Incivisme al transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 28/12/2007 11:55

27-12-2007 a Passeig de Gràcia L-3.
Andana direcció Zona Universitària.
Un home gran cantava i tocava a les noies que entraven i sortien del passadis d'enllaç amb Rodalies Renfe.

27-12-2007 a un 2100 de la L-4.
Direcció La Pau.
Una noia va amb 'patíns amb línia'(no se si és diu així, és una bamba amb 4 rodes en línia recta a sota) dins les instal·lacions.
Aixó no se si està permés o tenen normes especifiques com les bicicletes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 28/12/2007 16:29

Miquel ha escrit:27-12-2007 a Passeig de Gràcia L-3.
Andana direcció Zona Universitària.
Un home gran cantava i tocava a les noies que entraven i sortien del passadis d'enllaç amb Rodalies Renfe.
Oh, llavors es tractarà del cantor d'òpera de Passeig de Gràcia, tot un clàssic.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Divendres 28/12/2007 22:02

28-12-07, a quarts de set.

Vestíbul Estació de França.

Hi ha una senyora fumant al costat d'una parella de VJ. Els vaig a avisar:
Jo: Esa mujer está fumando.
VJ1: Ahm... ¿Y no se puede?
Jo: Pues no, desde la puerta hasta que no acaba el techo de los andenes.
VJ2: (Va a la senyora): Oiga, el cigarrillo, por favor.
Jo: Más que nada es porque me molesta.
VJ1: Pues espero que cuando usted haga algo que pueda molestar a los demás, lo razone.
Jo: Mire, yo hago bastantes fotos a trenes e intento que no salga gente.
VJ1: Bien, bien.
Jo: Por cierto, ¿sabéis que no puede haber, por ley, ceniceros en lugares donde está prohibido fumar?
VJ1: Eso ya no es cosa nuestra. (Mirant a VJ2) ¿Hacemos una carta al Jefe de Estación?
VJ2: (Mirant a VJ1) ¿Quién la escribe, tú o yo?
VJ1: Ja ja ja.
Jo: Mira, yo no voy a escribir una carta al jefe de estación, voy a hacer una denuncia al Ministerio de Sanidad.
VJ1: Vale, vale.
VJ2: Pues lo pones en la carta a los Reyes Magos.
(Aquí vaig estar a punt de demanar els seu número d'identificació per posar una reclamació, però ho vaig deixar córrer.)
VJ1: Pero espero que cuando usted haga algo que pueda molestar a los demás, lo razone.
Jo: Mire hago fotos e intento no sacar personas, las respeto, y además tengo permiso, mire. (Li ensenyo (no sé per què, la veritat).)
VJ1: (A VJ2) ¡Eh, que nos va a enseñar el permiso!
VJ1: Correcto.
Jo: Así que cuando me veáis haciendo fotos no os preocupéis por mí, ya sabéis que tengo permiso.
Jo: Bueno, ya sé que lo de los ceniceros no es cosa vuestra, pero lo aviso, y lo denunciaré.
VJ1: Vale...

-------------------
28-12-07, als volts de les 16 h.

L94 a Castelldefels

Un noi nord-africà roba la documentació, els diners, etc. a una noia francesa que anava amb una altra a un camping de Castelldefels i anava bastant perduda. El noi va demanar corrents, després del furt i abans que ningú se'n adonés, que el conductor pari i que l'obri la porta (sense que hi hagués parada), ja que "no es va adonar" de quan li tocava. Quan se'n adonen ja és massa tard: el noi estava entre els blocs del Pg. Marítim de Castelldefels. Segons la noia el noi els va ajudar en localitzar el càmping ja que parlava francès. Vàrem aturar-nos, esperant que els de control diguéssin quelcom sobre l'arribada de policia, fins que van avisar que no podien fer res ja que el noi s'havia fugat. Els va recomanar que anéssin a una comissaria.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Divendres 28/12/2007 22:22

Ultimamnet a Els vestibuls de les estacions semre veig gent fumant.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 29/12/2007 21:32

Aquest vespre sortint del tunel de Clot direcció Granollers alguna cosa o artefacte a xocat contra un vidre del vagó en el que anava i se l'ha carregat sencer. Que coi ha pogut ser?? :?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 30/12/2007 19:19

cristian26 ha escrit:Aquest vespre sortint del tunel de Clot direcció Granollers alguna cosa o artefacte a xocat contra un vidre del vagó en el que anava i se l'ha carregat sencer. Que coi ha pogut ser?? :?
El més habitual són pedres.



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Diumenge 30/12/2007 19:40

orique ha escrit:
cristian26 ha escrit:Aquest vespre sortint del tunel de Clot direcció Granollers alguna cosa o artefacte a xocat contra un vidre del vagó en el que anava i se l'ha carregat sencer. Que coi ha pogut ser?? :?
El més habitual són pedres.
Deuria de ser doncs una pedra molt grossa, perquè el vidre el va deixar ben esmicolat... :roll:



Sordau
N2
N2
Entrades: 15
Ubicació: Clot, Barcelona

Entrada Autor: Sordau » Diumenge 30/12/2007 20:23

Avui, a Sants-Estació un noi anava amb el monopatí passejant-lo per la paret. Un altre usuari anava muntat en bici.


No fumis als vestíbuls, no fumis a les andanes, no fumis als trens. Al metro està prohibit fumar.

CIVISME AL METRO, SI US PLAU

Metro a Metro

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Diumenge 30/12/2007 20:46

cristian26 ha escrit:Aquest vespre sortint del tunel de Clot direcció Granollers alguna cosa o artefacte a xocat contra un vidre del vagó en el que anava i se l'ha carregat sencer. Que coi ha pogut ser?? :?
També podria ser un rat-penat.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 30/12/2007 21:54

Sordau ha escrit:Avui, a Sants-Estació un noi anava amb el monopatí passejant-lo per la paret. Un altre usuari anava muntat en bici.
Ahir dissabte al matí dins una 440R quatre nois, d'avançada edat 18-20 anys amb patins en línia es feien tot el vagó aprofitant les baixades que hi ha a les plataformes de les portes, cap al davant cap al darrera, a 2 potes a quatre potes, fent xivarri i ningú va dir res. Va arribar el tren a Sants i es van llençar com uns energúmens amb carrerilla des del tren a les andanes i allà van continuar la festa.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dissabte 12/01/2008 12:14

Ahir 6 xinesos van entrar amb una sola validació a Fabra i Puig. Quan em vaig pujar al 4000 cap a Hospital de Bellvitge, els vaig veure a l'altra andana (Fondo) amb dos de TMB.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 13/01/2008 14:28

U-Bahn ha escrit:Ahir 6 xinesos van entrar amb una sola validació a Fabra i Puig. Quan em vaig pujar al 4000 cap a Hospital de Bellvitge, els vaig veure a l'altra andana (Fondo) amb dos de TMB.
Jo diria (i aixó és ben cert, no em vingueu amb "correcció política") que un percentatge molt elevat dels que es colen al TP són immigrants. :roll:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 13/01/2008 14:52

JaMiRo! ha escrit:
U-Bahn ha escrit:Ahir 6 xinesos van entrar amb una sola validació a Fabra i Puig. Quan em vaig pujar al 4000 cap a Hospital de Bellvitge, els vaig veure a l'altra andana (Fondo) amb dos de TMB.
Jo diria (i aixó és ben cert, no em vingueu amb "correcció política") que un percentatge molt elevat dels que es colen al TP són immigrants. :roll:
Jo crec que tots ens sorprendríem de l'elevat percentatge que representa la gent d'aquí, i sobretot, la gent gran.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 13/01/2008 16:01

victorcasta ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:
U-Bahn ha escrit:Ahir 6 xinesos van entrar amb una sola validació a Fabra i Puig. Quan em vaig pujar al 4000 cap a Hospital de Bellvitge, els vaig veure a l'altra andana (Fondo) amb dos de TMB.
Jo diria (i aixó és ben cert, no em vingueu amb "correcció política") que un percentatge molt elevat dels que es colen al TP són immigrants. :roll:
Jo crec que tots ens sorprendríem de l'elevat percentatge que representa la gent d'aquí, i sobretot, la gent gran.
Parlem de percentatges absoluts o relatius? Perquè parlant en termes absoluts, és lògic que a més població, més infractors... De totes formes, a Bogatell hi ha molta gent "autòctona" que es cola el dia que no hi ha VJ o personal fora de la taquilla tancada...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 13/01/2008 16:12

orique ha escrit:Parlem de percentatges absoluts o relatius? Perquè parlant en termes absoluts, és lògic que a més població, més infractors... De totes formes, a Bogatell hi ha molta gent "autòctona" que es cola el dia que no hi ha VJ o personal fora de la taquilla tancada...
Simplement, volia posar de manifest que hi ha molta més gent gran de la que ens pensem que es cola, tant al metro com al bus.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 13/01/2008 17:00

Últimament que agafo més autobús que metro sí que m'he fixat en el perfil de població que té més tendència a passar de llarg de les validadores: senyores de la tercera edat d'aquí i dones de mitjana edat d'origen sudamericà. Per la franja en què acostumo a viatjar em trobo amb molt poca gent jove, així que tampoc puc valorar bé aquesta franja d'edat.

Ja que estem amb mostres d'incivisme, aquests dos perfils que comentava també són els més violents a l'hora d'aconseguir un preuat seient on reposar-hi el cul. No dubten a empènyer de males maneres per assolir al seu objectiu.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 13/01/2008 19:07

entfe001 ha escrit:Ja que estem amb mostres d'incivisme, aquests dos perfils que comentava també són els més violents a l'hora d'aconseguir un preuat seient on reposar-hi el cul. No dubten a empènyer de males maneres per assolir al seu objectiu.
El mateix és aplicable per agafar un ascensor al metro. Pels passadissos veuràs que caminen el més lent possible, s'aturen a la banda esquerra de les escales mecàniques :martell2 i tot això, ara, quan veuen un ascensor on hi està entrant l'última persona, ja et pots apartar perquè són capaces d'accelerar més que un jet en ple envolament :martell1



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 14/01/2008 19:38

victorcasta ha escrit:Jo crec que tots ens sorprendríem de l'elevat percentatge que representa la gent d'aquí, i sobretot, la gent gran.
Bé, és la sensació que tinc com a usuari diari del metro. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/01/2008 11:08

Una altra espècimen incívic, força habitual, és aquell que, després d'entrar al tren, es queda clavat al bell mig de la porta perquè sigui el primer en baixar a la seva parada, encara que en faltin moltes. A sobre, és clar, no s'aparta gens ni mica quan la gent ha d'entrar i sortir, fins i tot en estacions concorregudes com Diagonal i Catalunya.

Són d'aquell tipus de garrulo amb el que em quedo a gust quan li clavo una bona empenta per fer-li veure que no és aquell el lloc on li toca estar-se.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 16/01/2008 12:49

16/01/2008

Dos señoras sentadas en los bancos metálicos de Diagonal L5 con los pies colgando comiendo pipas, cosa de por sí poco cívica si se tiran las cáscaras al suelo. Estas dos señoras no las tiraban al suelo, menos mal. Las dejaban en el propio banco de metal nuevo en un montón totalmente ensalivadas, . . .Daba asco como ha quedado el banco.¡¡¡ Habrá que recuperar los carteles de los tranvías de antaño de "SE PROHIBE ESCUPIR" en este caso "SE PROHIBE COMER PIPAS"



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”