Més calor als transports de Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Més calor als transports de Barcelona

Entrada Autor: metring » Dijous 07/08/2008 10:24

Temes relacionats: TMB descarta aire condicionat al metro, Els busos peten amb la calor

De La Vanguardia en paper, una part d'un article de la secció Vivir:

Más calor en FGC y metro

METRO No hay el alivio súbito de otros veranos al pasar del andén al vagón

BUS Los usuarios del autobús agradecen la climatización, algo por encima de los 25 º
Administración, transportes y comercios evitan el exceso del aire acondicionado

LLUÍS SIERRA - Barcelona
El límite de 25 grados centígrados que la Generalitat y entidades ecologistas recomiendan en el uso del aire acondicionado se está respetando, según pudo comprobar ayer este diario con una prospección sobre el terreno termómetro en mano. En estos días de altas temperaturas, como norma general, se evita bajar de 25 º en edificios oficiales y transportes públicos (aun a costa de quejas de usuarios), y entidades privadas como cines y otros establecimientos comerciales entran cada vez más en la lógica de que el calor no se combate con frío. El muestreo da idea de que la mesura gana terreno en el uso de la refrigeración.

Cuando, como ayer la temperatura en la calle llega a los 34 º (a la sombra) crece la tentación de darle al botón regulador del aire acondicionado. Ocurre en casas particulares, en comercios y en oficinas. Pero la tentación se frena, hay que suponerlo así, con la conciencia de que reducir la
temperatura de esta manera supone más gasto y más emisión de CO2. Ayuntamiento de Barcelona y Generalitat estan obligados a dar ejemplo. "El año pasado la regla eran 24 grados; este año 25", comenta una funcionaria municipal en la oficina de atención ciudadana de la plaza de Sant Miquel. El termómetro situado sobre una tarima, a metro y medio de dos emisores de aire acondicionado, marca 25 º . La sensación es de ligero fresquito.

Algo más de temperatura se registra en el departamento de Medi Ambient i Habitatge (puestos a dar ejemplo, es la conselleria más indicada). Un termómetro fijo en la pared de la oficina de prensa marca 26 º . El termómetro testigo del reportaje, a unos cinco metros y más cerca de un foco de luz, señala 26,2 º . Un poco más allá, 25,9 º . "Está bien así", coinciden varias trabajadoras.

Más complicado es tomarle la temperatura a los transportes públicos. De entrada, no se produceel alivio súbito que otros veranos se notaba al pasar del andén al vagón del metro. (Apunte: todos los trenes del metro de Barcelona tienen aire acondicionado: es un caso único en Europa). Ahora se advierte enseguida que el límite de 25 º queda lejos. Hay pasajeros que se dan aire con abanicos o con cuadernos de sudoku. Pero la temperatura no es uniforme, varía unas décimas cada vez que se abren y cierran las puertas. Cambia igualmente de un punto a otro del convoy, ya sea articulado (de cabina única) o de vagones, o se esté más o menos cerca de los emisores de aire. Y varía finalmente según haya más o menos pasaje. Así y todo, una media ponderada de dos trayectos, ida y vuelta, por la línea 3 da como habituales las temperatura entre 29,9 º y 30,1 º .

Casi lo mismo ocurre en Ferrocarrils de la Generalitat. "El aire no funciona - comentaba una pasajera de la línea de Barcelona aTerrassa- y si funciona no se nota. Funcionaba. La temperatura oscilaba durante el viaje, pero se puede establecer en una media en torno a los 29,6 º y los 30 º . En los andenes, como en los del metro, un par de grados más. Los andenes de los suburbanos no se pueden refrigerar. Como mucho se pueden ventilar, y no siempre con efectos apreciables, según la profundidad, la estructura de los pasillos y otras variantes.

La cosa cambia cuando se utiliza el autobús. El golpe de calor que a menudo se recibe en la parada cuando frena el autobús, se compensa enseguida al subirse. Hay diferencias según el modelo de vehículo (y, como en el metro, hay variables por el abrir y cerrar de las puertas y la cantidad del pasaje, pero valga por ejemplo un Mercedes Citano de la línea 67, con una ocupación relativamente baja, sobrepasado el mediodía: el termómetro se mueve entre los 25,2 y los 26,3 º en el puesto más fresco.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dijous 07/08/2008 17:52

Jo em marejo de la calor als autobusos, almenys els de TMB i Sagalés. Ara, agafo un tren de renfe operadora i em quedo gelat :roll: .
Salutacions, C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/11/2009 22:23

Passat l'estiu, ve el canvi de roba i de denominació de fils: Més fred als transports de Barcelona. Perquè ja em direu què coi feia aquest matí un 34 en plena Diagonal amb l'aire condicionat engegat.

Amb aquesta manera de malgastar energia, no sé per què vol vehicles ecològics TMB, secundat per l'Ajuntament. Ah, calla, que queda bé de cara a la galeria...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 05/11/2009 16:25

Más complicado es tomarle la temperatura a los transportes públicos. De entrada, no se produceel alivio súbito que otros veranos se notaba al pasar del andén al vagón del metro. (Apunte: todos los trenes del metro de Barcelona tienen aire acondicionado: es un caso único en Europa). Ahora se advierte enseguida que el límite de 25 º queda lejos. Hay pasajeros que se dan aire con abanicos o con cuadernos de sudoku. Pero la temperatura no es uniforme, varía unas décimas cada vez que se abren y cierran las puertas. Cambia igualmente de un punto a otro del convoy, ya sea articulado (de cabina única) o de vagones, o se esté más o menos cerca de los emisores de aire. Y varía finalmente según haya más o menos pasaje. Así y todo, una media ponderada de dos trayectos, ida y vuelta, por la línea 3 da como habituales las temperatura entre 29,9 º y 30,1 º .
Algú sap si això que he posat en negreta és cert? Aquest estiu vaig estar a Lisboa i no recordo si hi havia aire als trens, però en les estacions que vaig estar jo (i no són poques) totes tenien aire acondicionat a les andanes. De fet el primer dia no me'n vaig adonar, però el segon vaig pensar que per la calor que feia al carrer dins del metro no en feia gaire (comparat amb el de Barcelona), que més aviat s'hi estava molt bé, i al sentar-me en un seient de l'andana em vaig adonar que sortia aire fred de sota i em vaig fixar en varies estacions i també posaven aire. A tots els trens que vaig estar tbé feia la mateixa temperatura, per tant entenc que tots ells portaven aire tbé.

A Barcelona haurien de fer alguna cosa al respecte, al metro de Londres crec que havien estat fent unes proves per a refrigerar les estacions:
A trial programme for a groundwater cooling system in Victoria station took place in 2006 and 2007; it aimed to determine whether such a system would be feasible and effective if in widespread use.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/11/2009 16:29

Vilarrubla ha escrit:A Barcelona haurien de fer alguna cosa al respecte
Fa un cert temps se'n va parlar. Ara, el millor de tot és construir-ho tot atenent a criteris ambientals i de ventilació. Que el disseny també és això.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 06/11/2009 17:30

evidentment si és pot solucionar a les noves estacions amb un bon disseny s'ha de fer... però jo més que aire acondicionat em referia a climatitzadors com per exemple "clima" que funcionen amb aigua, tot i que en llocs amb el sostre alt no se si funcionaria, la despesa energètica es molt menor que a la de l'aire acondicionat i el circuit d'aigua és tancat per tant no hi ha un ús d'aigua elevat, etc.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Divendres 06/11/2009 20:47

Sobre si l'aire condicionat a tota la flota de metro és un cas únic a Europa la resposta és no, a Toulouse els VAL disposen de climatització.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Divendres 25/05/2012 18:52

Home, el vent de les finestres tambè produeix refredats sobre tot si tens al·lèrgies, aixó si, lo correcte es far ús de l'aire de forma responsable i no fer del bus, la versió barcelonina de Sibèria.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/05/2012 19:44

El missatge anterior prové del debat suscitat al fil http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=12546


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 29/05/2012 11:57

El primer que haurien de fer les operadores de bus és assegurar-se que quan l'aire està connectat, totes les finestres estiguin tancades i si cal bloquejades. També ordenar als conductors que per sota dels 24ºC de temperatura exterior no es connecti l'aire condicionat.

És estúpid que quan fa fresca (matí, vespre o nit) a l'autobús es passi fred i es gastin els diners en "refrigerar el fred".



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dissabte 02/06/2012 20:14

també tinc una qüestió sobre l'aire condicionat, si alguns busos de TMB no el volen o no el porten encès, per què compren busos amb aire condicionat i poquetes finestretes?


:nose


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 02/06/2012 21:53

Perquè fa 10 anys "el futur era brillant i en colors", i ningú no es preocupava per "foteses" com ara "finestres que es poguessin obrir per no dependre de l'aire condicionat"...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 02/06/2012 23:27

Fran-Ikarus ha escrit:Perquè fa 10 anys "el futur era brillant i en colors", i ningú no es preocupava per "foteses" com ara "finestres que es poguessin obrir per no dependre de l'aire condicionat"...
Fa riure, però per desgràcia de tots és la pura realitat!



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 04/06/2012 9:16

La solució és trencar els vidres a cops de martell, i així, amb busos i trens amb els vidres trencats, aconseguir que l'aspecte del transport públic reflecteixi la realitat econòmica del nostre pais.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dilluns 04/06/2012 16:33

Platanito ha escrit:La solució és trencar els vidres a cops de martell, i així, amb busos i trens amb els vidres trencats, aconseguir que l'aspecte del transport públic reflecteixi la realitat econòmica del nostre pais.


:ok

Bona interpretació ¡¡

Si fem cas de allò que diuen, sobre que Espanya ha tornat cap a enrera, pot ser hauriem de tornar treure els 6038, més d'acord amb la situació económica del pais.


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 04/06/2012 18:36

res_publica ha escrit:
Platanito ha escrit:La solució és trencar els vidres a cops de martell, i així, amb busos i trens amb els vidres trencats, aconseguir que l'aspecte del transport públic reflecteixi la realitat econòmica del nostre pais.


:ok

Bona interpretació ¡¡

Si fem cas de allò que diuen, sobre que Espanya ha tornat cap a enrera, pot ser hauriem de tornar treure els 6038, més d'acord amb la situació económica del pais.
O no, millor encara, tornar al bitllet amb forats que hi havia que et sellava el cobrador en els Monotral, quan s'entrava pel darrere. O les locomotores de vapor...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dilluns 04/06/2012 18:59

Deia Gorz, que la pobresa és essencialment relativa...

Pot ser que hi hagi indrets on no tenir aire condicionat pot ser significat de pobresa


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 09/07/2012 15:59

Ahir vaig agafar, a la 56, un dels Mercedes Citaro articulats nous (sèrie 62XX, matrícula HHx, dels que van presentar "retroactivament" l'altre dia, vaja), i portava l'aire condicionat completament apagat. Tothom qui entrava, especialment els que venien cap a la part del darrera, se sorprenien (negativament)

Jo encara, que era dels privilegiats per haver-me assegut (conscientment) a la zona agraciada per una de les dues úniques finestres que s'obren...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 19/08/2012 22:02

A la estació de Catalunya L1, era un infern.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 21/08/2012 0:59

Plaça Catalunya, a les 7 del matí 35 graus :x

Sants ja ni en parlem...



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”