Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.

Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: metring » Diumenge 15/05/2016 21:03

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/05/ ... meridiana/

L’Ajuntament millorarà de moment els passos de vianants a l’avinguda Meridiana

Actualitzat el 15.05.2016 a les 13:22 Sara López / Marta Martorell


Tot i que el projecte definitiu per remodelar l'avinguda Meridiana encara trigarà a arribar, l'Ajuntament vol fer-hi petits canvis durant aquest any. Principalment, s'hi milloraran els passos de vianants i es revisaran els temps dels semàfors: els veïns es queixen que estan molt poca estona en verd per als vianants i que han de travessar la via corrents.

Concretament, hi haurà un nou pas de vianants per unir l’estació de Sant Andreu Arenal amb el parc de Can Dragó. En aquest tram de la via són freqüents els refugis per a vianants enmig de l’avinguda: unes illes que estan anivellades amb la calçada del trànsit rodat, fet pel qual els veïns s’hi senten desprotegits. Per això, també s’ha previst urbanitzar aquests refugis per a vianants i incorporar-hi elements de seguretat.

Pel que fa a la resta de passos de vianants, es preveu modificar-ne la geometria i adaptar-los al recorregut que fan habitualment els veïns en creuar la via. Una altra mesura destacada és revisar el temps que els semàfors es mantenen en verd perquè hi passin els vianants. Avui mateix, per exemple, els vianants tenen 35 segons per creuar els set carrils de l’avinguda, un temps insuficient per a persones amb limitacions de mobilitat i molt just per a tothom, que es veu obligat a travessar gairebé corrents.

Tots aquests canvis en la senyalització tenen un pressupost de mig milió d’euros i s’espera que quedin enllestits en els propers mesos. Mentrestant, el consistori continuarà les reunions amb la Taula de Participació, a la qual s’afegiran també les escoles i comerciants de l’entorn. Es preveu que a finals d’any s’encarregui el projecte executiu de la futura Meridiana.


Les reunions de la taula van començar al novembre i una de les peticions més importants dels veïns és que l’avinguda arribi fins al Pont de Sarajevo, a Nou Barris. També demanen menys carrils de circulació i disminuir la velocitat del trànsit per tal de reduir-ne la contaminació acústica. D’altra banda, reclamen més zones verdes i infantils, a més d’una millora en la il·luminació de la via.

Pel que fa als ciclistes, el desig és que el carril bici segregat a la calçada s’allargui fins al final de l’avinguda. Ara mateix només arriba fins a la cruïlla de la Meridiana amb el carrer de València i, a partir d’aquí, les bicis han de conviure amb els vianants a les voreres.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22290
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dilluns 16/05/2016 1:47

metring ha escrit:unes illes que estan anivellades amb la calçada del trànsit rodat, fet pel qual els veïns s’hi senten desprotegits.


Coi, els veïns i els qui no som veïns però passem per allà sovint (o esporàdicament, és igual; el cas és que tenen tota la raó a sentir-se desprotegits)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5100
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimarts 17/05/2016 13:14

metring ha escrit:(...)També demanen disminuir la velocitat del trànsit per tal de reduir-ne la contaminació acústica.

No cal reduïr la velocitat, només cal aplicar el limit de 50 km/h. Es molt habitual veure cotxes (i sobretot motos) circulant a 70 km/h o més...

Aixo s'arregla en part reduïnt l'amplada dels carrils.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1486
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: metring » Divendres 20/05/2016 14:50

En aquest enllaç es parla de les accions que es duran a terme http://ajuntament.barcelona.cat/ecologi ... -mobilitat
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22290
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: metring » Divendres 11/11/2016 12:52

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/11/ ... meridiana/

L’Ajuntament presenta quatre propostes per transformar la Meridiana

Actualitzat el 10.11.2016 a les 22:05 Roger Torres

En la darrera reunió de la comissió entre els veïns de la Meridiana i el consistori, el govern municipal ha presentat les quatre propostes que, ara per ara, planteja per al futur de l'avinguda. Totes preveuen traslladar els carrils bici de la vorera a la calçada, bé sigui al centre, o bé a cada costat d'una calçada central. La proposta més ambiciosa planteja eliminar dos carrils al trànsit rodat, un d'entrada i un de sortida.

La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat als veïns de la Meridiana quines són les propostes que el consistori planteja per remodelar aquesta artèria de la ciutat. Tal com marcava el “timing” previst, ara a finals d’any s’han començat a posar en comú els projectes, d’on n’haurà de sortir la futura morfologia de l’avinguda en el tram comprès entre el carrer d’Aragó i el passeig de Fabra i Puig.

Models ja presents a la ciutat

La primera proposta planteja que la Meridiana prengui una forma similar al passeig de Sant Joan, mantenint els carrils actuals però transformant la mitjana en un doble carril bici amb petites zones de vegetació a costat i costat. Les voreres restarien invariables.

La segona proposta seria similar: hi hauria el carril bici on ara hi ha la mitjana, però seria més ample i tindria escocells amb arbres. També es mantindrien els quatre carrils, tot i que per a fer-ho, caldria reduir les voreres dels vianants.

La tercera proposta trenca amb la morfologia del passeig de Sant Joan per apropar-se a la de l’avinguda Diagonal. En comptes de tenir un doble carril bici central, en aquest cas, al mig de l’avinguda hi hauria una calçada central per a cotxes, amb dos carrils a cada sentit. També hi hauria dues calçades laterals de dos carrils cadascuna: un per a cotxes i un altre per a busos. El carril bici també abandonaria la vorera per transformar-se en una espècie de separadors entre les calçades laterals i la central; tal com succeeix a la Diagonal, també hi hauria una zona arbrada al costat de l’espai per a les bicicletes.

La quarta proposta, finalment, tornaria a recuperar l’estètica del passeig de Sant Joan i és la que transformaria més la Meridiana. La diferència principal rau en el número de carrils per al trànsit rodat: en comptes d’haver-hi quatre a cada banda, se n’eliminaria un a cada sentit.

Janet Sanz ha afirmat que aquesta darrera és la proposta que “dóna millors respostes als veïns i als vianants” perquè ampliaria l’espai públic 24.000 metres quadrats. Si els veïns que conformen la comissió acaben donant el vistiplau a aquesta reforma, s’executaria en dues fases. La primera, en aquest mandat, eliminaria un carril d’entrada a Barcelona; la segona fase n’eliminaria un de sortida, però no es començaria a fer fins a tres anys després que acabi la primera.

Polítiques de mobilitat paral·leles

La pèrdua d’espai per als cotxes, però, suposaria haver d’oferir alternatives als conductors que no podria absorvir el nou tram d’avinguda. “Sí, hi ha reducció de trànsit, però també hi ha congestió”, ha reconegut Janet Sanz. En aquest sentit, les mesures que es planteja l’Ajuntament se centren en augmentar l’oferta de Rodalies, dialogar amb altres consistoris per crear zones de “Park&Ride” (perquè els conductors hi aparquin els cotxes per agafar el transport públic) i crear un carril bus VAO a la C-17, entre d’altres. Sanz ha dit que “cal una reodrneació de les xarxes bàsiques de l’entorn de la ciutat” i ha recordat que el pla de mobilitat municipal ja planteja els objectius que cal acomplir al curt termini.

Abans no comencin les obres del projecte final —a principis de 2018— el govern s’ha compromès a fer petites reformes per millorar la mobilitat dels més de 900 vianants que passen per la Meridiana i l’entorn diàriament. D’una banda es reprogramaran els semàfors per deixar més temps perquè creuin les persones i s’ampliaran determinades voreres per fer els passos de vianants més curts —i, així, facilitar que es pugui creuar.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22290
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: metring » Dilluns 05/12/2016 21:14

Informe sobre la Meridiana i les propostes de reforma:

http://ajuntament.barcelona.cat/ecologi ... 161111.pdf
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22290
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: oriolp13 » Dimarts 06/12/2016 1:11

Hi ha una cosa clara: la gent que viu a dins de Barcelona s'ha de poder desplaçar per a sortir de la ciutat. Cal una reforma de la Meridiana, probablement; però també cal poder tenir alguna via per on els cotxes entrin/surtin de la ciutat, sinó el caos circulatori que es crearà serà molt important.
Salutacions,

Oriol
oriolp13
N9
N9
 
Entrades: 2162
Membre des de: Diumenge 13/05/2007 22:44
Ubicació: L2/L5

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: metring » Dijous 22/12/2016 20:22

Gràcies a un tweet de Cap a Peus, tenim enllaç amb novetats:



https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... =16191063&
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22290
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: metring » Dimarts 21/02/2017 12:09



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22290
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: UT440_132M » Dilluns 10/07/2017 21:06

Ho poso aquí perquè és el tema que crec que més li escau. Si l'administració ho considera oportú, que el canviïn de lloc.

http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... mes-rapid/

Vic-Barcelona, més ràpid
Un nou carril bus a la Meridiana redueix el temps de viatge de la línia d’Osona


El 9 Nou 10/07/2017 | 9:58 Barcelona
Imatge
Un autocar a l'estació de busos de Vic


La creació d’un segon carril bus a l’entrada a Barcelona per l’avinguda Meridiana permetrà reduir fins a vuit minuts en hora punta el temps de trajecte de les línies d’autobús procedents d’Osona. En concret, la mesura beneficiarà les línies exprés.cat, una de les quals és l’e12 que va de Vic a Barcelona. L’Ajuntament de Barcelona executarà a l’agost l’actuació que preveu la reconfiguració de la calçada actual reduint l’amplada dels carrils per guanyar espai per a un segon carril específic per a autobusos d’entrada que se situarà al costat de la mitjana central entre l’avinguda Rio de Janeiro i l’intercanviador de Fabra i Puig. De sortida, on ara no hi ha carril bus, se’n senyalitzarà un al costat dret de la calçada, segons van informar fonts de l’Ajuntament de Barcelona.

D’entrada a Barcelona, el doble carril bus permetrà separar el trànsit de les línies urbanes de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de les interurbanes que arriben, entre altres comarques –ja que n’hi ha 40–, d’Osona. Aquest element és clau per a l’estalvi de temps perquè els busos interurbans no quedaran retinguts pels urbans amb parades en aquest sector.

Les obres de l’agost serviran per repavimentar tot aquest tram de la Meridiana i marcar els nous carrils, que seran més estrets en el cas dels cotxes amb l’objectiu que la velocitat es redueixi. També s’instal·laran nous semàfors. Al setembre, es completarà intervenint a l’altura de la Trinitat per modificar la senyalització i fer que els autobusos que ara entren a Barcelona per la C-17 i la C-33 puguin accedir al nou carril bus. No caldrà fer canvis a l’entrada per a aquells que venen per la C-58 i el carril BUS-VAO perquè ja enllaçaran amb el nou vial específic pel costat de la mitjana central de la Meridiana.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
 
Entrades: 3480
Membre des de: Dilluns 03/03/2008 18:18
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: Granolleri » Dilluns 10/07/2017 23:01

És a dir, que perllonguen el carril bus central que ara acaba a l'Avinguda Rio de Janeiro... una bona notícia, sense cap mena de dubte.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 708
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

EntradaAutor: metring » Dimarts 11/07/2017 9:55

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22290
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig


Torna a: Transport en general / Transporte en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants