Targeta ATM sense contacte

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
C<-
N1
N1
Entrades: 3
Ubicació: ST ANDREU COMTAL

Entrada Autor: C<- » Dijous 25/05/2006 18:25

be..que no ho he possat, aquesta targeta es sense contacte. No cal ni que la treguis de la funda!
la veritat es q em vai quedar sorpres! i un altre cosa. A la TUZ, els autobusos tenen teleindicadors que van anunciant les parades, i està implantat a totes les línies...des de fa almenys 5 anys. Perquè no es fa a bcn???


DING DONG DING..... SAN MAMES: LOTURA RENFE ETA TERMIBUSEKIN

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 25/05/2006 19:19

entfe001 ha escrit:Hmmm, és que ara no hi ha taquilla de TMG a l'estació d'autobusos... quan la vaig agafar jo només et tornaven els diners allà i mai a l'autobús.

Una altra cosa és que si el rebut és en paper tèrmic ja em diràs tu com pots recuperar el lloguer de la targeta al cap de quatre anys, període en el qual un rebut té validesa legal.
Una cosa: si TMG ja no té taquilla allà... on es compra ara la tarjeta sense contacte de TMG?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 25/05/2006 20:44

UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:Hmmm, és que ara no hi ha taquilla de TMG a l'estació d'autobusos... quan la vaig agafar jo només et tornaven els diners allà i mai a l'autobús.

Una altra cosa és que si el rebut és en paper tèrmic ja em diràs tu com pots recuperar el lloguer de la targeta al cap de quatre anys, període en el qual un rebut té validesa legal.
Una cosa: si TMG ja no té taquilla allà... on es compra ara la tarjeta sense contacte de TMG?
Quina poca imaginació que teniu els de la regió ATM...on es compren els bitllets? Doncs allà...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 25/05/2006 20:55

aarongilp ha escrit:
UT596001 ha escrit:
entfe001 ha escrit:Hmmm, és que ara no hi ha taquilla de TMG a l'estació d'autobusos... quan la vaig agafar jo només et tornaven els diners allà i mai a l'autobús.

Una altra cosa és que si el rebut és en paper tèrmic ja em diràs tu com pots recuperar el lloguer de la targeta al cap de quatre anys, període en el qual un rebut té validesa legal.
Una cosa: si TMG ja no té taquilla allà... on es compra ara la tarjeta sense contacte de TMG?
Quina poca imaginació que teniu els de la regió ATM...on es compren els bitllets? Doncs allà...
Al mateix autobús llavors? A la Vallesana els abonaments es compraven al mateix autobús fins quan es va posar en marxa la integració tarifària.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 25/05/2006 20:59

Si, es compren al mateix autobus, siguin normals, T-Jove o T-Jubilat Salt...toot es compra al autobús...un a les guixetes només s'hi ha de dirigir si les tarjes peten...i només com a últim recurs...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 25/05/2006 21:10

aarongilp ha escrit:Si, es compren al mateix autobus, siguin normals, T-Jove o T-Jubilat Salt...toot es compra al autobús...un a les guixetes només s'hi ha de dirigir si les tarjes peten...i només com a últim recurs...
¡¡¿¿A TEISA també??!! M'extranya perquè a l'estació d'autobusos sí he vist guixeta de TEISA i amb el quadre de tarifes "metropolitanes" ben visible...

Quin embolic :x



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 25/05/2006 21:23

No. A TEISA Interurbans no. S'ha de comprar a guixeta si n'hi ha. Sino, a l'autobus. Però en els urbans tot és als autobusos...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 27/05/2006 12:04

Crec que aixo de les targetes sense contacte s'hauria de reservar per a les de viatges il·limitats, ja que si no es molt facil que et piqui 2 vegades i ni te n'adonis.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 29/05/2006 14:06

Ecomobisostrans ha escrit:Crec que aixo de les targetes sense contacte s'hauria de reservar per a les de viatges il·limitats, ja que si no es molt facil que et piqui 2 vegades i ni te n'adonis.
Això ja passa amb els abonaments integrats i els transbords. Per altra banda, si el sistema està ben programat això no té per què passar: en tot el temps que vaig fer servir aquest sistema a TMG (entre dos i tres anys) mai vaig tenir una validació múltiple, tot i que em consta que a algú del fòrum que li ha passat :roll: :D



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 14/10/2007 20:35

Rescato aquest tema que fa més d'un any que es trobava abandonat. La qüestió és l'implantació d'un sistema NAVIGO a Barcelona.

El sistema de tarja sense contacte parisenc es tracta d'una tarja sense contacte on s'hi carreguen els abonaments. Aquests abonaments són de caràcter temporal, és a dir, s'hi poden ficar els abonaments setmanals, mensuals i anuals. Els abonaments setmanals i mensuals fa poc que s'han instaurat en el sistema NAVIGO degut a que s'han exhaurit les Carte Orange ( Abans de treure'm el NAVIGO, La Carte Orange que em vaig fer tenia la lletra Y... ) La quüestió és que han vist que el sistema funciona molt bé i ho han estés a més abonaments.

A París existeix el Velib' (VÉLo LIBerté), vamos, el Bicing, i la tarja magnètica que utilitzàvem allà els usuaris era el mateix NAVIGO

A Londres, l'Oyster funciona amb recàrrec de saldo, la màquina et retalla saldo en funció dels viatges que fas, fins que arribes a un tope que són sobre unes 5 lliures diàries i l'Oyster llavors es converteix en una T-Dia.


En definitiva, ara que la integració tarifària a la regió metropoitana de Barcelona ja està ben implantada amb un gran nombre d'operadors i s'ha demostrat el seu èxit i ja tot rutlla bé. També el fet de ser urgent la implantació ara i no abans d'aquest sistema és la creació del bicing i la inmediata expansió a la regió metropolitana i la possible jurisdicció EMT o ATM. Ara els usuaris del bicing tenen una tarjeta sense contacte pel bicing i una tarjera de banda magnètica per la resta de TP. Per comoditat i agilitat del sistema ara que ens ve el Bicing s'hauria de plantejar la implantació ràpida del sistema.


PROBLEMES PER A LA INSTAURACIÓ:
- S'ha de compatibilitzar el NAVIGO Barcelona entre Bicing, TMB, FGC, renfe, TUSGSAL, Mataró bus, TRAM, MOHN, Sarbus...

- Bicing i TRAM ja estan adaptats per abonaments sense contacte però caldà adaptar moltes estacions de metro. I renfe seria un molt greu problema, de fet jo penso que si no s'ha aplicat el sistema encara a Barcelona és perque renfe l'ha boicotejat. Té validadores prehistòriques que estan sempre espatllades i en dècades no les han canviat amb reclamacions i queixes dels passatgers i ara a lo millor posa validadores noves a totes les estacions...

-Hauria d'haver fases transitòries, de fet fins que totes les estacions i autobusos no tinguessin una validadora sense contacte no podria funcionar el sistema.

-Es podria plantejar l'erradicació total o parcial de tarjetes de paper com a Paris faran amb la Carte Orange. S'expediran NAVIGO a les estacions per aquests abonaments.

-Pels usuaris de T-Jove és quelcom ridícul el sistema actual. Si et compres uan tarjeta de tres mesos i la perds al dia seguent has perdut 100€, en canvi NAVIGO és personal i en cas de pèrdua et tornen a donar els dies que et quedaven.

-La banda magnètica és molt lenta, sobretot als busos, en canvi NAVIGO és molt àgil, no cal ni treure'l de la motxila o el bolso. El problema és que a busos el frau pot augmentar força...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 15/10/2007 20:06

EUKibo ha escrit:En definitiva, ara que la integració tarifària a la regió metropoitana de Barcelona ja està ben implantada amb un gran nombre d'operadors i s'ha demostrat el seu èxit i ja tot rutlla bé.
Discrepo. Cal urgentment redifinir la política de preus (per exemple, que la T-10 de 2 zones no valgui el doble que la de 1 zona), així com el mapa zona. No és lògic que de Castelldefels a Barcelona sigui una zona, i en canvi de Sant Llorenç Savall a Sabadell siguin 2, més tenint en compte que en el segon cas la distància és menor que en el primer cas. Igualment calen polítiques de títols regionals semblants a la T-Regional de FGC a escala comarcal per compensar la radialitat del sistema zonal actual (massa radial a Barcelona), ja que fora de Barcelona l'ús d'abonaments monomodals (sobretot a RENFE i els autobusos urbans) és bastant elevat al ser més econòmics que els integrats (fins i tot, en cas de transbord, surt més econòmic comprar dos títols per separat que l'integrat). Igualment cal assegurar la integració dels autobusos que encara no estan integrats (urbà de Vilafranca del Penedès, urbà de Barberà del Vallès, línia Terrassa-Vacarisses, etc...) a fi d'evitar llacunes.
PROBLEMES PER A LA INSTAURACIÓ:
- S'ha de compatibilitzar el NAVIGO Barcelona entre Bicing, TMB, FGC, renfe, TUSGSAL, Mataró bus, TRAM, MOHN, Sarbus...
No hi hauria problema. Tingues en compte que fora de la zona 1 abans del 2001 l'ús d'abonaments magnètics era pràcticament nul (que jo sàpiga, només a TMESA) i quan es va establir la integració tarifària ja es va fer de manera més o menys comú coordinada per l'ATM de cara que els operadors modifiquessin el sistema de venda i implantessin les cancel·ladores. Donat que ja llavors es tenia pensat l'ús de la tarjeta sense contacte (les actuals tarjetes magnètiques eren "provisionals") ja es van posar les cancel·ladores admetessin la tecnologia sense contacte.
- Bicing i TRAM ja estan adaptats per abonaments sense contacte però caldà adaptar moltes estacions de metro. I renfe seria un molt greu problema, de fet jo penso que si no s'ha aplicat el sistema encara a Barcelona és perque renfe l'ha boicotejat. Té validadores prehistòriques que estan sempre espatllades i en dècades no les han canviat amb reclamacions i queixes dels passatgers i ara a lo millor posa validadores noves a totes les estacions...
Aviam, per començar: els títols magnètics a Rodalies Barcelona es van implantar l'any 1995, per tant les cancel·ladores més antigues són de llavors. Igualment abans de 2001 molt poques estacions tenien barreres tarifàries (que jo sàpiga, només en tenien Terrassa, Sabadell Nord, Sabadell Centre, Cerdanyola del Vallès, Barcelona-Plaça Catalunya i Cornellà, alguna més possiblement), i va ser amb la integració tarifària quan es van tancar estacions de manera massiva. Igualment, totes les cancel·ladores (no d'andana) instal·lades des de llavors admeten la tecnologia sense contacte. Caldria canviar, això sí, totes les cancel·ladores d'andana existents així com posar cancel·ladores a estacions que no en tenen (per exemple, Castellbell i el Vilar o Riells i Vilabrea-Breda). Igualment totes les màquines autovenda estan preparades per la tecnologia sense contacte.

En aquest sentit, FGC seria més problemàtic que RENFE donat que també hauria de canviar totes les cancel·ladores d'andana (que estan a totes les estacions entre Martorell, Manresa i Igualada excepte Abrera, Olesa, Esparreguera, Monistrol, Manresa-Baixador i Igualada; a més de les estacions de Peu del Funicular i l'andana de via 1 de La Floresta. Carretera de les Aigües no té cancel·ladora), i les barreres tarifàries més antigues s'haurien d'adaptar a la tecnologia sense contacte.
-Hauria d'haver fases transitòries, de fet fins que totes les estacions i autobusos no tinguessin una validadora sense contacte no podria funcionar el sistema.
Donat que el problema són els modes ferroviaris, preferiria arreglar això primer i un cop fet, implantar-ho de cop.
-La banda magnètica és molt lenta, sobretot als busos, en canvi NAVIGO és molt àgil, no cal ni treure'l de la motxila o el bolso. El problema és que a busos el frau pot augmentar força...
A molts autobusos la T-10 va suposar una revolució. A moltes línies els abonaments eren inexistents (per tant, tothom amb bitllet senzill), i on n'hi havia eren sistemes molt cutres (a Sarbus, els abonaments eren talonaris de paper amb tants paperets com viatges hi havien, per exemple per anar de Castellar a Sabadell era el S1, amb 15 viatges, que tenia 15 paperets: arrancaves 1, el donaves al conductor i ell et donava un bitllet que posava "Justificant S1 0 ptes"). Per tant, excepte a les grans ciutats la targeta magnètica ja va bé i són línies on la gent o va amb T-10 o bitllet senzill.

Igualment a molts autobusos fora de Barcelona la cancel·ladora és al costat del conductor o enfront d'ell, i per tant controla que tothom pagui.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 01/02/2008 12:54

Torno a pujar aquest tema en aquest subapartat, tot i que m'agradaria que pogués estar a la secció de Barcelona on és més llegit.

L'ATM ha començat el procés d'adaptació a les noves targetes sense contacte. A la seva web http://www.atm.cat, a l'apartat de licitacions apareix: "Redacció de la fase 1 del projecte comú de la implantació de la targeta sense contacte per a la venda i validació en el transport públic en el sí de la Integració Tarifària de l'ATM" amb data del 28/12/2007, és a dir de fa apenes 1 mes.
Feta la concessió l'estudi durarà 3 mesos, per la qual cosa a mitjans d'any podria començar-se a establir en proves el sistema, tot i que ja sabem que a Catalunya tot el referent a transports, en lentitud, cap país del món ens guanya.
M'agradaria destacar que la tarjeta sense contacte ja porta molts anys de retards a Barcelona per culpa de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona (per a variar). També dir que als requisists de l'ATM per a realitzar aquesta adaptació, per a variar també, hi ha greus dèficits, no s'han plantejat gairebé cap problema... El que més em decepciona és que no comenten a aquests requisits que aquest sistema haurà de suportar també el servei bicing, mentre si comenta la T-event, la T-empleat.

RENFE, als nuclis de Rodalies, les validadores que compra ja venen la majoria amb capacitat per admetre tarjetes sense contacte, així com el TRAM. FGC i TMB són els dos operadors que tindran més problemes amb l'adaptació al nou sistema metropolità estàndard europeu ja que sembla que tenen moltes validadores noves, de les quals ben poques compatibles. En quant als busos poden fer com al tram i bus de Paris, posar un altre aparell, i al metro hauran de fer meitat validadores normals i l'altra meitat exclusivament Navigo-Oyster, el que suposarà que les estacions metropolitanes sense barreres àdhuc com Glòries rebran validadores chachis de Catalunya o Pep Ventura.

El sistema escollit serà el de càrrec d'abonaments, com a NAVIGO-Paris i no pas paga pel que viatges (pay-as-you-go "payaso Gou"), com a Oyster-London

Possibles problemes:
Si la tarjeta es personal no podrem picar a amics amb la T10
Si carreguem un bitllet senzill de RENFE de 3 zones i tenim carregats 5 viatges de T10 quin ens cobrara?
(a Paris els recàrrecs s'aquestes targetes són per títols temporals (T-setmana T-Mes T-Anual T-Estudiant))

Possibles solucions:
Dues tarjetes, el T-Personaling i el T-Amiguing.
El T-Personaling seria personal i admetria TDia TMes T50-30 TEstudiant TTrimestral Bicing
El T-Amiguing admetria TFamiliar, T10, i Bitllet senzill (si compressis una T10 i anada-tornada a blanes cobraria un viatge de t10 en un principi, pero si la validadora de sortida veu k has nat a una altra zona et cobrearia l'anada, és a dir, sempre et cobraria el bitllet més barat fins que no validis a la sortida)
I desrpés el T-Socialing, per a les tarjetes roses.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/02/2009 16:17

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... l-bus.html

TMB anuncia una tarjeta con chip para el metro y el bus

Se prevé que funcione antes de 2012 y permitirá validar el título simplemente acercándolo a un receptor, sin tener que meter y sacar el billete

20/02/2009 | Actualizada a las 15:49h | Ciudadanos

Barcelona. (EFE).- Los usuarios del metro y el autobús de Barcelona podrán acceder a estos transportes con una tarjeta inteligente que incorpora un chip que valida automática el título sin tocar la máquina receptora, por lo que ya no será necesario ni introducir ni recoger el billete o tarjeta de transporte.

El vicepresidente ejecutivo de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Dídac Pestaña, ha indicado que la inversión prevista para la implantación de este sistema de validación y venta se estima en unos 17,9 millones de euros y que se prevé pueda estar en funcionamiento antes del 2012.

La tecnología escogida para la tarjeta es la denominada DESFire, que es la misma que han escogido los responsables del transporte de Madrid para desarrollar un sistema de acceso inteligente a sus servicios y que actualmente está en fase de pruebas.

Pestaña ha precisado que la implantación de la tarjeta no la realizará por su cuenta TMB, sino que será la Autoritat Metropolitana del Transport (AMT) la que coordinará este nuevo título de transporte, ya que debe tenerse en cuenta la integración tarifaria con otros operadores, como Renfe, Ferrocarrils de la Generalitat, tranvía y diversos servicios de autobuses.

La distribución y la venta de tarjetas se realizará en centros y oficinas de atención e información y su validación será automática, con lo que la entrada al metro se hará acercando simplemente la tarjeta al receptor. En el autobús se utilizará el mismo método.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 20/02/2009 17:40

Jo el que em pregunto és si aquesta targeta estarà disponible per a tots els títols (T-10, T-Mes, T-Jove,...) i s'anirà recarregant o només estarà disponible per a aquells títols de llarga duració i que els que els tenen els hi donen un ús més quotidià.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/02/2009 18:18

En principi, la lògica diria que està prevista per a tots els títols, perquè no tindria sentit mantenir dos sistemes diferents.

Per cert, us cito un extracte del missatge que obre el fil, per recordar-vos un dels costums transportils més arrelats al nostre país:
Es proposa un calendari d’introducció de la targeta sense contacte entre els anys 2005 i 2008, començant per la corona central amb una prova pilot l’any 2005 fins arribar a tot l’àmbit a finals del 2008.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 12/03/2009 19:54

http://www.finanzas.com/noticias/empres ... rjeta.html

Consorcio Transportes espera implantar la tarjeta 'sin contacto' en dos años

Bilbao, 12 mar (EFE).- El presidente del Consorcio de Transportes de Bizkaia (CTB), Juan Cruz Nieves, ha informado hoy de que en el plazo de dos años el sistema de tarjetas de transporte 'sin contacto', denominado "barik", estará plenamente operativo.

Nieves ha dado a conocer en rueda de prensa en Bilbao el balance del uso de los billetes consorciados a lo largo del pasado año: creditrans, gizatrans -dirigido a los jubilados- e hirukotrans -destinados a las familias numerosas-, y ha anunciado que antes de abril de este mismo año se culminará el proceso de adjudicación del sistema "barik" a las empresas que resulten elegidas.

A partir de ese momento, ha explicado, se iniciará el proceso de cambio de los sistemas de cobro en todos los medios de transporte integrados, que van desde Metro Bilbao al funicular de Larreineta.

Todos estos sistemas deberán contar con aparatos válidos para el nuevo sistema de tarjetas 'sin contacto', que deberán convivir durante un tiempo con los actuales.

La puesta en marcha de este nuevo sistema requerirá, según ha adelantado Nieves, unas inversiones superiores a los 19 millones de euros, que serán asumidas plenamente por el Consorcio de Transportes.

La nueva tarjeta "barik", según ha adelantado el responsable del consorcio, no será identificativa, es decir, no contará con datos del usuario, y se recargará con dinero.

Nieves se ha mostrado convencido de que Renfe -la única compañía de transporte público no adherida en Vizcaya al creditrans- se incorporará en los próximos meses a los actuales billetes consorciados, lo que permitirá en el futuro su integración en el sistema "barik".

En 2008, según ha informado Nieves, con los billetes consorciados se realizaron un total de 104,6 millones de viajes. El 87% correspondió a creditrans y el 13% restante a gizatrans, lo que supone que 6 de cada 10 viajes en los transportes públicos consorciados se pagaron con una de estas tarjetas.

En su primer año de funcionamiento gizatrans logró 13 millones de viajes y una cuota del 10% de los transporte adheridos al sistema. Se pusieron en circulación 9,7 millones de creditrans, por valor de 68,3 millones de euros, y 1,5 millones de gizatrans.

La tarjeta hirukotrans entró en servicio a primeros de este año. En los dos primeros meses se hicieron un total de 105.504 viajes con este nuevo sistema.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 13/03/2009 0:41

canalcole ha escrit:Nieves se ha mostrado convencido de que Renfe -la única compañía de transporte público no adherida en Vizcaya al creditrans-
Euskotren no admet tampoc el Creditrans a la línia general Bilbao-Donostia ni al ramal de Bermeo. Sí admet el Gizatrans, però, en aquesta línia, en eliminar-se els títols propis per als jubilats tant a Euskotren com a Euskotran i Metro Bilbao. Desconec si admet el Hirukotrans (m'ensumo que no).

Per cert, indicar que tant a Vitòria, amb la tarjeta "BAT", vàlida a l'autobús urbà i al tramvia; així com a Guipuskoa, amb la tarjeta "Lurraldebus" -vàlida a tots els autobusos competència de la Diputació Foral i en alguns autobusos urbans- ja són en tecnologia sense contacte.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 14/03/2009 13:41

A MetroValència el sistema sense contacte és prou bo, ja no es troba pràcticament cap bitllet a terra. El més curiós és la convivència entre el sistema de taquilles i el sistema sense contacte.

Cal destacar que el disseny de les targetes sense contactes valencianes és a tot color i amb bons dissenys, això permetria introduir el col.leccionisme d'aquests bitllets promocionat des de la mateixa companyia, per exemple fent canvi de disseny cada un cert temps, un cop s'hagin obtingut dades de consum dels bitllets sense contacte. Antigament TUZSA (autobusos Saragossa) feia una targeta mensual diferent per a col.lecció, fins i tot editava els àlbums anuals on guardar-les.

A València, tan sols continua magnetitzat el bitllet senzill i el d'anar i tornar i continuen emprant el model antic, atès que al revers encara es fan referències als BONOS.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimarts 30/06/2009 6:31

http://www.elperiodico.com

Las tarjetas sin contacto evitarán colas en el metro y el bus de BCN en el 2011

• El chip activado por radio y recargable coexistirá durante un tiempo con la banda magnética actual

• La validación será el triple de rápida con el nuevo sistema de lectura a distancia elegido por la ATM



BARCELONA
El transporte público de la región de Barcelona está a las puertas de otra revolución tecnológica. Los actuales billetes con banda magnética tienen fecha de caducidad. La Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM), el consorcio que regula la tarifa integrada y sus operadores viarios o ferroviarios, ha elegido un nuevo método para validar los títulos de viaje que funciona por radio. Son tarjetas sin contacto que llevan un chip y evitan tener que introducirlas y retirarlas de las canceladoras. Esta lectura a distancia permitirá pasar las barreras del metro o subir al autobús con mucha mayor rapidez, lo que evitará las colas de las horas punta. TMB ha empezado a desarrollar ya el sistema para ponerlo en marcha en el 2011, una vez adaptadas todas las estaciones y también los vehículos.
La incorporación de los nuevos billetes en la red metropolitana será gradual y cada operador la realizará según sus características, con lo que al principio coexistirán los dos sistemas durante algún tiempo. Este cambio permitirá además añadir otras funciones al chip, desde la posibilidad de recargarlo hasta su utilización como tarjeta monedero o para modos de transporte no integrados como por ejemplo el Bicing.
Al margen de la mayor comodidad a la hora de acceder al metro o al autobús con solo acercar a menos de 10 centímetros el billete a la pantalla lectora, las tarjetas sin contacto tendrán un desgaste mucho menor y por tanto podrán usarse durante un largo periodo de tiempo.

DE SEIS SEGUNDOS A DOS / El operador que con gran diferencia transporta el mayor número de viajeros en Barcelona y su entorno, TMB, invertirá 18 millones de euros hasta el 2011 para realizar el cambio, según explica el vicepresidente ejecutivo Dídac Pestaña. Las demás empresas, Renfe, Ferrocarrils de la Generalitat, el tranvía y el conjunto de compañías de autobuses urbanos e interurbanos, seguirán su propio proceso de adaptación bajo la coordinación de la ATM.
El director de Información y Sistemas de TMB, Lluís García, destaca que con la tarjeta sin contacto los cinco o seis segundos que transcurren ahora durante la maniobra de introducir, imprimir la validación y recoger los billetes se convertirán en tan solo uno o dos. «Es un gran ahorro de tiempo que triplicará la velocidad de acceso al metro y acelerará la entrada en los andenes», afirma. Además, estas tarjetas inteligentes permitirán a los operadores realizar políticas tarifarias al detalle según el tipo de usuario y de servicio que vaya a usar.
El nuevo sistema aumentará asimismo la protección antifraude y el número de puntos de venta, distribución y recarga de títulos, simplificará la integración entre los distintos operadores y permitirá obtener datos más exactos sobre la demanda. Este incremento de la información sobre el conjunto de la red de transporte puede redundar, según los responsables de TMB, en la creación de nuevas medidas tarifarias o de gestión territorial o temporal de las líneas que impulsen la movilidad metropolitana.

HASTA 6 KB DE CAPACIDAD / La tecnología que acaba de elegir la ATM es la llamada Mifare (creada en 1994) pero en su última versión del 2007, la Desfire, que desarrolla la multinacional de la electrónica Philips. El chip de estas tarjetas puede tener actualmente una capacidad de almacenamiento de dos, cuatro o hasta seis kilobits (kb). El sistema lo ha adoptado ya la NASA norteamericana para permitir el acceso seguro de personal a sus instalaciones y es el mismo que se está probando en el transporte público de Madrid y en otras redes de grandes conurbaciones europeas.
La implantación de estas tarjetas forma parte, en el caso de TMB, de un plan tecnológico mucho más amplio en el que se incluyen 28 programas de mejora del servicio (redes de comunicación técnica, sistemas de gestión interna, seguridad de la circulación o canales de información al cliente) que se prevén implantar hasta el 2015. La inversión conjunta será de 173 millones, según detalla Dídac Pestaña.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 30/06/2009 10:05

El nuevo sistema aumentará asimismo la protección antifraude [...]
Ah, mira que bé! Sembla que els xips aturaran el ∞x1 per art de màgia i sabrant d'entrada que algú que paga amb un títol d'una zona en farà sis. Interessant...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”