Bitxos al transport públic urbà: sí o no?

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Bitxos al transport públic urbà: sí o no?

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 26/10/2006 0:48

----------------------------------------------------
Nota de l'administrador:
Aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?t=4277
----------------------------------------------------




Hola:
Denisuko ha escrit:Avui anant pel passadis de conexio entre L4 i L5 a Verdaguer, m'he trobat amb una parella de seguretat que estaba davant un parell de joves amb un parell de gossos (no eren massa grans pero tampoc eren petits) i els estaven multant, primer per l'animal i despres, logicament, perque anaven amb una T-Cuelas...

És la primera vegada que veig als de seguretat multant a la gent que porta gossos, es nota que aqui, o es cumpleixen les normes o.... nanai
Aprofitant la teva intertvencio i es una cosa que em te bastant "cabrejat": Esta permes que hi viatgin gossos al metro, a banda dels pigalls (lazarillos) i dels de seguretat?. A mi em sembla que no, pero vist que darrerament es bastant normal veure gossos "particulars", no sigui que estigui permes l'acces a les instal.lacions del metro d'aquestos animals.

En cas de que no estigui permes, que hi puc fer (que hi podem fer)?.

Que consti que no tinc res en contra dels gossos (en contra d'alguns amos potser si), pero si no poden viatjar -sota cap concepte, es a dir, ni en caixes "transportins", ni lligats i obviament deslligats- perque hi ha aquesta passivitat-permissivitat. No es igualment denunciable -donat que esta incumplint unes normes- i no se si sancionable (desconec si esta penat el portar animals d'aquest tipus al metro) a l'igual que no portar bitllet o fumar?.

Reoeteixo. No tinc res en contre dels gossos, pero penso que un transport public (sia metro, bus o tramvia) no es la forma mes adient d'anar amunt i avall amb un animal. "Per un gos no passa res" pensaran alguns, pero que passa si aixo s'esten i/o es permet i ens trobem amb 3 o 4 gossos a un vago?.

Potser aquest tema donaria per obrir un fil nou tipus "Bitxos al Metro si o no?".... Pel que a mi respecta, radicalment no. El bus, el metro i el tram son vehicles per transportar persones, no pas animals, que per molt domesticats i educats que estiguin, no deixan d'esser animals, amb els seus instints naturals i territorials i que fins i tot es poden possar nerviossos i les seves reaccions poden ser imprevissibles.

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Per cert el terme "T-Cuelas" es meu, eh?..... :)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/10/2006 9:12

Serie600 ha escrit:Potser aquest tema donaria per obrir un fil nou tipus "Bitxos al Metro si o no?".... Pel que a mi respecta, radicalment no. El bus, el metro i el tram son vehicles per transportar persones, no pas animals, que per molt domesticats i educats que estiguin, no deixan d'esser animals, amb els seus instints naturals i territorials i que fins i tot es poden possar nerviossos i les seves reaccions poden ser imprevissibles.
Tens raó però...
Per pròpia experiència: fa un mes que tenim una gossa a casa. Doncs bé, fins ara l'ús que es feia a casa meva del transport privat era molt baix. Ara però, cada vegada que algú ha d'anar amb la gossa (a passejar a algun parc o al que sigui), no té més remei que anar-hi en cotxe.
Per tant, a casa meva l'ús del transport públic ha baixat estrepitosament sobretot el cap de setmana per "culpa" de la meva gossa. Quina solució hi ha per això? Perquè si haig de triar entre gossa o tranport públic, em quedo amb la primera opció, com la major part de propietaris de "bestioles" :roll:



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 26/10/2006 9:31

Actualment a Barcelona Rodalies Renfe i FGC acepten animals en els seus trens pero no TMB. Desconec la situació del tramvia.
A moltes ciutats europees esta permes viatjar en transport públic amb gos, per exemple Viena o Helsinki, respectant les normes establertes (corretja, murrio, etc ...)



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 26/10/2006 10:53

davida ha escrit:Actualment a Barcelona Rodalies Renfe i FGC acepten animals en els seus trens pero no TMB. Desconec la situació del tramvia.
Al tramvia no accepten gossos. Ho dic perque un dia a Wellington va pujar una dona amb el seu gos e inmediatament el conductor va dir-li per megafonia que no es podia entrar amb gos.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 26/10/2006 13:54

wefer ha escrit:Quina solució hi ha per això? Perquè si haig de triar entre gossa o tranport públic, em quedo amb la primera opció, com la major part de propietaris de "bestioles" :roll:
No sé exactament on vius, però tant lluny hi han els parcs? Perquè a vegades una passejadeta de 20-30 minuts fins al parc és el que tardes amb el cotxe entre que surts, vas al lloc i aparques.

Per cert, hi ha algú que compleixi la normativa de que els gossos han d'anar amb murrió pel carrer? Jo no n'he vist mai cap.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/10/2006 14:10

megapauer ha escrit:No sé exactament on vius, però tant lluny hi han els parcs? Perquè a vegades una passejadeta de 20-30 minuts fins al parc és el que tardes amb el cotxe entre que surts, vas al lloc i aparques.
Visc a Sagrada Família. Quan deia parcs em referia a zones àmplies on un gos pugui estar tranquil sense molestar a la gent. Coses com el Parc de la Ciutadella, o millor encara Montjuïc o Collserola. Són llocs on difícilment hi aniré caminant (i els meus pares amb més de 65 anys encara menys) i on, en condicions normals, es pot arribar amb transport públic.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 26/10/2006 23:19

Hola:

Wefer, si t'entenc prefectament. Tens tot el dret de portar a passejar al teu "bitxo" per alla on vulguis. Pero La sol.lucio es bastant del.licada.

Si no deixem entrar radicalment cap tipus d'animal (tret dels esmentats i permessos pels reglaments) aleshores algu pot dir: "Ara be, com porto el meu gos a correr per Montjuic, per exemple?". Ok, permetem aleshores que entrin gossos, gats i demes bestioles domestiques de cuatre potes. Aleshores tindrem una bona "Arca de Noe" al metro.

Tinguem ara en compte els instints territorials dels gossos i que alguns borden cuan veuen invait el "seu" territori. Us imagineu 2 o 3 gossos a un vago del metro bordant a l'hora?.

Altra mes (una mica escatologic, ho sento): Que al pobre animal li doni per "aliviar-se" al vago o a l'andana. No ho dic pel gos, ho dic per l'amo. Veient com alguns amos "passen" d'agafar els excrements al carrer, imagineu al metro, un lloc tancat i amb escassa ventil.lacio. Si ja ara hi ha prou bruticia, imagineu una pixadeta o caca de gos.

Imagineu una persona al.lergica al pel de gos o de gat i que al costat seu es possa un animal d'aquestos. Ara em direu: "BE, i que em dius dels gossos de vigilant o dels pigalls?". Dissortadament no hi ha sol.lucio. En el primer cas es una "eina" (sona malament, ho se, pero es aixi) de treball. En el segon, son els ulls de l'invident. D'altra banda encara no he vist cap gos pigall al metro ni al bus. I de gossos de seguretat als vagons tampoc, nomes en comptadas ocasions (nits i caps de setmana) als vestibuls i les andanes.

Jo es que ho sento molt, pero animals de cap tipus als transports publics. Penso que aquestos son per transportar persones, no pas animals.

M'agraden els gossos, i gairebe tots els bitxos domestics, pero aixo no treu que no estigui d'acord en que aquestos entrin als transports publics on hi van persones.

Repoeteixo la meva pregunta: Estan permesos o no els gossos al metro i al bus?. En cas negatiu, que hi puc fer?. Es sancionable?.

Sal.lutacions:

Serie600



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 26/10/2006 23:35

Jo sí que he vist algun gos pigall pel metro, tot i que és molt poc habitual. Però ahir mateix vaig veure un tio amb pintes d'okupa amb el seu gos tan tranquil pel mig del metro...

Per megafonia se sentia: Per la seva seguretat, aquesta estació està dotada de càmeres de videovigilància.

No nem bé!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 26/10/2006 23:55

Al telefèric de Montjuïc la veritat és que la cosa pot ser una mica fumuda :D
(va, via lliure a imaginar gats al Tramvia Blau, iguanes al funicular i armadillos a l'Aeromàgic)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 27/10/2006 0:22

A TMB:
L'accés d'animals
Tant al metro com a l´autobús, els únics animals autoritzats són els gossos pigall i els que acompanyen els empleats de seguretat o aquells animals domèstics que siguin transportats en receptacles preparats convenientment perquè no puguin embrutar ni incomodar a la resta d'usuaris.



A FGC:
Es pot viatjar amb animals domèstics, gratuïtament. En accedir a les dependències d'FGC, els gossos han d'anar lligats amb una corretja i han de dur morrió. Els animals petits han de viatjar dins de cistells o gàbies. En cap cas poden ocupar seient. Llevat dels gossos pigall, els dies feiners no s'admet el transport d'animals abans de les 10 hores. Els gossos considerats potencialment perillosos per la llei, no podran ser conduïts per menors de 16 anys.



A Renfe-Rodalies:
14. VIAJE CON ANIMALES DOMÉSTICOS

1. Se admitirán para su transporte a los perros guía de invidente, que podrán acompanar gratuitamente a su titular. Irán provistos de cadena y bozal, si fuera necesario por su agresividad.

2. Se admitirán para su transporte pequenos animales domésticos, siempre bajo la custodia del viajero que los lleve, si no se oponen los otros viajeros o se producen molestias a los mismos, siendo responsable aquél de los danos que estos pudieran ocasionar. Los animales deberán ir, cuando proceda, con la guía de sanidad, en las condiciones higiénico sanitarias y de seguridad previstas en la legislación vigente.

Se admitirá como máximo un solo animal por viajero.

Este transporte se podrá realizar en los trenes, horarios y estaciones que se autoricen en cada Núcleo de Cercanías. La información correspondiente a dichos extremos estará a disposición de los viajeros.




Al Tramvia:
No n'he tingut més ganes de buscar X'D

Bona nit....


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Divendres 27/10/2006 19:42

Jo no necessito transportar animals perque tinc un parc força bó al costat de casa, pero crec que els animals, en gabies, o amb murrió i cadena. Però, tots diuen gos,i gat? iguanes? hurons? humans que es comporten pitjor que un gos? :D
Bé, gossos pigall, n'he vist a FGC, TMB i Sarbus, i sincerament, es comporten molt bé.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 27/10/2006 23:19

Hola:
orique ha escrit:Jo sí que he vist algun gos pigall pel metro, tot i que és molt poc habitual. Però ahir mateix vaig veure un tio amb pintes d'okupa amb el seu gos tan tranquil pel mig del metro...

Per megafonia se sentia: Per la seva seguretat, aquesta estació està dotada de càmeres de videovigilància.

No nem bé!
D'okupes, punks i simil.ars amb els seus gossos -en identiques condicions higieniques que els seus amos, es a dir, que els hi feia falta una bona rentada- n'estic fart de veure, passant impunement pel davant del vigilant que es girava d'esquenas.

Ja hi poden possar cameres, ja, que no serveixen de res.

Sal.lutacions:

Serie600

PD: No entenc la rao de perque el pertanyer a determinada "tribu urbana", tendencia o ideologia hagi de comportar l'anar ple de caqueta, brut i olorant de manera poc agradable.



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 02/11/2006 2:41

Hola:

Estic bastant cabrejat amb aquest tema. Aquesta tarde (no posare l'estacio, sols dir que era de la L3) un matrimoni gran amb un gosset (sia dit de pas, molt maco) d'aquells peluts que tenen el serrell que li tapa els ulls a l'andana. El gos "s'alivia" aixecant la poteta i deixa dos regals, un de cada tipus. Els amos ni tan sols el renyen, dissimuladament canvien de lloc a l'andana i deixan "l'alivi" del gos alla impunement. La resta de gent: "quin gos mes maco!", pero no han dit res dels dos residuus fisiologics alla abandonats.

Curiosament no han estat cap membre de cap "tribu" urbana, si no dues persones grans, dos ciutadans "normals i corrents" que per una banda han contravingut el reglament del metro (no es poden portar gosos) i per altre han deixat impunement sense recollir les "necessitats" del bitxo.

Al.lucinant.

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Aixo si, el gos anava lligat amb una corretja d'aquellas extensibles....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 03/11/2006 0:42

Doncs sincerament, no sé perquè tant d'enrenou amb els animalons al TP, quan estic segur que si es fes un estudi estadístic, resultaria que l'animal més conflictiu, maleducat i rupestre que pobla els diferents mitjans de transport és l'homo sapiens. I alguns exemplars fan una fortor que rieu-vos d'una mofeta en efervescència.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 03/11/2006 9:20

Apart, jo he vist a uns grans magatzems de P. Catalunya (no cal que us digui quin :D ), que deixen entrar gossos, de totes les mides. Per què no als transports? Només cal que estiguin ben ensenyats.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 03/11/2006 22:20

metring ha escrit:Apart, jo he vist a uns grans magatzems de P. Catalunya (no cal que us digui quin :D ), que deixen entrar gossos, de totes les mides. Per què no als transports? Només cal que estiguin ben ensenyats.
En aquests famosos grans magatzems, segur que cap gos sortirà d'estranquis amb un pernil sota la pota :)



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/11/2006 23:25

Hola:

El tema de les olors corporals es assumpte de civisme, cosa que s'ha perdut darrerament.

I home, no comparem. Uns grans magatzems com els que comentes, es una empresa privada i pot tenir el seu reglament, a l'igual que els transports publics. I tampoc trobo be ficar un bitxo (el que sigui) en un lloc o hi hagi una alta concentracio de persones com pot esser uns grans magatzems.

I si deixem pujar gossos, ara vindra altre i dira: "I per que la meva fura (huron) no?", a ara deixem pujar les fures. I els pericos, i els lloros, i els papagais, i una gabia amb hamsters, i..... ja tenim l'Arca de Noe al metro o al bus.

I si es permeten animals, per que no puc fumar a l'andana?. Em vaig a un reco on el fum no vagi cap a ningu directament, i la burilla me la guardo a una butxaca. Ja possats... Ah, es que el fum molesta, pero la pudor d'un gos mal cuidat no, o que faci les seves necesitats, o que es possi a bordar (que no brodar, no es el mateix) presa d'un atac de panic. No, aixo no molesta. Va, home, no fotem!.

Tenir un animal de companyia es una opcio de la persona que ha escollit tenir-ne un, pero jo com a usuari d'un transport public, no tinc pas l'obligacio de "soportar".

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 03/12/2010 10:42

De l'edició impresa de La Vanguardia:

Barcelona pide a la EMT que las mascotas puedan ir en el metro

BARCELONA El Ayuntamiento de Barcelona instará a la Entitat Metropolitana del Transport (EMT) a que los animales de compañía "censados e identificados" puedan ir en el metro "en espacios debidamente delimitados". El concejal Ricard Martínez (ERD) presentó en la comisión de Seguridad y Movilidad la propuesta, apoyada por los partidos menos el PP. / Redacción



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 11/03/2016 11:29

("bitxos": com érem de políticament incorrectes fa un decenni :) )

http://www.naciodigital.cat/noticia/993 ... ta/setmana

Els gossos poden pujar al tramvia des d'aquesta setmana
Els animals, per poder viatjar, han d'estar identificats electrònicament amb un xip i inscrits al registre censal municipal

Els gossos que estiguin identificats electrònicament amb un xip i inscrits al registre censal municipal poden, des d'aquesta setmana, pujar al tramvia. Així ho especifica la nova normativa de condicions generals d’utilització d'aquest transport, aprovada per la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, que acaba d'entrar en vigor.

Fins ara, només estava permès l’accés de gossos pigall, d’assistència o els que anaven dins d’unes cistelles rígides. Gràcies a aquesta modificació, els usuaris amb cans, podran utilitzar el tramvia fora de les hores punta, si porten els animals lligats i amb morrió. Aquest canvi en la normativa s’ha realitzat després de fer una enquesta entre els usuaris del Trambesòs i el Trambaix per conèixer la seva opinió al respecte i l’impacte que tindria la implementació. Segons aquest sondeig, elaborat durant el març, la majoria de viatgers eren favorables a deixar entrar gossos al tramvia i els qui en feien una valoració negativa (el 13,3% dels usuaris de Trambaix i el 15,6% d’usuaris del Trambesòs) donaven com a arguments problemes d’higiene, d’al·lèrgies o de manca d’espai.

Tot i que a partir d'ara els gossos poden pujar al tram, no ho poden fer a qualsevol hora. Entre l’11 de setembre i el 24 de juny, no hi poden accedir entre les 7.00 i les 9.30 del matí ni entre les 17.00 i les 19.00 de la tarda. Els caps de setmana i els festius, hi poden pujar sense limitació horària, així com entre el 24 de juny i l’11 de setembre. Amb tot, el tramvia ha destacat, en un comunicat enviat aquest divendres, que "la persona que dugui el gos és responsable de l’actitud de l’animal i, per tant, ha de vigilar que no es produeixi cap molèstia a la resta d’usuaris". A més, haurà d’evitar obstruir les portes i les zones de pas.

Amb aquest canvi en la normativa, el tramvia se suma a la resta d’operadors de transport catalans que accepten gossos a les seves instal·lacions.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”