L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
adriaesc
N7
N7
Entrades: 416
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Entrada Autor: adriaesc » Dilluns 13/02/2017 18:31

No ens precipitem. Potser fan una excepció a la norma de municipis limítrofs.


Pero, ¿qué oyen mis ojos?

Hopobcn
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: Hopobcn » Dilluns 13/02/2017 19:34

uriol108 ha escrit:Entenc que si "desapareixés" la zona 2, llavors la zona 3 passaria a tenir la tarifa de la 2 i així succesivament... :nose
Dubto molt que eliminin la zona 2. Per exemple Rubí està a la 2 i no pertany a la AMB amb lo que no l'afecta.



Orlaz
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Orlaz » Dimecres 15/02/2017 0:10

Estava pensant ara en un petit detall. Si tota l'AMB passa a ser zona 1 implicaria que el límit de les línies de "Metro" seria més gran, m'explico:

Actualment la diferència principal entre una línia L i una S és que les primeres no surten de la zona 1, el servei que donen les S1 i S2 és quasi de "Metro" en el seus respectius territoris, no tant en freqüències però sí en estructura. Va ser aquest motiu el que va fer que l'antiga S3 s'anomenés L8.
Si ara apliquem la mateixa fòrmula, potser a can FGC pensen en anomenar la S33 com L13 (o, amb sort, amplien la L8 absorbint-la) i el mateix amb la S5 a Sant Cugat (absorbint la L6 i poder així ampliar freqüències a les línea de Terrassa i Sabadell).

Ho veieu possible? Tindrem L13 i L14 sense haver de construir cap km i sense tenir acabada la L9? Al final no és més que nomenclatura, però desprès del naixement de la L12 amb només dues estacions...



Granolleri
N8
N8
Entrades: 846
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 15/02/2017 13:18

ferran6420 ha escrit:La AMB no clausurarà les línies 2 i 3 del urbà de Barberà........bàsicament perquè no existeixen des de fa anys.
És que ja les ha clausurat, va ser el primer que va fer la AMB. I em diràs allò que ho ha fet l'ajuntament de Barberà... però veig massa "casual" que es formi l'AMB i al cap de pocs temps tanquin aquestes línies. I en el cas de la línia 3, que permetia a qui no era de Barcelona accedir als polígons industrials del municipi, però "casualment" la línia directa a Barcelona no es tanca...

No crec en les casualitats. Així que si realment hi hagués hagut voluntat per part de l'AMB de cohesionar territorialment el seu àmbit, s'haguessin mantingut aquestes línies ajudant a l'ajuntament de Barberà a finançar-les. Això sí, a la zona 1 no es passa la tisora on cal fer-ho (supressió de línies d'autobús totalment redundants com la H12).



Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 15/02/2017 16:21

Orlaz ha escrit:Estava pensant ara en un petit detall. Si tota l'AMB passa a ser zona 1 implicaria que el límit de les línies de "Metro" seria més gran, m'explico:

Actualment la diferència principal entre una línia L i una S és que les primeres no surten de la zona 1, el servei que donen les S1 i S2 és quasi de "Metro" en el seus respectius territoris, no tant en freqüències però sí en estructura. Va ser aquest motiu el que va fer que l'antiga S3 s'anomenés L8.
Si ara apliquem la mateixa fòrmula, potser a can FGC pensen en anomenar la S33 com L13 (o, amb sort, amplien la L8 absorbint-la) i el mateix amb la S5 a Sant Cugat (absorbint la L6 i poder així ampliar freqüències a les línea de Terrassa i Sabadell).

Ho veieu possible? Tindrem L13 i L14 sense haver de construir cap km i sense tenir acabada la L9? Al final no és més que nomenclatura, però desprès del naixement de la L12 amb només dues estacions...
Una cosa es que FGC tingui la mala mania de fer que els seus serveis suburbans semblin urbans. I altre cosa es que aquests serveis suburbans, per paraula de la voluntat d'algun polític, passin a ser urbans. Cosa que no te cap tipus de sentit.

La diferència que dona una línia L i una S, són les zones a les que serveixen, la L ho fa en zones urbanes, amb distàncies de parada curtes. I les S serveixen per connectar diferents zones urbanes amb distàncies de parada força més llargues, ja que el seu propòsit es connectar la gran zona urbana ràpidament mentre alhora fan menys parades o són més llargues.
Les línies R, de Rodalia, són els serveis express, distàncies de parades molt més llargues que els S per tal de trigar el menys possible.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1719
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 19/02/2017 21:11

Òbviament és una opció que contemplo des de fa temps, i que podria dur-se a terme amb l'ampliació de la Zona 1. Però, d'una forma més senzilla: les línies S5 (BCN-St. Cugat) i S55 (BCN-UAB) passarien a anomenar-se L6, i la S33 es reanomenaria L8.

Així, tindríem una L6 (Pl. Catalunya-Sarrià/St. Cugat/UAB) i una L8 (Pl. Espanya-M. Nou/Can Ros), diferenciant serveis parcials però integrats a la xarxa de metro. ;) També serviria per a simplificar el mapa actual i, degut a la zona única, ja no tindrien sentit els diferents distintius.


Salvem l'Estació de França!

França451
N9
N9
Entrades: 1738
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: H6,D40,L4,L5 y 5,55,C2,C5,B1 y B2
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Diumenge 19/02/2017 23:18

m.h.t. ha escrit:Òbviament és una opció que contemplo des de fa temps, i que podria dur-se a terme amb l'ampliació de la Zona 1. Però, d'una forma més senzilla: les línies S5 (BCN-St. Cugat) i S55 (BCN-UAB) passarien a anomenar-se L6, i la S33 es reanomenaria L8.

Així, tindríem una L6 (Pl. Catalunya-Sarrià/St. Cugat/UAB) i una L8 (Pl. Espanya-M. Nou/Can Ros), diferenciant serveis parcials però integrats a la xarxa de metro. ;) També serviria per a simplificar el mapa actual i, degut a la zona única, ja no tindrien sentit els diferents distintius.
Tiene sentido si la S5 la denominas con su recorrido real y no el que pone en el mapa y que hace años que no recorre excepto uno o dos trenes en agosto: S5 Barcelona-Rubí. Sucede que Rubí no es del área metropolitana. Bueno, no pasa nada. Hacemos como la L8 o la S33 actual: acaban servicio en una estación que sólo tiene dos vías, mandando el tren a descansar a un desvío más adelante. Hacemos finalizar la S5 en Hospital General, que es el término de San Cugat y en las diagonales de acceso a cocheras, que haga inversión de marcha, sin tener que llegar hasta Rubí. Es una de esas cosas absurdas que no entiendo, pero es como lo de la L8, y la S33 es todavía más escandalosa: no conozco mucho la zona de Can Ros, pero cuando he ido, me ha dado la sensación de que los servicios de Can Ros iban a las vías de vacío de Quatre Camins a invertir marcha. ¿Es correcto? ¡Ahhhh!!! Se me olvidaba!!!! los S55 de la uAB van de vacío hasta Sant Quirze o Bellaterra (no recuerdo en cuál de las dos había tres vías para hacerlo) a hacer la inversión de marcha, ya que en la UAB sólo hay dos vías. La actual S5 es una de las pocas finales de línea lógica que tiene FGC, por lo que dada la cantidad de ilógicas, ¿por qué no una más? La L8 debería acabar en Sant Boi: tres vías.


Les recuerdo a los usuarios de L10 Sud que desde Zona Franca pueden acceder a la red de Rodalies, al R2 Aeroport y a los Catalans a través de la estación CAN TRIES I GORNAL.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3884
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 20/02/2017 0:29

Al salir de Can Ros, sentido Martorell, hay una tercera via para que los servicios S33 puedan invertir la marcha.

Y al salir de UAB sentido Sabadell, dentro del túnel hay tres vías para que los servicios S55 inviertan marcha.

Y Bellaterra tiene tres vías.

Visita el sitio web de Bernat Borràs para asegurarte la próxima vez! :D


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Miquel
Administrador
Entrades: 4113
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 20/02/2017 14:27

A Can Ros no ho se, però Universitat Autònoma disposa de túnel de maniobres.

I els S5 no seran pas L6, ja que si ho fossin, haurien de fer parada a Peu de Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 967
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 20/02/2017 15:17

Miquel ha escrit:A Can Ros no ho se, però Universitat Autònoma disposa de túnel de maniobres.
A Can Ros hi ha una via de maniobres a la sortida de l'estació situada entre les dues vies generals perquè els S33 puguin pegar la volta. El mateix passa a Molí Nou amb la L8.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23375
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/02/2017 16:32

Tornem al tema del fil, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 20/02/2017 18:25

Aquest cop no n'has encertat ni una, amic França451...



Sanato
N5
N5
Entrades: 117

Entrada Autor: Sanato » Divendres 24/02/2017 19:54

Per tenir un sistema tarifari eficient i just, crec que per als viatges a fora d'un mateix terme municipal hauria de desaparèixer l'actual sistema arbitrari de les zones i passar a computar els preus dels bitllets i abonaments per quilòmetres. L'entrada en funcionament la T-Mobilitat (quien sabe ande...?) hauria de poder facilitar-ho.

Si no m'equivoco, a Holanda funciona un sistema semblant. Però clar, aquí les companyies de transport tenen més veu que els usuaris


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1719
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 26/02/2017 20:27

Resposta a Granollerí sobre aquesta qüestió iniciada a un altre fil:

Un aclariment sobre l'AMB a la zona 2: l'AMB encara no té competències sobre aquestes línies; bàsicament perquè encara no les està finançant. Fins que no s'apliqui la pujada de l'IBI i es formalitzi el traspàs, l'AMB únicament col·labora amb la planificació i prova busos híbrids/elèctrics amb els operadors de la zona. Però res més: no pot tancar ni obrir línies encara.

Possiblement l'entrada a l'AMB els hi beneficii i molt. Però, sí és ben cert que tenim alguns inconvenients: Rubí i Vallirana pel mig (que no pertanyen a l'AMB), Barberà és continuïtat urbana de Sabadell, i alguns trajectes d'1 zona es convertiran a 2 zones. I en això entenc a en Granollerí.

Però, hem de tenir en comte també altres coses:

1. Barberà mai ha compartit xarxa urbana amb Sabadell. Per tant, no notarà cap canvi en aquest aspecte.

2. Caldrà suprimir la "clàusula Zona 1" que impedeix utilitzar bitllet d'1 zona entre municipis contigus si un d'aquest és zona 1 ;)

3. També caldrà una major coordinació i planificació conjunta AMB-DGPT. Hi haurà línies interurbanes que seran "de facto" metropolitanes (línies de S&S de BCN a Martorell i Vallirana, B7 Cdyola-St. Cgat-Rubí, etc.) amb només poques parades fora l'AMB.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5159
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 23/05/2017 9:31

D'aquí:

http://www.naciodigital.cat/sabadell/no ... ualitat/99

- Els terrassencs no estan contents amb la zona 3 tenint en compte que a Sabadell són zona 2. Aquesta situació es mantindrà fins que es posi en marxa la T-mobilitat?

- Malauradament, no tenim els recursos per fer una alteració de corones a Terrassa o Mataró ja que seria alterar tot el sistema. En som molt conscients i és radicalment injust. Reconèixer-ho és un exercici bàsic de coherència i d’honestedat. El nostre plantejament és l'aposta per la T-mobilitat: desapareixen les corones, hi haurà una zona plana a l’entorn de l’àrea metropolitana i, a partir d'aquí, tarifes segons el quilometratge efectivament recorreguts.


Bé, "radicalment injust"... Curiós ser (o expressar) radicalitat quan interessa.

Aquests missatges arriben tal qual a la gent, sense més explicació, i després passa que gent com un conegut meu, que ja té dels 45 anys en amunt, es queixi de coses com que Terrassa "només sigui de l'AMB per a certes coses" (sic), i jo li hagi d'explicar (a ell i a qui havia anat responent en la xarxa social on hi opinava, sobre el tema) que de l'AMB s'hi pot ser o no ser, però no pas "ser-hi només per algunes coses", i en el cas de Terrassa ni ho és ara ni ho ha estat... i ell, egarenc de naixement, ni tan sols ho sabia, això!


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1719
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 15/12/2017 22:45

L’AMB es compromet a integrar els 36 municipis de l’àrea metropolitana en una zona única a partir del 2018

Segons informa l’Ajuntament de Begues al seu web, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ens responsable del transport públic, s'ha compromès que els 18 municipis que actualment formen part de la segona corona de transport s'integrin a la primera corona durant l'any vinent. [...]

Més enllà de la qüestió econòmica, existeix també un compromís de millorar el servei de transport públic als municipis afectats per la integració en la zona única. Aquesta millora es realitzaria de manera progressiva fins a l'any 2020, cal, en tot cas, tenir en compte que igual que a tots els municipis l'AMB establirà una taxa per a finançar el servei.

FONT:Llobregat al dia i Ajuntament de Begues


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 15/12/2017 23:10

Municipis com Santa Coloma, Sant Vicenç i Molins s'inclouen????

I també Sant Cugat i Cerdanyola???


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3884
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 16/12/2017 0:25

Carlos González ha escrit:Municipis com Santa Coloma, Sant Vicenç i Molins s'inclouen????

I també Sant Cugat i Cerdanyola???
http://www.amb.cat/s/web/area-metropoli ... itans.html ;)


Wir bitten Sie, älteren oder behinderten Fahrgästen sowie Personen mit Kleinkindern die Sitzplätze zu überlassen.
Imatge Creador de la identitat corporativa del Raŀli d'Autobusos Clàssics BCN - Caldes.
deviantART flickr Twitter i Instagram: @frankrodiii

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1614
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 16/12/2017 0:30

Renfe445 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Municipis com Santa Coloma, Sant Vicenç i Molins s'inclouen????

I també Sant Cugat i Cerdanyola???
http://www.amb.cat/s/web/area-metropoli ... itans.html ;)
Ahhh vale... pero me parece excesivo que la zona 1 se controle todos los municipios del AMB. Acepto en Santa Coloma o Sant Vicenç o Molins de Rei, ¿pero en Pallejà o hasta en Begues?


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1719
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 16/12/2017 0:33

Te m'has avançat, Renfe445. :D

Doncs sí, Carlos, hi entren tots els municipis de l'AMB (els del mapa). El que no asseguren és que la unificació entri en vigor l'1 de gener i sembla que serà esglaonada i no de cop.


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”