Transport públic a Catalunya: Saturació o falta d'oferta

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
ferroparc
N4
N4
Entrades: 66

Transport públic a Catalunya: Saturació o falta d'oferta

Entrada Autor: ferroparc » Dimarts 23/05/2017 20:42

http://www.ara.cat/opinio/Pere-Macias-t ... 19848.html
En aquest article d'en Pere Macias es parla de la saturació i manca d'oferta al transport públic de Catalunya en general.
Hem arribat al punt de saturació en el transport públic, tal com li passa a les grans ciutats del món? O cal ofertar i fer més? O les dues coses? El debat està servit.

Obro fil per debatir sobre aquesta qüestió. Si els administradors consideren que ja existeix, siusplau, fusioneu-lo. Si he fet alguna cosa malament, corregiu-la (segons tinc entès, obrir un nou fil no és cap delicte al FTC, coses de ser "novato")


The next train to arrive at platform 2 is the 16:25 Great Western service to London Paddington, calling at Tiverton Parkway, Tauton, Westbury, Newbury, Reading and London Paddington. This train is formed of 8 coaches.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 23/05/2017 23:41

Que és Catalunya?

Si és Barcelona i els quatre municipis del costat, està prou bé, si és l'Alt Pirineu, no cal parlar-ne. Fora de Bcn i les capitals de província que tenen una mena de pseudorodalies amb freqüències lamentables, aquest país s'aguanta pels busos de línia. I "bus de línia" no és sinònim de saturació, sinó d'última opció per ofertar TP a una zona o pobles.

Btw, m'agrada la teva signatura. :)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dimecres 24/05/2017 18:00

ferroparc ha escrit:http://www.ara.cat/opinio/Pere-Macias-t ... 19848.html
En aquest article d'en Pere Macias es parla de la saturació i manca d'oferta al transport públic de Catalunya en general.
Hem arribat al punt de saturació en el transport públic, tal com li passa a les grans ciutats del món? O cal ofertar i fer més? O les dues coses? El debat està servit.

Obro fil per debatir sobre aquesta qüestió. Si els administradors consideren que ja existeix, siusplau, fusioneu-lo. Si he fet alguna cosa malament, corregiu-la (segons tinc entès, obrir un nou fil no és cap delicte al FTC, coses de ser "novato")
Crec que tot això ja està estudiat. Hi ha corredors on hi ha demanda latent de transport public que no es materialitza per la insuficient oferta o mala qualitat del servei. Si es per insuficient oferta, augmentantla captes la demanda, com per exemple a la línia de la Pobla. Si es per mala qualitat del servei, cal a més invertir en infraestructures per millorar ne la qualitat, sino mes oferta no incrementará la demanda. Exemple: R15 i R16



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 25/05/2017 11:15

Petit exemple personal d'ahir mateix: en dia de cada dia, en hora punta de la tarda, vaig ser a Cardedeu. Per tots els carrers principals hi havia milers de cotxes amunt i avall i les famoses cues del semàfor central de la població. Les cues per accedir a la rotonda d'entrada a l'autopista venint de Llinars eren de diversos kilòmetres. Intentar accedir pel costat de Granollers és una altra bogeria. Bé, res que no sigui el mateix de cada dia.

El tren de la R2 sol anar a un 50% d'ocupació tot i haver-hi només 2 trens per hora (1 per hora en cap de setmana!!!). Vaig veure el bus urbà de Cardedeu, i hi anava una persona, una sola persona, concretament el conductor. Circulant amunt i avall transportant aire.

Això ens ho podem trobar a qualsevol punt de Catalunya. El transport públic només és utilitzat per aquella gent que no pot tenir cotxe o carnet, perquè és un transport que no és competitiu. És el cas invers que es dóna a BCN on la gran majoria de gent es mou en transport públic i només uns pocs (però sorollosos) ho fan habitualment en cotxe.
Per tant, el problema no és tant la gent sinó aconseguir que el transport públic sigui atractiu, la millor opció. Quan ho és, la gent l'utilitza i quan no ho és, per molt que fem campanyes ecològiques o altres històries "bonrollistes", la gent utilitza el transport que li és més còmode i econòmic.

Saturació? Puntualment.
Falta d'oferta? Evidentment.
Mala planificació? Per tot arreu.
Falta de ganes de fer-ho bé? I tant!!



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”