Metro adaptarà jornada laboral de treballadora

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Metro adaptarà jornada laboral de treballadora

Entrada Autor: metring » Dijous 02/10/2008 14:56

http://www.expansion.com/edicion/exp/em ... 71378.html

El Metro de Barcelona tendrá que adaptar la jornada laboral a una trabajadora

Publicado el 02/10/2008, por Expansión.com

El juzgado de lo Social número 8 de Barcelona ha considerado que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) debe respetar el derecho de una trabajadora del Metro de Barcelona a reducir su jornada laboral para el cuidado de hijos en un horario que le permita la conciliación, según informa CGT en un comunicado.

Por su parte, fuentes de TMB han precisado que la empresa aplicó la reducción horaria de la jornada entre las 12.00 y las 19.00 horas, mientras la trabajadora pidió poder aplicar la reducción entre las 10.00 y las 16.00 horas.

Este último horario creaba problemas organizativos a la empresa del Metro de Barcelona porque se sitúa entre dos turnos de trabajo, por lo que no aceptó en un primer momento la reducción que solicitaba la trabajadora. Ahora, el juzgado barcelonés ha dictado sentencia favorable a la trabajadora, ante la que no cabe recurso, según CGT.

Este sindicato asegura que antes de que se aprobaran las últimas leyes de conciliación de la vida laboral y familiar y de protección de la mujer, en Metro se adecuaban los horarios a las necesidades de los trabajadores y que es a partir del año 2002 "con la irrupción de los nuevos equipos directivos que se comienza a negar lo que antes era normal".

Por su parte, un portavoz de TMB ha precisado que, hasta esta sentencia, anteriores resoluciones judiciales habían primado la organización del trabajo en la empresa, que cuenta con un procedimiento reglado para la elección de turno de trabajo.

La empresa precisa también que favorece la conciliación de la vida laboral y personal de sus trabajadores, como lo demuestra el que unos 150 están acogidos actualmente a la reducciones de jornada para el cuidado de los hijos.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 02/10/2008 20:12

:plas


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 02/10/2008 22:44

Què vols que et digui.
Els assajos de la meva orquestra són de 10:30 a 13 i de 16 a 18:30. És com si jo demanés que vull reducció i assajar de 11 a 15 perquè ho prefereixo així.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 02/10/2008 22:50

megapauer ha escrit:Què vols que et digui.
Els assajos de la meva orquestra són de 10:30 a 13 i de 16 a 18:30. És com si jo demanés que vull reducció i assajar de 11 a 15 perquè ho prefereixo així.
Doncs és el que diu l'estatut dels treballadors, que és el treballador que escull la jornada. Ara, la reducció de jornada només es pot demanar en casos concrets (bebè, cuida d'un discapacitat o persona gran etc.)



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 02/10/2008 23:20

La veritat, m'estranya una mica, perquè normalment aquetes coses es respecten escrupolosament. també m'estranya la franja horària perquè els agent entren ales 04:30 o a les 12:20 o a les 20:20. no sé, s'hauria de conèixer més bé el cas. :nose



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 03/10/2008 0:10

metring ha escrit: "con la irrupción de los nuevos equipos directivos que se comienza a negar lo que antes era normal".
Fantàstics directius, que ni tan sols són capaços de complir les lleis vigents. Crec que farien més servei a la cua de l'atur que no pas a dins de TMB...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 03/10/2008 1:02

victorcasta ha escrit:
megapauer ha escrit:Què vols que et digui.
Els assajos de la meva orquestra són de 10:30 a 13 i de 16 a 18:30. És com si jo demanés que vull reducció i assajar de 11 a 15 perquè ho prefereixo així.
Doncs és el que diu l'estatut dels treballadors, que és el treballador que escull la jornada. Ara, la reducció de jornada només es pot demanar en casos concrets (bebè, cuida d'un discapacitat o persona gran etc.)
I què diu l'estatut de treballadors quan la jornada proposta és absolutament incompatible amb la labor a realitzar? (com seria en el meu cas). Una persona que no assaja no pot tocar en el concert ja que, diguem que no s'ho sap.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 03/10/2008 1:23

megapauer ha escrit:
victorcasta ha escrit:
megapauer ha escrit:Què vols que et digui.
Els assajos de la meva orquestra són de 10:30 a 13 i de 16 a 18:30. És com si jo demanés que vull reducció i assajar de 11 a 15 perquè ho prefereixo així.
Doncs és el que diu l'estatut dels treballadors, que és el treballador que escull la jornada. Ara, la reducció de jornada només es pot demanar en casos concrets (bebè, cuida d'un discapacitat o persona gran etc.)
I què diu l'estatut de treballadors quan la jornada proposta és absolutament incompatible amb la labor a realitzar? (com seria en el meu cas). Una persona que no assaja no pot tocar en el concert ja que, diguem que no s'ho sap.
El treballador decideix com aplicar la reducció de la jornada dins de la seva jornada ordinària. En cas de discrepància, al Jutjat del Social.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 03/10/2008 19:41

Bé, ja he rebut la informació. Es veu que sí que ha demanat la jornada reduïda en funció de les seves necessitats i no depenent de l'horari que tenia assignat a la feina. Ho va denunciar mitjançant un sindicat (CGT) i ha guanyat. Aquí un extracte de la sentència:
“Que estimando la demanda promovida por... debo declarar y declaro el derecho de la
actora a realizar la jornada reducida para la atención de un hijo menor en el horario de 10
a 16h de lunes a viernes, condenando a Ferrocarril Metropolità de Barcelona SA a estar y
pasar por la presente declaración. Notifíquese la presente resolución a las partes haciéndole
saber que contra la misma no cabe recurso alguno.”



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Divendres 03/10/2008 20:43

El dret laboral no ha estat mai el meu fort, però em sorprèn la sentència.

TMB té uns torns de treball establerts, 4:30 - 12:30, 12:30 - 20:30, 20:30 - 24:30/26:30/28:30 (aprox.)

Llavors com dimonis s'ho ha de fer per ancabir-hi el "torn" d'aquesta senyora? Que li concedeixi un canvi de torn, o una reducció dins del seu torn, d'acord. Però que li concedeixi un torn a cavall entre altres dos?

A la SEAT (com a exemple d'empresa amb torns) també passa aixo? :nose



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”