Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1739
Ubicació: Badalona

Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 29/10/2019 14:42

Tret de sortida al Pla Director d'Infraestructures (PDI) pels propers 10 anys (2021-2030). S'ha habilitat el web amb informació, documentació i s'hi anuncia procés participatiu:

www.pdinfraestructures.cat

Imatge



Salvem l'Estació de França!

torres997
N6
N6
Entrades: 167

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 29/10/2019 20:00

Hi ha alguna manera de saber quan i on es fan les sessions presencials? A la pàgina no trobo res referent a aquest tema...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1739
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 30/07/2020 17:42



Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1527
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 02/08/2020 19:19

Pàgina 129 de Propestes d'actuacions

En relació amb el material mòbil, s’adquireixen 96 noves unitats, repartides de la següent manera:
Renovació del parc:
•Sèrie 448: 18 unitats
•Sèrie 470: 14 unitats
•Sèrie 450: 6 x 2 unitats
•Sèrie 451: 12 unitats
Increment del parc:
•Doble composició en l’R1, R2 i R4, augment de freqüències i ampliacions: 38 unitats
•Prolongació R1 UAB: una unitat
•Millora R3: una unitat
A aplicar-se abans de 2024, de la mà del ministeri, serà una inversió de 1527 M€.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6885
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 02/08/2020 20:05

M'he mirat el PDI per sobre i la primera impressió que tinc és que és força decebedor i molt poc pensat. Argumento:
  • Molts dels projectes que hi apareixen ja estaven al PDI 2020 i simplement o no s'han fet o s'han començat i no s'han acabat. Les tornem a posar al PDI 2030 a veure si sona la flauta, i si no pel 2040, i si no...
  • Les prolongacions semblen fetes "a salto de mata". No hi ha massa concepte de xarxa, sinó un "afegim una estació aquí, una altra allà". Això genera traçats més absurds a afegir a la ja absurda xarxa ferroviària barcelonina. Si Barcelona pot presumir del seu Eixample com un exemple de racionalitat en el disseny, en quant al disseny de la xarxa ferroviària pot "presumir" ben bé del contrari ja que sembla una sopa de fideus sense cap ni peus. No saben el que és una línia recta?
  • No s'afronten els problemes reals més urgents. Per exemple, ni una paraula d'un nou túnel que travessi Barcelona per a Rodalies, o de la remodelació dels actuals per augmentar capacitat. Els actuals túnels no admeten més trens i, a l'estar al màxim de la seva capacitat fan que qualsevol petit problema faci caure tota la xarxa. Segurament aquest és el principal problema del transport a Barcelona, i es continua mirant cap una altra banda. I volen duplicar la línia de Vic per posar més trens? I per on travessaran Barcelona? Absurd.
  • No es prenen mesures decidides per acabar amb el trànsit privat. Per exemple, ni rastre dels grans aparcaments dissuasius que tenen la resta de ciutats europees. Només alguns aparcaments a estacions, però no n'hi ha prou.
  • Els nous soterraments, alguns molt discutibles, continuen plantejant només dues vies. Totes les ciutats europees compten amb 4 vies als seus principals accessos per poder fer trens semidirectes. Barcelona no, i la situació està clar que no millorarà. Per tant, el transport públic i sobretot la xarxa de rodalies (tant Renfe com FGC) continuarà sent lenta i molt poc competitiva, una alternativa només dirigida a gent pobre que no pugui pagar-se un aparcament a Barcelona o joves que encara no s'hagin tret el carnet.
Així, a primer cop d'ull és el que veig. perdoneu que sigui tan pessimista, però entre que sé que poca cosa del que hi apareix es farà i que el que es farà sembla dissenyat per micos ensinistrats, n'hi ha per llogar-hi cadires.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1527
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 02/08/2020 22:30

wefer ha escrit:
Diumenge 02/08/2020 20:05
I volen duplicar la línia de Vic per posar més trens? I per on travessaran Barcelona? Absurd.
Aquí sóc més pesimista, si només asignaran una unitat més a la R3. La duplicació no implicarà molt més servei. Sembla ser que la inversió només serà per guanyar en puntualitat.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”