Obtenció d'energia

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Obtenció d'energia

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 22/04/2007 2:33

-------------------------------
Nota de l'administrador:
Aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=5615
-------------------------------

George85 ha escrit:Gràcies JaMiRo!

Pel que sembla, el sistema no esta tan desenvolupat com el dels autobusos. Esperem que s'acabi desenvolupant per tenir un sistema ferroviari més eficient i respectuós amb el medi ambient ;)
També cal dir que el gas natural no és la panacea. Si bé és "més net" que els combustibles fòssils líquids, emet diòxid de carboni a l'atmosfera. :(

A mi, amb tenir ferrocarrils elèctrics a on l'energia elèctrica s'hagi obtingut de renovables, centrals de cicle combinat i nuclears, ja m'està bé. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Diumenge 22/04/2007 12:45

JaMiRo! ha escrit: També cal dir que el gas natural no és la panacea. Si bé és "més net" que els combustibles fòssils líquids, emet diòxid de carboni a l'atmosfera. :(
Ja sòc conscient de que el GNC no és 100% net. Però si que té avantatges en front del gasoil, com ara que emet un 25% menys de CO2 i que no emet partícules com les de plom entre altres. Mentre no tinguem altres sistemes més respectuosos, seria bo anar adoptant aquells que tot i no ser-ho al 100% ho siguin més que el petroli.

A més a més, s'hi ha d'afegir que el Gas Natural és més económic. S'hauria de fer una anàlisi de costos per poder-ne veure el temps de retorn de la inversió. Podria ser que no hi hagués diferències entre la inversió necessària per a un projecte amb vehicles diesel i la d'un de vehicles de GNC. En aquest cas s'hauria d'apostar pel GNC, simplement per responsabilitat social de la companyia.
JaMiRo! ha escrit:A mi, amb tenir ferrocarrils elèctrics a on l'energia elèctrica s'hagi obtingut de renovables, centrals de cicle combinat i nuclears, ja m'està bé. ;)
Personalment, dubto que s'aconsegueixi algun dia que l'energia que generem sigui 100% neta.

Jo em comformo en que aconseguim deixar anar només el CO2 que les plantes, arbusts i arbres son capaces d'absorvir. I que no s'emetin altres particles contaminants.



;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 23/04/2007 0:20

JaMiRo! ha escrit:A mi, amb tenir ferrocarrils elèctrics a on l'energia elèctrica s'hagi obtingut de renovables, centrals de cicle combinat i nuclears, ja m'està bé. ;)
D'acord excepte amb les nuclears. Molt bé que, des de Txernòbil, no hi hagi hagut cap accident greu però encara ningú no ha sigut capaç d'explicar de manera concloent què serà de les deixalles nuclears, la vida mitjana de les quals ronda els 5000 anys.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 23/04/2007 23:29

Hola!
Guigui ha escrit:D'acord excepte amb les nuclears. Molt bé que, des de Txernòbil, no hi hagi hagut cap accident greu però encara ningú no ha sigut capaç d'explicar de manera concloent què serà de les deixalles nuclears, la vida mitjana de les quals ronda els 5000 anys.
Guigui, totalment en desacord ;) . Ara per ara, l'energia nuclear és una opció que no cal desestimar, de fet jo en sóc un ferm defensor (prefereixo una nuclear a un grapat de tèrmiques). Que ningú no s'enganyi: produïr el 100% de l'electricitat que consumim a partir de renovables és impossible des del punt de vista tecnològic. És trist però és la realitat. :roll:

Cal diversificar les fonts d'energia, potenciant renovables però també nuclears, cicle combinat, etc. ;)
Ecomobisostrans ha escrit:Doncs si, tenint la tecnologia suficient per anar a 500 i pico, anar a 320 es tercermundista.
Afirmar amb tanta felicitat això és mostrar una total falta de coneixement sobre aspectes tècnics del ferrocarril. I més tenint en compte que vostè se suposa que és ecologista. :?

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 24/04/2007 23:31

JaMiRo! ha escrit:
Guigui ha escrit:D'acord excepte amb les nuclears. Molt bé que, des de Txernòbil, no hi hagi hagut cap accident greu però encara ningú no ha sigut capaç d'explicar de manera concloent què serà de les deixalles nuclears, la vida mitjana de les quals ronda els 5000 anys.
Guigui, totalment en desacord ;) . Ara per ara, l'energia nuclear és una opció que no cal desestimar, de fet jo en sóc un ferm defensor (prefereixo una nuclear a un grapat de tèrmiques). Que ningú no s'enganyi: produïr el 100% de l'electricitat que consumim a partir de renovables és impossible des del punt de vista tecnològic. És trist però és la realitat. :roll:

Cal diversificar les fonts d'energia, potenciant renovables però també nuclears, cicle combinat, etc. ;)
Hi ha països com Àustria que, a més de renunciar totalment a l'energia nuclear, tenen un superàvit de producció elèctrica. Alemanya s'ha compromès a tancar les centrals nuclears fins al 2020.

I si fins ara no s'han desenvolupat prou les energies renovables, ha sigut per pur desinterès militant per part de les forces vives de l'energia mundial.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 25/04/2007 9:16

A Guigui: Totalment d'acord amb aquest últim missatge, però no en canvi amb l'anterior. De fet si t'hi fixes veuras que es contradiuen. Per una part estas dient que no fan cap falta les nuclears per que les energies netes poden abastir-nos de tota l'energia que fa falta i encara en sobra, i per altra em dius que si es posa el ferrocarril d'altíssima velocitat es deixarà Europa a les fosques. En que quedem? (Evidentment jo escullo la 1ª opció, basantme en dades molt fiables, però algunes poc conegudes, que he après de diferents fonts). I a sobre em treus a colació la línia aquesta de Kinshasa a Luanda (Àfrica) que segurament deu anar com la nostra Manresa-Lleida o pitjor, com si les millores que es poden fer a Europa no es puguin fer a Àfrica. Tu matiex ho has dit després, falta voluntat política.
A Aarongilp i JaMiRo: Estaria be que abans de dir que algú té "falta de coneixement", "manca de matèria gris" o qüestionar que sigui ecologista us informeu més a fons el tema i tingueu unes mires més amplies que no es limitin al que ens fan creure els polítics i les empreses.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/04/2007 11:22

Ecomobisostrans ha escrit:A Guigui: Totalment d'acord amb aquest últim missatge, però no en canvi amb l'anterior. De fet si t'hi fixes veuras que es contradiuen. Per una part estas dient que no fan cap falta les nuclears per que les energies netes poden abastir-nos de tota l'energia que fa falta i encara en sobra, i per altra em dius que si es posa el ferrocarril d'altíssima velocitat es deixarà Europa a les fosques. En que quedem? (Evidentment jo escullo la 1ª opció, basantme en dades molt fiables, però algunes poc conegudes, que he après de diferents fonts). I a sobre em treus a colació la línia aquesta de Kinshasa a Luanda (Àfrica) que segurament deu anar com la nostra Manresa-Lleida o pitjor, com si les millores que es poden fer a Europa no es puguin fer a Àfrica. Tu matiex ho has dit després, falta voluntat política.
Concretament, dic que no calen nuclears perquè, tal com estan els avenços científics i tecnològics en l'actualitat, les energies renovables i d'altres menys arriscades (gas natural, cicle combinat, etc.) podrien abastar-nos amb tota l'energia que necessitem. Però atenció: que necessitem i no que volem perquè sí. I aquí hi ha el quid. Cal dilucidar què és necessari i què no. I, sincerament, gastar un múltiple d'energia per anar a 500 km/h en lloc de 300, no em sembla ni correcte ni eficient.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/04/2007 11:35

Ecomobisostrans ha escrit:I d'energia se'n pot produir per això i per molt mes sense malmetre el medi ambient.
I aquí és, precisament, on discrepo radicalment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 25/04/2007 18:02

Hola!
Ecomobisostrans ha escrit:I d'energia se'n pot produir per això i per molt mes sense malmetre el medi ambient.
Fals (i de fet pura demagògia :twisted: ).

I en cap cas amb anterioritat he qüestionat anteriorment les teves idees ecologistes (respectables), sinó que afirmis amb tranquil·litat que anar a més de 300 km/h amb ferrocarril és tercermundista. Això és tenir una mira estreta, company. :roll:

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/04/2007 9:07

JaMiRo! ha escrit:Hola!
Ecomobisostrans ha escrit:I d'energia se'n pot produir per això i per molt mes sense malmetre el medi ambient.
Fals (i de fet pura demagògia :twisted: ).
Crec que tots dos teniu part de raó, però temps diferents.
Per una banda, és cert que es podria produïr energia gairebé sense límits, sense necessitat de malmetre l'ambient.
Però per l'altre, igualment cert és que amb la tecnologia actual, encara no és possible. Quan es millori el rendiment de les energies renovables i, sobretot, quan s'aconsegueixi fer funcionar l'energia nuclear de fusió, possiblement s'acabaran els problemes d'abastiment d'energia. Però això, ara per ara, desgraciadament, encara queda lluny.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 26/04/2007 15:50

Hola!
wefer ha escrit:Crec que tots dos teniu part de raó, però temps diferents.
Per una banda, és cert que es podria produïr energia gairebé sense límits, sense necessitat de malmetre l'ambient.
Com bé he comentat amb anterioritat, la meva opinió és contrària a això que afirmes. :D ;)
wefer ha escrit:Però per l'altre, igualment cert és que amb la tecnologia actual, encara no és possible. Quan es millori el rendiment de les energies renovables...
El problema del rendiment només és d'una part de les energies renovables, com la solar fotovoltaica. Perquè per exemple la hidroelèctrica té uns rendiments elevadíssims... :P

Les renovables tenen altres problemes. Això no vol dir que no s'hagin de potenciar, ans al contrari, però no podem fer que substitueixin altres tecnologies com la nuclear, cicle combinat i tèrmica convencional (aquesta darrera a extingir pel seu baix rendiment). :!:
wefer ha escrit:...i, sobretot, quan s'aconsegueixi fer funcionar l'energia nuclear de fusió, possiblement s'acabaran els problemes d'abastiment d'energia. Però això, ara per ara, desgraciadament, encara queda lluny.
Per això encara queden molts anys. Mentrestant, la fissió nuclear és una bona manera d'evitar, en opinió meva, llençar més CO2 a l'atmosfera. ;)

Ja sé que es generen residus perillosos, però amb una correcta gestió no hi ha cap problema, això està més que demostrat en l'àmbit de l'enginyeria nuclear. A més, no se'n generen tants: amb un disc vitrificat de la mida de la mà, es poden recollir tots els residus nuclears que genera el consum elèctric d'una persona durant tota la seva vida. :o

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 26/04/2007 17:31

JaMiRo! ha escrit:Ja sé que es generen residus perillosos, però amb una correcta gestió no hi ha cap problema, això està més que demostrat en l'àmbit de l'enginyeria nuclear. A més, no se'n generen tants: amb un disc vitrificat de la mida de la mà, es poden recollir tots els residus nuclears que genera el consum elèctric d'una persona durant tota la seva vida. :o
Doncs ja podem anar fent espai per a discs vitrificats de la mida de prop de 7.000 milions de mans.

I sant tornem-hi: discs vitrificats pel litoral! :x

PD: Aquesta dada estadística del "consum elèctric d'una persona" també inclou la producció industrial?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 26/04/2007 20:59

Hola!

Donat que això és el Fòrum del Transport Català, i no el Fòrum de l'Energia Catalana, dono per acabada les meves intervencions en aquest fil. :)

Ja han quedat clares les opinions de tots els companys. ;)

Salut!

PD: no inclou consums industrials, Guigui. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 26/04/2007 23:07

JaMiRo! ha escrit:Hola!
Donat que això és el Fòrum del Transport Català, i no el Fòrum de l'Energia Catalana, dono per acabada les meves intervencions en aquest fil. :)
Vaja, primer la lia i després s'escaqueja xD ;)

A veure... el que jo dic és que actualment tenim un accés a l'obtenció de l'energia molt rudimentari, cosa que fa que tinguem problemes per aconseguir-ne tota la que necessitem.
Aquest és el problema, però la solució només és qüestió de temps. Quan? Això ja no ho sabria dir, però espero que no sigui gaire i que, amb sort, la nostra generació ho pugui arribar a veure.
Moltes vegades, sobretot des d'alguns sectors més o menys ecologistes, ens fan creure que això de l'energia és com una ampolla d'aigua: quan te la beus, queda buida i ja no tens més aigua. I això no és així.
Una cosa està clara: l'energia ni es crea ni es destrueix, només es transforma. Per tant, el problema només resideix en com aconseguir-la, com a mínim, en la quantitat en que ens fa falta. I paral·lelament, és clar, no gastar-ne més de la que som capaços de produïr d'una manera sostenible en un moment donat. Són dues cares de la mateixa moneda.

Pel que fa a l'energia nuclear de fisió... com més lluny millor. El problema no el veig tant en els residus, sinó en l'enorme perillositat d'un hipotètic accident. I és que deixem-ho clar d'una vegada: si alguna de les nuclears de Catalunya petés, TOTA CATALUNYA seria inhabitable durant moltes generacions. I per cert, que em consta que fa uns anys, arran del famós incendi del 19 d'octubre de 1989 a Vandellós I, va anar de molt poc que no passés un desastre dels grossos ja que van estar a punt de quedar tots els sistemes de refrigeració desactivats. Fins el dia abans, tot era totalment segur, però a l'hora de la veritat hi va haver una sèrie de fallades i errors humans que van fer que freguessim la ratlla del cataclisme.
Ens hi volem arriscar? Jo no, gràcies.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 27/04/2007 20:42

Catalunya, Aragó, el País Valencià, les Balears, el Rosselló... etc, etc. :fuig :suar



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”