Incivisme al transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Re: Festa incívica al metro

Entrada Autor: Miquel » Divendres 29/01/2016 10:45

Fran-Ikarus ha escrit:
Miquel ha escrit:Francament, crec que el més sensat hagués estat ordenar que portessin el tren a les cotxeres amb tot el ramat a dins (sense parar a cap altre estació), on allà els esperen una vintena de mossos ben equipats per identificar-los un per un.
Inviable. I els viatgers "normals"?
Els viatgers normals tenen el seu bitllet, validat i per tant no hi hauria problema més enllà de la pèrdua de temps. I qui diu cotxeres, diu aturada del tren per a que no s'escapin, aquestes activitats no poden quedar impunes i al ser un fet molt excepcional, l'actuació per part de l'empresa i les forces de seguretat també hauria d'haver estat molt excepcional. Del contrari, passa el de sempre, que no s'agafa a ningú i amb el temps queda com una anècdota (fins que ho tornin a fer).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/01/2016 10:46

wefer ha escrit:El que és preocupant és que un grup de gent pot dedicar-se a fer aquest tipus de coses tota una nit en unes instal·lacions "protegides" per càmeres, vigilants i policia...
"Per a la seva seguretat, aquesta estació està protegida amb càmeres de videovigilància. Para su seguridad, esta estación está protegida con cámaras de videovigilancia."

TMB, què hi teniu a dir?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 29/01/2016 11:23

metring ha escrit:Home, les càmeres han servit per gravar la "farra", així la comparteixen :x :martell1
Ah, d'acord. Em quedo més tranquil :D Però potser caldria canviar l'avís de megafonia a alguna cosa tipus "Aquesta estació disposa de càmeres de videovigilància perquè pugui compartir les borratxeres amb els seus contactes de whatsapp".



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Divendres 29/01/2016 18:09

Jo hagués portat els Mossos d'Esquadra a intervenir-hi, amb antiavalots si cal.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 29/01/2016 18:14

A l'edició impresa d'El Periódico d'avui, hi apareix un article relacionat a les primeres pàgines del diari.
El problema és; per què no s'ha fet públic abans aquest escàndol? I com és que no es va actuar al moment que els empleats del Metro se'n van adonar?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 01/02/2016 21:57

Renfe451 ha escrit:Jo hagués portat els Mossos d'Esquadra a intervenir-hi, amb antiavalots si cal.
Insisteixo en que, en aquell tren o trens, viatjava també "gent normal". I ja sabem què passa sovint quan intervenen els anti-avalots.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 13/02/2016 20:26




Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 14/02/2016 15:09

metring ha escrit:
Tambè s'ha de tenir en compte que encara per intentar fer algo com a viatgers per a que no ho faci no acabis rebent tu... Això si és molt més ocurrent lo seu és que la empresa hi posi més seguretat?



victorromo99
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: victorromo99 » Dilluns 15/02/2016 0:05

L'ascensor del carrer al vestíbul de l'estacio Fira li han pintat els vidres i a un ascensor dels de gran capacitat de Z. Universitària s'han pixat, trobo al·lucinant que la L9 Sud només porta oberta 2 dies i ja ha passat això...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 02/04/2016 19:05

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... e/rodalies

Renfe engega una campanya de civisme a Rodalies

S'emetran missatges de megafonia a l’interior de trens i estacions per conscienciar als usuaris de la necessitat del bon ús de les instal·lacions

Redacció Osona.com | Actualitzat el 01/04/2016 a les 17:41h
Arxivat a: Societat, Rodalies 3, Renfe, Rodalies, civisme, transport públic

Renfe ha posat en marxa aquest divendres una campanya de civisme als serveis de Rodalies de Catalunya. Es desplegarà a l’interior dels trens i a les estacions a través de missatges de megafonia, cartells informatius i imatges a les pantalles dels combois. L’objectiu és reforçar la conscienciació dels clients dels serveis de Rodalies i dels trens regionals de la necessitat col·lectiva del bon ús de les instal·lacions per així conservar i respectar aquests espais públics.

Segons un comunicat de Rodalies de Catalunya, “la temàtica dels missatges es basarà a reforçar les normes bàsiques del civisme a trens i estacions vinculats amb l’ús adequat dels seients del tren, la utilització d’auriculars per escoltar música, la prohibició de fumar a l’interior dels trens i estacions subterrànies”.

Paral·lelament i per reforçar la campanya, el perfil de Twitter de Rodalies (@rodalies) publicarà tuits per fer memòria als usuaris d’aquest missatge a favor del civisme.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 02/04/2016 19:43

Una mostra d'una 470 dels cartells que es posaran a l'interior dels trens:


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Diumenge 24/04/2016 23:42

Bona nit,

Avui he quedat amb un amic de Vilanova i la Geltrú i he anat a l'EdF per agafar l'R2 que surt a les 8:30 però com l'anterior de les 8:21 encara no havia sortit he pogut agafar-lo. El trajecte fins a Sants ha sigut força tranquil però allà han pujat un grupet de canis i chonis amb el "reggaeton" dels nassos a tot drap i fotent crits, amargant el viatge fins a Castelldefels on han baixat no sense abans enganxar xiclets a la reixa de ventilació del pis superior de la 451, habitualment plenes de porqueria. De Castelldefels fins Vilanova més o menys normal, algun cani/choni amb els peus al seient del davant i la música alta però no tant com els primers, tot i que per desgràcia aquí solen ser habituals aquestes actituds, però res a veure amb el que m'he trobat a la tornada. :emprenyat

Al viatge de tornada m'he trobat de tot, i, francament, ha sigut molt desagradable: un cop m'he despedit de l'amic em disposo a validar el bitllet quan de repent noto darrera una forta olor de porro, em giro i tenia darrera meu un cani amb cara de pocs amics fumant al qual he preferit deixar passar per evitar problemes (no hi havia ningú de seguretat :emprenyat :cop ) i a sobre el tio creua les vies sense mirar tenint el pas inferior, sense comentaris... Quan arriba la 451 de Sant Vicenç cap a les 19:25 el paio entra abans que dues dones de mitjana edat haguéssin sortit i jo entro a l'altra composició on em trobo un altre personatge d'aquests apalancat així que aprofito per anar al lavabo on m'he trobat el que mai m'hauria esperat, un lamentable i fastigosíssim "espectacle" escatològic digne d'una granga de porcs que m'ha provocat nàusees, doncs era una AUTÈNTICA MARRANADA :vomit Vist això ja m'he quedat de pedra però com que necessitava anar al lavabo he anat al del cotxe R que estava brut amb papers i orina pel terra (res d'extrany a Renfe) però almenys no estava inservible com el del Rc. Seguidament vaig al pis superior i m'assec a la finestra, amb la intenció de poder gaudir de les fantàstiques vistes de les costes del Garraf, però a Sitges puja un altre energúmen amb una bossa de pipes que ha començat a escopir a la reixa de ventilació (apa més porqueria per les reixes :emprenyat) i m'he canviat de lloc com ha fet més gent per no veure aquell porc. Durant el trajecte per la costa se sentia com al pis de sota hi havia uns quants personatges fent la seva "festa" amb músiques diverses, crits, marranades, concurs de rots, llançament d'objectes... de fet han pujat algunes persones que han fugit de les gamberrades d'aquells impresentables i comentaven com la liaven, per sort a dalt era tranquil (tret del porc de les pipes) fins a Castelldefels on han pujat dues chonis maleducades cridant i amb la música a gran volum que s'han assegut amb els peus als seients del davant i un parell d'okupes amb 3 gossos que han travessat el cotxe per finalment seure a les escales amb els gossos a la plataforma d'accés, com que estava a tocar de les escales els veia allà apalancats. Com que tota aquesta gentussa ja m'havien amargat el viatge estava pensant en baixar a El Prat i agafar la L9 fins Collblanc i allà la L5 fins Sagrada Família però abans d'arribar veig que els okupes tenien intenció de baixar allà i sento els de sota dient: eeee ca* que bajamos aquiiiiii, així que prefereixo anar fins a EdF, i allà a El Prat veig el grup compost per una dotzena de nengs i jessys que l'estaven liant (els crits diabòlics ressonaven a l'estació) i també he vist passar el de les pipes, llavors el tren ha quedat més tranquil tot i que les dues impresentables que han pujat a Castelldefels seguien allà apalancades amb la música alta i parlant a crits però ningú s'atrevia a dir res suposo que estaven espantats amb el que havien trobat al pis de sota :emprenyat Desde Bellvitge on han baixat les dues jessys fins a EdF tranquil però el que m'ha passat avui tornant ha sigut UNA AUTÈNTICA VERGONYA.

Senyors del Govern, Renfe, Adif (o qui sigui) pensen fer alguna cosa al respecte per tal que els usuaris del TP poguem anar segurs, sense ningú que ens provoqui mals de cap o ens peti els timpans amb els seus crits i músiques a tot drap? Sense que la nostra integritat física estigui en perill? Sense veure autèntiques marranades?
Amb les càmeres i els missatges per escrit i megafonia no se soluciona res, el que cal és reforçar la vigilància amb agents de seguretat i policia ferroviària, i si cal mà dura contra els que la lien doncs així escarmenten.

:emprenyat :emprenyat :emprenyat



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 25/04/2016 0:01

Al metro, cada vegada pitjor:
http://www.naciodigital.cat/canaldigita ... icant/sexe

Per cert, l'estat de neteja d'algunes estacions de metro és absolutament tercermundista. Això, sumat a la falta de neteja dels trens, i el vandalisme que dia rere dia pateix la xarxa, fa que la imatge i reputació del metro continuï baixant en caiguda lliure.

Parlant d'incivisme, m'explica un amic que l'altre dia es van colar quatre manters al metro, i els TRES vigilants de seguretat que hi havia al vestíbul no van fer absolutament res.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/04/2016 13:03




Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 25/04/2016 15:34

Millor comentari a La Vanguardia:
Yo que pensaba que ser metrosexual era otra cosa.
:riure



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 25/04/2016 16:01

Realment són imatges més pròpies d'Alfons X xD


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dilluns 25/04/2016 17:00

Quin fàstic, quina vergonya!

Entre això i el panorama que em vaig trobar ahir a la R2 sud de debò que em passen les ganes d'agafar els transports públics.

Clar els que gestionen el "tinglado" i recomanen a la gent que utilitzin el TP són precisament els que es desplaçen en cotxe oficial i ni s'enteren que les freqüències de pas són tercermundistes en determinades línies de bus i tren, que en certes hores i, sobretot caps de setmana i festius van plens de nengs i fauna diversa que s'ho passen pipa tocant els nassos als demés, embrutant, fent destrosses... tampoc fan res contra els que es colen, contra els xoriços. País de pandereta :emprenyat



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 25/04/2016 17:47

fa uns dies sortia al diari ara que havien detingut tres menors per haver llençat objectes contundents a l'autopista C-32, un carro de supermercat, barres de ferro... això depassa de bretolada... em sembla a mi... després els posaran una multa, treballs per la comunitat i al carrer, multa que pagaran els pares i ells quin escarment o lliçó en treuran de tot plegat ?

se que potser aquest tema no es de vandalisme al transport públic, però m'ha semblat que tenia relació amb la gent que llença coses a les vies i que es igual de perillós i vandàlic...
Detinguts tres joves a Mataró per llançar objectes contra els cotxes que circulaven per la C-32

Els nois, un dels quals, menor d'edat, van arribar a tirar a l'autopista un carro de supermercat i una barra de ferro de més de dos metres, que haurien provocat fins a quatre accidents lleus, sense danys personals

Agents del grup de delinqüència urbana de la comissaria de Mataró dels Mossos d'Esquadra han detingut tres joves d'entre 17 i 19 anys per col·locar objectes a la C-32 i llançar-ne d'altres contra els cotxes que hi circulaven.

Segons els Mossos, els fets van passar la matinada del 13 de març. Diversos conductors van alertar la policia que havien vist joves al voral de l'autopista C-32 en sentit Girona tirant objectes contra els vehicles que circulaven.

Els agents que es van fer càrrec de la investigació van comprovar que s'havien produït fins a quatre accidents de trànsit lleus provocats pels impactes dels objectes llançats o perquè algun dels cotxes va acabar topant amb els que hi havia als carrils. En cap dels casos es van produir danys personals.

A principis de mes, els Mossos d'Esquadra van poder identificar els joves i els van arrestar. La investigació dels agents va concloure que els nois van aprofitar l'accessibilitat i la discreció de l'espai d'obres que hi ha a la zona per actuar. Per assegurar-se l'objectiu, es preocupaven que a tots tres carrils de la via hi hagués objectes. Tot i que no s'han de lamentar danys personals, els nois van arribar a tirar un carro de supermercat, una barra de ferro de dos metres i mig de llargada, ampolles de vidre i alguna pedra de grans dimensions.
La Fiscalia de Menors es va fer càrrec del detingut de 17 anys el mateix dia que el van arrestar, mentre que el jutge va deixar en llibertat amb càrrecs els altres dos, de 18 i 19 anys.
Segons els Mossos d'Esquadra, aquest tipus de delictes estan recollits al Codi Penal i poden comportar penes d'entre sis mesos i dos anys de presó, multes de fins a 24 mesos i treballs en benefici de la comunitat de fins a 40 dies.
http://www.ara.cat/societat/Detinguts-M ... 43835.html



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dilluns 25/04/2016 18:37

I les càmeres de vigilància que estan instal·lades per la nostra seguretat no els hi han dit res? :twisted: El pitjor de tot és que TMB s'ha assabentat per les xarxes socials, ni per les càmeres ni per al personal de l'estació (si és que n'hi ha). No sé per què tant CCTV si al cap i a la fi no el miren.

Una altra noticia del cap de semana:
Escopinades, cops i una cella oberta a dos vigilants de la Renfe

ADN sindical denuncia que els problemes amb alguns nois que tornen els diumenges al matí de Blanes són habituals

Els Mossos d'Esquadra van arrestar ahir al matí dos joves de 21 i 16 anys per agredir dos vigilants privats de l'empresa Ombuds, encarregada de la seguretat privada de la Renfe. Segons la declaració d'un dels dos vigilants van veure un grup de nois i noies joves que tornaven de Blanes a les set del matí i fumaven marihuana, i els van voler fer baixar del tren, però dos nois van reaccionar amb violència.

ADN Sindical, que representa treballadors de seguretat privada, assegura que situacions com aquesta són habituals als tres primers trens de Blanes a Barcelona cada diumenge des de les 05.45 de la matinada. "Centenars de joves incívics vénen de la discoteca Arena de Blanes. La discoteca posa un autobús gratuït fins a l'estació, però quan arriben comença el festival i a l'estació es troben com a molt sis vigilants", explica un portaveu del sindicat.

La parella de vigilants va intentar fer baixar els nois a l'estació de Sant Pol de Mar, però, segons la declaració, mentre que quatre noies van sortir del tren sense problemes, els dos nois, d'entrada, s'hi van negar. Els joves estaven "molt agressius, amb ganes de buscar problemes i baralla" i no paraven d'insultar els vigilants. Un fins i tot hauria dit "mira, només hi ha dos vigilants". Segons els Mossos, els van amenaçar i insultar.

Els vigilants de seguretat se senten desprotegits
Finalment, segons el vigilant, quan els dos joves estaven a punt de sortir del tren, un es va girar per escopir al vigilant, aquest l'hi va recriminar i l'altre li va començar a pegar a la cara. Sempre segons la declaració del vigilant, es va treure la porra per defensar-se i va intentar pegar al jove a les cames per aturar-lo, però no ho va aconseguir, i va rebre "un cop molt fort a la cella dreta" que el va fer caure a terra.

El grup de joves ho hauria aprofitat per marxar corrent i prendre-li la porra. Una patrulla dels Mossos d'Esquadra els va atrapar a Sant Pol de Mar mateix i va recuperar la porra. Els dos nois van quedar detinguts i avui han passat a disposició judicial. A les quatre noies no se'ls imputa res, segons fonts policials, però tres eren menors de 18 anys i els Mossos les van custodiar fins que les van poder tornar als seus pares. Els dos vigilants van acabar amb contusions a diverses parts del cos i a un li van haver de cosir la cella.

Segons el portaveu d'ADN Sindical, dins els trens que tornen de Blanes els diumenges a primera hora del matí hi ha "baralles i joves que orinen i fumen drogues". Manté que l'agressió d'ahir s'hauria pogut evitar si en lloc de dos vigilants a tot el tren n'hi hagués hagut més. També reclama més formació per ajudar-los a fer millor la feina. No és la primera vegada que hi ha queixes per situacions semblants.
http://www.ara.cat/societat/joves-torna ... 243570.html



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 25/04/2016 20:21

Tornant a can TMB



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”