Pàgina 1 de 2

Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimarts 03/05/2016 23:03
Autor: Renfe445
Javi M en [url=http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=2322]Seguiment de les obres de la L9[/url] ha escrit:P.D.: Potser el tema de "trajectes inverosímils més ràpids que els habituals" dóna com per a obrir fil propi!
Creo que es una buena idea compartir viajes que, aun pareciendo "frikadas", realmente son más rápidos, ya sea para "cazar" un autobús que perdiste o lo que sea.
Adelante! :D

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 0:02
Autor: Fran-Ikarus
Jo tinc un exemple personal, i utilitzant el mitjà de transport més vell del món: a peu :)

La cosa va així: si perdo el 36 (sentit Nou Barris, parada "Metro La Pau" a Prim-ascendent passat Guipúscoa) als meus nassos, i m'apresso una mica, el puc enxampar a la primera parada de Cantàbria (cruilla amb Prim-descendent), per obra i gràcia de la volta recargolada que fa per la zona del Triangle i el final de Prim. Ja ho he fet un parell de cops.

Em podreu dir que vosaltres també heu agafat algun cop un bus perdut a la parada següent, amb combinació de bones cames i bona sort (semàfors en vermell pel bus, trànsit lent, etc.)... però això queda força lluny de les 3 o 4 parades que li "guanyo" al 36, en el cas descrit :bleah

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 9:53
Autor: wefer
Una d'ahir mateix: a Gran Via / Marina, caminant cap a la Pl. Les Glòries, veig que al costat meu passa el 62, m'avança i gira cap avall per Lepant, perdent-lo de vista.
Jo, sense pressa, travesso la Gran Via en sentit contrari, és a dir cap a muntanya, i camino 200 metres fins el carrer Padilla entre Gran Via i Diputació. Encara vaig haver d'esperar un parell de minuts per agafar-lo :x

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 11:26
Autor: Renfe445
Otro dato curioso, vas más lento en la 41 de Hospital Clínic a Plaça Catalunya que ir andando.

Clínic-Catalunya

Publicat: Dimecres 04/05/2016 11:50
Autor: Guigui
Però si parlem de l'alternativa més ràpida, aquesta és imbatiblement L5+FGC.

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 12:04
Autor: Fran-Ikarus
Si m'és permès un detall d'humor, aquesta pel·lícula ("El expreso de Chicago") és una lliçó mestra sobre com tornar a agafar un tren després d'haver-ne "sortit involuntàriament" diverses vegades ;)


Re: Clínic-Catalunya

Publicat: Dimecres 04/05/2016 13:08
Autor: Renfe445
Guigui ha escrit:Però si parlem de l'alternativa més ràpida, aquesta és imbatiblement L5+FGC.
Pero si hay huelga de autobuses o de metro (o las... dos cosas), aquí entra la alternativa. :D

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 17:22
Autor: davida
Fa molts anys tenia que anara de Manresa a Vilafranca, quan Martorell Central no funcionaba. Per simplicitat vaig pensar R4 directe. El tren s'em va escapar davant del nassos. Solució: FGC fins Martorell, 15 min fins Renfe i R4 a Vilafranca. Vaig arribar 1h abans.

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 17:28
Autor: davida
Un dia la meva dona tenia que a de Barcelona a Cabra (Cordoba). Va comprar un billet d'avio a Granada que esta a 100km de Cabra, 3h d'espera i bus fins Cabra.
A punt d'aterritzar, s'aborta i els desvien a Malaga. Malaga esta 90km de Cabra. La companyia va posar un bus a Granada. La meva dona va agafar el tren a Malaga , un bus Malaga Lucena 80km i un Lucena Cabra 10km. Per arribar 1h abans del previst a destí

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 18:55
Autor: Sagrerenc
Per anar de Barcelona a Paris en tren nocturn i arribar a la capital francesa abans de les 8 del mati (i evitar llevar-se a hores intempestives) hi ha dues possibilitats:

1) AVE 9726 (Barcelona-Sants 18h30 - Toulouse-Matabiau 21h42), que permet agafar l'ICN 3752 (Toulouse-Matabiau 22h30 - Paris-Austerlitz 06h40), pero no sempre circula l'AVE Barcelona-Tolosa (durant aquest hivern no circulava).
2) Regional 15838 (Barcelona-Sants 17h16 - Cerbère 19h57) i l'ICN 3730 (Cerbère 20h05 - Paris-Austerlitz 07h23), amb un enllaç molt arriscat.

El que he fet diverses vegades, és agafar un BlaBlaCar de Barcelona cap a les 6 o quarts de 7 fins a Perpinyà per tal d'agafar l'ICN 3730 a les 20h55.

Pero realment on es guanya temps (i ho he fet un parell de vegades) és agafar un BlaBlaCar de Barcelona a Tolosa i agafar el mateix ICN 3730 que surt a les 00h55. Es bastant habitual trobar conductors que surtin un diumenge de Barcelona entre les 19 i les 20h30. L'ICN 3730 té una parada comercial de 30 minuts a Narbonne (canvi de sentit de la marxa) i de 72 minuts a Toulouse-Matabiau (acoblament amb l'ICN 3972 provinent de La Tor de Querol) el que permet d'arribar a temps després d'un trajecte en cotxe d'entre 3h30 i 4h. I el millor de tot és que un pot pujar al tren a partir de les 23h30 i adormir-se abans no arrenqui el tren.

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 19:22
Autor: Markitus
Jo estudio a la UAB i quan vaig començar a anar-hi, agafava la L5 a Sant Pau | Dos de Maig fins a Diagonal i allà FGC fins a la UAB, i de tornada el mateix a l'inrevés. Ara, tres anys després, només opto per aquesta opció en dies molt puntuals, perquè és llauna de sardines assegurada.

Una de les alternatives que utilitzo (sempre per tornar, això sí), és anar caminant fins a Cerdanyola Universitat, agafar la R7 fins a Torre Baró, agafar la L11 i a Trinitat Nova la L4 fins a Alfons X. Si de porta a porta amb la L5+FGC trigo 1 hora exacta, donant la volteta (i comptant 15 minuts caminant fins a la R7) trigo el mateix o menys (i a sobre vaig assegut i tranquil, tant al tren com al metro).

Els de classe em prenen per boig. :riure

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dimecres 04/05/2016 20:50
Autor: Don Ramón
Hago con frecuencia el trayecto de Besòs hasta los jardines de la indústria. Puedo hacer L4+L2 hasta Sagrada familia y luego caminar, que parece la opción más rápida, pero he llegado a tardar menos haciendo Tram hasta Glòries, caminar hasta Marina, y V21 en la Monumental. Irónicamente también he hecho el trayecto más lento con esa combinación, cuando el V21 tardó más de 15 minutos en hora punta de un día de lluvia (en cambio el Tram fue absolutamente puntual ese día).

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dijous 05/05/2016 11:28
Autor: wefer
Markitus ha escrit:Els de classe em prenen per boig. :riure
El dia que deixin de prendre't per boig i s'adonin de que és més còmode... s'acabarà això de poder anar assegut :D

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dijous 05/05/2016 12:12
Autor: Khirareg
No crec que jo sigui l'unic que fa el transbord de l2 universitat a ferrocarils de plaça catalunya per fora no? Al igual que molts dels transbordaments d'aquesta zona que surten mes a compte a peu per fora que no pas fent el transbordament propiament dit,

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dijous 05/05/2016 12:23
Autor: metring
Khirareg ha escrit:No crec que jo sigui l'unic que fa el transbord de l2 universitat a ferrocarils de plaça catalunya per fora no? Al igual que molts dels transbordaments d'aquesta zona que surten mes a compte a peu per fora que no pas fent el transbordament propiament dit,
És que transbordar a la L1 per una parada, mooolta mandra!

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dijous 05/05/2016 12:55
Autor: Don Ramón
Khirareg ha escrit:No crec que jo sigui l'unic que fa el transbord de l2 universitat a ferrocarils de plaça catalunya per fora no? Al igual que molts dels transbordaments d'aquesta zona que surten mes a compte a peu per fora que no pas fent el transbordament propiament dit,
De toda la vida. Aunque para ir hacia el norte muchas veces te sale más rápido L5 en Provença hasta Sagrada Familia y ahí L2.

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dijous 05/05/2016 14:11
Autor: davida
Traject Illa - Fabra i Puig
- La ruta mes rapida es V7 i Renfe donant la volta per Arc de Triomf i Catalunya. Abans quan V7 era el 30 i tenia frequencies dolentes la ruta mes rapida era caminant fins Sants + Renfe
- Bus + metro una tortura per la Diagonal. I ja no dic el 34.

Trajectes urbans amb Renfe

Publicat: Dijous 05/05/2016 16:44
Autor: Javi M
A mi em sobta molt el poc ús que fa la gent del servei d Rodalies per a trajectes interns a Barcelona. Realment els túnels de Barcelona tenen pràcticament tantes circulacions coms els del metro, amb una velocitat comercial molt més ràpida i t'estalvies transbordaments segons quin sigui el trajecte.

Per exemple, un cop que anava acompanyat havia de fer el trajecte Arc de Triomf -> Sants. En baixar al vestíbul vaig dirigir-me decididament cap a les validadores de Renfe, i qui m'acompanyava va riure "mira aquest que no sap on va!". La cara que li va quedar quan li ho vaig explicar! :)

Re: Trajectes inverosímils més ràpids que els habituals.

Publicat: Dijous 05/05/2016 17:31
Autor: Don Ramón
La verdad es que no veo tantos trayectos en los que sirven los servicios convencionales. Principalmente Sants Est. - Pl. Catalunya, y otros trayectos en sustituto de la L1. En cuanto se bifurca el túnel de Pl. Catalunya la frecuencia y regularidad distan bastante de un Metro. Idem en el túnel de Aragó, pasado Pg. de Gràcia parte de los trenes van a EdF, y el resto a Sant Andreu. Va bien para ir de Sants a Pg. de Gràcia o a la Barceloneta.

Rodalies vs L1

Publicat: Dijous 05/05/2016 18:14
Autor: Javi M
Don Ramón ha escrit:Principalmente Sants Est. - Pl. Catalunya, y otros trayectos en sustituto de la L1.
Pues ya de entrada, estos no son pocos. De La Sagrera, Fabra i Puig i Sant Andreu hacia el centro, según la hora del dia se tarda menos en tren (ya sea R3/R4 o R2) que en metro. Para ir más allá de Pl. Catalunya, sea a Sants o a algún destino de la L3 o la L5 entre Tarragona i Z. Universitària o entre Sants i más o menos Can Vidalet, también es más rápido Rodalies que metro si se parte de alguna de las tres estaciones anteriores o de Clot-Aragó. Y no cabe decir que para ir a L'Hospitalet, más de lo mismo, aunque L'Hospitalet sea también L1. Me atrevería a decir incluso que para estos casos sale a cuenta hacer el transbordo a Renfe aunque se venga de la propia L1 desde Torras i Bages para arriba.