túnel d'Aragó, on cal estar força atent a l'horari de rodalia per a veure com s'arriba abans de Sants a l'EdF o Sant Andreu (Comtal).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 10/05/2016 12:06

wefer ha escrit:Tot el que vulguis, però el que mata a la Renfe són les freqüències. En qualsevol hora normal et pots trobar espais de 15 minuts sense cap tren i aleshores qualsevol càlcul que hagis fet se'n va en orris. Pels desplaçaments habituals de feina o estudis és més important saber exactament quan arribaràs que no pas saber que a vegades arribaràs més ràpid i altres més lent.
Cert és que encara que la durada mitjana del viatge sigui inferior, hi ha més variabilitat. Per això pot anar bé per a tornar a casa, que si un dia trigues més no passa res, però la resta de dies vas estalviant-te temps.

I cert que el túnel d'Aragó no té pas tan bones freqüències. Vaig dir "rodalies" però més aviat hauria d'haver dit "túnel de Catalunya". Tot i així, crec que trajectes Sants - Sant Andreu guanya la R2 de carrer. Molta mala sort hauries de tenir amb els horaris.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 10/05/2016 16:14

França451 ha escrit:
Tengo una duda, curiosamente que me ha asaltado. Desde Carrer Valencia, a la altura de Sagrada o Encants, qué llega antes a Virrei Amat? 50/51 o 34??? :D :D :D
Vivo cerca de las líneas que mencionas y he usado las tres, y te aseguro que llega antes a Virrei Amat el 50/51. El 34 tarda más ya que hace "vuelta turística" por el barrio de Sant Andreu, pasando por Berenguer de Palou, Josep Soldevila (junto al CE Sant Andreu) y Onze de Setembre.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 12/05/2016 0:46

Renfe451 ha escrit:
França451 ha escrit:
Tengo una duda, curiosamente que me ha asaltado. Desde Carrer Valencia, a la altura de Sagrada o Encants, qué llega antes a Virrei Amat? 50/51 o 34??? :D :D :D
Vivo cerca de las líneas que mencionas y he usado las tres, y te aseguro que llega antes a Virrei Amat el 50/51. El 34 tarda más ya que hace "vuelta turística" por el barrio de Sant Andreu, pasando por Berenguer de Palou, Josep Soldevila (junto al CE Sant Andreu) y Onze de Setembre.
OK, muchas gracias. Pues me viene genial saberlo, para cuando vaya pillado de tiempo a cazar el 082 los findes


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Barceloní
N3
N3
Entrades: 23
Ubicació: L4 Joanic

Entrada Autor: Barceloní » Dissabte 14/05/2016 16:38

Trajecte: de Joanic a l'estació de RENFE de Passeig de Gràcia (ho sento, no m'acostumo a dir "estació d'ADIF"), però és aplicable a altres recorreguts amb origen a una estació de la L4.

Si simplement em miro el plànolde TMB, faig Joanic - Passeig de Gràcia amb la L4, recorro el túnel d'enllaç interminable, arribo a l'andana de la L3 i d'aquí passo a un passadís vintage que em porta a l'estació de tren.

Opció B: baixo a Girona i camino uns 5' fins arribar a l'accés de l'estació de RENFE d'Aragó-Llúria.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”