T-12

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Re: T-12

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 23/09/2009 2:40

Jo també hi estic d'acord. El tema d'educació ve a partir del comentari de la senyora que es queixava que no tenia disponible una T-12 per a que el seu fill pugui anar a una escola privada fora de la seva zona.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 23/09/2009 16:14

Lluita1714 ha escrit:Jo també hi estic d'acord. El tema d'educació ve a partir del comentari de la senyora que es queixava que no tenia disponible una T-12 per a que el seu fill pugui anar a una escola privada fora de la seva zona.
El problema és que hauria d'haver-hi alguna targeta de preu bastant reduït per poder anar a estudiar. jo haig d'agafar cada dia el metro per anar a l'escola, i tinc una T-Jove (tinc 18 anys). El que trobo inadmissible és que jo/els meus pares haguem de pagar 112€*3 trimestres que te el curs=336€ per a que pugui anar jo a estudiar, encanvi menors de 12 anys, per fomentar l'ús del transport "els regalen" la T-12 :emprenyat
oriolp13 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 23/09/2009 17:43, en total s’ha editat 1 vegada.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 23/09/2009 17:41

oriolp13 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Jo també hi estic d'acord. El tema d'educació ve a partir del comentari de la senyora que es queixava que no tenia disponible una T-12 per a que el seu fill pugui anar a una escola privada fora de la seva zona.
El problema és que hauria d'haver-hi alguna targeta de preu bastant reduït per poder anar a estudiar. jo haig d'agafar cada dia el metro per anar a l'escola, i tinc una T-Jove (tinc 18 anys). El que trobo inadmissible és que jo/els meus pares haguem de pagar 112€ per a que pugui anar jo a estudiar, encanvi menors de 12 anys, per fomentar l'ús del transport "els regalen" la T-12 :emprenyat
Totalment d'acord



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 23/09/2009 19:55

oriolp13 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Jo també hi estic d'acord. El tema d'educació ve a partir del comentari de la senyora que es queixava que no tenia disponible una T-12 per a que el seu fill pugui anar a una escola privada fora de la seva zona.
El problema és que hauria d'haver-hi alguna targeta de preu bastant reduït per poder anar a estudiar. jo haig d'agafar cada dia el metro per anar a l'escola, i tinc una T-Jove (tinc 18 anys). El que trobo inadmissible és que jo/els meus pares haguem de pagar 112€*3 trimestres que te el curs=336€ per a que pugui anar jo a estudiar, encanvi menors de 12 anys, per fomentar l'ús del transport "els regalen" la T-12 :emprenyat
Totalment d'acord. Jo en pago 297€*2 + algunes T10s de 5 zones >= 650€/curs.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 23/09/2009 20:44

Lluita1714 ha escrit:El tema d'educació ve a partir del comentari de la senyora que es queixava que no tenia disponible una T-12 per a que el seu fill pugui anar a una escola privada fora de la seva zona.
Enlloc diu que sigui una escola privada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 23/09/2009 21:07

Guigui ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:El tema d'educació ve a partir del comentari de la senyora que es queixava que no tenia disponible una T-12 per a que el seu fill pugui anar a una escola privada fora de la seva zona.
Enlloc diu que sigui una escola privada.
Normalment no se li donaria, des de l'oferta pública, una plaça fora de l'àrea màxima d'influència (diversos municipis) d'un poble. Que vagi a altre vila veïna sí, però a l'Hospitalet? ho veig impossible, i més sabent que aquesta ciutat disposa d'una gran oferta d'escoles privades i concertades.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dimecres 23/09/2009 21:22

Efectivament, com bé apunta l'usuari josep_serre els beneficis de la T-12 van més enllà de l'estalvi econòmic per a les famílies que ja utilitzen el transport públic amb els seus nens perquè també impulsa a altres que no l'utilitzaven a fer-lo servir perquè resulta econòmicament més atractiu. A més, facilitar des de petits l'accés al transport públic fa que s'hi familiaritzin i posa les coses més fàcils perquè d'adults el segueixin utilitzant.

Ara bé, si el transport públic no està a l'alçada de les circumstàncies, com és el cas de Catalunya, aquesta incentivització durarà només mentre hi hagi un impuls econòmic addicional que en redueixi el cost.


And now for something completely different...

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 25/09/2009 1:07

Lluita1714 ha escrit:La culpa és de l'administració. Aquestes persones decideixen si volen caminar o no, si estan capacitades o no. L'administració ha de vetllar pel benestar dels ciutadans... hauria. Vull recordar que al centre escolar del barri citat anteriorment, també hi ha gent de Corbera... que caminin també... no?
És culpa de l'administració que unes persones no vulguin anar a peu perquè siguin uns vagos? Vinga! Que poden decidir anar a peu o no d'acord, ara, si decideixen no anar a peu que paguin les consequències, no pot ser que anem caminant a passes agigantades cap a una societat en que mai ningú té cap tipus de responsabilitat i s'els consenteixi tot. No, no i no.

I la gent de Corbera si no té IES al seu poble que reclamin una línia escolar al Consell Comarcal. I si en tenen, que vagin a la del seu poble i si no que paguin, de la mateixa manera que un estudiant de Batxillerat de Sant Llorenç Savall s'ha de pagar el bitllet de la Vallesana de la seva butxaca per baixar a l'IES de Castellar.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 25/09/2009 8:58

No estem parlant d'estudiants de batxillerat, no té sentit crear expedicions de transport escolar mentre n'hi ha de transport regular que no tenen una ocupació suficient que a més oferirien un horari força més rígid.
UT596001 ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:La culpa és de l'administració. Aquestes persones decideixen si volen caminar o no, si estan capacitades o no. L'administració ha de vetllar pel benestar dels ciutadans... hauria. Vull recordar que al centre escolar del barri citat anteriorment, també hi ha gent de Corbera... que caminin també... no?
És culpa de l'administració que unes persones no vulguin anar a peu perquè siguin uns vagos? Vinga! Que poden decidir anar a peu o no d'acord, ara, si decideixen no anar a peu que paguin les consequències, no pot ser que anem caminant a passes agigantades cap a una societat en que mai ningú té cap tipus de responsabilitat i s'els consenteixi tot. No, no i no.

I la gent de Corbera si no té IES al seu poble que reclamin una línia escolar al Consell Comarcal. I si en tenen, que vagin a la del seu poble i si no que paguin, de la mateixa manera que un estudiant de Batxillerat de Sant Llorenç Savall s'ha de pagar el bitllet de la Vallesana de la seva butxaca per baixar a l'IES de Castellar.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 25/09/2009 15:06

Un estudiant de batxillerat escull si vol fer aquest estudi o no, i ha d'aguantar amb el que costi, ho ha decidit (encara que veig amb mals ulls que no tinguin ajudes i que cada cop sigui més car fer una carrera, al contrari que la resta de la UE). I pitjor encara si parlem d'una educació obligatòria, amb la qual educació hauria de fer-se càrrec per tal de que aquesta sigui un servei a la ciutadania, no un luxe del que la gent s'ha de fer càrrec a dures penes.

Mentre a llocs d'Espanya, amb menor producció i cobrament d'imposts, fins-i-tot els llibres són de franc, aquí, a la nació on mantenim altres comunitats, s'ha de pagar tot, i no continuo per no polititzar excessivament aquest fil. Estem pagant els llibres nostres, i dels extremenys, estem pagant el transport nostre, estem pagant tot, per la incompetència d'alguns, i ens neguem a accedir a la gratuïtat d'un SERVEI PÚBLIC per a l'accés a un altre servei públic mal organitzat. Prou ens ha costat aconseguir la T-12!


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 26/09/2009 1:05

Lluita1714 ha escrit:i ens neguem a accedir a la gratuïtat d'un SERVEI PÚBLIC per a l'accés a un altre servei públic mal organitzat. Prou ens ha costat aconseguir la T-12!
Mentre hi hagi pobles sense escola i transport públic on la Generalitat nega o suprimeix línies de transport escolar em nego a què amb els meus impostos es paguin luxes. I em refereixo a nanos que poden anar a peu al seu centre escolar. S'ha de pagar a qui ho neccesita, no a qui és un vago. Què creu que li diria una persona, per exemple, de Santa Maria de Meià (Noguera) que vegui que uns nanos que poden anar a l'escola a peu s'els doni gratis el tren i ell hagi de gastar benzina cada dia perquè la Generalitat no li posi un autocar per acostar el seu nano al poble més proper amb escola perquè al seu no n'hi ha?

(Miri la pàgina 6, veurà que no m'ho invento)

I una altra cosa: li recordo que fora de Catalunya també paguen impostos, no tenen les coses regalades com vostè insinua.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 26/09/2009 9:20

A veure si ens calmem tots una mica, en primer lloc el cost social de la T-12 és mínim.

La T-12 no està disponible només a Barcelona sinó a totes les ATM catalanes.

Potser és que aquests pobles tampoc ha fet res per mantenir aquest servei, però es mobilitzaran ara, tampoc crec que l'hagin eliminat perquè sí.

Per últim fora de Catalunya també es paguen impostos però això de que no tenen les coses regalades, bé, tothom no, però molt donaria a parlar la cultura del subsidi que s'ha creat gràcies a la suposadament tan necessària solidaritat interterritorial, de tota manera s'ha parlat de l'ineficàcia dels polítics catalans.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 26/09/2009 13:32

A Santa Maria de Meià també tenen dret a reclamar, i esclar que deuen tenir una implantació del servei com déu mana, jo ho feia des de l'exemple barceloní, però i tant que s'ha de fer a tota Catalunya. Transport gratuït per a tots els que viuen fora de l'àrea d'influència d'un centre escolar a Catalunya, ni de llarg deu sortir tant car com els llibres dels extremenys.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/12/2009 14:21

Avui m'ha arribat a casa la T-12 "definitiva" (no per a mi sinó per a la meva filla, és clar). Sense deixar de ser magnètica com la resta de títols de l'ATM barcelonina, és d'un material més plastificat i, per tant, més resistent.

Tot acompanyat per una carta del nostre excel·lentíssim alcalde on, de manera absolutament convincent, ens canta les delícies de deixar el cotxe oficial (bé, això ho diu implícitament) en favor del transport públic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/04/2010 0:59

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _93898.php

El Síndic de Greuges demana la gratuïtat de la targeta de transport infantil T-12

El defensor de les persones ha criticat dos aspectes del nou títol: el seu cost i el requisit de tenir el DNI per acreditar l'edat i el titular de la targeta

AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 06/04/2010 13:06


El Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó i Massó, ha demanat la gratuïtat de la targeta de transport públic T-12, destinada als menors d'entre 4 i 12 anys. Actualment, la T-12 té un cost d'emissió i de gestió de 35 euros.

En una resolució dirigida al departament de Política Territorial i Obres Públiques, l'Entitat Metropolitana del Transport i la presidència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, el Síndic ha suggerit la gratuïtat del títol perquè els imports d'emissió i de gestió no queden justificats i ha recordat que és l'únic bitllet de transport que té aquests costos. A més, ha mostrat el seu rebuig al requisit de tenir el DNI per acreditar l'edat i el titular de la targeta.

La resta dels títols de transport tenen un preu estipulat en funció de les característiques de la targeta i no es paga de forma desglossada el cost d'emissió. Ribó també considera que la informació donada sobre la T-12 ha estat confusa i no s'han explicat els motius pels quals els usuaris han de pagar 35 euros.

Sobre la normativa que obliga a portar el DNI per obtenir el títol, el Síndic ha assenyalat que exigir als menors de 14 anys el document d'identitat no té cobertura legal i que s'hauria pogut preveure algun altre mitjà d'identificació. Si la intenció és acreditar l'edat dels menors, el Síndic considera que el pare, mare o tutor poden subscriure la sol·licitud de la targeta sota la seva responsabilitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 07/04/2010 18:56

No estic gens d'acord amb lo de la gratuïtat total... que subvencionin els 35 euros als que no s'ho puguin permetre.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 07/04/2010 19:13

Doncs jo si que hi estic d'acord, mentre hi hagin ajudes al transport privat (1500 euros als cotxes) perquè no al transport públic, o rebaixar el seu preu? Estem pagant els ajuts doncs, els que per una cosa o altra, per abast econòmic o permís de conduir, no tenim cotxe?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/04/2010 19:33

El transport públic ja està subvencionat, com també ho està el privat per altres mitjans que el pla 2000E, com és la construcció de carreteres i autovies gratuïtes.

Dit això, també estic d'acord amb pagar 35 euros (de fet, jo els pago per la meva filla gran, i amb molt de gust), però no tant amb la denominació "despeses d'emissió" perquè no m'entra al cap que l'emissió pròpiament dita de la targeta suposi aquest cost. I discrepo totalment del requisit de treure's el DNI, ja que cap criatura hi està obligada legalment. Si per altres coses funciona el llibre de família, aquí també hauria de fer-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 07/04/2010 20:28

Lluita1714 ha escrit:Doncs jo si que hi estic d'acord, mentre hi hagin ajudes al transport privat (1500 euros als cotxes) perquè no al transport públic, o rebaixar el seu preu? Estem pagant els ajuts doncs, els que per una cosa o altra, per abast econòmic o permís de conduir, no tenim cotxe?
No és a tot el transport privat... no pots anar amb un cotxe nou de trinca, per exemple.

Per altra banda et donen 1.500 euros que és un percentatge força baix tenint en compte el preu d'un cotxe. La targeta aquesta només val 35 euros, crec que l'estalvi percentual de les famílies en aquest cas es força major.

I crec que ara mateix pel que fa al TP hi ha ciutadans de primera i de segona. Només les famílies que viuen en zones on hi ha ATM poden accedir aquesta mena de subvencions, però les famílies que viuen en X zona i no hi ha transport escolar han de pagar ells mateixos tots els gastos. Que em sembla molt bé que els paguin, excepte que no puguin, però sense fer diferencies entre si vius a X o Y. I no fa falta viure en un poble abandonat de la mà de déu... només que tinguis l'escola dins del mateix municipi i tu visquis en una altra població ja no tens accés al transport escolar gratuït i es donen casos que el teu veí del carrer del costat si té accés a transport escolar gratuÏt simplement perquè el limit municipal passa per allà.

Com diu el Guigui, potser el desglos no és el millor. Tot seria ficar-ho ben ficat.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 07/04/2010 21:07

Com he dit molt anteriorment en aquest fil, estic d'acord en que els habitants de més enllà de les ATM disposin de les mateixes possibilitats que els de les altres regions de Catalunya, jo no discuteixo com hauria de ser la implantació, discuteixo que s'ajudi a aquells que sí que es poden permetre comprar un cotxe en temps de crisi, i de (per exemple) un cotxe de 13.000 euros, se li paguin 1.500, que és un salari, i per sobre de la mitjana. Això, aquest ajut al que sí pot pagar els 11.500 euros restants, ho paguem els que podem i els que no podem pagar un cotxe, mentre es paga un preu abusiu pel transport públic i amb pujades constants. Els que fan servir el tren o el bus són els que contaminen menys, de que serveixen límits de 80 si t'ajuden a comprar un transport contaminant (que no estic en contra del cotxe, sinó de l'ajut). Li calen 1.500 euros a cell qui en aquests temps, pot demanar un petit préstec? A molts dels que ho paguen en forma d'impostos, no li permeten cap préstec. On és, la lluita per l'ecologia i igualtat social que sostenen alguns, que posen límits de 80 i entorpeixen el vehicle privat? De què serveix si s'ajuda a les companyies d'automòbils a vendre cotxes i que ara tenen més guanys (menys personal, més vendes) que abans de la Crisi de les Subprimes, i no s'ajuda a aquell que fa servir el transport públic i ha de patir les seves deficiències constants (úniques a l'Europa occidental) i els seus preus abusius (també amb rècords).


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”