T-12

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Re: Descomptes a les tarifes del transport públic

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 14/09/2009 23:20

El que ha fet l'article és una mica corqui... si el 4% pot utilitzar la tarjeta, el tant per cert que ha utilitzat el transport públic pagant-lo de la seva butxaca no és el 96% ja que en aquest 96% si ha d'incloure els que van a peu, els que van amb cotxe i els que van en transport públic pagant-lo de la butxaca.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/09/2009 23:35

Vilarrubla ha escrit:El que ha fet l'article és una mica corqui...
Veient el reguitzell de pseudobecaris que corren pels mitjans de comunicació, el que seria notícia és que l'autor de l'article tingui idea d'allò que escriu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/09/2009 10:17

Mateixes conclusions precipitades, però algunes noves dades interessants:

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/09 ... _71694.php

La T-12 fracassa

Només l’han aconseguit 18.500 dels 440.000 nens que hi tenen dret

M.Favà/J.Tort
Barcelona
Ult. Act. 15/09/2009 01:23


Xifres canten. Dels 440.000 nens de 4 a 12 anys que viuen en els 253 municipis de la regió metropolitana i que tenen dret a la nova targeta de transport T-12 que els permet viatjar de franc en els transports públics, només 18.500 la tenien ahir, que era el primer dia del curs escolar. Això representa el 4,2% del total dels infants que en teoria poden demanar el nou títol de transport. El percentatge millora pel que fa a la ciutat de Barcelona, ja que arriba al 12,6%. Aquí, dels 102.527 nens censats d’entre 4 i 12 anys, 13.000 han sol·licitat i han aconseguit la targeta.

La causa que fins ara tan pocs pares hagin sol·licitat aquest nou títol de transport és la complicació burocràtica que porta la seva tramitació, cosa que ja va ser denunciada fa tres setmanes pel Síndic de Greuges, Rafael Ribó.

Per poder demanar la targeta i després poder-la utilitzar, cal que els nens vagin identificats amb el DNI, que és un document que no és obligatori fins als 14 anys i que moltes famílies no tramiten fins que els nens arriben a aquesta edat. El Síndic ja va alertar que una petició massiva d’aquest document podria sobrecarregar els registres civils, perquè per sol·licitar-lo per primera vegada cal un certificat de naixement. Ribó també va posar en qüestió el cost de la tramitació (35 euros) i va instar l’administració a buscar sistemes alternatius per identificar els menors que viatgin amb la T-12.

Malgrat el poc èxit obtingut fins ara per la nova targeta de transport, ahir el departament de Política Territorial va anunciar amb un cert to triomfal l’entrada en vigor de la targeta. “Coincidint amb l’inici del curs escolar ha entrat en funcionament la nova targeta T-12, que permet fer de forma gratuïta un nombre il·limitat de desplaçaments amb els mitjans de transport integrat durant el seu període de validesa”, apuntava en un comunicat.

Pel que fa el cost de 35 euros del nou títol, el número dos del departament, Manuel Nadal, ho ha justificat “com un cost d’emissió”, tot i que empreses del sector avaluen aquesta despesa en uns 15 cèntims d’euro.
Un estalvi de 380 euros

En aquesta primera emissió la nova targeta tindrà un període de validesa de 16 mesos fins al gener del 2011, i s’haurà de validar en cada viatge que es faci en metro, Ferrocarrils de la Generalitat, Renfe, tramvia i autobusos urbans i interurbans. L’Autoritat del Transport Metropolità estima que l’estalvi per a les famílies pot ser d’uns 380 euros per nen i any.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/09/2009 1:07

Us participo que la T-12 per a la meva filla gran va arribar a casa exactament quinze dies després d'haver enviat la sol·licitud per via electrònica. Només us recordo què deia al respecte la propaganda oficial:
Pese a que en algunos colegios se han formado pequeños corrillos de padres que comentaban que habían pedido la tarjeta con suficiente antelación y que todavía no la habían recibido, la ATM aegura no tiene constancia de errores o retrasos en la expedición de las tarjetas, un trámite que normalmente toma entre 2 y 3 días.
Aquest mateix termini d'expedició ha sigut corroborat per la pràctica totalitat dels pares de l'escola de la meva filla. Conclusió: sempre que les "autoritats" (cada cop més desautoritzades) indiquin un termini (obres, tràmits, curses de sacs, etc.), poseu-hi un bon coixí addicional, no fos cas que us endugueu un disgust.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 21/09/2009 3:11

Doncs jo em qüestiono la pròpia existència de la tarjeta T-12, i explicaré els motius:

És imprescindible que molts nens no vagin a l'escola del seu barri? No em crec que hi hagi un sol barri de Barcelona que no tingui escola (com a molt Vallvidrera i imagino que deu ser un cas similar a Sant Feliu del Racó, que explicaré més avall). Partint de la base que tots els barris de Barcelona tenen una escola, quina neccesitat hi ha de portar els nanos fora de l'escola del barri? Servidor, que no viu en una gran ciutat, sempre ha anat a l'escola a peu (quan em tocava anar). I no em passava res, ni neccesitava cotxe, ni autobús urbà ni res per l'estil, a peu, com s'ha fet sempre. Perquè ha de ser diferent a Barcelona?

Tan sols ho veig neccesari en nuclis de població (agregats, EMD's i similars) que no disposin d'escola i els nens hagin d'anar o bé al nucli principal de població o bé a una altre municipi (en el cas de municipis sense escola). Però no els cal, ja que normalment el transport és organitzat isufragat per el consell comarcal. És el cas de Sant Feliu del Racó: aquest nucli agregat de Castellar del Vallès va disposar fins al 1997-1998 aproximadament d'escola al seu nucli. Donat que l'edifici estava en molt mal estat i que hi havia molts pocs alumnes, es va decidir tancar-la i trasllar els alumnes a l'escola Sant Esteve, situada a Castellar nucli urbà, això es va fer en ple curs escolar. Des de llavors és el consell comarcal que organitza i paga el transport escolar entre Sant Feliu del Racó i l'escola situada al nucli urbà de Castellar per als residents al nucli de Sant Feliu del Racó.

Ho sento molt, però sóc del parer que qui vulgui portar el seu fill/a fora de l'escola del seu barri que n'assumeixi les consequències, així com el fet de viure en urbanitzacions i similars.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 21/09/2009 7:21

Home, però és que no sempre s'ha de viure en urbanitzacions per haver de anar lluny a escola. Molt sovint hi ha un desequilibri de nens, culpa de l'administració, a les escoles. És quan, en nuclis urbans de cerca consideració, es fan escoles amb places insuficients, o es queden sense places quan creix la població. Els nens han de ser escolaritzats, i per tal, se'ls ha de dur a una altra escola, si és possible, la segona més propera, i no solen estar aprop. De vegades passa que, en canvi, a les zones menys poblades del municipi, per falta d'espai, es fan escoles petites, i les grans, que han de cobrir la resta de la demanda, està al cantó més modern, llunyà, i urbanitzacions.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 21/09/2009 8:54

A partir del moment on tenim un sistema d'adjudicació d'escoles totalment absurd, la bola de neu es fa més gran. En canvi, hi ha moltíssims països on l'assignació és claríssima: aquí vius, aquí et toca anar a l'escola. I punt. Res de llistes de preferències, res d'excessos amb escoles concertades. I qui duu els fills a l'escola privada, és perquè vol (i hi té tot el dret). I curiosament, solen ser països on la gratuïtat al transport públic és fins a una edat relativament avançada o amb descomptes del 50% fins a l'adolescència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dilluns 21/09/2009 11:40

Efectivament, en els casos en què un alumne no pugui cursar els estudis obligatoris al municipi de residència existeix un servei de transport públic gratuït per al desplaçament al centre més proper d'un altre municipi. Ara bé, possiblement aquest servei hauria de ser ampliable als alumnes d'estudis postobligatoris la mobilitat dels quals coincideixi amb una ruta ja existent.


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 21/09/2009 20:06

Jo tampoc estic d'acord amb l'existència de la T-12, preferiria que hi haguessin bones beques per aquells qui realment ho necessiten.

I sobre lo del transport escolar... hi ha casos que són escandalosos... El meu municipi està format per dos nuclis de població, la "capital", la Seu d'Urgell, i un poble, Castellciutat, i desprès la Seu té els seus barris. Quatre d'ells (El Serrat de la Capella, Sant Pere, Sant Antoni i el Poble-sec) per damunt de la carretera, dos d'aquests toquen a la ciutat (El Serrat de la Capella i el Poble-sec) però un d'ells sense accessos a peu fins a l'any que ve (El Serrat de la Capella), tres d'aquests comparteixen parts del nucli amb un altre municipi. Cosa que provoca que una persona que viu a Sant Pere (la Seu d'Urgell) no disposi de gratuïtat escolar quan no té accés a peu, i un que viu a Sant Pere (les Valls de Valira) si quan pot estar a un mentre de Sant Pere (la Seu d'Urgell). Però lo pitjor són barris com el Poble-sec, que tenen accessos amb la ciutat, hi ha nuclis que estan igual d'allunyats o més i aquests tenen la gratuïtat escolar si viuen a la part alta (les Valls de Valira), mentre que els que viuen a la part baixa (la Seu d'Urgell) no, que tampoc la necessiten, però no té sentit que els de la part alta la tingui quan poden anar a peu igual que els de la part baixa, bàsicament perquè estan al costat.

Jo crec que seria més normal que una persona que viu al centre pogués disposar de beques de menjador perquè té necessitats i un que viu a les afores però que no té cap mena de necessitats no dispongués de gratuïtat en aquest tipus de coses; és a dir igualtat per a tots, ja que alguns d'aquesta gent ha anat a viure a la part alta i no a la baixa per no pagar un IBI alt, com hi ha a la Seu, etc.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 21/09/2009 22:34

victorcasta ha escrit:
metring ha escrit:Carta del lector de La Vanguardia:

La tarjeta T12

MARINA GÓMEZ - Sant Andreu de la Barca

Mi hija tiene cinco años y vivimos en Sant Andreu de la Barca. Su colegio está en l´Hospitalet, por lo que siempre he pagado con tarjetas de dos zonas. Me llenó de ilusión la noticia de la llegada de la T12, puesto que eso suponía en mi economía un ahorro considerable en transporte. Pero esta mañana en las oficinas de FCG me rechazaron la solicitud de mi hija porque su recorrido estaba entre dos zonas, es decir, sube al tren en El Palau y baja en l´Hospitalet. Para empezar, me parece una vergüenza que niños tan pequeños deban pagar para ir al colegio. Por eso para este tipo de situaciones, ATM debería plantearse la elaboración de una T12 Mixta, que incluya el recorrido de dos zonas, porque al igual que mi hija muchos niños viven fuera de Barcelona y van a sus colegios lejos de su zona.
Si es pot permetre el luxe de viure a Sant Andreu de la Barca i dur la nena a escola a L'Hospitalet, també pot permetre's el luxe de pagar títols normals.
A mi em fa gracia la gent... jo per estudiar estic pagant 8.000 euros a l'any, dels quals la meitat!! 4.000 són només per al pis (vamos un robo) i en transport em gasto 278 al metro i 441 en autocar i no demano que ningú em pagui els 800 euros del TP.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 21/09/2009 23:12

Aquest cas em deixa estupefacte. Per mi, que pagui un taxi, que aquesta dona disposa d'un ampli ventall de possibilitats d'escolarització primària a Sant Andreu de la Barca, tot i que el problema arriba a la secundària per als que viuen al centre, ja que l'institut d'aquest barri té unes places molt limitades, i el del Palau té dimensions gegantines, de manera que els estudiants han de anar en tren d'un lloc a l'altre, i ni la T-12 ni res, fa més barat el transport. Poden anar a peu, per suposat, però és una bona caminada d'uns 20 minuts.

Amés, dubto molt que la seva economia domèstica estigui en risc... o això, o que porti al nen a escola pública. Home, amés, conec gent que ha anat a escoles privades o concertades de L'H com el Tecla Sala... i tampoc són per tirar coets, comparats amb els serveis públics. Sinó, també disposen d'abonaments de FGC.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 22/09/2009 10:47

Lluita1714 ha escrit:Poden anar a peu, per suposat, però és una bona caminada d'uns 20 minuts.
Com? 20 minuts? Amb tots els meus respectes, un xaval de secundària, gairebé et diría que és saníssim que camini 40 minuts diaris (anada i tornada).

Jo, a Mollerussa, tardava entre 15 i 20 minuts a peu a arribar a l'institut i igualment a l'escola, i tant com jo ningú es plantejava agafar el cotxe (bé, alguns pares al que ara seria primaria sí).


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 22/09/2009 14:19

megapauer ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:Poden anar a peu, per suposat, però és una bona caminada d'uns 20 minuts.
Com? 20 minuts? Amb tots els meus respectes, un xaval de secundària, gairebé et diría que és saníssim que camini 40 minuts diaris (anada i tornada).

Jo, a Mollerussa, tardava entre 15 i 20 minuts a peu a arribar a l'institut i igualment a l'escola, i tant com jo ningú es plantejava agafar el cotxe (bé, alguns pares al que ara seria primaria sí).
tens raó, és agradable i sa caminar, sí, però a les 7 del matí, o al migdia en que es disposa d'un temps limitat, no. Per les tardes, si de cas, sí, que el temps sobra. Ara que hi penso, en casos en que no vulguin subvencionar el transport públic, poden posar parades de Bicing... potser és un disbarat.

Percert, degut a que una vintena d'alumnes es colen a diari a El palau, avui l'estació tenia un policia municipal junt a les validadores.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 22/09/2009 16:46

Doncs que es llevin abans per anar a peu a classe! Jo m'hi tirava 15 minuts a peu, i altres s'hi tiraven més, i venien a peu cada matí.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 22/09/2009 19:30

victorcasta ha escrit:Doncs que es llevin abans per anar a peu a classe! Jo m'hi tirava 15 minuts a peu, i altres s'hi tiraven més, i venien a peu cada matí.
Emmmm...A les 7 del matí no crec que CAP NEN vagi a l'escola. I jo començaba COU a les 8 sense cap problema.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 22/09/2009 20:30

megapauer ha escrit:
victorcasta ha escrit:Doncs que es llevin abans per anar a peu a classe! Jo m'hi tirava 15 minuts a peu, i altres s'hi tiraven més, i venien a peu cada matí.
Emmmm...A les 7 del matí no crec que CAP NEN vagi a l'escola. I jo començaba COU a les 8 sense cap problema.
Jo no ho he dit pas que vagin a les 7! :) Però aixecar-me a les 7 i sortir de casa a les 7.40 per poder entrar a les 8 era el pa de cada dia.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 22/09/2009 22:10

megapauer ha escrit:
victorcasta ha escrit:Doncs que es llevin abans per anar a peu a classe! Jo m'hi tirava 15 minuts a peu, i altres s'hi tiraven més, i venien a peu cada matí.
Emmmm...A les 7 del matí no crec que CAP NEN vagi a l'escola. I jo començaba COU a les 8 sense cap problema.
A les set perquè comencen a les 8, és a dir, surten a les 7:40 o així, suposo que una mica abans per precaució.

Home, el pa de cada dia, cert, però quan el pa pot ser més suau... I tampoc és una ciutat plana.

Perquè al cap i a la fi, aquesta distància, ningú en té més culpa que l'administració.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 23/09/2009 0:48

Lluita1714 ha escrit:Home, el pa de cada dia, cert, però quan el pa pot ser més suau... I tampoc és una ciutat plana.
Com han dit una mica més amunt, fer exercici no és res dolent. El meu poble no és tampoc pla i em fotia cada dia 15 minuts anar i 15 més de tornar a peu cada dia a l'IES, i no m'ha passat res.

Que caminin una mica!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 23/09/2009 2:05

La culpa és de l'administració. Aquestes persones decideixen si volen caminar o no, si estan capacitades o no. L'administració ha de vetllar pel benestar dels ciutadans... hauria. Vull recordar que al centre escolar del barri citat anteriorment, també hi ha gent de Corbera... que caminin també... no?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 23/09/2009 2:37

Doncs jo estic essencialment d'acord amb la creació de la T-12 i no em val l'explicació de que si és per anar a l'escola doncs en cap lloc de les condicions diu que sigui per anar a l'escola i la seva validesa no té res a veure amb els dies lectius del curs escolar o amb el calendari escolar ni tan sols és esmentat el fet d'anar a l'escola als objectius ATM, desconec la implantació d'aquests títols a altres ciutats, que de tota manera tampoc han de ser presos necessàriament com una mesura encertada o en el cas de ser-ho com una mesura traslladable.
Lluita1714 ha escrit:La culpa és de l'administració. Aquestes persones decideixen si volen caminar o no, si estan capacitades o no. L'administració ha de vetllar pel benestar dels ciutadans... hauria. Vull recordar que al centre escolar del barri citat anteriorment, també hi ha gent de Corbera... que caminin també... no?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”