Pàgina 6 de 7

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dilluns 30/01/2017 15:17
Autor: Miquel
França451 ha escrit:
Miquel ha escrit:
La reducció de metro potser s'explica per l'aparició de més línies de la NXB, que al fer recorreguts més normals, la gent s'hi deu haver passat en comptes de recorre's Barcelona sota terra.
Ahí le has dado. Y tenemos un caso clarísimo que en este foro hasta los administradores me decían eso de "ir con muuuuucho tiempo", nuestro querido H10, descongestionando la L2 + L5 entre Gorg y Collblanc o el H8 entre La Sagrera y Collblanc. Y vamos a tener un caso mucho más sonado con la V29 que va a dejar vacía la L4 a todo Nou Barris que baje a Diagonal Mar: una conexión por bus que incluso va a ser a todas luces más rápida y directa que el Metro. Veremos cuando la implanten los resultados en esa línea. Y ahora que me fijo otra que ha quitado usuarios a dos líneas de rebote es la V15, si bien la 17 ya hacía lo mismo: recorre el mismo tramo que toda la L7 de FGC y que la línea 3 entre Vall d'Hebrón y Plaza Catalunya.
La V15 no crec que capti viatgers de L3 ni de broma. Més que res ja que un Vall d'Hebron - Catalunya amb la V15/17 són uns 30-40 minuts tranquil·lament. Amb L3 són 12-13 minuts.

Ampliació d'FGC a Terrassa ajuda a batre record de passatge

Publicat: Dilluns 07/08/2017 14:01
Autor: 122-042-132
FGC bat el seu rècord històric de viatgers a les Línies Metropolitanes

Entre els mesos de gener i juliol s’han registrat 50.536.737 viatgers, un 3,6% més que l’any 2016

Els perllongaments de Terrassa i Sabadell aporten nous clients a les línies S1 i S2

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) bat el seu rècord històric de viatgers a les Línies Metropolitanes entre els mesos de gener i juliol de 2017 amb 50.536.737 usuaris. Aquestes dades suposen superar de llarg els viatgers registrats en aquest mateix període l’any 2015 (47.154.572) i incrementar els viatgers un 3,6% respecte a l’any passat (48.772.708).

Per línies, durant els primers set mesos de l’any la línia Barcelona-Vallès registra 37.118.037 viatgers, un 3,5% més que el mateix període de l’any 2016. Els perllongaments de Terrassa, l’any 2016, i de Sabadell, aquest any 2017, han aportat nous clients a les línies S1 i S2, millorant també la mobilitat dins de les pròpies ciutats.

A la línia Llobregat-Anoia, l’increment de viatgers respecte al 2016 se situa en un 4,1% amb 13.418.700 viatgers. D’aquesta manera, també es bat el rècord de viatgers en aquesta línia superant els anys 2015 (12.898.336) i 2016 (12.894.948).

I encara més

Publicat: Dilluns 07/08/2017 14:30
Autor: Carlos González
I que segueixi aumentant el rècord de viatgers.... i si fan ampliacions fins a Matadepera i Castellar, batirà encara més el rècord

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimarts 08/08/2017 14:39
Autor: UT440_132M
Ja poden fer prolongacions, que si no se soluciona el tap de Barcelona, no servirà de res.

Any record de viatgers a FGC

Publicat: Divendres 29/12/2017 13:59
Autor: 122-042-132
L’any 2017 ha estat novament per a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) un any de rècord, tant pel que fa a les dades de viatgers a les línies de tren com als visitants que han gaudit de les activitats i els serveis de les estacions de turisme i muntanya del Grup FGC. A les línies metropolitanes, Ferrocarrils preveu tancar l’any amb 84,4 milions de viatgers, el qual suposa un increment del 3,7% respecte l’any 2016.

Per línies, la línia Barcelona-Vallès supera els 62 milions de viatgers, un 3,9% més que l’any passat. Els perllongaments de Terrassa, l’any 2016, i de Sabadell, aquest any 2017, han aportat nous clients a les línies S1 i S2, millorant també la mobilitat dins de les pròpies ciutats. D’aquesta manera, les cinc estacions d’FGC a Terrassa tancaran l’any amb 4 milions de viatgers, amb un increment del 7% respecte el 2016, mentre que amb el perllongament de Sabadell ja completat, la mobilitat al municipi s’ha vist incrementada en un 68% respecte l’any 2016, amb una previsió de tancament d’1,5 milions de viatgers en les cinc estacions de la ciutat. A la línia Llobregat-Anoia també es confirma la tendència de creixement, amb un increment de viatgers respecte al 2016 que se situa en un 3%, amb 22,4 milions de viatgers.

http://elmon.cat/monterrassa/societat/e ... s-viatgers

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dilluns 29/01/2018 20:40
Autor: m.h.t.
Ja han sortit les dades oficials de viatgers de l'ATM de Barcelona el 2017. Els qui més han crescut en viatgers han estat els busos interurbans de la DGTM (5,2%) i Rodalies Renfe (4,8%). Pel que fa a l'AMB, ha estat el Tram el que més ha crescut (4,3%) seguit dels busos de l'entorn de BCN (4%):

L'ATM de Barcelona tanca el 2017 amb més de 985 milions de viatgers [PDF]

Rècord setmanal al metro

Publicat: Dimecres 07/03/2018 9:41
Autor: Fran-Ikarus
Rècord de validacions en una setmana a la xarxa de #metrobcn, coincidint amb el #MWC18: del 26 de febrer al 4 de març es van registrar 8,53 milions de viatges http://ow.ly/Xw1530iMtr5
(Font: TMB)

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimecres 23/05/2018 22:35
Autor: m.h.t.
El transport públic metropolità registra entre gener i abril 235 milions de viatgers, un 2,2% més que en el mateix període del 2017

Segons les dades de l'AMB del primer quadrimestre de l'any 2018, entre el gener i l'abril del 2018 més de 235 milions de viatgers han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobús (gestió directa i indirecta) de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), volum que representa un increment de l'2,2% respecte al mateix període del 2017. [...]

Taula resum 1er quadrimestre 2018:
  • Metro TMB (+1,8% 136,55 milions viatgers)
  • Bus TMB (+2,9% 67,77 milions viatgers)
  • Bus AMB (+3,6% 29,76 milions viatgers)
Detall bus AMB per concessions:
Diürns
  • TCC Línia PR4 (+23,8%)
  • Monbus Línia 88 (+11%)
  • Rosanbus L'Hospitalet/El Prat (+6,4%)
  • Soler i Sauret St. Feliu (+6,2%)
  • Mohn Viladecans/Gavà (+5,5%)
  • Mohn Castelldefels (+5,1%)
  • Oliveras St. Boi/St. Joan/Cornellà (+3,7%)
  • Soler i Sauret Esplugues/St. Just (+2,7%)
  • TUSGSAL Barcelonès Nord (+1,7%)
  • Sagalés Nou Barris (-0,5%)
  • TCC Authosa Horta (-0,9%)
Nocturns (Nitbus)
  • NitBus TUSGSAL BCN-Barcelonès (+8,3%)
  • NitBus Mohn Baix Llobregat (+8,1%)
http://www.amb.cat/ca/web/amb/actualita ... 3714/11696

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dijous 17/01/2019 21:52
Autor: m.h.t.
L’ATM de Barcelona tanca l’any 2018 amb 1.025 milions de viatges en transport públic, un 4% més que l’any anterior

• Tots els modes, TMB Metro i Bus, FGC, Rodalies de Catalunya, TRAM i els autobusos urbans, metropolitans i interurbans creixen en viatgers

• La taxa interanual supera per cinquè més consecutiu el valor de 1.000 milions de viatges, xifra que era l’objectiu de demanda de 2020


Destaca el Metro de Barcelona en valors absoluts (increment de 17,1 milions de viatges) i els serveis d’autobusos metropolitans i interurbans, que tenen un creixement percentual superior al 6,5% i 8,2% respectivament

:flecha https://www.atm.cat/gestor/uploads/2019 ... 202018.pdf

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dijous 17/01/2019 22:00
Autor: França451
m.h.t. ha escrit:L’ATM de Barcelona tanca l’any 2018 amb 1.025 milions de viatges en transport públic, un 4% més que l’any anterior

Tots els modes de transport augmenten el passatge. Destaca el Metro de Barcelona en valors absoluts (increment de 17,1 milions de viatges) i els serveis d’autobusos


:flecha https://www.atm.cat/gestor/uploads/2019 ... 202018.pdf
Viendo el tipo de tarjetas, llama la atención el aumento de tarjetas de viajes ilimitados, y el aumento de otros títulos, pero principalmente me ha llamado la atención las tarjetas ilimitadas, tanto con descuento como sin él. Al margen del sistema zonal que tengamos, vamos pareciéndonos a ciertas ciudades que apuestan por las tarjetas ilimitadas, y eso está muy bien porque el concepto de "pagas por X días" y te olvidas de trayectos, tiempos, trasbordos y recorridos se va implantando poco a poco.

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Divendres 21/06/2019 18:11
Autor: m.h.t.
L'ATM publica els resultats del primer quadrimestre 2019

:flecha Seguiment Demanda Abril 2019 [PDF]

Un any camí d'un nou màxim històric d'ús del transport públic :ok Qui més creix, l'autobús (AMB i DGTM); que supera el +8% d'augment anual.

L'únic que hi perd validacions: el TramBesòs (-4% respecte 2018). Bàsicament pel frau; més que per baixada d'usuaris. Però, l'augment del TramBaix compensa el balanç del Tram; que tanca en positiu també.

https://www.atm.cat/web/ca/observatori/ ... emanda.php

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Divendres 21/06/2019 21:29
Autor: Miquel
La T5 i la T6 han estat un temps limitades, suposo que això també ha influït en la pèrdua de passatge.

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimarts 09/07/2019 11:30
Autor: m.h.t.
L'Estació de Sants supera els 100.000 usuaris diaris de Rodalies

Sagrera-Meridiana augmenta en gairebé un 30% els viatgers


Rodalies s'ha quedat a tocar d'un rècord en viatgers diaris al 2018. A Barcelona l'augment d'usuaris diaris ha estat d'un 11,2%. En total a la rodalia de la capital catalana ha arribat als 410.984 viatgers, molt a prop dels 411.400 del 2006, l'any amb més passatgers a Rodalies.
El rànquing de viatgers diaris a les estacions de Rodalies a Barcelona
  • Sants | 101.006 | +4,6%
  • Plaça Catalunya | 67.866 | +11%
  • Passeig de Gràcia | 38.791 | +3,1%
  • Clot-Aragó | 27.284 | +12,3%
  • Arc de Triomf | 26.539 | +5,4%
  • Sagrera-Meridiana | 21.577 | +28,6%
  • Sant Andreu Arenal | 14.104 | +0,2%
  • Torre Baró | 9.406 | +19,6%
  • Sant Andreu Comtal | 6.435 | +20,6%
  • Estació de França | 5.432 | +10,7%
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... 60102.html

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimarts 09/07/2019 12:12
Autor: França451
m.h.t. ha escrit:L'Estació de Sants supera els 100.000 usuaris diaris de Rodalies

Sagrera-Meridiana augmenta en gairebé un 30% els viatgers


Rodalies s'ha quedat a tocar d'un rècord en viatgers diaris al 2018. A Barcelona l'augment d'usuaris diaris ha estat d'un 11,2%. En total a la rodalia de la capital catalana ha arribat als 410.984 viatgers, molt a prop dels 411.400 del 2006, l'any amb més passatgers a Rodalies.
El rànquing de viatgers diaris a les estacions de Rodalies a Barcelona
  • Sants | 101.006 | +4,6%
  • Plaça Catalunya | 67.866 | +11%
  • Passeig de Gràcia | 38.791 | +3,1%
  • Clot-Aragó | 27.284 | +12,3%
  • Arc de Triomf | 26.539 | +5,4%
  • Sagrera-Meridiana | 21.577 | +28,6%
  • Sant Andreu Arenal | 14.104 | +0,2%
  • Sant Andreu Comtal | 6.435 | +20,6%
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... 60102.html
[*] Torre Baró | 9.406 | +19,6%[/b]
[*] Estació de França | 5.432 | +10,7%[/b]

:plas :plas :plas

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimarts 23/07/2019 20:15
Autor: m.h.t.
El transport públic metropolità continua creixent i supera els 373 milions de viatgers entre gener i juny del 2019, un nou rècord històric

El transport públic metropolità continua guanyant passatge, amb un increment d'11,84 milions de nous viatgers entre gener i juny del 2019.

Imatge

Entre el gener i el juny del 2019, un total de 373,65 milions de viatgers han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobús (gestió directa i indirecta) de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), un volum que representa un increment del 3,3% respecte al mateix període del 2018. Aquesta xifra torna a superar el rècord històric de viatgers del transport públic d'un primer semestre.

Taula resum 1er semestre 2019:

Imatge
Total AMB
  • Metro TMB (+1,8% 212,06 milions viatgers)
  • Bus TMB (+4,5% 108,64 milions viatgers)
  • Bus AMB (+7% 50,90 milions viatgers)
Detall bus AMB per concessions:
Diürns
  • Mohn Castelldefels (+11,6%)
  • Mohn Viladecans/Gavà (+11%)
  • TUSGSAL Barcelonès Nord (+7,5%)
  • Oliveras St. Boi/St. Joan/Cornellà (+6,8%)
  • TCC Authosa Horta (+6,2%)
  • Rosanbus L'Hospitalet/El Prat (+4,5%)
  • Soler i Sauret St. Feliu (+1,3%)
  • Monbus Línia 88 (+0,5%)
  • Soler i Sauret Esplugues/St. Just (0%)
  • Sagalés Nou Barris (-7,1%)
Nocturns (Nitbus)
  • NitBus Mohn Baix Llobregat (+3,8%)
  • NitBus TUSGSAL BCN-Barcelonès (+3,7%)
No integrats
  • Barcelona City Tour (+13,1%)
  • SGMT Aerobús (+2,8%) (quota mercat Aeroport 12%)
http://www.amb.cat/ca/web/mobilitat/act ... 0917/11704
http://www.amb.cat/web/amb/actualitat/s ... 0612/11696

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimarts 23/07/2019 20:55
Autor: Renfe445
Què és això de "gestió directa" i "gestió indirecta"? A què... a què es refereix exactament amb això?

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimarts 23/07/2019 22:10
Autor: m.h.t.
Renfe445 ha escrit:Què és això de "gestió directa" i "gestió indirecta"?
Les línies de gestió pública (directa) i gestió privada (indirecta).

Gestió directa mitjançant operadors públics (TMB, FGC, etc.), o bé indirecta contractant a operadors privats.

Centrant-me ja a les dades... Baixada pronunciada de Bus Nou Barris (-7,1%), que ja venia arrossegant baixades anteriors.

L'atribueixo a l'entrada en servei del 199 (bus a la demanda de TMB), que li deu haver tret força usuaris a la 83. També, les noves H2 i D50 se solapen parcialment a la 80 i 81, emportant-se validacions.

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimecres 24/07/2019 18:23
Autor: França451
m.h.t. ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Què és això de "gestió directa" i "gestió indirecta"?
Les línies de gestió pública (directa) i gestió privada (indirecta).

Gestió directa mitjançant operadors públics (TMB, FGC, etc.), o bé indirecta contractant a operadors privats.

Centrant-me ja a les dades... Baixada pronunciada de Bus Nou Barris (-7,1%), que ja venia arrossegant baixades anteriors.

L'atribueixo a l'entrada en servei del 199 (bus a la demanda de TMB), que li deu haver tret força usuaris a la 83. També, les noves H2 i D50 se solapen parcialment a la 80 i 81, emportant-se validacions.
Y te preguntas poir qué? Por un lado la 199: viajeros de menos en la 082. Luego la D50 y H2, dices tú, pero te olvidas de la más importante que anula viajeros a la 081: la V29, y si me apuras la combinación de V29+D50: la conexión de Roquetes y Llucmajor con una estación ferroviaria cualquiera antes era lamentable, o te tragabas el H4 a Sant Andreu Comtal. Con la llegada del V29 y luego del D50, sentencias la 081, porque los roquetenses ya no se van a Torre Baró a buscar la Renfe, teniendo a tiro piedra la Sagrera y SAA, y si lo que buscan es Torre Baró, van a pasar muchos más D50 por el CAP CM que la 081 de marras, por lo que tiran de una línea mucho más frecuente hasta Aiguablava y de ahí trasbordo al V29 si van a la parte de abajo, o continúan a Llucmajor para coger el V29 de subida, combinación que en fin de semana es mucho menos tediosa incluso que esperar la 081 que pasa cada 60 minutos. Y he puesto el ejemplo sólo de Roquetes y la Trini, pero se aplica también a Verdúm o a la Prospe y Porta.

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Dimecres 22/04/2020 14:47
Autor: m.h.t.
L'ATM mostra al seu web l'oferta i la demanda, actualitzades cada dia, de tots els operadors del sistema integrat



https://www.atm.cat/web/ca/covid19.php? ... ta-demanda

> Aquesta eina s'hauria de mantenir de forma definitiva. I amb dades detallades per línies i estacions. L'ATM disposa de les validacions en temps real de tota la xarxa (busos i ferroviària). Aquesta info hauria de ser pública.

Re: Quantitat de viatgers a l'ATM

Publicat: Diumenge 05/07/2020 13:14
Autor: 122-042-132
Els transports de TMB continuen la recuperació i superen el milió de validacions diàries
El servei de metro s'allarga fins a les 2 de la matinada a partir del cap de setmana vinent i tot el juliol

Font, premsa TMB

Després del final del confinament, els transports operats per TMB estan en procés de recuperació d’usuaris, que es van incrementant de mica en mica, dia a dia. Dimarts passat, 30 de juny, es va superar per primera vegada el milió de validacions al metro i els autobusos, i el dimecres 1 de juliol, es va assolir el nivell màxim des del 13 de març, amb 1.040.520 viatges, dels quals 670.387 al metro i 370.133 als autobusos, segons el recompte provisional.

Són xifres que representen un 52% de la demanda habitual en aquestes dates; per tant, es pot dir que s’ha cobert més de la meitat del camí de la recuperació de la confiança de la ciutadania en el transport públic.

Recordem que en el procés de desescalada els transports públics ha adoptat mesures inèdites d’higiène i de control que, combinades amb una oferta del 100% i l’ús de les tecnologies de la informació, estan permetent el retorn dels usuaris a mesura que es normalitza l’activitat al territori metropolità. TMB acompanya el procés amb una campanya amb el lema Amb responsabilitat i confiança orientada a recordar que el metro i els autobusos són les millors alternatives per a moltes de les necessitats de desplaçament i que practicar la mobilitat sostenible és segur i, a més, aporta beneficis per al conjunt de la societat.

Dues hores més de metro el cap de setmana

D’altra banda, el servei de metro passarà a prolongar-se dues hores les nits dels divendres i els dissabtes del mes de juliol. Així, a partir de divendres vinent, 3 de juliol, i tots els caps de setmana del mes, els últims trens sortiran de les estacions terminals de cada línia a les 2 de la matinada en comptes de les 12 de la nit.

La mesura ha estat consensuada al si de l’Autoritat del Transport Metropolità en el context de la represa progressiva de l’activitat després del confinament per frenar la pandèmia de Covid-19.

La resta de dies, de diumenge a dijous. l’horari del metro continuarà com fins ara, de les 5 del matí fins a mitjanit, un horari implantat el març passat en el marc de l’estat d’alarma i les restriccions generals de l’activitat.

Els horaris de servei de les línies d’autobusos de TMB no tindran variació.

Dins del procés de normalització del sistema de transport públic, TMB ha recuperar el funcionament del funicular de Montjuïc en el seu horari de la temporada d’estiu, de 7.30 del matí a 10 de la nit, i dilluns va obrir de nou el telefèric de Montjuïc.