Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 09/08/2016 21:42

oriolp13 ha escrit:
ortegote ha escrit:
La ampliacion de la L8 puede servir pero si no pasa por Sants no la veo muy atractiva para la gente de la R6 pero ese seria otro tema.
No entenc per què la veieu com a poc atractiva! Hospital Clínic serveix una facultat i un gran hospital (i l'hospital del Sagrat Cor està a prop), hi ha enllaç amb la L5, en dues parades ets a Sants i en una parada més pots fer enllaç amb la L3 a Diagonal, amb dues a la L4 i en 3 a la L2; quedant a més a més a Passeig de Gràcia, molt proper al centre.
Yo pienso que la prolongación, tal como se plantea, se enfoca exclusivamente en el servicio urbano. A los que vienen de más arriba de Martorell les seguiría siendo más rápido cambiar en Martorell a la Renfe, o sino un autocar. Con lo cual no digo que sea un mal proyecto, sino que no atiende los problemas del servicio de cercanías, que creo que es más prioritario de afrontar en la Ll-A.
Si la prolongación pasase por Sants tendría el aliciente de servir como trasbordo directo a Renfe, con lo que ganaría un poco en atractivo para los trayectos más largos.

La prolongación a Gràcia pasando por H. Clínic sería perfectamente compatible con lo que propongo yo, al fin que viene a atender dos demandas distintas.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 09/08/2016 23:38

robertotlh ha escrit:Respecte Mataró sí que estaría bé una línia suburbana però no sé si hauria de ser FGC, pot morir d'èxit si el servei es fa amb minitrens de 4 cotxes com al Vallès.
La població del Maresme és bastant més dispersa que la del Vallès Occidental, a part d'això si es va per la part de dalt la majoria de pobles són bastant petits (Tiana, Alella, Teià, Cabrils...)

Una altra cosa seria anar per la part de dalt dels pobles de la costa (El Masnou, Premià, Vilassar, Cabrera), en tot cas s'hauria de fer que fos pràcticament directe de El Masnou a Barcelona (màxim una parada a Badalona per enllaçar amb el metro, i perquè molta gent del Baix Maresme va a aquesta ciutat). I de passada servís per tancar la majoria de baixadors de l'actual R1 per oferir un servei ràpid a l'Alt Maresme.



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dimecres 10/08/2016 10:28

Granolleri ha escrit:
robertotlh ha escrit:Respecte Mataró sí que estaría bé una línia suburbana però no sé si hauria de ser FGC, pot morir d'èxit si el servei es fa amb minitrens de 4 cotxes com al Vallès.
La població del Maresme és bastant més dispersa que la del Vallès Occidental, a part d'això si es va per la part de dalt la majoria de pobles són bastant petits (Tiana, Alella, Teià, Cabrils...)

Una altra cosa seria anar per la part de dalt dels pobles de la costa (El Masnou, Premià, Vilassar, Cabrera), en tot cas s'hauria de fer que fos pràcticament directe de El Masnou a Barcelona (màxim una parada a Badalona per enllaçar amb el metro, i perquè molta gent del Baix Maresme va a aquesta ciutat). I de passada servís per tancar la majoria de baixadors de l'actual R1 per oferir un servei ràpid a l'Alt Maresme.
Si et poses a fer un servei per la part interior dels pobles de la costa del Maresme, fes directament quatres vies entre Mataró i Barcelona i segueix fins a Blanes (o Lloret) en via doble, acostes les rodalies a tots els pobles de Dalt o de Munt (fins a Sant Pol de Mar hi ha població significativa a aquests pobles) i alliberes el front marítim de les poblacions turístiques.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 10/08/2016 12:47

La idea de una segunda línea del Maresme sería que sirviera de línea rápida, es decir que funcionaría como una cuadruplicación solo que las vías rápidas estarían en otra parte que las lentas. Lo lógico aquí sería que la línea actual siga como está, con trenes que paran en todas, y hacer una variante por el interior, por donde la autopista maomeno, que tenga en todo caso un par de paradas en las poblaciones más importantes de la parte alta, pero nada más, y que los trenes rápidos pasaran por ahí. Esta línea tendría que entroncar con la actual justo antes de Mataró.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 10/08/2016 14:27

Renfe451 ha escrit: Jo estic plenament a favor. De fet l'R5 i R6 han de tenir aquestes parades. Amb això és redueix molt de temps per anar a Barcelona.
Així es com faria parar les dues xarxes d'FGC, Renfe451. Si es fessin les ampliacions, noves parades, etc.
Imatge

Imatge


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 10/08/2016 15:31

Don Ramón ha escrit:Yo pienso que la prolongación, tal como se plantea, se enfoca exclusivamente en el servicio urbano. A los que vienen de más arriba de Martorell les seguiría siendo más rápido cambiar en Martorell a la Renfe, o sino un autocar. Con lo cual no digo que sea un mal proyecto, sino que no atiende los problemas del servicio de cercanías, que creo que es más prioritario de afrontar en la Ll-A.
Es que la prolongació és per a L8. No he vist pas enlloc que digués que serviria per a suburbans o Rodalies.

Per això crec que L8 podria quedar reclosa entre Espanya i Gràcia amb una bona freqüència (3-4 minuts) durant les hores punta per tal d'alliberar solcs entre Espanya i Martorell, i amb això suposo que es podrà muntar millor per tal de que els Rodalies facin menys parades.

I fora les punta podria fer-se el mateix.

Hora punta en servei els R50 i R60 millorats (menys parades que avui dia). Caldria veure que passa als ramals si aquests dos fan menys parades, poder recuperar els serveis parcials Igualda - Martorell i Manresa - Martorell seria una bona opció.
Hores vall en servei els R5 i R6 amb menys parades també.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 10/08/2016 15:31

Carlos, intenta utilizar el Inkscape o el Adobe Illustrator pa que los gráficos te queden con un acabado profesional.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 10/08/2016 15:50

Miquel ha escrit: Es que la prolongació és per a L8. No he vist pas enlloc que digués que serviria per a suburbans o Rodalies.
És una línia de metro, en la que faria connexió per Llobregat i Besòs, donant connexió també als trens de la resta de les línies del Carrilet


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 10/08/2016 15:51

Renfe445 ha escrit:Carlos, intenta utilizar el Inkscape o el Adobe Illustrator pa que los gráficos te queden con un acabado profesional.
No sé como se utilizan esas aplicaciones :( , sino haría termómetros de líneas como has visto. Pero eso da igual, al menos se ve ¿no? :martell1


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 10/08/2016 19:46

Miquel ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Yo pienso que la prolongación, tal como se plantea, se enfoca exclusivamente en el servicio urbano. A los que vienen de más arriba de Martorell les seguiría siendo más rápido cambiar en Martorell a la Renfe, o sino un autocar. Con lo cual no digo que sea un mal proyecto, sino que no atiende los problemas del servicio de cercanías, que creo que es más prioritario de afrontar en la Ll-A.
Es que la prolongació és per a L8. No he vist pas enlloc que digués que serviria per a suburbans o Rodalies.
Ho tinc clar, el que dic es que hauria de ser prioritari millorar el servei suburbà i de rodalies.
Miquel ha escrit:Per això crec que L8 podria quedar reclosa entre Espanya i Gràcia amb una bona freqüència (3-4 minuts) durant les hores punta per tal d'alliberar solcs entre Espanya i Martorell, i amb això suposo que es podrà muntar millor per tal de que els Rodalies facin menys parades.
Has de baixar força la freqüencia al tram Espanya-Sant Boi per que puguis tenir uns trens ràpids de veritat que només paréssin a 2 o 3 estacions al tram esmentat. Deixaries tota la zona amb molt baixa freqüencia, i a més recuperaries el trasbordament obligat a Pl. Espanya. Aixó et mata la vertebració. El perllongament fins Gràcia si es fa ha de servir per potenciar encara més el servei tipus Metro.

Sempre topem amb la limitació de l'infraestructura per combinar serveis ràpids i serveis locals. Ja no hi ha cap altre opció que ficar-hi més vies, ja sigui com a quadruplicació, o sigui com un segon ramal d'entrada.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 11/08/2016 19:08

Don Ramón ha escrit:
Miquel ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Yo pienso que la prolongación, tal como se plantea, se enfoca exclusivamente en el servicio urbano. A los que vienen de más arriba de Martorell les seguiría siendo más rápido cambiar en Martorell a la Renfe, o sino un autocar. Con lo cual no digo que sea un mal proyecto, sino que no atiende los problemas del servicio de cercanías, que creo que es más prioritario de afrontar en la Ll-A.
Es que la prolongació és per a L8. No he vist pas enlloc que digués que serviria per a suburbans o Rodalies.
Ho tinc clar, el que dic es que hauria de ser prioritari millorar el servei suburbà i de rodalies.
Miquel ha escrit:Per això crec que L8 podria quedar reclosa entre Espanya i Gràcia amb una bona freqüència (3-4 minuts) durant les hores punta per tal d'alliberar solcs entre Espanya i Martorell, i amb això suposo que es podrà muntar millor per tal de que els Rodalies facin menys parades.
Has de baixar força la freqüencia al tram Espanya-Sant Boi per que puguis tenir uns trens ràpids de veritat que només paréssin a 2 o 3 estacions al tram esmentat. Deixaries tota la zona amb molt baixa freqüencia, i a més recuperaries el trasbordament obligat a Pl. Espanya. Aixó et mata la vertebració. El perllongament fins Gràcia si es fa ha de servir per potenciar encara més el servei tipus Metro.

Sempre topem amb la limitació de l'infraestructura per combinar serveis ràpids i serveis locals. Ja no hi ha cap altre opció que ficar-hi més vies, ja sigui com a quadruplicació, o sigui com un segon ramal d'entrada.
Home, no ens passem d'optimistes tampoc. :) És impossible que un R50 o R60 pugui fer 1 o 2 parades entre Sant Boi i Barcelona. Ara bé, amb menys solcs es poden repartir millor els horaris per tal de deixar-los mínimament coordinats entre Ràpids i locals. S'hauria d'aprofitar aquesta alliberació per tal de fer avançaments a Av. Carrilet, Quatre Camins i FGC hauria de pensar de fer avançament a Sant Boi o Molí Nou (fent que els S esperin a la via on els L8 inverteixen la marxa). Amb menys trens aquests podrien guanyar força minuts.

Ara bé, com dius significaria un pèrdua de freqüència al tram final, però realment sense fer costoses obres ara per ara la batalla és o més freqüència o menys temps de viatge.

Eliminar els L8 tampoc veig que sigui un gran drama si aquests trens que es treuen es posen a formar composicions dobles pels S. S'ha de cercar un equilibri actual que pugui contentar les dues faccions (o 3) de la línia per tal que entre uns i altres no es trepitgin els interessos i per tant d'una manera o d'altre tots perdran alguna cosa per millorar una altre.

Els R50 i R60 serien més ràpids a costa de perdre moltes estacions i això també pot ser molest. Altre opció és que FGC adapti un parell més d'estacions, una entre Quatre Camins i Martorell, i l'altre per exemple a Europa | Fira per avançar.
Sobre l'enllaç a L8 a Espanya, no ho veig pas malament si l'enllaç es coordina correctament (no com el que passa amb L4-L11, que molts cops sembla una autèntica broma), es podria perdre 1 o 2 minuts o veure's com una parada prolongada.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 11/08/2016 21:04

Proposta:

Imatge

Imatge

Consti que ho he fet ràpid i a ull, bàsicament he eliminat 1 minut per cada parada consecutiva en que el tren no s'atura. És possible que encara es pugui rebaixar més el temps de trajecte.

He pensat que S8 i S33 fan parada a totes les estacions. S4 actua com un semidirecte dels suburbans parant a menys estacions (6 menys), i després els R50 i R60 cada 15 minuts alternant-se, parant només a les estacions que podrien ser més importants i fent l'avançament a l'S8 a Av. Carrilet sense parar. El temps per aquests entre Barcelona i Martorell seria de 35 minuts, amb 3 o 4 minuts menys que ara, i fent 4 parades menys que els actuals. Comparant-ho amb els R5 i R6, l'estalvi és molt major, d'uns 10 minuts.

Òbviament són millorables i ajustables! I si per si fos poc, just després del R50/60 podria haver una altre circulació, i mateix cas que entre el S4 i S8.


El metro de Barcelona amb motoristes!

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 11/08/2016 21:56

Miquel ha escrit:Proposta:

Imatge

Imatge

Consti que ho he fet ràpid i a ull, bàsicament he eliminat 1 minut per cada parada consecutiva en que el tren no s'atura. És possible que encara es pugui rebaixar més el temps de trajecte.

He pensat que S8 i S33 fan parada a totes les estacions. S4 actua com un semidirecte dels suburbans parant a menys estacions (6 menys), i després els R50 i R60 cada 15 minuts alternant-se, parant només a les estacions que podrien ser més importants i fent l'avançament a l'S8 a Av. Carrilet sense parar. El temps per aquests entre Barcelona i Martorell seria de 35 minuts, amb 3 o 4 minuts menys que ara, i fent 4 parades menys que els actuals. Comparant-ho amb els R5 i R6, l'estalvi és molt major, d'uns 10 minuts.

Òbviament són millorables i ajustables! I si per si fos poc, just després del R50/60 podria haver una altre circulació, i mateix cas que entre el S4 i S8.
Considero que Av. Carrilet és una parada essencial per a totes les línies, inclosos R50 i R60. Poden fer l'avançament amb els L/S aturats, el temps de més que el tren restaria aturat sería mínim, ja que el semidirecte no s'aturaria a la següent estació i per tant alliberaria prou ràpidament la via.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 11/08/2016 22:30

I crec que es més essencial l'estació d'Europa | Fira que la d'Ildefons Cerdà


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 12/08/2016 16:21

Viendo este cuadro de horarios y con un R60 que pararia menos me sorprende una cosa:

Actualmente el tren R60 sale de Plaça Espanya al minuto :13 y llega a Martorell Central al Minuto :51Total viaje 38 Minutos
Con este horario saldria de Plaça Espanya al Minuto :17 y llega a Martorell Central al :52 Total viaje 35 Minutos es decir solo ganaria 3min al Actual, esto para FGC es irrisorio y por lo tanto FGC dejaria todo como esta actualmente ya que la ganancia es minima.

Por otra parte en Avinguda Carrilet deberian parar todos por que tambien hay metro.

Veo que es dificil mejorar mucho los tiempos de viaje para la R6.
Saludos.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 12/08/2016 19:12

Modificat.

Imatge

Surten a 16 trens/hora, i així d'entrada es podrien posar 2 més sense trencar els espaiaments. Tinc la sensació que són més trens que els que corren actualment a l'hora a la LLA.
ortegote ha escrit:Viendo este cuadro de horarios y con un R60 que pararia menos me sorprende una cosa:

Actualmente el tren R60 sale de Plaça Espanya al minuto :13 y llega a Martorell Central al Minuto :51Total viaje 38 Minutos
Con este horario saldria de Plaça Espanya al Minuto :17 y llega a Martorell Central al :52 Total viaje 35 Minutos es decir solo ganaria 3min al Actual, esto para FGC es irrisorio y por lo tanto FGC dejaria todo como esta actualmente ya que la ganancia es minima.
Ara és un minut menys, però com he dit, la manera en que he anat restant minuts és molt "simple", i probablement es pot ajustar més a la realitat rebaixant alguns minutets més.

En tot cas, no crec que entre Martorell i Espanya es pugui rebaixar a menys de 28-30 minuts, per això es necessitaria fer obra.

El que m'agrada es que els S4 paren a menys estacions podent reduir el temps de trajecte. L'únic perjudicat és l'S8, que augmenta el temps de viatge un o dos minuts. I crec que el tram urbà te una bona freqüència, on les estacions amb menys passatge tenen una freqüència 5-10 minuts (8 trens/hora). Allà on hi para el S4 la freqüència és lleugerament millor (12 trens/hora).

L'absència de L8 no crec que perjudiqui gaire.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 12/08/2016 20:21

Miquel ha escrit:L'absència de L8 no crec que perjudiqui gaire.
Bueno, los L8 en horas punta son S33.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 12/08/2016 20:26

Renfe445 ha escrit:
Miquel ha escrit:L'absència de L8 no crec que perjudiqui gaire.
Bueno, los L8 en horas punta son S33.
Jo sempre he vist que circulen tant L8 com S33 (només que els S33 se surpimeixen a les hores vall), com a mínim a les hores punta del matí he agafat alguns cops L8. El que si que es cert es que L8 no tenen tanta freqüència a hora punta.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1881
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 12/08/2016 22:20

Miquel ha escrit:Modificat.

Imatge

Surten a 16 trens/hora, i així d'entrada es podrien posar 2 més sense trencar els espaiaments. Tinc la sensació que són més trens que els que corren actualment a l'hora a la LLA.
ortegote ha escrit:Viendo este cuadro de horarios y con un R60 que pararia menos me sorprende una cosa:

Actualmente el tren R60 sale de Plaça Espanya al minuto :13 y llega a Martorell Central al Minuto :51Total viaje 38 Minutos
Con este horario saldria de Plaça Espanya al Minuto :17 y llega a Martorell Central al :52 Total viaje 35 Minutos es decir solo ganaria 3min al Actual, esto para FGC es irrisorio y por lo tanto FGC dejaria todo como esta actualmente ya que la ganancia es minima.
Ara és un minut menys, però com he dit, la manera en que he anat restant minuts és molt "simple", i probablement es pot ajustar més a la realitat rebaixant alguns minutets més.

En tot cas, no crec que entre Martorell i Espanya es pugui rebaixar a menys de 28-30 minuts, per això es necessitaria fer obra.

El que m'agrada es que els S4 paren a menys estacions podent reduir el temps de trajecte. L'únic perjudicat és l'S8, que augmenta el temps de viatge un o dos minuts. I crec que el tram urbà te una bona freqüència, on les estacions amb menys passatge tenen una freqüència 5-10 minuts (8 trens/hora). Allà on hi para el S4 la freqüència és lleugerament millor (12 trens/hora).

L'absència de L8 no crec que perjudiqui gaire.
A la teva proposta, si n'hi hagues una línia suburbà per el ramal d'Igualada com el de Manresa (S4 Olesa), jo proposaria fer el doble de freqüència a la S4, com la S5/S55 que arriba uns trens a UAB i altres a Rubí

En altres paraules, fer S4 per Olesa i també a Piera (no sé si m'he explicat bé), però això sí, quan ja facin desdoblament entre Martorell-Piera, llavors res.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 12/08/2016 22:36

Carlos González ha escrit:A la teva proposta, si n'hi hagues una línia suburbà per el ramal d'Igualada com el de Manresa (S4 Olesa), jo proposaria fer el doble de freqüència a la S4, com la S5/S55 que arriba uns trens a UAB i altres a Rubí

En altres paraules, fer S4 per Olesa i també a Piera (no sé si m'he explicat bé), però això sí, quan ja facin desdoblament entre Martorell-Piera, llavors res.
El problema no és el tram Martorell - Piera, si no el Martorell - Barcelona. Tampoc crec que sigui adient (tal i com ha quedat demostrat) que la gestió de la LL-A sigui a semblança de la B-V.

Els S55 existeixen exclusivament per donar més capacitat al tram Sant Cugat - Universitat Autònoma. Si la línia no hagués passat per la UAB (abans no ho feia), la S55 no s'hagués fet mai ja que no hi hauria motiu.

De fet, avui dia funciona així, sent els S55 una prolongació dels S5 per l'altre ramal. Quan no hi ha horari d'estudiant a la UAB, els S55 no circulen, i totes les freqüències són S5 a Rubí (o Sant Cugat en temps de baixa demanda).

Fer el mateix a la LL-A no te cap sentit. D'altre banda, poder si fa falta alguns Martorell - Igualada / Martorell - Manresa de manera independent.


D'altre banda, ja he fet els horaris de tornada, mantenint els 16 trens/hora.

Imatge

Els trens segueixen parant a les mateixes estacions que a l'anada. Però aquest cop els R50 i R60 fan un avançament a Quatre Camins (a un S8) i un altre a Av. Carrilet (a un S33).

També he procurat que les inversions de marxa siguin coherents amb els horaris d'anada, i em quadren els dels S8 i S33, i pel temps entre Martorell i Abrera, diria que també els del S4. Els de Rodalies ja no ho se.

Aquí teniu la malla horària dels primers 8 trens on podeu veure que l'R50 que surt de Martorell a i 18 avança dos trens:
Imatge

Com en el cas anterior, crec que els horaris són encara més ajustables podent-se esgarrapar uns minutets més.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”