L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 16/12/2017 0:36

m.h.t. ha escrit:Te m'has avançat, Renfe445. :D

Doncs sí, Carlos, hi entren tots els municipis de l'AMB (els del mapa). El que no asseguren és que la unificació entri en vigor l'1 de gener i sembla que serà esglaonada i no de cop.
Bueno..... segueixo pensant que això de les corones sembla un caos, perquè no fer com a corona 1 només a Barcelona capital o a la comarca del Barcelonès o alguna cosa semblant??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 16/12/2017 0:42

Carlos González ha escrit:Bueno..... segueixo pensant que això de les corones sembla un caos, perquè no fer com a corona 1 només a Barcelona capital o a la comarca del Barcelonès o alguna cosa semblant??
Mejor esto:
Miquel ha escrit:Si per mi fos, les zones desapareixerien demà mateix i implantava un pagament per distància recorreguda a tots els modes de transport integrat (metro, FGC, Rodalies, Tramvia i autobusos, siguin urbans o no), ja que al final, és el més just per tots. Aquí els de la Zona 1 perdrem (especialment els del cantó Llobregat), però tota la resta guanyarà.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 16/12/2017 0:46

¿Hay algún país/región que sigue ese método, Renfe445? Sólo por saberlo, nah más.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 16/12/2017 8:55

Carlos González ha escrit:¿Hay algún país/región que sigue ese método, Renfe445? Sólo por saberlo, nah más.
Crec que a Londres tenen un sistema d'aquest estil per a les Rodalies de Londres. Passes la targeta en entrar i llavors un altre cop a l'estació a on surts, i així es calcula la tarifa per la qual cosa estàs pagant exactament pel trajecte fet. Se suposa que la gent fa el trajecte més curt, i és el que (en principi) et cobren. No han tingut en compte que hi ha alguns frikis (que podríem ésser nosaltres -sense ofendre-) que es dediquen a fer voltes en tren innecessàriament llargues simplement per anar amb tren.

Em sona que al metro també hi ha una cosa semblant, però no funciona per distància entre estacions sinó per zona d'entrada i zona de sortida ja que també tenen corones tarifàries, i totes no costen el mateix (trepitjar la zona 1 fa més mal de butxaca).

Perdó si m'equivoco, és que ja fa 7 anys que no vaig per Londres, i parlo de memòria.

Em demano com es podria implantar alguna cosa semblant als autobusos. No ho veig gens clar.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 16/12/2017 10:54

Carlos González ha escrit:Bueno..... segueixo pensant que això de les corones sembla un caos, perquè no fer com a corona 1 només a Barcelona capital o a la comarca del Barcelonès o alguna cosa semblant??
És precisament això el que estan fent, amb els municipis de l'Àrea Metropolitana (que seria "la cosa semblant" de la teva qüestió)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 16/12/2017 13:10

Fran-Ikarus ha escrit: És precisament això el que estan fent, amb els municipis de l'Àrea Metropolitana (que seria "la cosa semblant" de la teva qüestió)
M'agradaria que el sistema de les zones cambiés una mica, però es que tampóc ho entenc gaire bé això que quina ha de ser zona 1 i quina no, Castelldefels està una mica més lluny de Barcelona, enlloc de Sant Cugat i Barcelona, i aquesta segona és de dues zones.

Jo penso que els municipis que hauríen de ser part de la corona 1 (si es manté la forma de les zones igual) serien

Per el cantó Llobregat: Sant Coloma de Cervelló, Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei
Per el cantó Vallès: Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola del Vallès, Ripollet


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 16/12/2017 17:45

Como curiosidad, cuatro de las líneas que deberían pasar a ser gestionadas por la AMB son exprés.cat. Concretamente son e3 (Barcelona-Cerdanyola-UAB), e4 (Barcelona-Ripollet), e8 (Barcelona-Corbera) y e20 (Barcelona-Torrelles).

Y otro caso curioso es el de la SJ, ya que la línea corta y la media discurren íntegramente por Sant Cugat, pero la larga tiene dos paradas en Rubí. A ver qué hace la AMB para este caso.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 21/12/2017 13:37

Sanato ha escrit:Per tenir un sistema tarifari eficient i just, crec que per als viatges a fora d'un mateix terme municipal hauria de desaparèixer l'actual sistema arbitrari de les zones i passar a computar els preus dels bitllets i abonaments per quilòmetres. L'entrada en funcionament la T-Mobilitat (quien sabe ande...?) hauria de poder facilitar-ho.

Si no m'equivoco, a Holanda funciona un sistema semblant. Però clar, aquí les companyies de transport tenen més veu que els usuaris
Llegint les mil i una cabòries que planteja l'administració d'aqui inevitamblement em ve al cap Holanda (pels qui no ho sàpiguen hi vaig viure uns mesos) on tot el pais sencer està dividit en zones iguals, hexagonals, de 5km de diàmetre, en forma de panal d'abella, de manera que toca on toca independentment del barri, el municipi, la provincia, etc. Per tal de ser pràctics i que no quedin carrers o trocets d'un barri aïllats o entrades i sortides d'una mateixa zona es fan petites modificacions a les zones, però petites, crec que cap zona arriba desviar-se fins a la meitat de la següent (o sigui, 2,5 km) respecte l'esquema standard, per tant moltes vegades un municipi queda partit, i una d'aquestes parts junt amb una part del municipi següent, etc. sense que això tingui la menor importancia



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 28/12/2017 12:30

Jo he llegit en posts anteriors, (per ser exactes crec que ho va proposar en Lluís si no m'equivoco) i em pregunto..... perquè no fer que les zones siguin solapades? vull referir de que alguns municipis o barris de municipis pertanyin a dues zones en comptes de una, què penseu?

Exemple: Zona 1/2: Sant Feliu de Llobregat
Exemple: Zona 2/3: Terrassa

M'explico bé??


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Diumenge 22/04/2018 14:59

Política

La integració a la zona 1 centra l'assemblea "La mobilitat a Ripollet" organitzada pel PSC Ripollet

-Política-

20/04/2018

Aquest dijous, 19 d'abril, el Centre Cultural va acollir l'assemblea oberta "La mobilitat a Ripollet", organitzada pel PSC Ripollet. Luis Tirado, regidor del grup municipal socialista i candidat a l'alcaldia, obria l'acte posant de manifest la feina feta per la secció local en qüestions de mobilitat: "La integració de Ripollet a la zona 1 és una demanda del PSC des de fa molt de temps. A més, aquesta legislatura hem presentat dues mocions sobre transport, perquè és un tema que ens preocupa molt".

L'acte va comptar amb la ponència d'Antonio Poveda, vicepresident de l'AMB, alcalde de Sant Joan Despí i primer secretari del PSC del Baix Llobregat. En la seva intervenció, va parlar del funcionament de l'AMB, com a ens supramunicipal format per 36 municipis, i d'un dels reptes que afronta: els alts nivells de contaminació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Poveda va fer referència a algunes de les causes: l'increment de cotxes, l'envelliment dels vehicles, les partícules mortals que emet el dièsel o l'increment de l'ús del vehicle privat, des del 2015, com a conseqüència de la recuperació econòmica. Poveda també va destacar "els socialistes tenim un compromís, en el que ja treballàvem amb Juan Parralejo, que és millorar aquests nivells".

El vicepresident de l'AMB va explicar l'acord en què estan treballant amb la Generalitat de Catalunya: un traspàs de les línies de la zona 2, on hi ha Ripollet, fins ara gestionades per la Generalitat, a l'AMB. D'aquesta manera, l'AMB esdevindria el titular del servei en l'actual zona 2, encara que la gestió es realitzés indirectament des dels operadors privats, com ara Autocares Font. "Crec que aquest any, en els pròxims mesos, podrem fer aquest traspàs", deia Poveda, qui també va voler ressaltar "que no hi ha govern a Catalunya i ho complica". "Sembla desitjable que es formi govern i es posi a treballar pels ciutadans", afegia.

Un cop es fes efectiu aquest traspàs de titularitat, l'AMB, per fases, portaria a terme una integració de tarifes entre la zona 1 i 2, convertit Ripollet en un municipi de zona 1. Segons Poveda, aquest canvi "obre un nou context on es podrà negociar amb Ripollet el reforç de línies, la seva llargada, la freqüència... i pot ser una realitat en el pròxim any".

Poveda també va explicar el funcionament de la nova T-Mobilitat, que es posarà en marxa el 2019 i "canvia la forma de pagar el transport", anunciava. Es tracta d'una targeta de plàstic que es podrà recarregar les màquines ubicades a les estacions i parades i als caixers automàtics. La implantació d'aquesta targeta permetrà l'AMB tenir dades d'aquells que utilitzen més o menys el transport públic: "Podrem instaurar mesures perquè aquells que usin més el transport públic tinguin beneficis i que paguin més car aquells que l'usin un dia o siguin turistes".

L'acte va finalitzar amb un torn de preguntes i debat amb els assistents, els quals van plantejar la creació d'autobusos llançadora a estacions de tren properes, els problemes que es troben les persones amb mobilitat reduïda usuàries del transport públic o el reforç de la línia e4. Juan Parralejo, exalcalde de Ripollet, que hi era entre els assistents, sobre aquesta línia alertava "o aquest servei se soluciona, o morirà d'èxit". També va parlar del transport com un tema prioritari i de com influeix la zona tarifària en un municipi: "Un municipi de la zona 2 no podrà competir en igualtat de condicions amb un de la zona 1 a l'hora de crear economia i riquesa, per exemple".

http://info.ripollet.cat/asp/llistat_no ... p?id=28044



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: Adrià Grande » Diumenge 22/04/2018 18:35

Però Ripollet no era zona 1 ja?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 22/04/2018 19:07

Adrià Grande ha escrit:Però Ripollet no era zona 1 ja?
Actualment és zona 2


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dimarts 09/10/2018 16:01

El día 16 hay reunión extraordinaria del Consell Metropolità de la AMB sobre la ampliación de la zona 1. Si se aprueba, significaría que Cerdanyola, Ripollet, Badia, Sant Cugat, Molins y el resto de municipios metropolitanos de la zona 2 pasarían a formar parte de la zona 1 a partir del 1 de enero de 2019.



França451
N9
N9
Entrades: 2227
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimarts 09/10/2018 23:30

Ya podéis ir preparando vuestras T-Trimestres compradas en 2018 para validarlas el 30-31 de diciembre de 2018 y poder usarlas hasta el 29-30 de marzo de 2019, que el 1 de abril... Ya veréis la clavada que nos van a meter.
(Y con el resto de títulos, evidentemente pasará igual)


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 11/10/2018 22:52

Al tanto!! :!: Rubí i Vallirana pujen al carro de l'AMB:

Rubí y Vallirana estudian entrar en el AMB

Se trata de una propuesta que ha llegado después de que la primera edil de Rubí, Ana María Martínez junto a la alcaldesa de Vallirana, Eva Martínez, se hayan reunido con la presidenta de este ente y también líder política de la Ciudad Condal, Ada Colau, que también está interesada en sumar a sus municipios. [...]

https://www.europapress.es/catalunya/no ... 72842.html

Recordem que formar part de l'AMB no només vol dir pertànyer a la Zona 1 ATM i cedir la gestió dels busos. També implica mancomunar més serveis com l'aigua, la brossa (residus), gestió urbanística, etc.


Salvem l'Estació de França!

mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 125

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 12/10/2018 14:27

No m'extranya que se sumin al carro, a partir del gener a Rubí ens quedarem aïllats com zona 2 entre Sant Qugat - Bellaterra (zona 1) i Terrassa (Zona 3).



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dissabte 13/10/2018 20:55

En canvi a la resta de territoris una T-10 de Regionals o REX 56€ i 62€.

Pq la Gencat no fa una corona tarifària per la xarxa de Regionals?


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 13/10/2018 21:40

trensmat ha escrit:Pq la Gencat no fa una corona tarifària per la xarxa de Regionals?
T-Mobilitat.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 13/10/2018 23:42

Segons aquesta notícia de fa 3 dies...

Acord perquè Sant Cugat pugui formar part de la zona 1 del transport

Sant Cugat, que fa anys que reivindica formar part de la zona 1

Tot i això, encara hi ha aspectes per tancar, com el finançament. I és que l'entrada a la zona 1 suposarà un nou tribut pels ajuntaments i des de Sant Cugat es va dir que implicaria un increment en l'Impost de Béns Immobles per tal de fer-hi front. La idea és que la nova zonificació pugui entrar en funcionament a partir del gener de 2019.

El canvi, però, suposaria un increment de preu per anar o venir des de Terrassa (zona 3) o Sabadell (zona 2), ja que aquestes ciutats no s'integraran a la zona 1. En canvi, Bellaterra i la Universitat Autònoma sí que entraran a formar part de la primera corona tarifària.

Aquestes són les poblacions que es podrien integrar a la nova zona 1: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervello i Torrelles de Llobregat.


http://www.totsantcugat.cat/actualitat/ ... 73102.html


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 14/10/2018 18:38

Llavors tots aquests municipis de la zona 2 que passarien a ser zona 1... els de la zona 3 seran de zona 2... els de la zona 4 a 3 i així successivament.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”