L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: adriaesc » Dilluns 13/02/2017 18:31

No ens precipitem. Potser fan una excepció a la norma de municipis limítrofs.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 174
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 17:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: Hopobcn » Dilluns 13/02/2017 19:34

uriol108 ha escrit:Entenc que si "desapareixés" la zona 2, llavors la zona 3 passaria a tenir la tarifa de la 2 i així succesivament... :nose


Dubto molt que eliminin la zona 2. Per exemple Rubí està a la 2 i no pertany a la AMB amb lo que no l'afecta.
Hopobcn
N2
N2
 
Entrades: 12
Membre des de: Dijous 12/05/2016 17:27

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: Orlaz » Dimecres 15/02/2017 0:10

Estava pensant ara en un petit detall. Si tota l'AMB passa a ser zona 1 implicaria que el límit de les línies de "Metro" seria més gran, m'explico:

Actualment la diferència principal entre una línia L i una S és que les primeres no surten de la zona 1, el servei que donen les S1 i S2 és quasi de "Metro" en el seus respectius territoris, no tant en freqüències però sí en estructura. Va ser aquest motiu el que va fer que l'antiga S3 s'anomenés L8.
Si ara apliquem la mateixa fòrmula, potser a can FGC pensen en anomenar la S33 com L13 (o, amb sort, amplien la L8 absorbint-la) i el mateix amb la S5 a Sant Cugat (absorbint la L6 i poder així ampliar freqüències a les línea de Terrassa i Sabadell).

Ho veieu possible? Tindrem L13 i L14 sense haver de construir cap km i sense tenir acabada la L9? Al final no és més que nomenclatura, però desprès del naixement de la L12 amb només dues estacions...
Orlaz
N2
N2
 
Entrades: 18
Membre des de: Diumenge 15/11/2009 18:52

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: Granolleri » Dimecres 15/02/2017 13:18

ferran6420 ha escrit:La AMB no clausurarà les línies 2 i 3 del urbà de Barberà........bàsicament perquè no existeixen des de fa anys.


És que ja les ha clausurat, va ser el primer que va fer la AMB. I em diràs allò que ho ha fet l'ajuntament de Barberà... però veig massa "casual" que es formi l'AMB i al cap de pocs temps tanquin aquestes línies. I en el cas de la línia 3, que permetia a qui no era de Barcelona accedir als polígons industrials del municipi, però "casualment" la línia directa a Barcelona no es tanca...

No crec en les casualitats. Així que si realment hi hagués hagut voluntat per part de l'AMB de cohesionar territorialment el seu àmbit, s'haguessin mantingut aquestes línies ajudant a l'ajuntament de Barberà a finançar-les. Això sí, a la zona 1 no es passa la tisora on cal fer-ho (supressió de línies d'autobús totalment redundants com la H12).
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 666
Membre des de: Divendres 19/12/2014 14:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: Miquel » Dimecres 15/02/2017 16:21

Orlaz ha escrit:Estava pensant ara en un petit detall. Si tota l'AMB passa a ser zona 1 implicaria que el límit de les línies de "Metro" seria més gran, m'explico:

Actualment la diferència principal entre una línia L i una S és que les primeres no surten de la zona 1, el servei que donen les S1 i S2 és quasi de "Metro" en el seus respectius territoris, no tant en freqüències però sí en estructura. Va ser aquest motiu el que va fer que l'antiga S3 s'anomenés L8.
Si ara apliquem la mateixa fòrmula, potser a can FGC pensen en anomenar la S33 com L13 (o, amb sort, amplien la L8 absorbint-la) i el mateix amb la S5 a Sant Cugat (absorbint la L6 i poder així ampliar freqüències a les línea de Terrassa i Sabadell).

Ho veieu possible? Tindrem L13 i L14 sense haver de construir cap km i sense tenir acabada la L9? Al final no és més que nomenclatura, però desprès del naixement de la L12 amb només dues estacions...

Una cosa es que FGC tingui la mala mania de fer que els seus serveis suburbans semblin urbans. I altre cosa es que aquests serveis suburbans, per paraula de la voluntat d'algun polític, passin a ser urbans. Cosa que no te cap tipus de sentit.

La diferència que dona una línia L i una S, són les zones a les que serveixen, la L ho fa en zones urbanes, amb distàncies de parada curtes. I les S serveixen per connectar diferents zones urbanes amb distàncies de parada força més llargues, ja que el seu propòsit es connectar la gran zona urbana ràpidament mentre alhora fan menys parades o són més llargues.
Les línies R, de Rodalia, són els serveis express, distàncies de parades molt més llargues que els S per tal de trigar el menys possible.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3423
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 18:17
Ubicació: Barcelona

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: m.h.t. » Diumenge 19/02/2017 21:11

Òbviament és una opció que contemplo des de fa temps, i que podria dur-se a terme amb l'ampliació de la Zona 1. Però, d'una forma més senzilla: les línies S5 (BCN-St. Cugat) i S55 (BCN-UAB) passarien a anomenar-se L6, i la S33 es reanomenaria L8.

Així, tindríem una L6 (Pl. Catalunya-Sarrià/St. Cugat/UAB) i una L8 (Pl. Espanya-M. Nou/Can Ros), diferenciant serveis parcials però integrats a la xarxa de metro. ;) També serviria per a simplificar el mapa actual i, degut a la zona única, ja no tindrien sentit els diferents distintius.
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 781
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 16:37
Ubicació: Badalona

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: França451 » Diumenge 19/02/2017 23:18

m.h.t. ha escrit:Òbviament és una opció que contemplo des de fa temps, i que podria dur-se a terme amb l'ampliació de la Zona 1. Però, d'una forma més senzilla: les línies S5 (BCN-St. Cugat) i S55 (BCN-UAB) passarien a anomenar-se L6, i la S33 es reanomenaria L8.

Així, tindríem una L6 (Pl. Catalunya-Sarrià/St. Cugat/UAB) i una L8 (Pl. Espanya-M. Nou/Can Ros), diferenciant serveis parcials però integrats a la xarxa de metro. ;) També serviria per a simplificar el mapa actual i, degut a la zona única, ja no tindrien sentit els diferents distintius.


Tiene sentido si la S5 la denominas con su recorrido real y no el que pone en el mapa y que hace años que no recorre excepto uno o dos trenes en agosto: S5 Barcelona-Rubí. Sucede que Rubí no es del área metropolitana. Bueno, no pasa nada. Hacemos como la L8 o la S33 actual: acaban servicio en una estación que sólo tiene dos vías, mandando el tren a descansar a un desvío más adelante. Hacemos finalizar la S5 en Hospital General, que es el término de San Cugat y en las diagonales de acceso a cocheras, que haga inversión de marcha, sin tener que llegar hasta Rubí. Es una de esas cosas absurdas que no entiendo, pero es como lo de la L8, y la S33 es todavía más escandalosa: no conozco mucho la zona de Can Ros, pero cuando he ido, me ha dado la sensación de que los servicios de Can Ros iban a las vías de vacío de Quatre Camins a invertir marcha. ¿Es correcto? ¡Ahhhh!!! Se me olvidaba!!!! los S55 de la uAB van de vacío hasta Sant Quirze o Bellaterra (no recuerdo en cuál de las dos había tres vías para hacerlo) a hacer la inversión de marcha, ya que en la UAB sólo hay dos vías. La actual S5 es una de las pocas finales de línea lógica que tiene FGC, por lo que dada la cantidad de ilógicas, ¿por qué no una más? La L8 debería acabar en Sant Boi: tres vías.
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 910
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 19:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: Renfe445 » Dilluns 20/02/2017 0:29

Al salir de Can Ros, sentido Martorell, hay una tercera via para que los servicios S33 puedan invertir la marcha.

Y al salir de UAB sentido Sabadell, dentro del túnel hay tres vías para que los servicios S55 inviertan marcha.

Y Bellaterra tiene tres vías.

Visita el sitio web de Bernat Borràs para asegurarte la próxima vez! :D
Avatar de l’usuari
Renfe445
N9
N9
 
Entrades: 2550
Membre des de: Dijous 16/08/2012 18:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: Miquel » Dilluns 20/02/2017 14:27

A Can Ros no ho se, però Universitat Autònoma disposa de túnel de maniobres.

I els S5 no seran pas L6, ja que si ho fossin, haurien de fer parada a Peu de Funicular, Baixador de Vallvidrera i Les Planes.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3423
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 18:17
Ubicació: Barcelona

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: fgc113 » Dilluns 20/02/2017 15:17

Miquel ha escrit:A Can Ros no ho se, però Universitat Autònoma disposa de túnel de maniobres.

A Can Ros hi ha una via de maniobres a la sortida de l'estació situada entre les dues vies generals perquè els S33 puguin pegar la volta. El mateix passa a Molí Nou amb la L8.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 708
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 13:05
Ubicació: Castelló de la Plana, C6 (o el que en queda d'ella)

Back to topic!

EntradaAutor: Guigui » Dilluns 20/02/2017 16:32

Tornem al tema del fil, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23410
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Inversions de marxa

EntradaAutor: Javi M » Dilluns 20/02/2017 18:25

Aquest cop no n'has encertat ni una, amic França451...
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1436
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 16:49

Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo

EntradaAutor: Sanato » Divendres 24/02/2017 19:54

Per tenir un sistema tarifari eficient i just, crec que per als viatges a fora d'un mateix terme municipal hauria de desaparèixer l'actual sistema arbitrari de les zones i passar a computar els preus dels bitllets i abonaments per quilòmetres. L'entrada en funcionament la T-Mobilitat (quien sabe ande...?) hauria de poder facilitar-ho.

Si no m'equivoco, a Holanda funciona un sistema semblant. Però clar, aquí les companyies de transport tenen més veu que els usuaris
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Sanato
N4
N4
 
Entrades: 55
Membre des de: Dijous 20/11/2008 17:11

Re: Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

EntradaAutor: m.h.t. » Diumenge 26/02/2017 20:27

Resposta a Granollerí sobre aquesta qüestió iniciada a un altre fil:

Un aclariment sobre l'AMB a la zona 2: l'AMB encara no té competències sobre aquestes línies; bàsicament perquè encara no les està finançant. Fins que no s'apliqui la pujada de l'IBI i es formalitzi el traspàs, l'AMB únicament col·labora amb la planificació i prova busos híbrids/elèctrics amb els operadors de la zona. Però res més: no pot tancar ni obrir línies encara.

Possiblement l'entrada a l'AMB els hi beneficii i molt. Però, sí és ben cert que tenim alguns inconvenients: Rubí i Vallirana pel mig (que no pertanyen a l'AMB), Barberà és continuïtat urbana de Sabadell, i alguns trajectes d'1 zona es convertiran a 2 zones. I en això entenc a en Granollerí.

Però, hem de tenir en comte també altres coses:

1. Barberà mai ha compartit xarxa urbana amb Sabadell. Per tant, no notarà cap canvi en aquest aspecte.

2. Caldrà suprimir la "clàusula Zona 1" que impedeix utilitzar bitllet d'1 zona entre municipis contigus si un d'aquest és zona 1 ;)

3. També caldrà una major coordinació i planificació conjunta AMB-DGPT. Hi haurà línies interurbanes que seran "de facto" metropolitanes (línies de S&S de BCN a Martorell i Vallirana, B7 Cdyola-St. Cgat-Rubí, etc.) amb només poques parades fora l'AMB.
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 781
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 16:37
Ubicació: Badalona

Anterior

Torna a: Transport en general / Transporte en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant