Targeta ATM sense contacte

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Targeta ATM sense contacte

Entrada Autor: wefer » Dilluns 13/07/2009 10:39

http://www.versvs.net/anotacion/rfid-tr ... elona-2011
http://meneame.net/story/rfid-llegara-t ... elona-2011
La RFID llegará al transporte de Barcelona en 2011

Me entero vía correo electrónico (gracias, David) que la empresa de transporte público de Barcelona planea introducir billetes de viaje con RFID para 2011 (TransporteBCN.es).

La empresa de transporte se ha decantado por un sistema «sin contacto» comercializado por NXP (Philips), el sistema Desfire que utiliza RFID, aunque en la web de la ATM (ni en la del fabricante) no aparezca el término tabú en ningún momento.

Introduciendo este tipo de billete, la ATM espera reducir el tiempo de espera en la subida al autobús. Habiendo vivido ya más de 10 años en una ciudad con RFID en su transporte público (Málaga) puedo decir que la ganancia en tiempo es despreciable. Pero la mejora en monitorización de hábitos de transporte seguro que mejora bastante.

¿Quieren ahorrar tiempo subiendo al bus y que sea más rápido? Eliminen los tornos y la necesidad de subir por la puerta delantera. Entrada libre al bus, aumentas el número de revisores o la cuantía de las multas por viajar sin billete, de forma que o (1) te cojan muchas veces o (2) la multa por viajar sin billete sea muy alta, de forma que no sea rentable viajar sin billete, y todos lo compren antes de subir. De mi experiencia viviendo en países como Alemania o Suiza puedo decir que ese sistema sí es sustancialmente más rápido. Y que en ninguno de esos países he tenido que usar un chip RFID para montar al bus ni al metro ni al tranvía.

Si existe un sistema de embarque rápido al bus y no se usa, y en su lugar se implanta uno que no acelera el embarque al bus, hemos de deducir que la finalidad del nuevo sistema no es acelerar el embarque. Y habrá muchos posibles fines (monitorización, publicidad, mejor control interno de los viajeros, ...), pero desde luego no ése que nos dicen. ¿Por qué mienten? Porque la verdad dañaría su imagen.

Com protegir-se dels perills dels RFID?
http://www.rpi-polymath.com/ducttape/RFIDWallet.php

.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 04/11/2010 15:41

Jo encara espero que canvien els títols de transport magnètic per títols de transport amb chip, per que ha Saragossa, Valencia, Madrid i Bilbao tenen targetes amb chip. No ho entenc per que ha l’àrea metropolitana de Barcelona no ho posa, no seria mes ecològic ;) :nose


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 04/11/2010 15:54

La sostenibilitat ambiental de la fabricació dels xips és ben dubtosa.

Ah, si et plau: les preposicions de lloc van sense hac inicial, a l'inrevés de l'homòfona 3a persona singular del present del verb haver.

Per cert, quan deien que havien d'implantar les targetes sense contacte (vegeu inici del fil)...?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 02/07/2011 21:45

http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... us-1062451

La crisi frena la implantació de targetes per ràdio al metro i bus

L'ATM posposa els bitllets sense contacte previstos per al 2011 a l'àrea de BCN
La lectura a distància és el triple de ràpida i ja regeix a Tarragona, Girona i Lleida

Dissabte, 2 de juliol del 2011 Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
RAMON COMORERA
BARCELONA

Els bitllets amb banda magnètica utilitzats per viatjar per tota la xarxa de transport metropolità continuaran vigents encara uns quants anys més. La implantació del nou sistema de targetes sense contacte o intel·ligents -que funcionen per ràdio, es poden recarregar i tripliquen la rapidesa de pas per les màquines validadores del metro o dels autobusos- estava prevista per a aquest any, però s'ha ajornat sense una data fixada. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el consorci que regula la tarifa integrada i els seus operadors a les nou comarques i els 253 municipis de la regió de Barcelona, incloent-hi la capital, no disposa de pressupost per desplegar la nova tecnologia en els terminis establerts. Les retallades pressupostàries de la Generalitat deixen també de moment sense data d'aplicació aquesta important millora.

El nou mètode per validar els títols de viatge estava previst incorporar-lo a partir d'aquest any de manera gradual i segons les característiques de cada operador, amb un període de transició inicial en què conviurien els dos tipus de targetes. Fins ara s'ha triat, entre diverses opcions, la tecnologia que s'utilitzarà i se n'ha dissenyat el desenvolupament teòric en un grup de treball en el qual participen els operadors. No obstant la seva aplicació de moment està congelada.

El cost d'adaptar estacions i vehicles d'una xarxa tan enorme com la metropolitana, que el 2010 va tenir 923 milions de viatges, és d'algunes desenes de milions d'euros, una quantitat que l'ATM desconeix quan s'inclourà als pressupostos. En el cas de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'operador més gran amb diferència (381 milions de viatges en metro i 263 en bus), aquesta adaptació es va xifrar en 18 milions fa dos anys. Després hi ha Renfe amb Rodalies (104 milions de viatges el 2010), Ferrocarrils de la Generalitat (80), el tramvia (24) i així fins a un total de 70 operadors amb busos urbans i interurbans.

SISTEMA PROVAT / Les targetes sense contacte s'utilitzen amb èxit des del 2008 a les noves àrees territorials de mobilitat (amb tarifa integrada i les mateixes sigles ATM de l'organisme barceloní) creades per l'anterior Govern a Tarragona, Lleida i Girona. Aquest ús eficient en uns territoris on viuen un milió de persones (en 215 municipis de 13 comarques) i on es realitzen 36 milions de viatges anuals és un bon aval, segons la Generalitat, per abordar la conurbació barcelonina amb 5,4 milions d'habitants. El que ho atura n'és el cost.

El pla de transport de viatgers de Catalunya aprovat el 2009 pel tripartit d'esquerres preveia estendre el 2012 a tot el país la tarifa integrada amb l'objectiu de crear un únic espai de mobilitat i amb un sol sistema de bitllets.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 05/07/2011 7:53

Hola,

La crisis frena lo que ellos quieren. Es fenómeno eso de tener una excusa por la que nadie te pide explicaciones, una palabra mágica que en cuanto la dicen, ya nadie hace más preguntas. Oigan Sres. ¿y este tema que está pendiente? "no, bueno, ejem, es que claro, la crisis..." y se acabó de hablar del tema. Perdonen, pero no se iba a implantar en breve aquello de... "no, no, no, perdone, estamos en crisis y ahora hay que encarar otras prioridades..." se acabó el tema. Y así con todo. Eso sí, para sus temas, como cambiar las pegatinas de las carreteras constantemente, para subir la luz, la gasolina, los impuestos, etc. para eso no hay crisis.

Estaría bien que saliese alguien y dijese cuáles son las prioridades y qué es lo que sí y lo que no se va a hacer en tiempos de crisis, pero ANTES, no cada vez que alguien pregunte le digan que no poniendo la crisis como excusa.

En cualquier caso, la ventaja de este tipo de tarjetas o títulos de viaje respecto a los actuales, en fin... no sé qué enormes ganancias tendríamos puesto que si hablamos de recargar como ventaja, en Bilbao existe el Creditrans desde hace tiempo, es recargable y ahora no sé cómo estará pero de siempre ha sido un título de transporte magnético como los de aquí. Y se puede recargar. Si la ventaja es que se va más deprisa en los tornos... en fin, dudo que la diferencia sea apreciable, pero ¿qué más da que los tornos sean más ágiles si luego la frecuencia de los trenes o buses es la misma? por muy deprisa que te plantes del vestíbulo al andén, si luego tu R8 pasa cada hora y encima no hay coordinación horaria con el R7, la verdad es que vas a tener todo el tiempo del mundo para validar. Incluso te puedes permitir tomarte un café antes.

Considero muchísimo más interesante el tener una gama de tarifas y un sistema de zonas más lógico. Es decir, en el sistema zonal prima Barcelona como centro del universo conocido y hay trayectos entre poblaciones contiguas que no tendrían por qué ser cambios de zona. Cada población debería ser el centro de su propio sistema zonal y todo se tendría que organizar de manera que estuviese coordinado y las tarifas fuesen las mismas en ese sentido. No es posible que si alguien de Masquefa pretenda ir a Vilafranca, además de tener que ir contracorriente hasta Martorell para cambiar de R6 a R4 como para ello ha de pasar por otra nueva zona tenga que pagar más caro. No es posible que Martorell Central esté en una zona y Martorell Vila en otra. No es posible que alguien de Martorell Vila o El Palau o Pallejà que pretenda ir a Sant Joan Despí utilizando el intercambiador a medio hacer de Martorell tenga que pagar la zona 2 y 3 para volver a la 2 ó la 1 simplemente porque caprichosamente y con un único fin recaudatorio hayan colocado el intercambiador de Martorell Central en la zona 3. ¿Es eso fomentar el transporte público? bueno, es que como este este caso hay varios en la red y no debiera ser así.

Por eso digo que no deberían ser iguales las relaciones de proximidad como un trayecto de Martorell Vila a Martorell Central, que las de mayor distancia como de Martorell a Barcelona. Las zonas no están bien ubicadas y hay que modificar el sistema.

Y luego otra cosa no menos importantes: hay que permitir títulos de transporte válidos para cualquier tipo de trayecto. Títulos mensuales, semanales, diarios, por 10 viajes, por 20 viajes, por 30 viajes, por 17 viajes, etc. ¿qué problema hay en posibilitar 12, 15, 22, 8 ó 14 viajes? ¿por qué hay que remitirse a la T-10? ¿por qué no puedo comprar una tarjeta ATM con viajes ilimitados en toda la red durante 3 días por las zonas 1 y 2?

Todo esto debería ser posible y además aplicando descuentos sobre el precio del billete sencillo en todos los casos y de forma mayor o menor dependiendo del título escogido o nº de viajes a realizar. ¿Por qué no se posibilita y se facilita la vida a la gente? ¿por qué reducir el espacio simplemente a la T-10 y no parar de subirla sobre el IPC cada año de forma despiadada?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Divendres 06/07/2012 12:52

El Conseller de Territori, Lluís Recoder, està anunciant que al 2013 s'adjudicarà el contracte per un nou sistema de transport funcionarà amb validació sense contacte.El títol permetrà aplicar descomptes segons el nivell d'ús, mantenint les bonificacions actuals (famílies nombroses, jubilats i altres).

Font: Twitter del Departament de Territori -> https://twitter.com/#!/territoricat



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/07/2012 14:25

http://www.vilaweb.cat/ep/ultima-hora/4 ... elona.html

La nova T-Mobilitat 'contact-less' substituirà els 84 títols integrats de l'ATM de Barcelona

13:51 06.07.2012

L'objectiu és que aquest títol s'implanti en el conjunt de Catalunya

BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)

La Conselleria de Territori i Sostenibilitat i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona han impulsat un nou sistema tarifari integrat basat en la tecnologia de la validació sense contacte, la nova T-Mobilitat, que passarà a substituir els 84 abonaments actuals (14 tipus de títols per sis zones de transport).

Així ho ha explicat en roda de premsa el conseller del departament, Lluís Recoder, que ha destacat que l'objectiu és la integració tarifària a tot Catalunya, per la qual cosa aquest sistema també s'implantarà amb el temps a Tarragona, Lleida i Girona.

El contracte de col·laboració públic-privada es preveu adjudicar al 2013 amb l'objectiu de desenvolupar una primera prova pilot el 2014, per la qual cosa el sistema 'contactless' i les targetes de banda magnètica conviuran durant algun temps.

Aquesta nova tecnologia 'contactless' incorpora un xip electrònic que es podrà implantar a la pròpia targeta i a altres suports com rellotges, polseres, roba i telèfons mòbils que disposin de la tecnologia Near Filed Communication (NFC).

Així, a partir del 2014, els usuaris de l'àrea de Barcelona ja no hauran de portar diferents targetes en funció de les zones o dels viatges que prevegin fer, sinó que el preu del transport estarà adaptat a la mobilitat de cada ciutadà de manera que es premiarà la recurrència: el preu del viatge és més barat quants més desplaçaments es facin.

El sistema manté les bonificacions socials per a famílies nombroses, monoparentals, jubilats i desocupats, i permet conèixer el perfil de l'usuari de transport, que disposarà d'un registre i un accés directe al seu compte.

A més, s'introduirà una validació a la sortida als transports interurbans per tenir constància de l'origen i destí del viatge fet per l'usuari amb l'objectiu de disposar de més dades per adequar l'oferta a la demanda de mobilitat real.

MANERES DE PAGAMENT

El client podrà escollir entre dues modalitats de pagament, el prepagament i el pagament a posteriori, i la T-Mobilitat --el nom és provisional-- s'oferirà en suport cartró, amb un preu fix per viatge, i plàstic, que inclou descomptes per ús.

La targeta de pagament a posteriori serà personal i intransferible a l'estar domiciliada en un compte bancari, ja que cada mes l'usuari rebrà una factura amb cadascun dels viatges realitzats i el seu import unitari, així com els descomptes, superiors a més nombre de desplaçaments.

El director general de Transports, Ricard Font, ha sostingut que el nou sistema tindrà "zero costos" per a l'administració i l'usuari, i alhora permetrà combatre el frau i augmentar els ingressos gràcies a la inserció de publicitat en els nous suports, així com la seguretat.

L'any passat es van registrar 935,5 milions de viatges i es van recaptar 423,4 milions d'euros procedents de la venda de títols integrats.[FIN]


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 06/07/2012 14:33

Ara fa una estona ha sortit al TN Comarques, i per com ho han explicat en un any i mig (sempre que es compleixin els terminis) i començant per la ATM Barcelona hi haurà Oyster a la Catalana

La següent idea de TiS és llavors amb aquest sistema és crear una mena d'"ATM Catalunya" i que la mateixa tarja funcioni per exemple al metro de BCN i a un bus urbà de Lleida.

No he trobat cap referència a això a la web del telenotícies, si algú ho troba, si us plau, que pengi el link



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 06/07/2012 15:27

Guigui ha escrit:http://www.vilaweb.cat/ep/ultima-hora/4 ... elona.html

La nova T-Mobilitat 'contact-less' substituirà els 84 títols integrats de l'ATM de Barcelona
Hasta las webs más identitarias se pasan a la moda pudiéndolodecirenmiidiomalodigoeninglésquequedamejor. En fin.

Bien, por fin parece que vamos a entrar en el futuro. A ver si se queda simplemente en la tarjeta del metro o podemos hacer como en países orientales que sirve para pagar un montón de cosas más.

El nombre de la tarjeta espero que sea provisional, junto a lo de contact-less lo de usar para todo la palabra movilidad es otra plaga-moda que la castuza nos ha envainado y tan contentos.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/07/2012 18:51

Nozomi ha escrit:El nombre de la tarjeta espero que sea provisional, junto a lo de contact-less lo de usar para todo la palabra movilidad es otra plaga-moda que la castuza nos ha envainado y tan contentos.
Si prenem com exemple Londres, podem adaptar-ne el nom i dir-ne "Ostra". Ara, ja posats, millor "Ostres!", en al·lusió als retards o tren/bus perdut per poc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Divendres 06/07/2012 19:14

Un día me dediqué a buscar nombres, un poco al estilo japones Kitaca = Kita-norte, ca-card, ICOCA = IC Operating CArd además de un juego de palabras con el dialecto de Kansai que suena algo así como ¿Nos vamos?, SUGOCA = Smart Urban GOing CArd o Suica = Super Urban Intelligent Card que pronunciado suika significa sandía.

Mis propuestas son:

BarnaCa
FangaCa
PixaCa
CamaCa
TumaCa
CATaCa < modelo integrado para toda Cataluña
CaniCa < modelo para Cornellà
ChoniCa < para L'H
PijoCa < para Sant Cugat
XinoCa < para Santa Coloma
GitaCa < para Badalona

Barnaca es la mejor sin duda :D



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 06/07/2012 19:17

Santa Coloma... SantaCoCa... ui, no volia fer al·lusió a la droga. :twisted:


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 06/07/2012 21:07

Jo per al nom vaig a la senzillesa: T-Catalunya

I per demanar que no quedi, fusió de les 4 ATM i reducció de la plantilla de "alts càrrecs i posats a dit"



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 06/07/2012 21:19

Nozomi ha escrit: GitaCa < para Badalona
Si no els fa fora l'Albiol...
O sigui, resumint: la targeta aquesta serà un codi de barres i un lector, o un xip i un lector, i hauràs de carregar-la amb viatges com si fos una targeta pre-pagament de mòbil. Adéu a les cancel·ladores... ...per convertir els autobusos en caixes del Carrefour? Déu méu...
albe6 ha escrit:La següent idea de TiS és llavors amb aquest sistema és crear una mena d'"ATM Catalunya" i que la mateixa tarja funcioni per exemple al metro de BCN i a un bus urbà de Lleida.
Si fos una targeta universal per a tota Catalunya seria la repera! Una mateixa targeta per a tota Catalunya... poder anar on et doni la gana i no preocupar-te perquè tens la targeta que et val arreu (amb saldo, és clar)... Quin somni...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 06/07/2012 22:04

Adolescent barceloní ha escrit:O sigui, resumint: la targeta aquesta serà un codi de barres i un lector, o un xip i un lector, i hauràs de carregar-la amb viatges com si fos una targeta pre-pagament de mòbil. Adéu a les cancel·ladores... ...per convertir els autobusos en caixes del Carrefour? Déu méu...
No t'acabo d'entendre. :nose Les cancel·ladores no es transformaran en caixes, simplement aniràs al teu punt de venda habitual i en lloc de donar-te un cartonet nou cada vegada agafaran la teva targeta de plàstic (et pot durar anys) i te la recarregaran.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 06/07/2012 22:26

Clar però hi haurà certa infraestructura que s'haurà de muntar. Als autobusos, una màquina per picar a la sortida, als tramvies també, validació de sortida a les estacions de TMB i a les de Renfe, també a FGC si és que en queda alguna que no tingui. També s'ha de configurar les MAE blaves (així com instal·lar màquines a l'interior de la zona de viatgers de les companyies que no en tenen) per omplir el saldo en cas d'insuficiència, pagar una multa en cas de frau, o denunciar el robatori del bitllet. Tot això sumant el fet de que a l'aeroport, a Plaça Catalunya, i a les estacions més turístiques s'haurà de crear algun sistema per crear targetes per als turistes, amb reintegrament dels diners sobrants a la sortida del país. Em pregunto també, les targetes portaran nom i cognoms (per evitar robatoris) o serà com les antigues targetes de prepagament de les cabines telefòniques?.

Me n'alegro del nou sistema, que espero que posi ordre en les tarifes (prou zones, per quilometratge!), però tot plegat són molts i molts diners que no em semblen raonablement gastats mentre algú en aquest país estigui a les llistes d'espera de la Seguretat Social per més d'un any.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 06/07/2012 22:41

Si és com la de Londres sense registrar-la simplement funciona de prepagament.

Però si la registres també apart del saldo poden dur un TravelCard (abonament de durada X en un trajecte a-b i b-a) Per exemple Londres Waterloo - Woking i Woking - Londres Waterloo

Els que la tenen registrada si la perden truquen a una línia especial que anul·la la targeta de circulació i n'envia una nova a casa o n'expedeix una de nova sense cost d'emissió (crec recordar que són 5 lliures que es tornen en tornar la tarja física) excepte en la especial per a turistes.

I també al estar registrada es pot activar l'auto-recàrrega; és a dir, que quan el saldo siga inferior a X automàticament es recarregarà fins a la quantitat escollida màxima per part de l'usuari, amb càrrec directe a la targeta o al compte corrent facilitats.

Ara com tot, necessitarà de temps, implantar els suficients mitjans informàtics i conscienciar a la gent. Perquè si això sortís com ha sortit l'euro de les receptes (més avaries informàtiques que als trens de Renfe) serà un complet desastre.

Tema infraestructural: afegir lectors grocs (validadors) a tota la xarxa; tant d'entrada com de sortida. I si ho fan complet (sempre seguint Londres) els validadors rosa, col·locats en intercanviadors estratègics fora del centre, que premien a aquells usuaris que puguin fer el seu trajecte transversal evitant la zona centre (bastant col·lapsada)
Posaré un exemple:
Trajecte Gelida - Granollers. Podria ser via BCN (R2) o via Rubí (R8). El que vagi via Rubí, es pot trobar en les estacions de la R8 un lector rosa que si es fa servir abarateix el preu final a pagar (a la sortida a Granollers) respecte que si s'ha anat pels túnels de BCN. Ja sé que no se'n veurà agraciada molta gent, però una manera més de descongestionar la trama urbana de Rodalies al pas per BCN.

S'haurà d'anar seguint d'aprop i veure com quedarà tot plegat



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/03/2013 14:54

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 5&canal=46

La targeta ATM passarà a ser l'única targeta recarregable dins del sistema integrat de transport públic a l'àrea urbana de Girona a partir del 15 de març

A partir d’aquesta data ja no es podran comprar ni recarregar els abonaments multiviatge de TMG i TEISA
Les targetes ATM tenen avantatges tant per als usuaris habituals com per als esporàdics pel que fa a la flexibilitat i al preu del trajecte

A partir del 15 de març, la targeta de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) passarà a ser l’única targeta recarregable per al transport públic integrat de l’àrea de Girona. Això significa que, a partir d’aquesta data, els usuaris de les línies urbanes de transport ja no podran comprar ni recarregar les targetes de TMG ni l’abonament de TEISA i que, a partir del 15 de juny per a les de TMG i del 15 de setembre per a les de TEISA, aquests títols deixaran de funcionar. Un cop hagin esgotat els viatges o hagi caducat la targeta, l’usuari podrà adquirir les targetes de l’ATM de l’àrea de Girona i retornar la targeta antiga al conductor de TMG o TEISA. En concret, es tracta dels abonaments per a les línies que fan recorreguts urbans entre els municipis de Girona, Salt, Sarrià de Ter, Fornells de la Selva, Aiguaviva i Vilablareix.

Les targetes integrades ATM suposen una millora per a les persones usuàries del transport públic i aporten avantatges, sobretot pel que fa a la flexibilitat, tant per als viatgers habituals com per als esporàdics. Les targetes de l’ATM permetran carregar-hi diferents modalitats de títols: T-10, T-10/30, T-50/30 i T-Mes. Segons el títol que s’adquireixi, els preus per viatge oscil·len entre els 1’07 euros i els 0’58 euros.

Els usuaris podran comprar la targeta ATM al Centre d’Atenció al Client (CAC) de l’estació d’autobusos de Girona, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de la Generalitat de Catalunya a Girona i a la xarxa de quioscos, llibreries i estancs que es pot consultar a l’enllaç www.atmgirona.cat/xarxa-recarrega. Un cop ja es tingui la targeta ATM i es necessiti fer una recàrrega, caldrà dirigir-se a aquests mateixos punts i als busos, sempre que no es no canviï de títol.

Arran de la posada en marxa d’aquest nou sistema, l’Ajuntament de Girona i l’ATM de l’àrea de Girona han començat una campanya divulgativa amb el lema “Canvia el xip... passa’t a les targetes ATM”. Aquesta campanya, per a la qual s’han editat díptics informatius i cartells per posar a l’interior dels autobusos, informarà dels avantatges de les targetes ATM i assessorarà pel que fa a l’elecció de quina modalitat de títol s’adapta més a les necessitats de cada viatger.

Aquest és un pas més en el procés d’integració tarifària iniciat l’any 2008 i es basa en la substitució dels títols propis dels operadors pels títols de l’ATM.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 14/03/2013 13:41

Preparem-nos perquè això pot significar una pujada de preus per al 2014...

La Generalitat privatitzarà la gestió dels accessos al transport públic

· Una empresa implantarà la targeta de transport sense contacte i recuperarà els diners quedant-se part del pagament dels viatgers

EL PERIÓDICO / Barcelona
La Generalitat deixarà en mans privades la gestió dels bitllets i els controls d'accés al transport públic que ara mateix gestiona l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), segons ha avançat aquest dijous la cadena SER. Una empresa posarà la majoria dels diners per implantar les targetes de pagament sense contacte i recuperarà la inversió cobrant un tant per cada viatge que facin els ciutadans. La situació econòmica ha obligat el Govern català a optar per aquest model, que començarà a aplicar-se l'any que ve.

Abans de l'estiu es licitarà el contracte per implantar i gestionar el nou sistema de pagament sense contacte en què només s'haurà d'acostar la targeta a les màquines validadores. Crear les noves targetes, canviar totes les màquines cancel·ladores i fer les actuacions perquè el sistema funcioni pot costar uns 50 milions d'euros, que la Generalitat no està en condicions d'assumir.

Per això, la majoria els posarà l'empresa o empreses que guanyin el concurs i recuperaran la inversió de diverses maneres, però bàsicament emportant-se una part dels diners que paguen els viatgers.

Font: El Periódico



premixero
N8
N8
Entrades: 779

Entrada Autor: premixero » Dijous 14/03/2013 14:20

la subida de tarifas no te la quita nadie y tener que hacer la inversion tampoco. La cosa es ver como se hace una inversion para la que no hay dinero y no dejara de ser algo asi como los peajes ala sombra de las carreteras. lo importante es que se impemente de una vez la tarjeta sin contacto.
PD- prefiero que me suban las tarifas y se vea en que se gasta que no que suban como siempre y no se vean mejoras.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”