Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Reforma i nou pas de vianants a la Meridiana

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/05/2016 21:03

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/05/ ... meridiana/

L’Ajuntament millorarà de moment els passos de vianants a l’avinguda Meridiana

Actualitzat el 15.05.2016 a les 13:22 Sara López / Marta Martorell


Tot i que el projecte definitiu per remodelar l'avinguda Meridiana encara trigarà a arribar, l'Ajuntament vol fer-hi petits canvis durant aquest any. Principalment, s'hi milloraran els passos de vianants i es revisaran els temps dels semàfors: els veïns es queixen que estan molt poca estona en verd per als vianants i que han de travessar la via corrents.

Concretament, hi haurà un nou pas de vianants per unir l’estació de Sant Andreu Arenal amb el parc de Can Dragó. En aquest tram de la via són freqüents els refugis per a vianants enmig de l’avinguda: unes illes que estan anivellades amb la calçada del trànsit rodat, fet pel qual els veïns s’hi senten desprotegits. Per això, també s’ha previst urbanitzar aquests refugis per a vianants i incorporar-hi elements de seguretat.

Pel que fa a la resta de passos de vianants, es preveu modificar-ne la geometria i adaptar-los al recorregut que fan habitualment els veïns en creuar la via. Una altra mesura destacada és revisar el temps que els semàfors es mantenen en verd perquè hi passin els vianants. Avui mateix, per exemple, els vianants tenen 35 segons per creuar els set carrils de l’avinguda, un temps insuficient per a persones amb limitacions de mobilitat i molt just per a tothom, que es veu obligat a travessar gairebé corrents.

Tots aquests canvis en la senyalització tenen un pressupost de mig milió d’euros i s’espera que quedin enllestits en els propers mesos. Mentrestant, el consistori continuarà les reunions amb la Taula de Participació, a la qual s’afegiran també les escoles i comerciants de l’entorn. Es preveu que a finals d’any s’encarregui el projecte executiu de la futura Meridiana.


Les reunions de la taula van començar al novembre i una de les peticions més importants dels veïns és que l’avinguda arribi fins al Pont de Sarajevo, a Nou Barris. També demanen menys carrils de circulació i disminuir la velocitat del trànsit per tal de reduir-ne la contaminació acústica. D’altra banda, reclamen més zones verdes i infantils, a més d’una millora en la il·luminació de la via.

Pel que fa als ciclistes, el desig és que el carril bici segregat a la calçada s’allargui fins al final de l’avinguda. Ara mateix només arriba fins a la cruïlla de la Meridiana amb el carrer de València i, a partir d’aquí, les bicis han de conviure amb els vianants a les voreres.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 16/05/2016 1:47

metring ha escrit:unes illes que estan anivellades amb la calçada del trànsit rodat, fet pel qual els veïns s’hi senten desprotegits.
Coi, els veïns i els qui no som veïns però passem per allà sovint (o esporàdicament, és igual; el cas és que tenen tota la raó a sentir-se desprotegits)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 17/05/2016 13:14

metring ha escrit:(...)També demanen disminuir la velocitat del trànsit per tal de reduir-ne la contaminació acústica.
No cal reduïr la velocitat, només cal aplicar el limit de 50 km/h. Es molt habitual veure cotxes (i sobretot motos) circulant a 70 km/h o més...

Aixo s'arregla en part reduïnt l'amplada dels carrils.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/05/2016 14:50

En aquest enllaç es parla de les accions que es duran a terme http://ajuntament.barcelona.cat/ecologi ... -mobilitat



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/11/2016 11:52

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/11/ ... meridiana/

L’Ajuntament presenta quatre propostes per transformar la Meridiana

Actualitzat el 10.11.2016 a les 22:05 Roger Torres

En la darrera reunió de la comissió entre els veïns de la Meridiana i el consistori, el govern municipal ha presentat les quatre propostes que, ara per ara, planteja per al futur de l'avinguda. Totes preveuen traslladar els carrils bici de la vorera a la calçada, bé sigui al centre, o bé a cada costat d'una calçada central. La proposta més ambiciosa planteja eliminar dos carrils al trànsit rodat, un d'entrada i un de sortida.

La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha explicat als veïns de la Meridiana quines són les propostes que el consistori planteja per remodelar aquesta artèria de la ciutat. Tal com marcava el “timing” previst, ara a finals d’any s’han començat a posar en comú els projectes, d’on n’haurà de sortir la futura morfologia de l’avinguda en el tram comprès entre el carrer d’Aragó i el passeig de Fabra i Puig.

Models ja presents a la ciutat

La primera proposta planteja que la Meridiana prengui una forma similar al passeig de Sant Joan, mantenint els carrils actuals però transformant la mitjana en un doble carril bici amb petites zones de vegetació a costat i costat. Les voreres restarien invariables.

La segona proposta seria similar: hi hauria el carril bici on ara hi ha la mitjana, però seria més ample i tindria escocells amb arbres. També es mantindrien els quatre carrils, tot i que per a fer-ho, caldria reduir les voreres dels vianants.

La tercera proposta trenca amb la morfologia del passeig de Sant Joan per apropar-se a la de l’avinguda Diagonal. En comptes de tenir un doble carril bici central, en aquest cas, al mig de l’avinguda hi hauria una calçada central per a cotxes, amb dos carrils a cada sentit. També hi hauria dues calçades laterals de dos carrils cadascuna: un per a cotxes i un altre per a busos. El carril bici també abandonaria la vorera per transformar-se en una espècie de separadors entre les calçades laterals i la central; tal com succeeix a la Diagonal, també hi hauria una zona arbrada al costat de l’espai per a les bicicletes.

La quarta proposta, finalment, tornaria a recuperar l’estètica del passeig de Sant Joan i és la que transformaria més la Meridiana. La diferència principal rau en el número de carrils per al trànsit rodat: en comptes d’haver-hi quatre a cada banda, se n’eliminaria un a cada sentit.

Janet Sanz ha afirmat que aquesta darrera és la proposta que “dóna millors respostes als veïns i als vianants” perquè ampliaria l’espai públic 24.000 metres quadrats. Si els veïns que conformen la comissió acaben donant el vistiplau a aquesta reforma, s’executaria en dues fases. La primera, en aquest mandat, eliminaria un carril d’entrada a Barcelona; la segona fase n’eliminaria un de sortida, però no es començaria a fer fins a tres anys després que acabi la primera.

Polítiques de mobilitat paral·leles

La pèrdua d’espai per als cotxes, però, suposaria haver d’oferir alternatives als conductors que no podria absorvir el nou tram d’avinguda. “Sí, hi ha reducció de trànsit, però també hi ha congestió”, ha reconegut Janet Sanz. En aquest sentit, les mesures que es planteja l’Ajuntament se centren en augmentar l’oferta de Rodalies, dialogar amb altres consistoris per crear zones de “Park&Ride” (perquè els conductors hi aparquin els cotxes per agafar el transport públic) i crear un carril bus VAO a la C-17, entre d’altres. Sanz ha dit que “cal una reodrneació de les xarxes bàsiques de l’entorn de la ciutat” i ha recordat que el pla de mobilitat municipal ja planteja els objectius que cal acomplir al curt termini.

Abans no comencin les obres del projecte final —a principis de 2018— el govern s’ha compromès a fer petites reformes per millorar la mobilitat dels més de 900 vianants que passen per la Meridiana i l’entorn diàriament. D’una banda es reprogramaran els semàfors per deixar més temps perquè creuin les persones i s’ampliaran determinades voreres per fer els passos de vianants més curts —i, així, facilitar que es pugui creuar.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/12/2016 20:14

Informe sobre la Meridiana i les propostes de reforma:

http://ajuntament.barcelona.cat/ecologi ... 161111.pdf



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 06/12/2016 0:11

Hi ha una cosa clara: la gent que viu a dins de Barcelona s'ha de poder desplaçar per a sortir de la ciutat. Cal una reforma de la Meridiana, probablement; però també cal poder tenir alguna via per on els cotxes entrin/surtin de la ciutat, sinó el caos circulatori que es crearà serà molt important.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 22/12/2016 19:22

Gràcies a un tweet de Cap a Peus, tenim enllaç amb novetats:
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... p=16191063&



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 21/02/2017 11:09




Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 10/07/2017 21:06

Ho poso aquí perquè és el tema que crec que més li escau. Si l'administració ho considera oportú, que el canviïn de lloc.

http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... mes-rapid/

Vic-Barcelona, més ràpid
Un nou carril bus a la Meridiana redueix el temps de viatge de la línia d’Osona


El 9 Nou 10/07/2017 | 9:58 Barcelona
Imatge
Un autocar a l'estació de busos de Vic


La creació d’un segon carril bus a l’entrada a Barcelona per l’avinguda Meridiana permetrà reduir fins a vuit minuts en hora punta el temps de trajecte de les línies d’autobús procedents d’Osona. En concret, la mesura beneficiarà les línies exprés.cat, una de les quals és l’e12 que va de Vic a Barcelona. L’Ajuntament de Barcelona executarà a l’agost l’actuació que preveu la reconfiguració de la calçada actual reduint l’amplada dels carrils per guanyar espai per a un segon carril específic per a autobusos d’entrada que se situarà al costat de la mitjana central entre l’avinguda Rio de Janeiro i l’intercanviador de Fabra i Puig. De sortida, on ara no hi ha carril bus, se’n senyalitzarà un al costat dret de la calçada, segons van informar fonts de l’Ajuntament de Barcelona.

D’entrada a Barcelona, el doble carril bus permetrà separar el trànsit de les línies urbanes de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de les interurbanes que arriben, entre altres comarques –ja que n’hi ha 40–, d’Osona. Aquest element és clau per a l’estalvi de temps perquè els busos interurbans no quedaran retinguts pels urbans amb parades en aquest sector.

Les obres de l’agost serviran per repavimentar tot aquest tram de la Meridiana i marcar els nous carrils, que seran més estrets en el cas dels cotxes amb l’objectiu que la velocitat es redueixi. També s’instal·laran nous semàfors. Al setembre, es completarà intervenint a l’altura de la Trinitat per modificar la senyalització i fer que els autobusos que ara entren a Barcelona per la C-17 i la C-33 puguin accedir al nou carril bus. No caldrà fer canvis a l’entrada per a aquells que venen per la C-58 i el carril BUS-VAO perquè ja enllaçaran amb el nou vial específic pel costat de la mitjana central de la Meridiana.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 10/07/2017 23:01

És a dir, que perllonguen el carril bus central que ara acaba a l'Avinguda Rio de Janeiro... una bona notícia, sense cap mena de dubte.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/07/2017 9:55




Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 24/01/2018 11:54

http://www.elperiodico.com/es/barcelona ... ca-6572742

La Meridiana perderá carriles y ganará rambla entre Glòries y Mallorca
El ayuntamiento iniciará las obras en junio y prevé acabarlas en marzo del 2019 con 11 millones de inversión

Igual que hace 25 años, la Meridiana se pone en obras para hacerla más amable con el peatón y menos agradecida para el coche. El Ayuntamiento de Barcelona tiene previsto comenzar el próximo mes de junio los trabajos para reducir el número de carriles de aquella antigua autopista urbana, de momento entre la plaza de las Glòries y la calle de Mallorca. Salvo imprevistos, ese tramo se inaugurará en marzo del 2019, con la ciudad ya en plena ebullición preelectoral y, por lo tanto, como una suerte de anticipo de la reforma del resto de la Meridiana, hasta Fabra i Puig, que quedaría pendiente para el próximo mandato. Es esta una irrenunciable reivindicación vecinal, pues la pacificación conseguida en 1995 resultó ser agridulce por insuficiente, desde la perspectiva de quienes viven ahí.

El presupuesto es contenido pese a lo mayúsculo de la avenida. Se destinarán 11 millones de euros a reurbanizar unos 800 metros longitudinales de la Meridiana, en superficie unos 52.000 metros cuadrados. El coste, por comparar, es apenas una cuarta parte de lo previsto para urbanizar el parque de la adyacente plaza de las Glòries.

La esencia del plan es simple: menos carriles para los coches, más espacio para los peatones. La cuestión es cómo. En este sentido, el recorrido entre Glòries y Mallorca ha sido subdividido en tres secciones distintas, porque cada una de ellas tiene ya, actualmente, una función distinta desde el punto de vista de la movilidad.

Un brazo del parque de la Canòpia
Entre las Glòries y la calle de Aragó, un punto ciego dentro de la trama urbana de la zona, la transformación será radical. Actualmente hay tres carriles de salida de la ciudad (dos para vehículos privados y uno de bus) y un único carril de entrada, con dos cordones de aparcamiento en batería. La propuesta consensuada con los vecinos es que pase a haber dos carriles en cada sentido, uno para el coche privado y otro para el transporte público. La configuración de este tramo está directamente condicionada por la reforma de la plaza de las Glòries. A su manera, el parque de la Canòpia de esa plaza hasta ahora urbanísticamente maldita alargará uno de sus brazos a través de la Meridiana.

Entre las Glòries y Aragó ya hay hoy en día un paseo central, pero realmente muy desafortunado, poco apetecible. Una vez que finalicen las obras, esa rambla tendrá 16 metros de anchura, con abundancia de árboles y con carril bici en los laterarles. Eso no impedirá que las aceras sean también bien anchas. De entre 8,4 y 9,2 metros.

La siguiente sección, con un tratamiento distinto, será la comprendida entre Aragó y València. Aquí comienzan las prudencias. Forma parte de la red básica del tráfico rodado. Buena parte de los vehículos que entran en la ciudad a través de Fabra i Puig no dejan la Meridiana hasta llegar a la calle de Aragó. Es una puerta de entrada al Eixample. También lo es de salida, a través de València. A costa de eliminar un carril de entrada y otro de salida, se ganará superficie para prolongar la rambla central, aunque será de dimensiones más modestas, 9,5 metros. Las aceras laterales, en cambio, serán más anchas, de entre 11,4 y 11,8 metros.

De València a Mallorca
La tercera y última sección que se modificará antes de abril del 2019 será el tramo comprendido entre las calles de València y Mallorca. Aquí la prudencia crece. València es un desagüe del Eixample. Únicamente se eliminará uno de los cuatro carriles de entrada. De los cuatro de salida, uno se reservará para el bus. Con la modificación, se podrá prolongar la rambla central del tramo anterior, con idénticas características.

En su conjunto, este es un proyecto ejecutable dentro del calendario previsto, pues no comporta la apertura de grandes zanjas y, por lo tanto, tocar las galerías subterráneas de servicios. Se inaugurará antes de las elecciones municipales casi sin duda, porque, además, y de forma excepcional, la próxima cita con las urnas para elegir alcalde cae este 2019 en junio y no el tercer domingo de mayo, como suele ser habitual, porque el 9-J se celebrarán también elecciones europeas.

La cuestión, en consecuencia, es ¿y después, qué? Pues el ayuntamiento ha presentado a los vecinos de la Meridiana el proyecto entre Glòries y Mallorca como una primer plato de un menú completo que se servirá más allá del 2019. Sin embargo, este mismo verano pondrá en marcha algunas medidas para pacificar el tráfico entre Mallorca i Fabra i Puig.

Medidas paliativas
Una de ellas consistirá en reducir la anchura de los carriles de circulación de vehículos. La cantidad de carriles será idéntica, sí, pero forma parte del abecé de cualquier experto en tráfico que cuando son más estrechos el impacto sobre el conductor es el mismo que con el llamado efecto túnel: se reduce la velocidad. Esos centímetros que se obtengan con esta reducción se destinarán a ampliar la mediana central, la zona de seguridad en la que se refugian los peatones que no logran cruzar en una única secuencia semafórica la Meridiana.

Por último, en la confluencia de la calle de Garcilaso, a la altura pues de la Sagrera, se habilitará un nuevo intercambiador de autobuses urbanos, con un espacio exclusivo para encochado y desencochado de pasajeros.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/01/2018 12:23

Què és el encochado i desencochado de pasajeros? :x



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 24/01/2018 12:25

metring ha escrit:Què és el encochado i desencochado de pasajeros? :x
Lo que viene siendo subir o bajar del autobús. :)

Pero parece que se están refiriendo a las tartanas.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 24/01/2018 13:53

Feia temps que no veia per aquí els termes "encotxar" i "desencotxar", però existeixen i s'utilitzen per part dels gremis, em consta ;)

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... ar#p129012


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 24/01/2018 15:06

Feia temps que no veia per aquí els termes "encotxar" i "desencotxar", però existeixen i s'utilitzen per part dels gremis, em consta
En els taxis s'utilitza molt.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 20/02/2018 11:32

No està al Diccionari de la RAEL si es troba Encochado :

encochado, da.
1. adj. Dicho de una persona: Que está o anda mucho en coche.

Real Academia Española © Todos los derechos reservados

http://dle.rae.es/srv/search?m=30&w=encochado



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/02/2018 11:40

Vinga, tornem al tema!

Algú ha vist ja el nou pas de la Meridiana a Can Dragó? Ja era hora que hi hagués un pas allà, els altres es trobaven massa separats.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”