De la edició digital de "El Periódico" d'avui.
http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona ... al-6562352
Ampliació de la Ronda Litoral.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1642
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
https://www.vilaweb.cat/noticies/lampli ... publica-2/
El Ministeri de Foment espanyol ha tret a informació pública l’estudi informatiu del tram entre Zona Franca i el Morrot de l’ampliació de la Ronda Litoral (B-10) a Barcelona. L’alternativa preseleccionada té una longitud de 5,6 quilòmetres i un pressupost de licitació estimat de 119,5 milions d’euros.
El corredor que permet l’accés a Barcelona per la zona sud a través de la Ronda Litoral (B-10) registra intensitats de trànsit properes als 100.000 vehicles diaris que, en alguns casos, han de discórrer per seccions de dos carrils per sentit de circulació, minvant la funcionalitat del tronc de la Ronda i dels diferents enllaços.
El tram en estudi està comprès entre els punts quilomètrics 11,5 i 18 de la Ronda Litoral; s’inicia entorn de l’enllaç d’accés a la Zona Franca i al Port de Barcelona, i conclou a les proximitats de l’estació ferroviària de mercaderies del Morrot.
L’estudi informatiu defineix diverses alternatives i les avalua mitjançant una anàlisi multicriteri sobre la base de diversos objectius (econòmic, ambiental, funcional i territorial) per a seleccionar l’alternativa més adequada que permeti augmentar la capacitat actual de la Ronda Litoral, resolent els problemes de funcionalitat existents i els que es preveuen com a conseqüència dels desenvolupaments urbanístics i industrials de la zona.
L’alternativa preseleccionada consisteix en una ampliació de
capacitat del tronc de la Ronda Litoral mitjançant la implantació d’un o dos carrils addicionals per sentit de circulació, en funció de la zona considerada.
A la zona 1 –entre l’enllaç de Zona Franca i el d’accés al Port per l’entrada 29– i a la zona 2 –entre l’accés al Port per l’entrada 29 i enllaç de sortida per la 28– es preveu ampliar un carril per sentit aprofitant l’àmplia secció existent que permet créixer per la mitjana.
A la zona 3 –entre l’enllaç de sortida del Port per la porta 29 i la sortida del tronc de la Ronda Litoral cap a Barcelona– s’afegeixen dos nous carrils per sentit, utilitzant la calçada actual (de quatre carrils) per al sentit de sortida de Barcelona i construint-se un nou viaducte per al sentit d’entrada a Barcelona.
[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]
El Ministeri de Foment espanyol ha tret a informació pública l’estudi informatiu del tram entre Zona Franca i el Morrot de l’ampliació de la Ronda Litoral (B-10) a Barcelona. L’alternativa preseleccionada té una longitud de 5,6 quilòmetres i un pressupost de licitació estimat de 119,5 milions d’euros.
El corredor que permet l’accés a Barcelona per la zona sud a través de la Ronda Litoral (B-10) registra intensitats de trànsit properes als 100.000 vehicles diaris que, en alguns casos, han de discórrer per seccions de dos carrils per sentit de circulació, minvant la funcionalitat del tronc de la Ronda i dels diferents enllaços.
El tram en estudi està comprès entre els punts quilomètrics 11,5 i 18 de la Ronda Litoral; s’inicia entorn de l’enllaç d’accés a la Zona Franca i al Port de Barcelona, i conclou a les proximitats de l’estació ferroviària de mercaderies del Morrot.
L’estudi informatiu defineix diverses alternatives i les avalua mitjançant una anàlisi multicriteri sobre la base de diversos objectius (econòmic, ambiental, funcional i territorial) per a seleccionar l’alternativa més adequada que permeti augmentar la capacitat actual de la Ronda Litoral, resolent els problemes de funcionalitat existents i els que es preveuen com a conseqüència dels desenvolupaments urbanístics i industrials de la zona.
L’alternativa preseleccionada consisteix en una ampliació de
capacitat del tronc de la Ronda Litoral mitjançant la implantació d’un o dos carrils addicionals per sentit de circulació, en funció de la zona considerada.
A la zona 1 –entre l’enllaç de Zona Franca i el d’accés al Port per l’entrada 29– i a la zona 2 –entre l’accés al Port per l’entrada 29 i enllaç de sortida per la 28– es preveu ampliar un carril per sentit aprofitant l’àmplia secció existent que permet créixer per la mitjana.
A la zona 3 –entre l’enllaç de sortida del Port per la porta 29 i la sortida del tronc de la Ronda Litoral cap a Barcelona– s’afegeixen dos nous carrils per sentit, utilitzant la calçada actual (de quatre carrils) per al sentit de sortida de Barcelona i construint-se un nou viaducte per al sentit d’entrada a Barcelona.
[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5702
- Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contacta:
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... rt-6752612
La Ronda Litoral tindrà dos nivells i ocuparà terrenys del port
L'Ajuntament de Barcelona imposa la seva proposta de no doblar els carrils ràpids en un doble viaducte
Els vials aeris es destinaran a la circulació més de ciutat i al transport públic
Nova visita del ministre de Foment a Barcelona. Íñigo de la Serna ha passat revista aquest dijous a les obres de la Sagrera i ha aprofitat per informar de l'enèsima obra que el Govern té previst emprendre a Catalunya. En aquest cas, no obstant, es tracta d'una infraestructura per a la qual la ciutat fa gairebé 10 anys que lluita: l'ampliació de la Ronda Litoral. Ja es va dir que es faria. La novetat és que es prendrà com a bo el projecte que defensa la ciutat, és a dir, mantenint el viaducte entre la Zona Franca i el Morrot per a un trànsit més de ciutat -incloent-hi el transport públic i qui sap si també la bicicleta- i creant quatre carrils a nivell de terra, en terrenys del port, per a la via ràpida.
El 19 de gener, Foment sorprenia amb la licitació de l'estudi informatiu del projecte, però amb una proposta molt allunyada de la pretensió municipal. La idea inicial del govern era duplicar el viaducte, creant un bessó a l'actual, de manera que la Ronda Litoral passés a tenir quatre carrils per sentit en el tram afectat. El problema, i això és el que va comunicar el consistori en les seves al·legacions, és que allò causaria un tap monumental a la zona del Port Vell, al ser incapaç d'absorbir el trànsit. En resum, la proposta no millorava un problema, sinó que el traslladava.
Per poder passar d'un projecte a un altre, el port haurà de fer-se càrrec del trasllat de l'estació ferroviària del Morrot, que era un dels punts més polèmics del pla. Salvat aquest escull (l'ajuntament ja va dir que no estava disposat a pagar els més de 40 milions d'euros previstos per a això), la ronda podrà ocupar terrenys portuaris sense que suposi cap problema per a aquesta infraestructura, que ja prou en té amb les seves constants ampliacions i millores en els accessos, tant vials com ferroviaris.
La Ronda Litoral tindrà dos nivells i ocuparà terrenys del port
L'Ajuntament de Barcelona imposa la seva proposta de no doblar els carrils ràpids en un doble viaducte
Els vials aeris es destinaran a la circulació més de ciutat i al transport públic
Nova visita del ministre de Foment a Barcelona. Íñigo de la Serna ha passat revista aquest dijous a les obres de la Sagrera i ha aprofitat per informar de l'enèsima obra que el Govern té previst emprendre a Catalunya. En aquest cas, no obstant, es tracta d'una infraestructura per a la qual la ciutat fa gairebé 10 anys que lluita: l'ampliació de la Ronda Litoral. Ja es va dir que es faria. La novetat és que es prendrà com a bo el projecte que defensa la ciutat, és a dir, mantenint el viaducte entre la Zona Franca i el Morrot per a un trànsit més de ciutat -incloent-hi el transport públic i qui sap si també la bicicleta- i creant quatre carrils a nivell de terra, en terrenys del port, per a la via ràpida.
El 19 de gener, Foment sorprenia amb la licitació de l'estudi informatiu del projecte, però amb una proposta molt allunyada de la pretensió municipal. La idea inicial del govern era duplicar el viaducte, creant un bessó a l'actual, de manera que la Ronda Litoral passés a tenir quatre carrils per sentit en el tram afectat. El problema, i això és el que va comunicar el consistori en les seves al·legacions, és que allò causaria un tap monumental a la zona del Port Vell, al ser incapaç d'absorbir el trànsit. En resum, la proposta no millorava un problema, sinó que el traslladava.
Per poder passar d'un projecte a un altre, el port haurà de fer-se càrrec del trasllat de l'estació ferroviària del Morrot, que era un dels punts més polèmics del pla. Salvat aquest escull (l'ajuntament ja va dir que no estava disposat a pagar els més de 40 milions d'euros previstos per a això), la ronda podrà ocupar terrenys portuaris sense que suposi cap problema per a aquesta infraestructura, que ja prou en té amb les seves constants ampliacions i millores en els accessos, tant vials com ferroviaris.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
https://www.elperiodico.com/es/barcelon ... to-6752612
I el tren? Què pensen fer-ne d'ell? O pensen prescindir de l'accès ferroviari a una infraestructura com el port?
I el tren? Què pensen fer-ne d'ell? O pensen prescindir de l'accès ferroviari a una infraestructura com el port?
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2374
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
La terminal del Morrot es traslladarà a Can Tunis:
Para poder pasar de un proyecto al otro, del de Fomento al del ayuntamiento, el puerto deberá hacerse cargo del traslado de la estación ferroviaria del Morrot hasta la zona de Can Tunis, que era uno de los puntos más controvertidos del plan.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Ganz
- N7
- Entrades: 330
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Ubicació: Puigcerdà
Podem deduir de tot plegat que l'estació del Morrot s'enderrocarà?