Pàgina 2 de 4

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Dimecres 24/06/2015 14:43
Autor: Fran-Ikarus
oriolp13 ha escrit:Demagògia. Que a Barcelona no s'ha retallat res d'autobus? Amb l'excusa d'introduïr la NXB s'han retallat línies, han deixat de circular-ne d'altres i les línies no NXB han vist reduïda dràsticament la seva freqüència.
I a les proves ens remitim:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=13343

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Dimecres 24/06/2015 21:02
Autor: bigcoaster
Com alguns heu dit, el més adequat seria que alguns municipis pertanyessin a dues zones a la vegada. D'aquesta manera els bitllets serien més barats i es facilitarien i promourien els viatges entre pobles.

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Dimecres 24/06/2015 23:13
Autor: Sagrerenc
Granolleri ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:I per què no un model com el que aplicarà París a partir del setembre, zona única per a tota la regió i T-Mes a 70 euros?
No em semblaria just que una persona que visqués al Vendrell, o a Maçanet, li sortís més car anar a Tarragona o Girona que a Barcelona. Ja directament em semblaria una aberració que un Vendrell-Ripoll fos més barat que anar a Torredembarra...
Abans de res, comentar que a París les zones serveixen per als abonaments setmanals, mensuals i anuals, i no s'apliquen als bitllets senzills o títols multiviatge, que van en funció del quilometratge.

Dit això, voleu dir que hi ha algú del Vendrell que treballi o estudiï a Vic i que hi vagi en tren cada dia? (dic Vic i no Ripoll ja que està fora de l'àmbit "pur" de Rodalies). Si algú, per circumstàncies de la vida, viu al Vendrell i troba feina a Vic, ja en té prou de sacrificar 6 hores cada dia dins d'un tren, com perquè a sobre hagi de pagar de més.

La idea de la zona única a Île-de-France és no penalitzar la gent que viu lluny de la feina, ningú fa 100 km diaris en tren per plaer. En canvi, la gent que viu i treballa dins de París té una oferta de transport excel·lent (altes freqüències, metro a tot arreu) i per tant pot pagar més proporcionalment als kms realitzats.

Per posar un exemple numèric, a partir del setembre una persona que viu a París i treballa a Disneyland pagarà 70 euros al mes (dels quals l'empresa li reemborsa per llei com a mínim la meitat, és a dir, finalment pagarà 35 € al mes) mentre que un turista allotjat a París que vulgui passar el dia a Disneyland haurà de pagar 15,20 € anada i tornada.
Granolleri ha escrit:A part: com ho pagaríem tot això?
La gran diferència és d'on surten els diners. A Île-de-France (la regió de París) les empreses de més de 9 empleats paguen al STIF (l'equivalent de l'ATM) un total de 3.424 M€ (el 40% del cost del sistema) mentre que les contribucions de les administracions públiques són de només el 17%. A la Regió Metropolitana de Barcelona les administracions públiques paguen més d'un 50% i les empreses no paguen res...

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 11:34
Autor: Carlos González
Hola a tothom

Aquí us volia ensenyar com m'agradaria que fossin els preus de les T-10 i els bitllets senzills, ;)
si no es el cas de aconseguir l'opinió pública (de que algú no estigui d'acord amb aquests preus), al menys volia intentar que fossin més barates que no pas els preus d'ara :emprenyat

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 11:56
Autor: bigcoaster
Carlos González ha escrit:Hola a tothom

Aquí us volia ensenyar com m'agradaria que fossin els preus de les T-10 i els bitllets senzills, ;)
si no es el cas de aconseguir l'opinió pública (de que algú no estigui d'acord amb aquests preus), al menys volia intentar que fossin més barates que no pas els preus d'ara :emprenyat
Jo els vull barats, el numero m'és igual. El que vull es que siguin números rodons. Si val 4,95, doncs que valgui 5 i ja està, que sempre t'està donant canvi la màquina.

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 11:58
Autor: Miquel
T-10 a 4,95€???

Què vols deixar en runes el transport públic (més del que ja ho està avui dia)?

Els abonaments haurien de sortir a un preu per viatge quasi regalat per a que sigui més beneficiós que comprar T-10 per separades.

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 11:59
Autor: Renfe445
Lo que más me impacta es la utilización intensiva de las T-10, cuando ese billete sirve para hacer viajes esporádicos. Por ejemplo, conozco a una persona que se gastaba 7 T-10 al mes (me refiero a 1 zona) (eso serían 69,65 € mensuales), en cambio, con una T-Mes (de una zona) vale 52,75 €. Eso supone un ahorro de 16,9 €!

Y ya no te digo nada con la trimestral... serían 21 T-10 aproximadamente, que costaría 208,95 €, una trimestral, que cuesta 142 €, supondría un ahorro de 66 €! (me refiero a una zona).

Lo que quiero decir es que la gente se cree que la T-10 es la mejor, pero realmente es una absoluta mierda si tienes que hacer tropecientos mil viajes.

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 12:06
Autor: Miquel
Renfe445 ha escrit:Lo que más me impacta es la utilización intensiva de las T-10, cuando ese billete sirve para hacer viajes esporádicos. Por ejemplo, conozco a una persona que se gastaba 7 T-10 al mes (me refiero a 1 zona) (eso serían 69,65 € mensuales), en cambio, con una T-Mes (de una zona) vale 52,75 €. Eso supone un ahorro de 16,9 €!

Y ya no te digo nada con la trimestral... serían 21 T-10 aproximadamente, que costaría 208,95 €, una trimestral, que cuesta 142 €, supondría un ahorro de 66 €! (me refiero a una zona).

Lo que quiero decir es que la gente se cree que la T-10 es la mejor, pero realmente es una absoluta mierda si tienes que hacer tropecientos mil viajes.
Efectivament, però això és degut a que la gent tampoc s'ha preocupat de mirar la resta de títols de transport i els beneficis que n'obtindrien. Bàsicament compren per inèrcia la T-10 doncs es la més "famosa", per altres és "l'hereva" de la T-1, i a banda, en el moment de la compra és la més barata.

Tot això és un secret a veus, i l'ATM tampoc s'ha preocupat d'informar gaire dels beneficis, doncs evidentment els hi és millor que comprin T-10 que no pas abonaments.

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 12:34
Autor: fgc113
Jo crec que els preus de la T-10 s'han de deixar com estan, o en tot cas abaixar lleugerament el preu. Però els títols que sí que han d'abaixar el preu són els abonaments T-50/30, T-70/30, T-Trimestre i T-Jove, També s'haurien de fer més descomptes per a aturats i gent amb pocs recursos.

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 12:48
Autor: raulitinbcn
Mateixament el nostre institut, comprar T-10 a mansalva per utilitzar només el metro! Ni tan sols una T-70/30, que es multipersonal. De T-E ja ni parlem clar

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 12:58
Autor: Renfe445
fgc113 ha escrit:Jo crec que els preus de la T-10 s'han de deixar com estan, o en tot cas abaixar lleugerament el preu. Però els títols que sí que han d'abaixar el preu són els abonaments T-50/30, T-70/30, T-Trimestre i T-Jove, També s'haurien de fer més descomptes per a aturats i gent amb pocs recursos.
A la T-Trimestre hi ha un descompte per a aturats (però has de tenir els paperots necessaris)... entre 30 i 40 euros costa!

Proposta de zones del sistema tarifari.

Publicat: Diumenge 28/06/2015 12:59
Autor: Renfe445
Per cert, no vull ser groller ni maleducat, però el títol del fil no hauria de ser una mica diferent?

Estructuració del sistema tarifari

Publicat: Diumenge 28/06/2015 14:58
Autor: Guigui
Com sempre en la vida, cal tenir una visió de conjunt de les coses. Per tant, no n'hi ha prou amb proposar canvis del bitllet senzill i de la T-10. Ni de fixar preus per fixar-los.

En canvi, cal pensar en un sistema tarifari ben estructurat. En aquest sentit, en proposo un amb els següents títols:
- Bitllet senzill
- T-10
- Abonament diari
- Abonament setmanal
- Abonament mensual
- Abonament anual

Així, el bitllet senzill tindria un preu x, la T-10 8x, l'abonament diari 2,5x, el setmanal 10x, el mensual 25x i l'anual 250x. A partir d'aquí, només caldria definir l'import d'x. Aquest sistema bonificaria clarament l'usuari habitual, i sense que hagi de rumiar-s'ho massa a l'hora de fer números per a veure si li surt més a compte tal o tal títol.

Paral·lelament, proposaria unes tarifes turístiques, com abonaments d'un, 3 i 5 dies, combinats amb descomptes a entrades d'atraccions turístiques.

Sistema tarifari

Publicat: Diumenge 28/06/2015 20:49
Autor: Adolescent barceloní
Proposo els següents descomptes per als títols de viatge, quan s'apliqui la T-Mobilitat.
  • Menors de 16 anys
    • Gratuït
  • Entre 16 i 25 anys:
    • Descompte del 75% si s'acredita que la persona estudia i els ingressos familiars són iguals o inferiors a l'SMI.
    • Descompte del 50% si s'acredita que la persona estudia i els ingressos familiars són superiors a l'SMI.
    • Descompte del 50% per a trajectes diaris si s'acredita que la persona treballa i cobra una quantitat inferior o igual a 1000 euros.
    • Gratuït si la persona ha estat a l'atur una quantitat igual o superior a sis mesos i té el mínim necessari de dies cotitzats al SEPE.
  • Entre 25 i 65 anys:
    • Descompte del 25% per a trajectes diaris (casa<>feina, feina<>casa, etc).
    • Gratuït si la persona ha estat a l'atur una quantitat igual o superior a sis mesos i té el mínim necessari de dies cotitzats al SEPE.
  • Majors de 65 anys:
    • Gratuït si la pensió no arriba al SMI
    • Descompte del 50% si la pensió és superior a l'SMI.
  • Persones discapacitades física o mentalment:
    • Si la discapacitat és inferior al 33%, descompte del 50%
    • Si la discapacitat és superior al 33%:
      • Descompte del 75% si els ingressos familiars són superiors al SMI.
      • Gratuït si els ingressos familiars són iguals o inferiors a l'SMI.
  • Famílies nombroses i/o monoparentals reconegudes per la Generalitat de Catalunya:
    • Descompte del 50%, 75% o 100% per a cada membre de la família segons casos i si els ingressos familiars són inferiors o superiors a l'SMI.
  • Es podran obtenir descomptes per a altres casos especials no mencionats a la llista.
El preu base per quilòmetre seria de X €/km. Els descomptes aplicables són, a part del % de X mencionat a dalt:
  • Desplaçaments dintre d'un mateix municipi: X-Y €/km, variant Y en funció dels quilòmetres.
  • Desplaçaments diaris (casa<>feina, feina<>casa, etc.) dintre d'un mateix municipi: X-Y-Z €/km, variant Y i Z en funció dels quilòmetres.
  • Desplaçaments diaris a altres municipis: X-Z €/km, variant Z en funció dels quilòmetres.
  • Desplaçaments de més de M quilòmetres: X €/km fins a M, i a partir de M, B €/km, sent M la distància en km a partir de la qual canvia la tarifa.
NOTA 1: l'SMI referit aquí és l'espanyol, situat a data d'avui en els 648 €/mes.
NOTA 2: el SEPE és l'antic INEM.

Re: Sistema tarifari

Publicat: Diumenge 28/06/2015 21:02
Autor: Miquel
Adolescent barceloní ha escrit: [*]Menors de 16 anys
  • Gratuït
Em sembla desproporcionat. Una cosa es que sigui de franc per a un col·lectiu en problemes, però l'altre es que per als menors de 16 sigui barra lliure.

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Diumenge 28/06/2015 21:19
Autor: Adolescent barceloní
Doncs situem-ho en els 12 anys, i aplicar descompte del 50% o 75% segons ingressos per a la franja 12-16.

Re: Sistema tarifari

Publicat: Diumenge 28/06/2015 23:00
Autor: Sagrerenc
Miquel ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit: [*]Menors de 16 anys
  • Gratuït
Em sembla desproporcionat. Una cosa es que sigui de franc per a un col·lectiu en problemes, però l'altre es que per als menors de 16 sigui barra lliure.
Gratuït en general potser no, però sí per a aquells alumnes d'ESO que necessitin el transport públic per anar a l'institut.

Re: Sistema tarifari

Publicat: Dilluns 29/06/2015 7:52
Autor: JPlanas
Adolescent barceloní ha escrit:
  • Si la discapacitat és inferior al 33%, descompte del 50%
  • Si la discapacitat és superior al 33%:
    • Descompte del 75% si els ingressos familiars són superiors al SMI.
    • Gratuït si els ingressos familiars són iguals o inferiors a l'SMI.
No totes les discapacitats afecten a la mobilitat, per aquest motiu, els descomptes tan sols s'haurien d'aplicar a les persones que superin el barem de mobilitat.

Tan el %, com si es supera o no, el barem de mobilitat, està perfectament acreditat en la targeta de discapacitat de la Gencat i que es pot llegir per banda magnética.

Re: Sistema tarifari

Publicat: Dilluns 29/06/2015 7:57
Autor: JPlanas
Sagrerenc ha escrit:
Miquel ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit: [*]Menors de 16 anys
  • Gratuït
Em sembla desproporcionat. Una cosa es que sigui de franc per a un col·lectiu en problemes, però l'altre es que per als menors de 16 sigui barra lliure.
Gratuït en general potser no, però sí per a aquells alumnes d'ESO que necessitin el transport públic per anar a l'institut.
Trobo que el transport gratuït en les edats d'escolarització obligatòria, crea unes rutines d'us habitual del transport públic que més que una despesa s'ha de considerar una inversió.

A Tarragona ciutat es fa, i considero que és tot un èxit.

Re: proposa sistema tarifari zones

Publicat: Dilluns 29/06/2015 8:41
Autor: Fran-Ikarus
Llavors, la gratuitat s'hauria d'estendre a l'educació superior, on encara molt poca gent treballa, i els desplaçaments augmenten molt: a secundària encara molta gent té l'INS, IES o com es digui ara al mateix barri de residència, però amb la universitat la cosa canvia, i la immensa majoria ha de prendre el transport públic per arribar-hi.