Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: uriol108 » Divendres 24/03/2017 15:14

Un sobrecost d’11 milions a les Glòries

Una auditoria confirma 19 mesos de retard a les obres i l’Ajuntament demana aval jurídic per sancionar
LAIA VICENS Barcelona ACTUALITZADA EL 24/03/2017 00:00

Imatge
La primera cara del gran parc de les Glòries / FRANCESC MELCION

Les obres del projecte més gran de Barcelona acabaran amb almenys un any i mig de retard -19 mesos, en concret- i un sobrecost de gairebé 12 milions d’euros. L’auditoria externa encarregada per l’Ajuntament ha confirmat que les obres de la plaça de les Glòries han costat per ara un 19,6% més del preu d’adjudicació, que va ser de 60,1 milions d’euros. Davant les irregularitats, el govern d’Ada Colau ja ha demanat un informe tècnic i un de jurídic per saber si hi ha possibilitats de sancionar les empreses responsables del desajust.

Les conclusions de l’auditoria externa, elaborada per l’Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, són reveladores. L’informe conclou que la unió temporal d’empreses (UTE) va guanyar el concurs gràcies a una rebaixa del 24,3% del preu de licitació que proposava l’Ajuntament, que era de 80 milions. Segons l’informe, aquesta oferta suposava un “risc econòmic rellevant que fa molt difícil el normal desenvolupament de l’obra”.

Les obres de les Glòries són objecte d’investigació en el cas 3% de presumpte finançament irregular de CDC, però l’auditoria no s’hi refereix en cap moment. Aquest informe va néixer arran d’una proposició de la CUP aprovada per unanimitat al ple abans de les últimes detencions a empresaris i alts càrrecs de CDC, el febrer passat.

“Informació incompleta”

En canvi, l’auditoria sí que s’estén per explicar les causes de l’endarreriment i el sobrecost. Així, assenyala una “incompleta informació prèvia” sobre les infraestructures ferroviàries existents, que, malgrat tot, el projectista va donar per bona “sense fer comprovacions”, de manera que va acabar fent unes “previsions i avaluacions optimistes”.

“El projectista va desenvolupar un projecte molt exhaustiu i detallat però va ser optimista a l’hora de considerar els condicionants externs”, afirma l’auditoria, que també indica que es va fer una “avaluació dels riscos econòmics i temporals poc conservadora”.

A més, s’han detectat també “causes sobrevingudes” que han endarrerit el projecte. Per exemple, no es va tenir en compte que l’horari per fer obres és de 8.00 a 20.00 h i que no es podia treballar durant tot el dia com volia l’empresa, s’han hagut d’enderrocar estructures de formigó de construccions antigues i desplaçar un col·lector. De fet, una de les claus per explicar el desajust del temps i de diners és l’enorme diferència entre els plànols i la realitat que es va descobrir sota la plaça en començar a excavar.

“La informació incompleta de la documentació prèvia de la qual es disposava ha sigut un dels elements determinants”, diu el text. Per exemple, es va detectar que un mur pantalla d’un túnel d’Adif de la línia que va a Maçanet estava a més profunditat del que preveien els plànols. Això va fer revisar tot el projecte i enfonsar l’estructura del túnel soterrat per als cotxes 1,55 metres més del previst al pressupost. L’auditoria també apunta el “molt deficient estat” de les infraestructures d’Adif.

Això no és tot. Segons l’auditoria, també va ser poc realista dividir en dues parts iguals el projecte que inicialment era un de sol sense tenir en compte que les principals obres es farien en la primera fase.

Amb tot, la tinent d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, va assegurar ahir que el consistori no acceptarà “de cap de les maneres més retards ni sobrecostos injustificats” en unes obres “centrals” per a la ciutat. Per això l’Ajuntament ja ha encarregat un informe tècnic i un de jurídic que avaluï les possibilitats legals que hi ha per sancionar els responsables, que l’auditoria assenyala que són les UTE projectistes i constructores.

La redacció del projecte dels túnels de les Glòries es va adjudicar a la UTE formada per Esteyco i Transfer, i les obres estan adjudicats a Romero Gamero, Benito Arnó e Hijos, Copisa i Comsa. Segons l’auditoria, aquesta UTE “no disposa dels recursos adequats per disminuir els retards generats”.

Possibles sancions

Com tots els contractes, l’adjudicació de les Glòries estableix sancions i fins i tot la rescissió de l’acord si hi ha incompliments. L’Ajuntament, però, és prudent i demana temps per avaluar quines responsabilitats es poden atribuir a cada empresa. Les obres havien d’acabar al mes de maig, però només s’ha executat el 60% del projecte.
http://www.ara.cat/societat/Lauditoria-Glories-confirma-lendarreriment-sobrecost_0_1764423730.html
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
 
Entrades: 696
Membre des de: Diumenge 30/12/2007 22:04
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dilluns 27/03/2017 11:26

I això? >:(

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... iaria.html

La obra de las Glòries ha puesto en riesgo la seguridad ferroviaria
El hormigón penetró en uno de los túneles y afectó gravemente a los trenes que circulaban
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
 
Entrades: 5132
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: SirKop » Dilluns 27/03/2017 13:08

Aquesta obra, ames de possiblement amagar un bon pollastre en adjudicació, es una autentica vergonya.

Els tècnics que van editar els plegs del concurs no van ser suficientment rigorosos amb informació sensible i important.
Les constructores privades van rebaixar MES DE UN 20% el cost estipulat per el concurs,...

I els de l'ajuntament que van adjudicar no els va semblar raro?? A mi em semblaria raro no, descaradament sospitós. O bé no son competents per a la tasca que fan, o saben perfectament el que fan,... ja m'explico.

Total, es realitza una obra d'aquesta complexitat, amb el pressupost mes barato i decadent possible, es a dir, una enganyifa que als quatre dies rebentarà per tot arreu. I amés, ara surt un sobrecost (evident) perquè no surten els números. Així que acabarem pagant molt més del pressupostat, amb una obra que necessitarà mes diners en reparacions en els propers anys. Tan costa fe bé les coses des de el principi? Em sembla que no cal tenir gaires masters en Oxford per fer be la feina.

Jo l'auditoria la feina interna del ajuntament, perquè la empresa esta allà perquè algú ha dit, en nom i benefici del interès comú, que es la mes adient per fer la obra.
A la meva feina, si faig parlar la meva empresa amb aquests diners, encara que sigui un error, primer em quedo sense feina per inepte, i espera't no em portin a judici per danys i perjudicis,... però sembla que en sector públic en tema competència es mesura amb altres varems, i així anem.
Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
 
Entrades: 11
Membre des de: Divendres 21/01/2011 13:50
Ubicació: Fontana

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: albert28 » Dilluns 27/03/2017 13:22

Fran-Ikarus ha escrit:I això? >:(

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... iaria.html

La obra de las Glòries ha puesto en riesgo la seguridad ferroviaria
El hormigón penetró en uno de los túneles y afectó gravemente a los trenes que circulaban

Fue sobre el episodio ese que salieron varios trenes llenos de 'barro' ?
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
 
Entrades: 1378
Membre des de: Dimecres 10/11/2010 20:29

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: Miquel » Dilluns 27/03/2017 14:39

SirKop ha escrit:Aquesta obra, ames de possiblement amagar un bon pollastre en adjudicació, es una autentica vergonya.

Els tècnics que van editar els plegs del concurs no van ser suficientment rigorosos amb informació sensible i important.
Les constructores privades van rebaixar MES DE UN 20% el cost estipulat per el concurs,...

I els de l'ajuntament que van adjudicar no els va semblar raro?? A mi em semblaria raro no, descaradament sospitós. O bé no son competents per a la tasca que fan, o saben perfectament el que fan,... ja m'explico.

Total, es realitza una obra d'aquesta complexitat, amb el pressupost mes barato i decadent possible, es a dir, una enganyifa que als quatre dies rebentarà per tot arreu. I amés, ara surt un sobrecost (evident) perquè no surten els números. Així que acabarem pagant molt més del pressupostat, amb una obra que necessitarà mes diners en reparacions en els propers anys. Tan costa fe bé les coses des de el principi? Em sembla que no cal tenir gaires masters en Oxford per fer be la feina.

Jo l'auditoria la feina interna del ajuntament, perquè la empresa esta allà perquè algú ha dit, en nom i benefici del interès comú, que es la mes adient per fer la obra.
A la meva feina, si faig parlar la meva empresa amb aquests diners, encara que sigui un error, primer em quedo sense feina per inepte, i espera't no em portin a judici per danys i perjudicis,... però sembla que en sector públic en tema competència es mesura amb altres varems, i així anem.

Jo vaig llegir la noticia fa uns dies.

Digueu-me malpensat però....

Trias volia carregar-se el ramal Aragó - Estació de França amb la construcció d'aquest túnel, ves a saber si aquesta construcció, licitació i projecte taaaaaaaaaant sospitosament ineficient tenia com a intenció malmetre aquest túnel (perquè això no es gaire normal, especialment després del Carmel) a la llarga per tal de poder-se'l carregar. Motiu que provocaria el tancament de l'estació de França, la retirada de les vies, pisos nous a tot el ramal, i es clar, 3% (o 4%) de benefici amb tot això.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3599
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: 437.001 » Dimarts 28/03/2017 2:30

Fran-Ikarus ha escrit:I això? >:(

http://www.lavanguardia.com/local/barce ... iaria.html

La obra de las Glòries ha puesto en riesgo la seguridad ferroviaria
El hormigón penetró en uno de los túneles y afectó gravemente a los trenes que circulaban


Ho he penjat al fil d'incidències de Renfe del subfórum de Ferrocarrils a Barcelona.

I Rull, culpant Renfe, per desviar l'atenció. Els ha obert un expedient a Renfe "per no informar", quan sí que ho han fet (però la Generalitat ho ha amagat), i qui executa l'obra a Glòries no és Adif ni Renfe ni Foment.

El forat de Bellvitge, però a l'inrevés. I no els ha sortit la jugada amb ple al 15 pels pèls (tall de R1, R2, R3 i R4, regionals a tot arreu i LD).

Miquel ha escrit:
SirKop ha escrit:Aquesta obra, ames de possiblement amagar un bon pollastre en adjudicació, es una autentica vergonya.

Els tècnics que van editar els plegs del concurs no van ser suficientment rigorosos amb informació sensible i important.
Les constructores privades van rebaixar MES DE UN 20% el cost estipulat per el concurs,...

I els de l'ajuntament que van adjudicar no els va semblar raro?? A mi em semblaria raro no, descaradament sospitós. O bé no son competents per a la tasca que fan, o saben perfectament el que fan,... ja m'explico.

Total, es realitza una obra d'aquesta complexitat, amb el pressupost mes barato i decadent possible, es a dir, una enganyifa que als quatre dies rebentarà per tot arreu. I amés, ara surt un sobrecost (evident) perquè no surten els números. Així que acabarem pagant molt més del pressupostat, amb una obra que necessitarà mes diners en reparacions en els propers anys. Tan costa fe bé les coses des de el principi? Em sembla que no cal tenir gaires masters en Oxford per fer be la feina.

Jo l'auditoria la feina interna del ajuntament, perquè la empresa esta allà perquè algú ha dit, en nom i benefici del interès comú, que es la mes adient per fer la obra.
A la meva feina, si faig parlar la meva empresa amb aquests diners, encara que sigui un error, primer em quedo sense feina per inepte, i espera't no em portin a judici per danys i perjudicis,... però sembla que en sector públic en tema competència es mesura amb altres varems, i així anem.

Jo vaig llegir la noticia fa uns dies.

Digueu-me malpensat però....

Trias volia carregar-se el ramal Aragó - Estació de França amb la construcció d'aquest túnel, ves a saber si aquesta construcció, licitació i projecte taaaaaaaaaant sospitosament ineficient tenia com a intenció malmetre aquest túnel (perquè això no es gaire normal, especialment després del Carmel) a la llarga per tal de poder-se'l carregar. Motiu que provocaria el tancament de l'estació de França, la retirada de les vies, pisos nous a tot el ramal, i es clar, 3% (o 4%) de benefici amb tot això.


No és impossible. Però no ho podem saber, i potser no ho podrem saber.
Se n'haurà d'encarregar el jutjat del Vendrell, d'investigar-ho (que és el que porta el cas 3%).

Ah, però trigarà, que li han retirat el jutge de suport que s'ocupava de la resta de casos... :twisted:

Cada cop s'assembla tot més a València, Andalusia o etc... només que ho tenien més amagat, o que no ho havien investigat quan tocava (Banca Catalana, per exemple).
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4297
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: jaezcurra » Dissabte 01/07/2017 11:38

EL FUTUR D'UNA PLAÇA DESAFORTUNADA
Barcelona invertirà 53 milions d'euros per activar la reurbanització de Glòries
El ple dona llum verda a l'últim tràmit per modificar el PGM i crear un parc, 1.012 pisos i equipaments
Les obres del pulmó verd començaran el primer trimestre del 2018 malgrat el retard en el túnel viari

PATRICIA CASTÁN | DIVENDRES, 30 DE JUNY DEL 2017 - 23:47 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/barcelona-inversio-milionaria-parc-urba-glories-6139039
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 948
Membre des de: Divendres 16/04/2010 21:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: jaezcurra » Dijous 28/09/2017 0:30

PROJECTE EMBARRANCAT
Barcelona reprèn els tràmits per ressuscitar les obres de les Glòries
La comissió d'Urbanisme aprova el projecte per acabar el primer túnel i fer el segon
Els treballs, amb 149 milions de cost, es licitaran a l'octubre i es reiniciaran el 2018

Toni Sust / Barcelona | Dimarts, 26/09/2017 | Actualitzat el 27/09/2017 a les 16:33 CEST
http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona/20170926/barcelona-repren-els-tramits-per-continuar-les-obres-de-les-glories-6312078
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 948
Membre des de: Divendres 16/04/2010 21:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: França451 » Dijous 28/09/2017 22:06

Tiene guasa la cosa... He estado viendo las primeras páginas del hilo, y para mi sorpresa el actual estado de obras se empezó a proyectar hace nada menos que once años!!!! Y preveía un intercambiador de transportes y como fecha de finalización siete años después, es decir en 2013. Cinco años después se reanudan las obras paradas no se sabe cuánto tiempo ya, tras haber pasado de manos el presupuesto, las constructoras y la paciencia de los habitantes de Barcelona, y la fecha más alucinógena que dice que estarán terminadas apunta a 2019, lo cual no se creen ni los directivos del TRAM.

lo realmente penoso es lo del intercambiador. Lo único que completaron del proyecto original fue hacer la plaza cuadrada y construir la grapadora, que para sorpresa de todos se llama Biblioteca del Clot, cuando para empezar se encuentra ubicada dentro de las fronteras del barrio de Provençals del Poblenou. Y haber construido una remodelada salida de Metro al centro de la plaza enorme, que no va a servir para nada ya que cuando el Tram complete el trazado por la Diagonal, el último proyecto lo hará pasar junto a la entrada de los Encants Viells y tragarse toda la curvaca junto a la grapadora, donde probablemente pondrán la parada de intercambio entre líneas de tram y hacer el ridículo intercambio entre H12, V23 y V25, como todo "intercambiador" ya que los buses de largo recorrido seguirán pasando de largo la plaza sin hacer parada y quedará como un pegote cuadriculado con un jardincito cutre que como la biblioteca, no servirán para nada.

Ah si!!!! Y no olvidemos que cuatro años después de terminada, probablemente hacia 2027 a este paso, vendrá el alcalde o alcaldesa de turno a presentar un proyecto en el que quiere colocar un llavero gigante sobre el cuadradito y para ello hay que levantar el parquecito que hay en medio. Y si quiere un lago con patos, o una piscina olímpica tendrán que eliminar todos los pasos subterráneos para construir la poza de agua.

Ya puestos, por pedir podemos hacer una petición de que construyan un volcán artificial a cuerda que se programe para que entre en erupción cada cuatro años. Así por lo menos se ahorran las pelas de construir y derruir obras, ya que el volcán lo hace solito de forma automática, y con el dinero que no se ha invertido se puede invertir en sanidad, en contratar más profes para las escuelas, o en invertir un poco en mantenimiento de las infraestructuras de Renfe en Catalunya, en acabar la línea 9 de Metro, en llevar a Glóries la 8 de FGC o en comprar buses nuevos que funcionen para la NXB que viene a la vuelta de la esquina, o en contratar más conductores de TMB.
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 1045
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: metring » Divendres 29/09/2017 9:24

La biblioteca no sirve de nada?? :emprenyat

Ahora, lo del volcán lo pago...
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22444
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: França451 » Divendres 29/09/2017 15:05

La biblioteca no sirve de nada por su ubicación. Me refiero a que donde la han ido a poner está un poco aislada de todo, y eso le resta mucha eficacia. Lo único que tiene bien situado es las paradas del 7, 92, H12 y las salidas de metro de Glóries, pero cualquier vecino que vaya desde cualquier edificio de viviendas cercano se tiene que pegar una buena pateada para llegar allí. A eso me refería con que no sirve de nada. Está llena de estudiantes de la universidad y de la gente que va a la grapadora mayoritariamente y eso le da eficacia. Pero la gente del barrio del clot que no le apetezca ni andar ni coger el metro, tengo mis dudas de que vayan pongamos, alguien que vive por ejemplo en Aragó cerca del mercado, hasta allí abajo. Antes sigue Guipúzcoa recto hasta el cruce con Selva de Mar aunque le caiga más lejos. El problema de Glóries es que las viviendas están situadas muy alejadas de la zona, y plantar allí en medio cualquier servicio social, da la sensación de estar lejos y aislado y eso echa para atrás.
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 1045
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 20:23
Ubicació: Enc L2 y Bcneta L4, 33,34,50,51,H10,B24 y 45,59,D20,V15,39 TMB,Clot Aragò y Estaciò de França

Re: Reforma de la Plaça de les Glòries de Barcelona

EntradaAutor: metring » Divendres 29/09/2017 15:17

França451 ha escrit:La biblioteca no sirve de nada por su ubicación. Me refiero a que donde la han ido a poner está un poco aislada de todo, y eso le resta mucha eficacia. Lo único que tiene bien situado es las paradas del 7, 92, H12 y las salidas de metro de Glóries, pero cualquier vecino que vaya desde cualquier edificio de viviendas cercano se tiene que pegar una buena pateada para llegar allí. A eso me refería con que no sirve de nada. Está llena de estudiantes de la universidad y de la gente que va a la grapadora mayoritariamente y eso le da eficacia. Pero la gente del barrio del clot que no le apetezca ni andar ni coger el metro, tengo mis dudas de que vayan pongamos, alguien que vive por ejemplo en Aragó cerca del mercado, hasta allí abajo. Antes sigue Guipúzcoa recto hasta el cruce con Selva de Mar aunque le caiga más lejos. El problema de Glóries es que las viviendas están situadas muy alejadas de la zona, y plantar allí en medio cualquier servicio social, da la sensación de estar lejos y aislado y eso echa para atrás.


Eso también es cierto,y los vecinos del Clot piden una biblioteca más cerca, pero peor está situada La Sagrera-Marina Clotet, con colección ferroviaria incluida, pero para nada de paso, mejor estaría en la Meridiana, entre Sagrera y Navas. Pero corto ahí el tema :topic a mi misma.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22444
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Anterior

Torna a: Transport en general / Transporte en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

cron